Side 25 af 28 FørsteFørste ... 1522232425262728 SidsteSidste
Viser resultater 361 til 375 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #361
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hvis AaB ikke har tænkt sig at lade ham spille, så kunne de lige så godt lade ham gå nu og slippe for at betale hans løn.
    Korrekt. Men det handler måske om, at man gerne vil sikre sig en plads i top 6. Og så kan man da måske godt frygte, at AAB vil bænke ham for alvor, hvis det lykkes.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #362
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Selvom Wind rent fysisk skulle være klar til at spille når slutspillet starter, så viser al historik bare, at vi ikke rigtig skal regne med ham før efter sommerferien.. Daramy har Ståle aldrig rigtig spillet som angriber, og Fischer er kun smidt derop i deciderede nødstilfælde, og hvis han spiller deroppe mangler vi en venstrekant.. Derfor synes jeg altså det ser noget tyndt ud med Doye, Santos og Pieros.. Når det er sagt er det nok også tvivlsomt om Kauffmann er den der løfter kvaliteten deroppe fra dag 1, han er snarere en spiller der langsomt skal have lov til at udvikle sig til en profil.
    Jeg er bestemt ikke uenig, men jeg går ud fra, at ledelsen har gennemtænkt disse overvejeler.

  4. #363
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Korrekt. Men det handler måske om, at man gerne vil sikre sig en plads i top 6. Og så kan man da måske godt frygte, at AAB vil bænke ham for alvor, hvis det lykkes.
    Dertil kommer at AaB har et andet lovendeangrebstalent, Casper Tengstedt (U21 landsholdet), som man nok umiddelbart hellere vil udvikle på når der ikke er det store at spille for...

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  6. #364
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg tror, at Kaufmann handlen også er signal om, at Daramy fortrinsvis bliver kantspiller hos os fremfor angriber.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #365
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Altså selv hvis han skiftede nu, ville vi jo alligevel ikke få meget brug for ham i foråret. Han ville være irrelevant til Celtic-kampene, og vi har ret ret let program i resten af grundspillet. Derefter er Wind ved at være tilbage, og vi har store kampe mod FCM, AGF og BIF, hvor Ståle nok hellere ville satse på folk som Santos og Pieros. Uanset hvad får han formentlig en del mere spilletid i AaB i foråret end her. Derudover kan det sagtens være, at AaB har sagt, at de under ingen omstændigheder ville sælge nu, eller krævede en absurd sum for en overgang nu. Hvis nu han fortsætter målformen i foråret kunne han snildt være udenfor rækkevidde til sommer. Det tyder den nuværende pris vel også på? Forestil jer, han scorer 7 mål mere i foråret og får debut på u-21-landsholdet. Hvis han koster 25 nu, ville det jo mindst hive ham op i 35 til den tid.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #366
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Sorgenfri skriver 20 mio plus 5 mio i evt bonusser

  11. #367
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg synes, at det er en meget spændende handel. Vi køber en spiller, der først er fyldt 19 for 3 uger siden, og som i efteråret har scoret 7 mål i 17 kampe. Forsætter han dét snit i foråret, vil han ende på 15 mål, og dermed næsten også allerede være uden for vores rækkevidde, alternativt koste på den gode side af 35 millioner. Vi samler ham så op nu i forventningen om at modtage en senere belønning herfor.

    Jeg er ellers enig i, at 20+5 millioner for en 19-årig er dyrt, men vi skal måske også vænne os til, at vi opererer på et andet økonomisk grundlag end for 5-10 år siden, hvor 20 millioner var uhørt mange penge og lugtede af regulær stjernespiller. Sådan er det ikke mere. Vi har (åbenbart) fint råd til disse beløb og sender dem gerne sælgers vej, hvis vi har en forventning om, at investeringen på sigt generer et stort afkast - Nelsson, Stage, Mudrazija, Biel. Vi har, ligesom resten af fodbold Europa, simpelthen fået flere penge mellem hænderne.

    Kigger vi nærmere på Mikkel Kaufmann har han jo grundpakken med sig i forhold til at blive en god FCK angriber. Og det er vel allerede en opgradering ift. mange af vores seneste angriberkøb, hvor vi fans nærmest kunne forudse fiaskoen allerede inden den indtraf - Pavlovic, Kenan Kodro og - til dels - Pieros. Mikkel Kaufmann er høj, stærk og hurtig. Dertil har han en okay teknik samt gode afslutningsevner. Hvis man ser hans mål for AaB, vil man også bemærke, at målene scores på mange forskellige måder - der er blandt andet kølige placeringer, veldirigerede hovedstød og slåskampe i feltet. Det giver også et lille plus i min bog, at han er dansk.

    Jeg er positiv.
    Vil altid elske Ståle


  12. #368
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Michel Davidsen skriver på Twitter, at Kaufmann er udset til at erstatte Pieros, som dermed nok ryger senest til sommer efter tre år i København. Så hvis N'Doye heller ikke fortsætter, så skal der hentes endnu en ny angriber til sommer. Og det må vel blive en lignende type, man henter. En, som kan tage bolden til sig, som dominerer i begge felter, og som er garant for mål, også i Europa. Så kan spekulationerne så småt begynde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #369
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    23

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg kender overhoved ikke kaufmann, men en ting er sikkert: AaB’s fans er meget tilfredse med denne handel.

    Ærgerligt at vi ikke har noget på vej fra talentafdelingen, der kunne retfærdiggøre ikke at bruge SÅ mange penge på en relativt (totalt) ukendt spiller. Hvorfor ikke give vores egne unge chancen? Altså Wind og santos kunne være førstevalg, presset af daramy, Fischer og et par unge fra talentafdelingen. Lidt en falliterklæring, og en våd klud i hoved, for vores talentafdeling.

    Nå... men i det mindste er aab da glade :/

    Jeg er ikke udpræget positiv.

  15. #370
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af $FCK$ Se meddelelser
    Jeg kender overhoved ikke kaufmann, men en ting er sikkert: AaB’s fans er meget tilfredse med denne handel.

    Ærgerligt at vi ikke har noget på vej fra talentafdelingen, der kunne retfærdiggøre ikke at bruge SÅ mange penge på en relativt (totalt) ukendt spiller. Hvorfor ikke give vores egne unge chancen? Altså Wind og santos kunne være førstevalg, presset af daramy, Fischer og et par unge fra talentafdelingen. Lidt en falliterklæring, og en våd klud i hoved, for vores talentafdeling.

    Nå... men i det mindste er aab da glade :/

    Jeg er ikke udpræget positiv.
    Vores ungdomshold har leveret offensive profiler som Jonas Wind (1999), Victor Jensen (2000, Ajax for 20+ millioner) og Mohammad Daramy (2002) så det er da på ingen måde en våd klud i hovedet??? Talentudviklingen er altså ikke en utømmelig kilde og de har leveret fint på den front... og så er der altså også Ahmed Daghim (2001) og Carlo Holse (1999).

    Den næste store bliver nok William Bøving (2003) men nok lidt for tidligt for ham...

    Jeg synes tværtimod at vores ungdomshold har leveret optimalt på den front


  16. #371
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg er svært glad. Mange penge? Tja, måske. Men det er ikke Pavlovic, De Ridder, Kodro eller lignende. Det er et dansk talent, som har vist meget på kort tid. Jeg tager hellere et sats med ham end med en østeuropæer, som har vist cirka det samme. Viser de - enten den fiktive fra østeuropa (eller måske Klimala(?)) mere, så ender de undenfor rækkevidde alligevel, så her er jeg glad for chancen til et dansk talent, som jeg - uden at vide meget om nogen af dem - synes er fint at betale 25 for, når alternativet var (måske var) et polsk ditto til 35 ...
    Den skandinaviske profil er vigtig, og mange herinde har skreget på at vi satsede skandinavisk igen. Nu gør vi det. Det er dyrt. Men det er fandeme efterspurgt og tiltrængt.
    Jeg glæder mig og er ganske optimistisk. :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #372
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Den næste store bliver nok William Bøving (2003) men nok lidt for tidligt for ham...
    Kender overhovedet ikke manden/drengen, men han er da vist udtaget til i morgen

  19. #373
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Frederik Ibsen skifter til Kolding.
    https://www.fck.dk/nyhed/frederik-ib...til-kolding-if

    Truppen er dermed nede på 25 spillere, med minimum dobbelt gardering på samtlige positioner blandt de ikke-skadede spillere.

    TILGANGE:
    - Ragnar Sigurdsson
    - Stephan Andersen
    - Mikkel Kaufmann (til sommer)

    AFGANGE:
    - Nicklas Bendtner
    - Frederik Ibsen
    - Ahmed Daghim (leje)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #374
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af $FCK$ Se meddelelser
    Jeg kender overhoved ikke kaufmann, men en ting er sikkert: AaB’s fans er meget tilfredse med denne handel.

    Ærgerligt at vi ikke har noget på vej fra talentafdelingen, der kunne retfærdiggøre ikke at bruge SÅ mange penge på en relativt (totalt) ukendt spiller. Hvorfor ikke give vores egne unge chancen? Altså Wind og santos kunne være førstevalg, presset af daramy, Fischer og et par unge fra talentafdelingen. Lidt en falliterklæring, og en våd klud i hoved, for vores talentafdeling.

    Nå... men i det mindste er aab da glade :/

    Jeg er ikke udpræget positiv.
    Jeg havde været svært tilfreds, hvis vi havde lavet tilsvarende manøvre med Skov Olsen. Men den ekstra tid i Farum gjorde netop at han blev for dyr. Det her lugter lidt af at man ikke vil løbe den risiko igen, men hellere vil risikere at ramme forkert på tidligere opkøb.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #375
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg havde været svært tilfreds, hvis vi havde lavet tilsvarende manøvre med Skov Olsen. Men den ekstra tid i Farum gjorde netop at han blev for dyr. Det her lugter lidt af at man ikke vil løbe den risiko igen, men hellere vil risikere at ramme forkert på tidligere opkøb.
    Tror ikke det var selve prisen, men snarere at han ikke ville være 2. violin efter Robert Skov, hvilket man godt kan forstå, hvis man skal se på spillerens udvikling. Så havde Hoffenheim været ude tidligere, så havde vi med stor sandsynlighed hentet Skov Olsen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •