Side 26 af 28 FørsteFørste ... 16232425262728 SidsteSidste
Viser resultater 376 til 390 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #376
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Tror ikke det var selve prisen, men snarere at han ikke ville være 2. violin efter Robert Skov, hvilket man godt kan forstå, hvis man skal se på spillerens udvikling. Så havde Hoffenheim været ude tidligere, så havde vi med stor sandsynlighed hentet Skov Olsen.
    Jeg ved godt hvad der holdt Skov Olsen væk, men jeg tror stadig Ståle og co. lærte noget af at se hvordan prisen på han eksploderede, på relativt kort tid.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #377
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    19

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Er det overhovedet en smule relevant hvordan Kaufmann han gør det i FM og Fifa? Har nemlig investeret i ham i begge
    Sidst redigeret af Bøf : 24.01.20 kl. 23:02

  4. #378
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kender overhovedet ikke manden/drengen, men han er da vist udtaget til i morgen
    Han virker utroligt spændende og har primært spillet på venstre kant. På trods af at han er årgang 2003 (16 år) og aldersmæssigt stadig er U17 spiller, så har han imponeret stort i U19 ligaen med 9 mål i 10 kampe. Næstflest i hele ligaen, selvom han er 2 år yngre end mange af hans konkurrenter og iøvrigt ikke er decideret angriber. Derudover er han som 16 årig udtaget til kampen imorgen.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #379
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Mikkel Kaufmann skifter til FCK til sommer.
    https://www.fck.dk/nyhed/fck-henter-...-sommeren-2020

    Man forventer dermed, at enten N'Doye eller Pieros (eller begge) forlader os til den tid. Det vil efterlade os med et ret ungt angreb, med Wind, Daramy og Kaufmann på 21 år eller yngre, og så Santos på 27 år til den tid. Hvis både Pieros og N'Doye smutter, vil man nok også hente en mere rutineret angriber ind, når nu vi (formentlig) også skal spille europæisk.
    Synes godt nok, det er farligt at lade en ung angriber som Kaufmann blive et halvt år i en klub, hvor nogen AaB-fans allerede har proklameret, at de vil buhe af ham (så meget for at skrabe millioner sammen til klubben på rekordtid...!), og hvor han nok ikke vil få superlang snor hos træneren i tilfælde af formdyk.

    Hvad blev der af FCKs taktik med at lade en spiller få et halvt år til at falde til i FCK, inden spilleren så at sige blev kastet for løverne?

    Med mindre Kaufmann selv har haft nogle meget specifikke ønsker om at blive et halvt år mere i AaB, giver det ikke supergod mening. Forstår godt idéen i at lade ham modne lidt. Men som så ung spiller må det sgu være svært at have fokus på både ens nuværende og ens kommende klub i stedet for at få en god fornemmelse af klubben og nogle slutminutter i kampene.

    Let's face it - han er om ikke andet miles ahead i forhold til den forfatning, Niclas Bendtner forlod os i. Der er væsentlig mere kampgejst (og sikkert også løbepensum) i de aldrende gutter i "Kampklar", end der var tilbage i Bendtner. Så når Bendtner alligevel kunne tilsnuske sig kampminutter for os i efteråret, ville Kaufmann nok godt kunne få en del værdifulde minutter på banen i foråret.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. #380
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Synes godt nok, det er farligt at lade en ung angriber som Kaufmann blive et halvt år i en klub, hvor nogen AaB-fans allerede har proklameret, at de vil buhe af ham (så meget for at skrabe millioner sammen til klubben på rekordtid...!), og hvor han nok ikke vil få superlang snor hos træneren i tilfælde af formdyk.

    Hvad blev der af FCKs taktik med at lade en spiller få et halvt år til at falde til i FCK, inden spilleren så at sige blev kastet for løverne?

    Med mindre Kaufmann selv har haft nogle meget specifikke ønsker om at blive et halvt år mere i AaB, giver det ikke supergod mening. Forstår godt idéen i at lade ham modne lidt. Men som så ung spiller må det sgu være svært at have fokus på både ens nuværende og ens kommende klub i stedet for at få en god fornemmelse af klubben og nogle slutminutter i kampene.
    Mon ikke man har imødekommet både Kaufmann og AAB her. Kaufmann skal vist gøre sin studentereksamen færdig denne sommer, og AAB vil nok gerne have ham i truppen i kampen om top 6. Hvis AAB ellers har givet håndslag på ikke at fryse ham ude det næste halve år, så virker det som en fin løsning. Han burde kunne få mere spilletid i Aalborg end i København de næste måneder og kan langsom blive sluset ind i efteråret, hvor jeg ikke kan forestille mig, at han er tiltænkt en starterplads fra dag 1 medmindre han udvikler sig eksplosivt i foråret.

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #381
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    En af grundene til at Kaufmann ikke skifter nu, er fordi han vil færdiggøre sin STX oppe i Nordjylland, hvilket han gør til sommer. Hvis ikke AaB henter en angriber ind i løbet af de sidste dage i vinduet, så kan vi godt regne med at han kommer til at få en del spilletid i foråret. Og hvis nogle af tilskuerne i Aalborg skulle begynde at buhe af ham (hvilket jeg ikke har set på sociale medier at de har givet udtryk for), så er det kun et mindretal. Dog er snoren ret kort for ham resten af sæsonen. Men det er den også her generelt, så det er en fin måde at tilvænne sig det ydre pres.

    Han vil også få tid til at falde til i København, det er ikke meningen, at han skal være vores nye topangriber fra start. Pieros skulle efter planen blive solgt til sommer, så han vil skulle erstatte ham som 1. reserve sammen med Santos, mens Wind og N'Doye er førstevalgene. Hvis N'Doye også stopper til sommer, så skal der hentes en ny, dyr og etableret angriber som erstatning. Så Kaufmann får ikke presset af at være førstevalg det næste stykke tid, og det burde give ham ro og plads til at udvikle sig skridt for skridt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #382
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En af grundene til at Kaufmann ikke skifter nu, er fordi han vil færdiggøre sin STX oppe i Nordjylland, hvilket han gør til sommer. Hvis ikke AaB henter en angriber ind i løbet af de sidste dage i vinduet, så kan vi godt regne med at han kommer til at få en del spilletid i foråret. Og hvis nogle af tilskuerne i Aalborg skulle begynde at buhe af ham (hvilket jeg ikke har set på sociale medier at de har givet udtryk for), så er det kun et mindretal. Dog er snoren ret kort for ham resten af sæsonen. Men det er den også her generelt, så det er en fin måde at tilvænne sig det ydre pres.

    Han vil også få tid til at falde til i København, det er ikke meningen, at han skal være vores nye topangriber fra start. Pieros skulle efter planen blive solgt til sommer, så han vil skulle erstatte ham som 1. reserve sammen med Santos, mens Wind og N'Doye er førstevalgene. Hvis N'Doye også stopper til sommer, så skal der hentes en ny, dyr og etableret angriber som erstatning. Så Kaufmann får ikke presset af at være førstevalg det næste stykke tid, og det burde give ham ro og plads til at udvikle sig skridt for skridt.
    Buh-råbene er desværre et emne på AaB's debatforum: http://debatside.dk/viewtopic.php?f=...rt=940#p567181 :/

    Men godt, at han får gjort sin STX færdig.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. #383
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    De snakker nu ikke om at buhe ad ham her i foråret, mens han stadig spiller der, men først når han er skiftet til os. Medmindre han kontinuerligt ikke præsterer, så begynder de allerede nu.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. #384
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En af grundene til at Kaufmann ikke skifter nu, er fordi han vil færdiggøre sin STX oppe i Nordjylland, hvilket han gør til sommer. Hvis ikke AaB henter en angriber ind i løbet af de sidste dage i vinduet, så kan vi godt regne med at han kommer til at få en del spilletid i foråret. Og hvis nogle af tilskuerne i Aalborg skulle begynde at buhe af ham (hvilket jeg ikke har set på sociale medier at de har givet udtryk for), så er det kun et mindretal. Dog er snoren ret kort for ham resten af sæsonen. Men det er den også her generelt, så det er en fin måde at tilvænne sig det ydre pres.

    Han vil også få tid til at falde til i København, det er ikke meningen, at han skal være vores nye topangriber fra start. Pieros skulle efter planen blive solgt til sommer, så han vil skulle erstatte ham som 1. reserve sammen med Santos, mens Wind og N'Doye er førstevalgene. Hvis N'Doye også stopper til sommer, så skal der hentes en ny, dyr og etableret angriber som erstatning. Så Kaufmann får ikke presset af at være førstevalg det næste stykke tid, og det burde give ham ro og plads til at udvikle sig skridt for skridt.
    Tror du ikke, at der er større chance for, at Santos og Wind bliver førsteangribere med Kaufmann som backup, og så henter vi endnu en udviklingsspiller til angrebet? Evt. en fløj, hvis Mo skal spille lidt begge steder. Santos var jo dyr, og man greb ind i næste års budget, da man hentede ham.

    Derudover giver det simpelthen ikke mening, hvis Kaufmann ikke får spilletid i AaBs forår. Ofte opstår diskussionen, hvis man skriver kontrakt med en spiller på fri transfer, der så skifter 6 mdr. efter. Men i dette tilfælde betaler vi en overgangssum, der i udgangspunktet gjorde ham til FCK spiller, da handlen indtraf. Derfor formoder jeg, at det er AaBs ledelse, der selv har spurgt på at beholde ham et halvt år mere (eller i hvert fald har indvilliget i at beholde ham og deraf også betale hans løn de næste 6 mdr), end det har været et krav fra vores side.

    Havde Ståle og FCK selv den mindste mistanke om, at han ikke får mere spilletid i AaB end hos os, så kunne man jo lige så godt få ham ind nu eller alternativt leje ham ud et halvt år til en anden klub.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #385
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Wind bliver stadig kun 21 til sommer, så han skal stadig have en rutineret angriber ved siden af sig. Og allerhelst en stor angriber à la N'Doye/Santander modellen. Ikke ift. selve superligaen, men snarere ift. de europæiske turneringer. En skade eller karantæne til Santos, og så står vi med et angreb med en gennemsnitsalder på 20.. Ikke just beroligende hvis vi skal spille afgørende europæiske kampe der.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #386
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Wind bliver stadig kun 21 til sommer, så han skal stadig have en rutineret angriber ved siden af sig. Og allerhelst en stor angriber à la N'Doye/Santander modellen. Ikke ift. selve superligaen, men snarere ift. de europæiske turneringer. En skade eller karantæne til Santos, og så står vi med et angreb med en gennemsnitsalder på 20.. Ikke just beroligende hvis vi skal spille afgørende europæiske kampe der.
    To spillere, jeg før har ønsket til klubben, som begge er ude i kulden i Kina er Dominic Vinicius (tidl. Vejle) og Maurides (tidl. CSKA Sofia, hvor han var fremragende mod os).

    Maurides startede fast for Hebei (Lasse Vibes gamle klub), men gled så ud af holdet. Han er et stort brød/låg.

    Vinicius kender vi vist alle, men han er blevet rykket ned på reserveholdet i sin klub, selvom han scorede mange mål i sin første sæson. Han er endnu større (1,94) end Maurides (1,89).

    Begge har kontraktudløb ved slutningen af 2020, og det er jo set mange gange, at kinesiske klubber lader udlændinge gå gratis, hvis de har for mange. De er begge 25, så den perfekte alder mhp. videresalg. De er måske begge lidt uprøvede på højeste niveau, men burde være interessante.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #387
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    To spillere, jeg før har ønsket til klubben, som begge er ude i kulden i Kina er Dominic Vinicius (tidl. Vejle) og Maurides (tidl. CSKA Sofia, hvor han var fremragende mod os).

    Maurides startede fast for Hebei (Lasse Vibes gamle klub), men gled så ud af holdet. Han er et stort brød/låg.

    Vinicius kender vi vist alle, men han er blevet rykket ned på reserveholdet i sin klub, selvom han scorede mange mål i sin første sæson. Han er endnu større (1,94) end Maurides (1,89).

    Begge har kontraktudløb ved slutningen af 2020, og det er jo set mange gange, at kinesiske klubber lader udlændinge gå gratis, hvis de har for mange. De er begge 25, så den perfekte alder mhp. videresalg. De er måske begge lidt uprøvede på højeste niveau, men burde være interessante.
    Vinicius på reserveholdet - kan det ikke hænge sammen med den knæskade han havde? Ved ikke hvornår han er kommet tilbage i træningen, men det passer vel nogenlunde tænker jeg?
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  20. #388
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    To spillere, jeg før har ønsket til klubben, som begge er ude i kulden i Kina er Dominic Vinicius (tidl. Vejle) og Maurides (tidl. CSKA Sofia, hvor han var fremragende mod os).

    Maurides startede fast for Hebei (Lasse Vibes gamle klub), men gled så ud af holdet. Han er et stort brød/låg.

    Vinicius kender vi vist alle, men han er blevet rykket ned på reserveholdet i sin klub, selvom han scorede mange mål i sin første sæson. Han er endnu større (1,94) end Maurides (1,89).

    Begge har kontraktudløb ved slutningen af 2020, og det er jo set mange gange, at kinesiske klubber lader udlændinge gå gratis, hvis de har for mange. De er begge 25, så den perfekte alder mhp. videresalg. De er måske begge lidt uprøvede på højeste niveau, men burde være interessante.
    To gode bud i øvrigt. Vinicius var jeg hooked på allerede da han bombede i Vejle. Maurides havde jeg ikke tænkt over, men godt bud. Det ville være klassisk FCK at hente en spiller der har spillet mod os og imponeret. Kan ikke huske om han havde god fart mod os? Men han virker fysisk stærk og god på låget.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #389
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Carlo Holses agent arbejder på at få ham udlejet eller solgt, iflg. eb.dk. Virker dog lidt ukonkret, i forhold til hvor hans destination i så tilfælde skulle være...

  23. #390
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Carlo Holses agent arbejder på at få ham udlejet eller solgt, iflg. eb.dk. Virker dog lidt ukonkret, i forhold til hvor hans destination i så tilfælde skulle være...
    Det giver meget god mening at sende Holse videre i systemet. Han er en spændende type, der også virkede til at have et slutprodukt, da han først kom ind på holdet. Gode mål og assists i de første kampe. Men holdet er pt. ikke til, at en relationel offensivspiller som ham kan få succes. Vi er meget mere afhængige af enkeltmandspræstationer pt.

    Såfremt han ryger til en anden dansk klub, bliver det spændende at se til sommer, om det er ham eller Pep Biel, der har haft det bedste forår.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •