Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 115 af 115

Emner: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    med risiko for at blive høvlet ned synes jeg ikke FCKs håndtering af Bendtner har været videre sympatisk. Man henter manden ind på sidste dag i transfervinduet da den oprindelige løsning ikke går igennem og laver der en aftale for 4 måneder. I de 4 måneder har det offensive fodbold ikke været specielt prangende og kønt at se på og Bendtner holder sig uden for problemer og træner efter sigende godt med, så det burde give en bedre chance end blot efter 4 måneder når man vidste Bendtner ikke havde spillet i flere måneder.

    Andrija Pavlovic husker jeg spillede virkelig skidt længe men fik dog stadig en del chancer før han blev solgt og Pieros spillede også en meget skuffende sæson men fik alligevel chancen efterfølgende og gør det fint nu, så i mi nverden skyldte man det mere end 4 måneder og hvis man ikke var indstillet på at give Bendtnermere snor skulle man aldrig have lavet aftalen til at starte med.

    Er nok ret alene med denne holdning men synes virkelig ikke denne sag klæder FCK på mange måder.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Plundbeck Se meddelelser
    med risiko for at blive høvlet ned synes jeg ikke FCKs håndtering af Bendtner har været videre sympatisk. Man henter manden ind på sidste dag i transfervinduet da den oprindelige løsning ikke går igennem og laver der en aftale for 4 måneder. I de 4 måneder har det offensive fodbold ikke været specielt prangende og kønt at se på og Bendtner holder sig uden for problemer og træner efter sigende godt med, så det burde give en bedre chance end blot efter 4 måneder når man vidste Bendtner ikke havde spillet i flere måneder.

    Andrija Pavlovic husker jeg spillede virkelig skidt længe men fik dog stadig en del chancer før han blev solgt og Pieros spillede også en meget skuffende sæson men fik alligevel chancen efterfølgende og gør det fint nu, så i mi nverden skyldte man det mere end 4 måneder og hvis man ikke var indstillet på at give Bendtnermere snor skulle man aldrig have lavet aftalen til at starte med.

    Er nok ret alene med denne holdning men synes virkelig ikke denne sag klæder FCK på mange måder.
    Når du nu selv mener at stå ret alene med din holdning, giver det jo ret god mening ikke at forlænge ;-)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Far til 4 Se meddelelser
    Når du nu selv mener at stå ret alene med din holdning, giver det jo ret god mening ikke at forlænge ;-)
    haha spot on, men skal passe lidt på for han deler trods alt vandene må man sige.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Plundbeck Se meddelelser
    I de 4 måneder har det offensive fodbold ikke været specielt prangende og kønt at se på og Bendtner holder sig uden for problemer og træner efter sigende godt med, så det burde give en bedre chance end blot efter 4 måneder når man vidste Bendtner ikke havde spillet i flere måneder. .
    Så hvad hvis vi gav ham et halvt år mere, og vi igen ikke spiller specielt prangende offensiv fodbold .. så skal vi give ham endnu en ny kontrakt?

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Så hvad hvis vi gav ham et halvt år mere, og vi igen ikke spiller specielt prangende offensiv fodbold .. så skal vi give ham endnu en ny kontrakt?
    Jeg kan godt følge dit argument, men det er med al repskt lidt som om du misforstår pointen i det jeg skriver. Mit hovedargument er, at hvis du alligevel giver manden 4 måneder på en kontrakt og han så opfører sig fint og er motiveret burde det være en gulerod for en forlængelse for hvis argumentet er at du efter fire måneder ikke scorer nok mål, laver nok assists som ny spiller skal du kassere langt flere spiller end det er tilfældet.....Linderoth er nok det bedste eksempel på dette også gjorde sig gældende for ham, for da han startede var der ikke den store optimisme omkring ham og han blev kaldt flop forskellige steder, men han endte dog efter en startperiode over flere måneder at spille så op og spille champions league med FCK.

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Plundbeck Se meddelelser
    Jeg kan godt følge dit argument, men det er med al repskt lidt som om du misforstår pointen i det jeg skriver. Mit hovedargument er, at hvis du alligevel giver manden 4 måneder på en kontrakt og han så opfører sig fint og er motiveret burde det være en gulerod for en forlængelse for hvis argumentet er at du efter fire måneder ikke scorer nok mål, laver nok assists som ny spiller skal du kassere langt flere spiller end det er tilfældet.....Linderoth er nok det bedste eksempel på dette også gjorde sig gældende for ham, for da han startede var der ikke den store optimisme omkring ham og han blev kaldt flop forskellige steder, men han endte dog efter en startperiode over flere måneder at spille så op og spille champions league med FCK.
    Pardon - men forstår ikke denne nærmest ærbødighed overfor en leftover fra Rosenborg. Lad os lige glemme for et øjeblik, at han engang rent faktisk kunne noget med en bold og så se på her og nu-billedet. FCK var desperate efter en angriber grundet to langtidsskader, som ingen i FCK havde forventet. Og Bendtner var desperat efter at komme væk fra Rosenborg.

    FCK var lorne ved Bendtner og tilbyder vel nok den korteste kontrakt i klubbens historie. Så Bendtner ved, at han løber en risiko. Men han ønsker virkelig at komme væk, og vi må antage, at FCK var det bedste bud, han fik. Han har selv valgt ikke at holde formen ved lige. Ergo kan han langtfra levere fra dag 1 - hverken fysisk eller kampmæssigt. Så er det naturligvis op af bakke.

    Han bliver dog hurtigt en del af de 11 startende. Og han ved udmærket, at han kæmper mod uret, efterhånden som Damen N'Doye er ved at blive klar igen. Med Damen tilbage er der kun en plads at kæmpe om, og da særligt Sotiriou begynder at levere, ser det efterhånden mere end svært ud.

    Havde Bendtner lignet en løve på banen - skarp som uskarp - havde Ståle sgu nok givet ham mere spilletid end 400-ish minutter. Men det gjorde han langtfra. Har man kun 4.5 mdr. til at bevise sit værd, skal der ikke meget slinger i valsen. Og ét sølle mål og ikke én kamp over middel er altså ikke prangende.

    Linderoth og mange andre startede med et helt andet udgangspunkt. Det var spillere, der havde alderen med sig og masser af potentiale. Man havde scoutet dem grundigt, investeret i dem, skrevet lange kontrakter med dem, og troede virkelig, at de ville passe ind. Det er et helt andet udgangspunkt. Bendtners kontrakt skal sammenlignes med en lejesvend. Enten leverer du hurtigt eller viser potentiale til at kunne gøre det - eller også er det ud. Det vidste Bendtner - og det prøvede Ståle aldrig at skjule.

    Og helt ærligt: Hvis Bendtner var så sulten, som det kræver at være i topfodbold, så havde hans første kommentar ikke duftet af karrierestop. Selv som angriber kan man altså snildt have to-tre år i sig som snart 32-årig. Var der virkelig fighterånd tilbage, ville han straks være opsat på at vise, at han langtfra var færdig.

    Mit bud er, at Ståle blot følte sig endnu mere sikker på sit valg efter dén reaktion.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Pardon - men forstår ikke denne nærmest ærbødighed overfor en leftover fra Rosenborg. Lad os lige glemme for et øjeblik, at han engang rent faktisk kunne noget med en bold og så se på her og nu-billedet. FCK var desperate efter en angriber grundet to langtidsskader, som ingen i FCK havde forventet. Og Bendtner var desperat efter at komme væk fra Rosenborg.

    FCK var lorne ved Bendtner og tilbyder vel nok den korteste kontrakt i klubbens historie. Så Bendtner ved, at han løber en risiko. Men han ønsker virkelig at komme væk, og vi må antage, at FCK var det bedste bud, han fik. Han har selv valgt ikke at holde formen ved lige. Ergo kan han langtfra levere fra dag 1 - hverken fysisk eller kampmæssigt. Så er det naturligvis op af bakke.

    Han bliver dog hurtigt en del af de 11 startende. Og han ved udmærket, at han kæmper mod uret, efterhånden som Damen N'Doye er ved at blive klar igen. Med Damen tilbage er der kun en plads at kæmpe om, og da særligt Sotiriou begynder at levere, ser det efterhånden mere end svært ud.

    Havde Bendtner lignet en løve på banen - skarp som uskarp - havde Ståle sgu nok givet ham mere spilletid end 400-ish minutter. Men det gjorde han langtfra. Har man kun 4.5 mdr. til at bevise sit værd, skal der ikke meget slinger i valsen. Og ét sølle mål og ikke én kamp over middel er altså ikke prangende.

    Linderoth og mange andre startede med et helt andet udgangspunkt. Det var spillere, der havde alderen med sig og masser af potentiale. Man havde scoutet dem grundigt, investeret i dem, skrevet lange kontrakter med dem, og troede virkelig, at de ville passe ind. Det er et helt andet udgangspunkt. Bendtners kontrakt skal sammenlignes med en lejesvend. Enten leverer du hurtigt eller viser potentiale til at kunne gøre det - eller også er det ud. Det vidste Bendtner - og det prøvede Ståle aldrig at skjule.

    Og helt ærligt: Hvis Bendtner var så sulten, som det kræver at være i topfodbold, så havde hans første kommentar ikke duftet af karrierestop. Selv som angriber kan man altså snildt have to-tre år i sig som snart 32-årig. Var der virkelig fighterånd tilbage, ville han straks være opsat på at vise, at han langtfra var færdig.

    Mit bud er, at Ståle blot følte sig endnu mere sikker på sit valg efter dén reaktion.
    Jeg tror vist roligt jeg kan skrive, at vi tilhører forskellige meninger om Bendtner, så det skal nok blive interessant :)

    "Linderoth og mange andre startede med et helt andet udgangspunkt. Det var spillere, der havde alderen med sig og masser af potentiale. Man havde scoutet dem grundigt, investeret i dem, skrevet lange kontrakter med dem, og troede virkelig, at de ville passe ind. Det er et helt andet udgangspunkt. Bendtners kontrakt skal sammenlignes med en lejesvend. Enten leverer du hurtigt eller viser potentiale til at kunne gøre det - eller også er det ud. Det vidste Bendtner - og det prøvede Ståle aldrig at skjule." - okay, så hvis man er 25 år og kan skrive en udenlandsk klub på CVet skal man have længere snor end hvis man er 31 år med rutine fra større udenlandske klubber eller hvordan skal det forstås?

    At Bendtner ikke havde alderen med sig vidste man jo også på forhånd men jeg kan se at det er et argument for at man ikke skal have længere snor end 4 måneder når betingelserne er kendt på forhånd for hensigten er jo trods alt ikke at han skal sælges videre med profit, tværtimod var det nok mere sandsynligt han sluttede karrieren med en forlængelse hvis kontrakten blev forlænget.

    I bund og grund er det jo en smagssag om man er for eller imod Bendtner, men 4 måneder under de betingelser han kom til klubben under er i mine øjne ikke en reel chance han får og hele episoden stinker bare af at Ståle ikke ville lave denne handel til at starte med når han ikke giver ham som minimum en vinteropstart med.

    Jeg er kæmpe fan af Dame N'Doye, men jeg må være ærlig og sige at han er 34 år, har set noget langsom ud pådet seneste og ligner en spiller der ikke har fysikken til at spille længere end til sommeren så at Bendtner kunne blive eventuelt til efter sommeren ville jo ikke være en større rokade end dette.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Det var måske gået anderledes, hvis han ikke var skadet halvdelen af tiden. Hvem ved. Synes alligevel vi må sige tak for en god professionel indstilling. Synes han modbeviste den frygt, man kunne have for, at han ville være larm-larm-larm. Og tak for et fint mål mod FCN. Held og lykke, Bendtner!

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Citat Oprindeligt indsendt af Plundbeck Se meddelelser
    Jeg tror vist roligt jeg kan skrive, at vi tilhører forskellige meninger om Bendtner, så det skal nok blive interessant :)
    Heh - bring it on ;)

    "Linderoth og mange andre startede med et helt andet udgangspunkt. Det var spillere, der havde alderen med sig og masser af potentiale. Man havde scoutet dem grundigt, investeret i dem, skrevet lange kontrakter med dem, og troede virkelig, at de ville passe ind. Det er et helt andet udgangspunkt. Bendtners kontrakt skal sammenlignes med en lejesvend. Enten leverer du hurtigt eller viser potentiale til at kunne gøre det - eller også er det ud. Det vidste Bendtner - og det prøvede Ståle aldrig at skjule." - okay, så hvis man er 25 år og kan skrive en udenlandsk klub på CVet skal man have længere snor end hvis man er 31 år med rutine fra større udenlandske klubber eller hvordan skal det forstås?
    Hvis man er 25, man skriver en lang kontrakt med klubben, og klubben ser potentiale i en fremadrettet og som det bedste bud på en potentiel midtbanegeneral - så ja! Er man gammel og en has-been, der ikke leverer i kampene, og hvor man potentielt er femtevalg - ja, måske endda sjettevalg uden meget fremtid i, så et rungende nej.

    At Bendtner ikke havde alderen med sig vidste man jo også på forhånd men jeg kan se at det er et argument for at man ikke skal have længere snor end 4 måneder når betingelserne er kendt på forhånd for hensigten er jo trods alt ikke at han skal sælges videre med profit, tværtimod var det nok mere sandsynligt han sluttede karrieren med en forlængelse hvis kontrakten blev forlænget.
    Ja. FCK vidste både, at han ikke ligefrem havde leveret noget særligt i mange år ud over en enkelt god sæson i den norske liga et år tilbage. Man vidste, han var et problembarn, og man kunne ikke drømme om at signe ham længere, hvis ikke det havde været for to langtidsskader i angrebet. Du må da indrømme, at det er en noget anden situation end at hente en ung, potentiel midtbanegeneral ind fra Everton og det svenske landshold.

    I bund og grund er det jo en smagssag om man er for eller imod Bendtner, men 4 måneder under de betingelser han kom til klubben under er i mine øjne ikke en reel chance han får og hele episoden stinker bare af at Ståle ikke ville lave denne handel til at starte med når han ikke giver ham som minimum en vinteropstart med.
    Har Ståle lagt skjult på andet? Bendtner var ikke hans drømmespiller. Men han var desperat og missede en handel på sidste transferdag. Bendtner gjorde sig til. Ståle accepterede - men på en række vilkår. Begge parter vidste, at der VIRKELIG skulle leveres de næste 4.5 mdr. Og det blev der så ikke. End of story.

    Jeg er kæmpe fan af Dame N'Doye, men jeg må være ærlig og sige at han er 34 år, har set noget langsom ud pådet seneste og ligner en spiller der ikke har fysikken til at spille længere end til sommeren så at Bendtner kunne blive eventuelt til efter sommeren ville jo ikke være en større rokade end dette.
    Jeg er ditto kæmpe fan af Damen og ville hellere stille op med en 40-årig Damen end Bendtner på det niveau, han nåede at vise i FCK. Og nej, jeg er ikke kæmpe Bendtner-fan og mener, det var en fejl, at man hentede ham ind. Det er svært at klantre FCK for ikke at have forudset, at man pludselig stod uden sine to foretrukne angribere. Men der var for få angribere på listen, da der skulle handles i panik. Bendtner var aldrig og blev aldrig en drømmesigning for andet end pressen og en del af fansne. For Ståle var han det tydeligvis aldrig - og det med rigtig god grund.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  17. #115
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Nicklas Bendtner til FCK - Hvad synes i?

    Vi kan reelt kigge på Bendtner-affæren ud fra 3 parametre: Det sportslige, det økonomiske, og det brand-mæssige.

    Ser vi på det sportslige, er der to ting at hæfte sig ved: Hans indsats til kampene, og hans indsats og indstilling til træning. Kampmæssigt har der ikke været det store afkast for nogen af parterne, hvilket nok er den største bet ved hans tid i klubben. Et enkelt mål, og tæt på en enkelt assist i kampen mod FCM. Ift. træningen er der langt mere at tage med, både for klubben og for ham selv. Han er blevet trænet godt, og han har vist en sult efter at gøre sig til, med ekstra træning, individuel træning, osv. Derudover har han også både fungeret godt i omklædningsrummet, og han har været god til at lære fra sig til de unge, hvor han har været god til at give tips og tricks. Eksempelvis omkring de rette løb omkring en stor angriber. Så både han og klubben har fået noget ud af det på det træningsmæssige, men ikke ift. kamp. At han har fungeret godt i truppen, og er blevet godt trænet i perioden kan dog fungere som en "anbefaling" til en anden klub om at satse på ham.

    Ift. det økonomiske har det været en forholdsvist lav omkostning at have Bendtner rendende. Det har kostet en million kr. i løn, men en pæn andel af dette er tjent ind igen via ekstra merchandise, (lidt) øget billetsalg og brugen af ham ifm. PR. Bendtner har selv fået en platform til at kunne promovere sin bog, hvilket FCK også har fået en lille slat penge ud af. Så det har også været en acceptabel udgift at have Bendtner i klubben.

    Ift. klubbens brand var det en relativt stor risiko at hente Bendtner ind qua hans fortid. Heldigvis har han holdt sig på måtten, passet sin træning, og mildt sagt været så kedelig, at bortset fra hans bog har pressen kun haft noget at skrive om vedr. det sportslige. Og damage controllen vedrørende de få kontroversielle passager i bogen, der omhandlede klubben, var velforberedt, siden han havde spillet med åbne kort over for klubben. Så der var ikke for alvor noget at sætte en finger på.

    Så Bendtners tid i FCK blev langt mindre begivenhedsrig end de fleste havde forventet, håbet eller frygtet. På godt og ondt blev hans ophold i FCK en lille parantes i klubbens historie.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Nicklas Bendtner-video - Gammel KB-dreng folder sig ud i England
    By KB-stodderen in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 27.05.06, 12:26
  2. Nicklas Bendtner
    By DaddySallE in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.10.05, 21:27
  3. Hvad synes i om Røgbomber
    By FCKNET - Alex in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 10.11.04, 11:45
  4. Hvad synes du om NLP?
    By tricolor in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 28.09.04, 10:23
  5. hvad synes du ?!
    By theblacklion in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 13:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •