Side 16 af 28 FørsteFørste ... 61314151617181926 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg synes ikke der er noget der tyder på at vi er interesseret i Thelin i dette vindue. Slet ikke til en startplads

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg synes ikke der er noget der tyder på at vi er interesseret i Thelin i dette vindue. Slet ikke til en startplads
    Måske et spørgsmål til Inside på onsdag.

  4. #228
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Han kommer ikke tilbage nu, i alle fald ikke efter planen – men han er jo kun udlejet til Omonia, så med mindre andet vedtages kommer han til sommer. Og forhåbentlig med hår på brystet ;-)
    Indtil videre har Lüftner spillet 14 ud af 15 kampe fra start for et hold, der ligger nummer to og blot har lukket 10 mål ind. Det ser fornuftigt nok ud på papiret, i hvert fald :-)
    Mvh.
    Dane

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #229
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Indtil videre har Lüftner spillet 14 ud af 15 kampe fra start for et hold, der ligger nummer to og blot har lukket 10 mål ind. Det ser fornuftigt nok ud på papiret, i hvert fald :-)
    Omonia har tabt 2 kampe, den ene af dem var i den kamp, hvor han ikke var med.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #230
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Michel Davidsen og et par andre snakker lidt om FCK i det her klip. Det er fra 18:50min og frem.

    De snakker blandt andet om Ragner, at der pt. er to for mange på lønningslisten, en ny angriber til sommer, forlængelse af Fischers kontrakt, evt. salg af Pieros.

    https://www.bt.dk/transfervinduet/tr...landsholdsback
    Sidst redigeret af Wonderchild : 08.01.20 kl. 17:02

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #231
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Vil man ikke fra Ståles side kikke lidt på hvordan FCM handler ? Tænker på at FCK skal kunne måle sig med kvaliteten i FCM. Både når man tænker på en angriber eller en ny forsvarspillere.... der bliver jo snakket om at hvis
    der pluslig er en angriber der er klar som FCK vil have så handler man og "låner" pengene fra næste års kasse....

  11. #232
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Vil man ikke fra Ståles side kikke lidt på hvordan FCM handler ? Tænker på at FCK skal kunne måle sig med kvaliteten i FCM. Både når man tænker på en angriber eller en ny forsvarspillere.... der bliver jo snakket om at hvis
    der pluslig er en angriber der er klar som FCK vil have så handler man og "låner" pengene fra næste års kasse....
    Hvad syntes du da FCM gør som man skal efterabe?

    Syntes deres bastard af en transferstrategi er en blanding af af næsten alle strategier, og med den mængde af spillere skal der nok være en del der slå igennem. Syntes ikke det er en særlig charmerende strategi da man som fan ser en masse nye spillere komme ind, men som man aldrig rigtig ser mere til.

    De støvsuger hele jylland for alle talenter.
    De henter en del afrikanske unge spillere.
    De er begyndt med en brasilansk eventyr
    De kører Chelsea-stil med at hente store mængder spillere for at leje dem ud og håbe at de bliver til noget eller sælge dem videre
    De kører FM stil, ved at hente nogle af de spillere der er udråbt til kæmpe talenter.
    De henter danskere hjem fra udlandet, meget som vi altid har gjort
    De prøver at hente fra vores skandinaviske naboer, meget som vi altid har gjort.

    Hvis vi ser på deres 18/19 transfer, så fik 18 nye spillere ind hvor 4-5 af dem var meget succesfulde, mens de også udlånte 19 spillere


  12. #233
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Hvad syntes du da FCM gør som man skal efterabe?

    Syntes deres bastard af en transferstrategi er en blanding af af næsten alle strategier, og med den mængde af spillere skal der nok være en del der slå igennem. Syntes ikke det er en særlig charmerende strategi da man som fan ser en masse nye spillere komme ind, men som man aldrig rigtig ser mere til.

    De støvsuger hele jylland for alle talenter.
    De henter en del afrikanske unge spillere.
    De er begyndt med en brasilansk eventyr
    De kører Chelsea-stil med at hente store mængder spillere for at leje dem ud og håbe at de bliver til noget eller sælge dem videre
    De kører FM stil, ved at hente nogle af de spillere der er udråbt til kæmpe talenter.
    De henter danskere hjem fra udlandet, meget som vi altid har gjort
    De prøver at hente fra vores skandinaviske naboer, meget som vi altid har gjort.

    Hvis vi ser på deres 18/19 transfer, så fik 18 nye spillere ind hvor 4-5 af dem var meget succesfulde, mens de også udlånte 19 spillere
    Altså jeg tør godt indrømme, at jeg er imponeret over købmandsskabet på heden. For et betydeligt mindre budget end vores formår de at samle en trup, som er meget tæt på at være lige så stærk, og måske endda ligeså stærk som vores. De køber forholdsvist billigt ind og sælger rigtig dyrt. De finder spændende spillere, som ingen lige havde tænkt på (Evander), og de henter - ligesom os - spændende danskere til (Scholz, Dreyer, Marcondes(ad), Sviatchenko), der både giver værdi på banen og popularitet på tribunerne. At det så også indebærer at støvsuge halvdelen af landet for talenter, at handle i Brasilien samt at tage en del chancer på transfermarkedet, det kan jeg ikke se et problem i, så længe det er en så god forretning, som det tydeligt er, og samtidigt giver sportslig succes. Ved sgu ikke, om vi er mere sympatiske? Vi støvsuger også landet for talenter, tager på eventyr i Østeuropa og henter en del spillere, der hurtigt rygere videre. Det har jeg intet problem med.

    Måske jeg er bare heller ikke én af dem, der frygter for kommercialitet og strategisk nytænkning i fodbold. Jeg kan f.eks. ikke se, at Red Bulls engagement i fodbold skulle være så meget anderledes end at have rigmænd og milliardsponsoraftaler, ligesom jeg på den anden side heller ikke kan se problemet i at udfordre og nytænke måden at føre transfers på. Faktisk tror jeg, at man ender med at blive hægtet af i toppen og stå og råbe et sted ved en motorvejssammenfletning, hvis man holder på, at fodbold kun handler om romantik og foreningsliv og at have de bedste fans...

    ..... Og så lad mig lige understrege, at der er mange områder, hvor FCM irriterer mig grænseløst - bl.a. i deres fremtoning og kommunikation. Den del er jeg fandme ikke imponeret af :-)

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #234
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Med andre ord, så ligner FCM og FCK's gøren og laden og succes på transfermarkedet ret meget hinanden. :-)
    Som nævnt flere gange i tråden, så har FCM også en laaaang liste af fejlskud (ligesom os) som også hører med til historien. Vi har dog så vidt jeg husker ikke hentet bunkevis spillere ind på den måde som FCM gjorde for 1-2 sæsoner siden, hvor spillere som Reese, Skytte, James osv blot for straks at leje dem ud. Den synes jeg ikke vildt meget om.

    FCM har forøvrigt trods alt også brugt f.eks. 20+ mio på Kaba, så mindre er deres budget heller ikke. Det er nærmest først i år, at vi køber en spiller for mere end det.

    Det der imponerer mig mest er ikke så meget indkøbene (hvor nogen er gode andre horrible) men mere, hvordan de helt unge spillere i denne sæson er blevet kæmpe profiler. Her snakker vi Onyeka, Mabil, Mikael Andersson, Cajuste, Isaksen osv. Det er voldsomt. Men det er selvfølgelig også nemmere, når man aldrig spiller Europa og har masser af tid til forberedelse, restitution og træning og når man kan læne sig på af en god defensiv med Sviatchenko og Scholz.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #235
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg faldt lige over en gammel superligakending, som nok er lidt kontroversiel, selvom talentet uomtvisteligt er stort. Hvad med Emre Mor?

    Det fremgår her, at han er på vej væk fra Galatasaray, ligesom at Brentford med Thomas Frank i spidsen skulle vise interesse. Han har haft begrænset succes siden han forlod Superligaen til fordel for Dortmund, Celta Vigo og nu Galatasaray, hvilket blandt andet burde handle om hans arbejdsmentalitet og attitude. Men tager man et kig på blandt andet denne youtube video, så har han altså nogle færdigheder, som er meget sjældne i fodbold. Tempoet i hans farten, driblinger, førsteberøringer og blikket for spillet er ikke noget, som jeg mindes at have set i Superligaen før, og jeg tror, at han ville være perfekt for os, der ofte skal åbne betontunge forsvarskæder med 10 mand bag bolden. I spillestil ligner han for mig en light version af Messi, hvilket netop kan give den x-faktor, som vi så ofte taler om. Det skal desuden nævnes, at han fortsat kun er 22 år gammel. Han er desuden venstrebenet, hvorfor han umiddelbart ville kunne dække højrekanten og alternativt en af de to angrebspladser (a la Santins rolle). Højrekanten ville naturligvis stille større krav til ham fysisk, end hvad Santin-rollen i angrebet ville indebære. Men jeg mener umiddelbart, at han kunne fungere begge på begge positioner, og guderne skal vide, at vores højrekant har været helt elendig.

    Betænkelighederne vil en sådan transfer vil selvfølgelig være, om han kan/gider omstille sig til vores måde at spille på, herunder at han skal arbejde defensivt, gå i pres og sætte kollektivet foran individualiteten (også i sin attitude på banen). Om han ville formå at gøre det, er meget usikkert, og det er nok aldrig noget, vi ville blive kloge på, før han reelt fik chancen. Men Ståle har før antydet, at han ikke er bleg for at arbejde med 'problembørn', og er der én Superligatræner, som stinker af autoritet og ledelse, så er det vel Ståle, hvorfor jeg tænker, at trods alt er os, der har størst mulighed for at indfri hans potentiale. Han er ofte blevet hængt ud i pressen - både fortjent og ufortjent - hvilket jeg mistænker også har lidt at gøre med skuffelsen over, at han meget klart valgte at repræsentere det tyrkiske landshold på trods af sin opvækst i Danmark. På trods af at mange har travlt med udtale sig om ham, har jeg ikke kunne finde udtalelser fra Emre Mor, hvor han tager til genmæle - hverken overfor egen klub/spillere eller modstanderhold - hvilket trods alt vidner om en eller anden form for modenhed.

    Det var blot en strøtanke for mit vedkommende, men som dog voksede på mig efterhånden, som jeg skrev dette indlæg. De fodboldmæssige færdigheder burde passe glimrende ind, men alt ville afhænge af, om Emre Mor kan ændre sin mentalitet og attitude. Jeg er dog klar på at tage chancen.
    Jeg kan på absolut ingen måde forstille mig at Emre More vil tilbage til Superligaen nu

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #236
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Emre Mor bør vi ikke røre med en ildtang. Udover at momentvis være god i 17/18-sæsonen for Celta og mindre end en halv god sæson i Superligaen i 2016, har han jo intet vist. Jeg har tidligere været lun på ham, men nu er han også faldet igennem i Galatasaray. Han har tydeligvis attitudeproblemer, og hvis folk frygtede, at Bendtner ville være gift for omklædningsrummet, vil Mor givetvis være en atombombe.


  19. #237
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Emre Mor bør vi ikke røre med en ildtang. Udover at momentvis være god i 17/18-sæsonen for Celta og mindre end en halv god sæson i Superligaen i 2016, har han jo intet vist. Jeg har tidligere været lun på ham, men nu er han også faldet igennem i Galatasaray. Han har tydeligvis attitudeproblemer, og hvis folk frygtede, at Bendtner ville være gift for omklædningsrummet, vil Mor givetvis være en atombombe.
    Men nu er han også kun 22 år og så er det jo meget flot at have spillet kampe i Dortmund, Celta og Galatasaray - i det mindste efter FCK og superligastandard. En spiller der kan slå igennem i Galatasary i den alder er jo lysår foran superligaen. Han kan sagtens udvikle sig meget endnu, men har ikke en god attitude. Derudover er han som tidligere nævnt, totalt urealistisk...

  20. #238
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Christian Gytkjær har kontraktudløb til sommer. Han er 29 og vil sikkert prøve at få en kæmpekontrakt et sted, men han kunne være en mulig afløser for Doye. Han har scoret 52 mål i 102 kampe for Lech Poznan og været ganske god for landsholdet. Hans kæreste bor i Norge, så måske frister oliepenge ham ikke.

  21. #239
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Det har været ret småt med rygter ind til videre, men vi skulle være ude efter Patyrk Klimala fra Jagiellonia Bialystok, de vil åbenbart have omkring 35 millioner for ham.

    https://www.heraldscotland.com/sport...atryk-klimala/

  22. #240
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderchild Se meddelelser
    Det har været ret småt med rygter ind til videre, men vi skulle være ude efter Patyrk Klimala fra Jagiellonia Bialystok, de vil åbenbart have omkring 35 millioner for ham.

    https://www.heraldscotland.com/sport...atryk-klimala/

    Det lyder ikke så sandsynligt, at vi skulle være klar til at punge ud med beløb i den størrelse pt., selvom de i transfermagasinet sagde, at hvis ønskeangriberen kunne erhverves nu i stedet for til sommer, så ville man være klar til at slå til.

    Det er lyder også lidt vildt, at vores lønpakke skulle være større end den Celtic kan tilbyde.

    Hvad der taler for et skifte til FCK er måske, at spilleren er fokuseret på spilletid og udvikling fremfor nødvendigvis pengepungen.

    Jeg aner forøvrigt ikke hvem han er.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •