Side 2 af 28 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 414

Emner: Til- og afgange: Vinter 19/20

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fuldt-ordinaer

    Jeg har været på ferie i de seneste uger, så jeg fangede ikke det interview, der var med Pep Biel, som der her også henvises til. Men det virker godt nok mærkeligt, at han selv udtaler, at han ikke har fået lov til at spille sin favoritposition i FCK endnu, som er som 10'er - samt at han ikke er vant til at skulle arbejde defensivt, så det også har været hårdt for ham. Dvs. at Ståle og staben ikke alene har købt en spiller, der skal lære at forsvare i verdens sværeste 4-4-2, men samtidig også lære en ny position. Selvom han gjorde en fin nok figur i perioder mod AGF, så virker det som et fejlkøb. Jeg håber virkelig, at jeg kommer til at tage det i mig igen, men for nu ligner han Spaniens svar på Kasper Kusk, og han vil for mig altid være mindet om den sommer, hvor vi gik efter Lucas Andersen, men fik Biel.
    Lad ham lige få en reel chance, før vi dømmer ham for let. Biel har spillet 662 minutter i sæsonens foreløbig 24 betydende kampe, og inden AGF-kampen var det en hel måned, siden han sidst var i kamp. Set i det lys gik det jo faktisk ganske godt i går. Han havde en stor andel i 2-0-målet, og han var millimeter fra at score et perlemål.

    Det kan godt være, han ender med at blive et flop, men hvis Sotiriou kan få flere års stabil spilletid uden at vise noget særligt, bør Biel også få mere end 2½ måneds sporadisk tid på banen, før han kasseres.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det kan godt være, han ender med at blive et flop, men hvis Sotiriou kan få flere års stabil spilletid uden at vise noget særligt, bør Biel også få mere end 2½ måneds sporadisk tid på banen, før han kasseres.
    Jeg er nu ret sikker på Sotiriou var dømt ude herinde før dog ;)

    Men helt sikkert, jeg kan faktisk meget godt li’ Biels indhop, det er tydeligt at der mangler noget forståelse mellem ham og Varela fx, hvor Varela sjældent kommer op på kanten når Biel går ind i banen. Men det har nok også noget at gøre med Varela har et lidt større krav om det defensive arbejde, når Biel er inde.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fuldt-ordinaer

    Jeg har været på ferie i de seneste uger, så jeg fangede ikke det interview, der var med Pep Biel, som der her også henvises til. Men det virker godt nok mærkeligt, at han selv udtaler, at han ikke har fået lov til at spille sin favoritposition i FCK endnu, som er som 10'er - samt at han ikke er vant til at skulle arbejde defensivt, så det også har været hårdt for ham. Dvs. at Ståle og staben ikke alene har købt en spiller, der skal lære at forsvare i verdens sværeste 4-4-2, men samtidig også lære en ny position. Selvom han gjorde en fin nok figur i perioder mod AGF, så virker det som et fejlkøb. Jeg håber virkelig, at jeg kommer til at tage det i mig igen, men for nu ligner han Spaniens svar på Kasper Kusk, og han vil for mig altid være mindet om den sommer, hvor vi gik efter Lucas Andersen, men fik Biel.
    Umiddelbart dårlig timing efter Biel spillede en fin kamp imod AGF og så vil jeg lige minde jer om, at for få måneder siden havde vi alle dømt Sotte ude og ønsket ham langt væk. Han er i mine øjne foran Bjelland pt!


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Lad ham lige få en reel chance, før vi dømmer ham for let. Biel har spillet 662 minutter i sæsonens foreløbig 24 betydende kampe, og inden AGF-kampen var det en hel måned, siden han sidst var i kamp. Set i det lys gik det jo faktisk ganske godt i går. Han havde en stor andel i 2-0-målet, og han var millimeter fra at score et perlemål.

    Det kan godt være, han ender med at blive et flop, men hvis Sotiriou kan få flere års stabil spilletid uden at vise noget særligt, bør Biel også få mere end 2½ måneds sporadisk tid på banen, før han kasseres.
    Det som i høj grad adskiller en spiller som Biel fra en spiller som Pieros, er at det jo er tydeligt at se at Biel rent faktisk indeholder nogle fodboldmæssige kvaliteter, men at han rent fysisk halter efter.. Kan man få bygget Biel op, så han fysisk kan være med, så er der tydeligvis et stort potentiale i ham, for han besidder en rigtig fin teknik og spilforståelse. Pieros er lidt den omvendte verden, han er fysisk helt på toppen, men mangler utroligt meget af det fodboldmæssige.. Der må man bare erkende, at det er nemmere at udvikle det fysiske aspekt, end det fodboldmæssige, da sidstnævnte i høj grad beror på det rå talent. Dermed ikke sagt at det er "bare lige" at bygge på fysisk.. Det kræver at Biel rent mentalt har det der skal til, hvilket tiden må vise..

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Man kan selvfølgelig godt være nervøs for den mentale habitus, men hvis der er nogen som helst muligheder for en ikke alt for dyr handel her, er det i min bog en no-brainer at rykke på Sisto. Han er potentielt flere klasser over Superliga-niveau.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...n-ende/7854386
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Med Bjellands skadesfrekvens kunne jeg godt tænke mig, at man gjorde lidt for at være lidt bedre dækket ind i midterforsvaret. Om det betyder at vi rykker Haahr op i A-truppen, henter Lüftner hjem fra Cypern (hvor han åbenbart skulle have gjort det fint) eller køber en ny midterforsvarer er reelt set ligegyldigt for mig, bare der er bedre dækning end tilfældet er nu.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Man kan selvfølgelig godt være nervøs for den mentale habitus, men hvis der er nogen som helst muligheder for en ikke alt for dyr handel her, er det i min bog en no-brainer at rykke på Sisto. Han er potentielt flere klasser over Superliga-niveau.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...n-ende/7854386
    Og ikke nok med det, så er vi også voldsomt tyndt besat på kanterne (kvalitativt).. Jeg siger GO FOR IT!

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Man kan selvfølgelig godt være nervøs for den mentale habitus, men hvis der er nogen som helst muligheder for en ikke alt for dyr handel her, er det i min bog en no-brainer at rykke på Sisto. Han er potentielt flere klasser over Superliga-niveau.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...n-ende/7854386
    Muligheden for den store gevinst er selvfølgelig tillokkende, men jeg må indrømme, at jeg trænger til nogle lidt sikrere valg mht nye spillere. I hvert fald så længe vores hold som helhed ikke er bedre kørende. At tage chancen med en mentalt udfordret Sisto, når resten af holdet kæmper for at finde den hvide(læs: røde) tråd, er måske at kræve for meget af ham og vi risikerer at fortsætte i ud i den fodboldmæssige krise, i stedet for at konsolidere os.

    Vi kæmper i forvejen med for mange skadede spillere, der skulle have været den bærende stamme (især Boilesen, Bjelland og Wind), Falk og Fischer ude af form samt nogle nyindkøb, der ikke har fundet ind til holdet endnu. Lige nu er der derfor mere brug for stabilitet og "sikre" kort end endnu et greb ned i kagedåsen fuld af potentiale.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Muligheden for den store gevinst er selvfølgelig tillokkende, men jeg må indrømme, at jeg trænger til nogle lidt sikrere valg mht nye spillere. I hvert fald så længe vores hold som helhed ikke er bedre kørende. At tage chancen med en mentalt udfordret Sisto, når resten af holdet kæmper for at finde den hvide(læs: røde) tråd, er måske at kræve for meget af ham og vi risikerer at fortsætte i ud i den fodboldmæssige krise, i stedet for at konsolidere os.

    Vi kæmper i forvejen med for mange skadede spillere, der skulle have været den bærende stamme (især Boilesen, Bjelland og Wind), Falk og Fischer ude af form samt nogle nyindkøb, der ikke har fundet ind til holdet endnu. Lige nu er der derfor mere brug for stabilitet og "sikre" kort end endnu et greb ned i kagedåsen fuld af potentiale.
    Jeg forstår udmærket tankegangen; jeg mener bare, at Sisto har så stort et potentiale, at det er en chance, man skal gribe, hvis den opstår. Ligesom da Boilesen og Fischer blev tilgængelige. De var også, af forskellige årsager, usikre kort, men den mulige kvalitative gevinst er bare for høj, til at man ikke bør tage chancen. Ligesom at man burde have snuppet Lucas Andersen, da han var i Schweiz (med forbehold for, at man prøvede, og hans sagde nej, men det tvivler jeg på). Og så nervøs er jeg ikke for holdets mentale skrøbelighed.
    Sidst redigeret af Garneren : 30.10.19 kl. 19:27
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Pione Sisto er svær. På hans bedste dage er han super dygtig og var endda en profil i La Liga i en periode hvor han kørte rundt med forsvarsspillere (førte derfor også assistlisten i en lang periode). I hans dårlige perioder er han dog stort set usynlig og virker til at have nogle mærkelige ideer med hensyn til diæter osv. - hvilket selvfølgelig også koster på banen.

    Man kan dog håbe på at han kan få gang i selvtilliden hos os mod nogle dårligere hold og måske få banket noget mere fornuft ind i hovedet her i Skandinavien for folk generelt er mere nede på jorden og realistiske.

    Ståle nævnte i sommers at prisen var 75-90 millioner... den skal nok væsentlig ned før det er realistisk. Hvor meget er mon fornuftigt at give for et projekt Sisto? 15,20,30 millioner?

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Ståle nævnte i sommers at prisen var 75-90 millioner... den skal nok væsentlig ned før det er realistisk. Hvor meget er mon fornuftigt at give for et projekt Sisto? 15,20,30 millioner?
    Tja, der omkring, vel. Men man må formode, at prisen styrtdykker lige nu. Så er spørgsmålet, om han er klar til at erkende "nederlaget" og tage hjem - og selvfølgelig også, hvor meget Herning-dreng Sisto er, for FCM kan og vil givetvis gerne være med i kampen om ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg vil lige smide dejlige Mikkel Damsgaard i puljen.. Han er fremragende for tiden og ligner den perfekte erstatning for Falk når han skal videre.. Min ultimative drøm er en 3-mandsmidtbane med ham Falk og Zeca, men det sker næppe med Ståle ved roret.. Pt er vi dog i en situation, hvor vi i den grad mangler alternativer til Falk, så selv i vores nuværende situation ser jeg at der er plads til ham i truppen.. Mudrazija er selvfølgelig den ubekendte faktor, og skal vel ret beset have chancen, hvilket taler imod en handel allerede til januar.. Dog tror jeg der skal rykkes i januar, hvis en handel skal være mulig.. Han kunne måske også få spilletid på kanten i en periode, indtil han er klar til en central plads i 4-4-2.. Det vil samtidig betyde oprydning på overskudslageret, dvs. som minimum Thomsen den anden vej..

    Han er en super intelligent spiller med et fremragende touch på bolden, god sparke og pasningsfod, god teknik.. Mangler vel kun fysikken, men knægten er også kun 19 år..

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg vil lige smide dejlige Mikkel Damsgaard i puljen.. Han er fremragende for tiden og ligner den perfekte erstatning for Falk når han skal videre.. Min ultimative drøm er en 3-mandsmidtbane med ham Falk og Zeca, men det sker næppe med Ståle ved roret.. Pt er vi dog i en situation, hvor vi i den grad mangler alternativer til Falk, så selv i vores nuværende situation ser jeg at der er plads til ham i truppen.. Mudrazija er selvfølgelig den ubekendte faktor, og skal vel ret beset have chancen, hvilket taler imod en handel allerede til januar.. Dog tror jeg der skal rykkes i januar, hvis en handel skal være mulig.. Han kunne måske også få spilletid på kanten i en periode, indtil han er klar til en central plads i 4-4-2.. Det vil samtidig betyde oprydning på overskudslageret, dvs. som minimum Thomsen den anden vej..

    Han er en super intelligent spiller med et fremragende touch på bolden, god sparke og pasningsfod, god teknik.. Mangler vel kun fysikken, men knægten er også kun 19 år..

    Jeg er også på Damsgaard vognen, hvis han ikke bliver for dyr. Falck skal vel også snart til at videre, hvis han skal have gang i hans udenlandsk karriere.

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg synes at det er helt oplagt at købe Mikkel Damsgaard til vinter og give ham en lang kontrakt, så han har god tid til at spille sig ind på holdet.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 19/20

    Jeg synes overhovedet ikke det er oplagt med Damsgaard. (jeg ser ham nu gerne her)

    1) Hvorfor skulle han have lyst til det, hvis han ikke er forholdsvis sikker på spilletid.?
    2) Jeg kan ikke se os bruge så mange penge allerede igen til vinter
    3) Han passer vel ikke rigtig ind i opstillingen og vil nok skulle spille kant.
    4) Her skal Fischer, Daramy (vores fremadstormende talent) og Biel (vores dyre spiller) have spilletid. Endvidere skal Falk nok også have nogle kampe på kanten, da Stage og Mudri også skal have kampe.

    Skal der være nogen chance for Damsgaard, så skal vi nok sælge først. Og jeg tror ikke, at et Thomsen-salg er nok.

  25. De følgende 6 brugere er enige:

Side 2 af 28 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  2. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  3. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •