Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 89

Emner: Hobro - FCK

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    5

    Re: Hobro - FCK

    3 tabte kamp i træk, samt det faktum at alle de andre tophold vandt idag, og vi skal nok høre den sædvanlige undskyldning fra Ståle. landskamp pause, nye spillere osv..tja det er vel nogenlunde det samme for de andre hold vi skal måle os med, men de vinder, det gør vi ikke, vinder attituden og fandenivoldskheden mangler, jeg er med på at vi har nye spillere, men come on guys, nu må i sgu træde i karakter os vise at I er jeres værdi værd. kampen mod FCM skal bare vindes, ellers ser det skidt ud, men det har det jo allerede gjort i et stykke tid, og igen Pieros , det er en gåde at den mand stadigvæk er at finde i truppen...

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Hobro - FCK

    Pieros er jo første mand på holdkortet, han ryger ikke på bænken. Det kendetegner jo desværre mange af Ståles fejlkøb. Simpson, Kenan Kodro, Diouf, Ailton osv. Ståle erkender jo ikke et fejlkøb.

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Hobro - FCK

    [QUOTE=cleansation;685801]Hvem har vi på mål i dag? Er det Kihlstedt, Rabotzcki eller Koteletten?

    NU må det være hans sidste kamp i denne omgang.
    Alt for meget sprællemand og for lidt sikkerhed, ro og dominans i feltet.

    Det må være Kalle Johnsons tur nu
    Sidst redigeret af tordenstøvle : 16.09.19 kl. 06:08
    .........William Kvist RAUS!!!!


  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Pieros er jo første mand på holdkortet, han ryger ikke på bænken. Det kendetegner jo desværre mange af Ståles fejlkøb. Simpson, Kenan Kodro, Diouf, Ailton osv. Ståle erkender jo ikke et fejlkøb.
    Der må jeg give dig ret.

    Når man tænker, over hvor mange "Chancer" Ståle har givet Pieros over en lang årrække så kan man sgu godt undre sig at det bare bliver ved og ved. Upåagtet om der er skader så ville jeg sgu da langt hellere se en Daramy på banen i stedet for Pieros.


  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Pieros er jo første mand på holdkortet, han ryger ikke på bænken. Det kendetegner jo desværre mange af Ståles fejlkøb. Simpson, Kenan Kodro, Diouf, Ailton osv. Ståle erkender jo ikke et fejlkøb.
    Pascal Simpson?

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hobro - FCK

    [QUOTE=tordenstøvle;685833]
    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Hvem har vi på mål i dag? Er det Kihlstedt, Rabotzcki eller Koteletten?

    NU må det være hans kamp i denne omgang.
    Alt for meget sprællemand og for lidt sikkerhed, ro og dominans i feltet.

    Det må være Kalle Johnsons tur nu
    Grytebust er sgu svær at blive klog på. Javel han laver i ny og næ nogle feber redninger, men man sidder med lange løg når der er dødbolde.

  8. De følgende 13 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Problemet er jo, at man har hentet en masse spillere ude af form og forøvrigt ikke har haft noget tid at træne holdet i (vi har bortset fra landsholdspausen spillet konstant) til et evt. nyt koncept. Manden kan jo ikke trylle. Skal man pege på noget (andet end det sædvanlige "dårligt trænerarbejde"), så kan man måske skyde på, at man sælger profilerne og tror at spillere ude af form kan komme ind og gøre en forskel fra start af. Biel, Santos, Oviedo og Bendtner er alle milevidt fra at være fysisk og spillemæssigt i god nok form. Det er noget af et sats man har taget, når man på den måde satser på den langsigtede gevinst med at hente spillere med eftersigende "internationalt potentiale" på bekostning af at kunne præstere på kort sigt. Men man havde for et par spilleres vedkommende nok ikke forventet, at vores to nøgle angribere ville blive langtidsskadet(og at de nye dermed var nødt til at skulle trække læsset), ligesom man nok ikke havde forventet, at FCM ville tage så mange point.

    Puha, det ser under alle omstændigheder skidt ud pt.
    Hold nu op.. Det er alt for letkøbt det der.. Det er altså Ståle der både handler spillerne og sætter dem på holdkortet.. Og det der med at det hele er en proces og der ikke er tid til at træne nye systemer og hvad ved jeg køber jeg bare ikke.. FCM har to gange inden for de seneste 3 sæsoner skiftet system midt i en sæson, med stor succes til følge, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.. Man burde i det mindste prøve nu hvor materialet tydeligvis ikke er til et system med to fuldblodsangribere.. Hvornår er det nogensinde tilladt at kritisere Ståles arbejde, hvis ikke nu?


  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    Det må være Kalle Johnsons tur nu
    Desværre var Kalle pivringe i sin seneste kamp. Men ja, vi har set nok fra Sten Grytebust til at vide, at han bestemt ikke bør være førstemålmand i FCK. Det ligner desværre, at vi har erstattet to habile målmand med to ganske middelmådige af slagsen.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hold nu op.. Det er alt for letkøbt det der.. Det er altså Ståle der både handler spillerne og sætter dem på holdkortet.. Og det der med at det hele er en proces og der ikke er tid til at træne nye systemer og hvad ved jeg køber jeg bare ikke.. FCM har to gange inden for de seneste 3 sæsoner skiftet system midt i en sæson, med stor succes til følge, så selvfølgelig kan det lade sig gøre.. Man burde i det mindste prøve nu hvor materialet tydeligvis ikke er til et system med to fuldblodsangribere.. Hvornår er det nogensinde tilladt at kritisere Ståles arbejde, hvis ikke nu?
    Jamen helt seriøst. FCM har skiftet system i perioder, hvor de stort set har haft 6-7 dage (til at træne) imellem hver kamp. Vi har haft en landsholdspause (med en del spillere væk) og ellers 2 kampe hver eneste uge, hvor der nærmest ikke er foregået andet end restitution til en række nedslidte spillere. Og nu kritiserer du, at man ikke har spillet et nyt system ind efter skaderne til Wind og N'Doye.
    Det kan det godt være, at du ikke køber det med tid til at træne systemer ind, men hvordan er det lige, at det skulle kunne lade sig gøre de sidste par uger?

    Og jo det er altid tilladt at kritisere Ståle. F.eks kan man kritisere, at spillerne havde så dårlig indstilling til kampstart. Du kan kritisere indkøbspolitik (med spillere som ikke er i form). Du kan kritisere for sene/hurtige/forkerte udskiftninger eller startopstilling. Men at kritisere noget (at man ikke har ændret system efter skaderne), som vel helt ærligt er praktisk talt umuligt (at have trænet), er imo lidt fjollet.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.09.19 kl. 22:01

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jamen helt seriøst. FCM har skiftet system i perioder, hvor de stort set har haft 6-7 dage (til at træne) imellem hver kamp. Vi har haft en landsholdspause (med en del spillere væk) og ellers 2 kampe hver eneste uge, hvor der nærmest ikke er foregået andet end restitution til en række nedslidte spillere. Og nu kritiserer du, at man ikke har spillet et nyt system ind efter skaderne til Wind og N'Doye.
    Det kan det godt være, at du ikke køber det med tid til at træne systemer ind, men hvordan er det lige, at det skulle kunne lade sig gøre de sidste par uger?

    Og jo det er altid tilladt at kritisere Ståle. F.eks kan man kritisere, at spillerne havde så dårlig indstilling til kampstart. Du kan kritisere indkøbspolitik (med spillere som ikke er i form). Du kan kritisere for sene/hurtige/forkerte udskiftninger eller startopstilling. Men at kritisere noget (at man ikke har ændret system efter skaderne), som vel helt ærligt er praktisk talt umuligt (at have trænet), er imo lidt fjollet.
    Lad os nu heller ikke gøre et system-skifte mere kompliceret end det er.. Hver et angreb behøver jo ikke være en skabelon-øvelse fra træningsbanen, selvom Morten Olsen nok er af en anden opfattelse.. Heldigvis, og trods alt, deler Ståle da heller ikke den opfattelse, men det handler i høj grad om at udstikke de overordnede retningslinier for hvordan vi angriber og så placere de rette spillere på positioner hvor de hver gavner hinanden mest muligt.. Det behøver derfor ikke være et decideret formationsskifte (selvom jeg gerne så os prøve 4-2-3-1).. Ståle har valgt at holde benhårdt fast i spillestilen i stedet for at vælge de 11 bedste til holdkortet og så lægge en egnet taktik efter det.. Den her insisteren på to boksangribere fra start hver gang, når nu vi tydeligvis ikke har en eneste kampklar med den fornødne kvalitet, synes jeg er forfejlet.. Her burde man i stedet have satset på Fischer+makker (Daramy/Santos) og så i højere grad satse på bolde i dybden og hurtigt kombinationsspil.. Det fungerede super godt i de første 45 min mod Riga i Parken, men vi har ikke set det siden, og det er en fejl..

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Normalt er jeg ikke den der kritisere Ståle, eller andre trænere, men i dag er det simpelthen alt for sent man kommer med udskiftninger.
    Jeg er normalt også stor Ståle-fan, og det er svært at bebrejde en mand, at vores to topangribere bliver skadet på en og samme uge.

    MEN! Man kan sgu godt kritisere, at man ikke har haft et stærkere angriberhieraki fra begyndelsen af sæsonen. Ståle har fra begyndelsen vidst, at Damen ikke kunne spille alle kampe. Og der er kilometer ned til vores trejdebedste angriber. I al fald hvis Ståle ikke vil tilpasse et system, der kan fordre Fischer eller Daramy på toppen. At vi ikke for længe siden har strittet Sotiriou ud, er mig en kæmpe gåde. Det er længe siden, at en spiller har fået SÅ lang snor hos Ståle.

    Og avavav med Bendtner. Ved godt, at han (i den grad!) ikke er i form. Men det var jo som at få en old boys-spiller ind, der tænkte og agerede i slowmotion. Rosenborg må grine deres røv i laser over, at vi tog ham. Jeg havde virkelig ikke forventet mig det store. Men havde sgu håbet på lidt attitude, og at han i det mindste lignede en, der gad. Tog mig selv i at tænke, at boldbehandlingen nok var nogenlunde lige så klodset og omstændig som den, jeg kunne have leveret. Og det er bestemt ikke et kompliment. Det ligner i den grad en desperat signing, fordi alt andet fejlede, og kunne altså have været undgået, hvis bare Ståle havde haft tre stærke angribere fra start.

    Til gengæld er Daramy sgu altid garant for at bringe masser af uro tæt på modstanderholdets straffesparksfelt. Håber virkelig på mere spilletid - gerne fra start - til ham i stedet for de håbløse konstellationer, der ellers er mulige p.t. Og så må resten af holdet bare til at tage sig gevaldigt sammen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og avavav med Bendtner. Ved godt, at han (i den grad!) ikke er i form. Men det var jo som at få en old boys-spiller ind, der tænkte og agerede i slowmotion. Rosenborg må grine deres røv i laser over, at vi tog ham. Jeg havde virkelig ikke forventet mig det store. Men havde sgu håbet på lidt attitude, og at han i det mindste lignede en, der gad. Tog mig selv i at tænke, at boldbehandlingen nok var nogenlunde lige så klodset og omstændig som den, jeg kunne have leveret. Og det er bestemt ikke et kompliment. Det ligner i den grad en desperat signing, fordi alt andet fejlede, og kunne altså have været undgået, hvis bare Ståle havde haft tre stærke angribere fra start.

    Til gengæld er Daramy sgu altid garant for at bringe masser af uro tæt på modstanderholdets straffesparksfelt. Håber virkelig på mere spilletid - gerne fra start - til ham i stedet for de håbløse konstellationer, der ellers er mulige p.t. Og så må resten af holdet bare til at tage sig gevaldigt sammen.
    Jeg er ikke helt med på, hvordan Daramy kan roses for at skabe uro men ikke Bendtner. Indtil Bendtner kom ind havde vi været tamme på alle indlæg og Hobros midterstoppere var overlegne i duellerne.

  18. De følgende 16 brugere er enige:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Pieros er jo første mand på holdkortet, han ryger ikke på bænken. Det kendetegner jo desværre mange af Ståles fejlkøb. Simpson, Kenan Kodro, Diouf, Ailton osv. Ståle erkender jo ikke et fejlkøb.
    Det var godt nok meget bavl på kort tid. 1) Hvem er Simpson? Pascal Simpson, som Ståle aldrig har trænet? 2) Pape Pate Diouf var ikke Ståles indkøb. 3) Kenan Kodro skilte Ståle sig af med efter kun 6 måneder.

    Fint at kritisere manageren, men gør det med hold i virkeligheden.
    Vil altid elske Ståle


  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er ikke helt med på, hvordan Daramy kan roses for at skabe uro men ikke Bendtner. Indtil Bendtner kom ind havde vi været tamme på alle indlæg og Hobros midterstoppere var overlegne i duellerne.
    Der blev begået en del frispark mod Daramy på farlige steder (altså, hvis det ikke ligefrem var fordi, Holse skulle eksekvere guldet), og generelt tænker han bare ti gange hurtigere end Bendtner. Bendtner er høj, ja. Men han er jo lysår fra Damens styrke i hovedspillet p.t.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lad os nu heller ikke gøre et system-skifte mere kompliceret end det er.. Hver et angreb behøver jo ikke være en skabelon-øvelse fra træningsbanen, selvom Morten Olsen nok er af en anden opfattelse.. Heldigvis, og trods alt, deler Ståle da heller ikke den opfattelse, men det handler i høj grad om at udstikke de overordnede retningslinier for hvordan vi angriber og så placere de rette spillere på positioner hvor de hver gavner hinanden mest muligt.. Det behøver derfor ikke være et decideret formationsskifte (selvom jeg gerne så os prøve 4-2-3-1).. Ståle har valgt at holde benhårdt fast i spillestilen i stedet for at vælge de 11 bedste til holdkortet og så lægge en egnet taktik efter det.. Den her insisteren på to boksangribere fra start hver gang, når nu vi tydeligvis ikke har en eneste kampklar med den fornødne kvalitet, synes jeg er forfejlet.. Her burde man i stedet have satset på Fischer+makker (Daramy/Santos) og så i højere grad satse på bolde i dybden og hurtigt kombinationsspil.. Det fungerede super godt i de første 45 min mod Riga i Parken, men vi har ikke set det siden, og det er en fejl..
    Du kan sagtens argumentere for en anden angrebsduo fra start. Set i bakspejlet (hvilket altid er nemt), så havde det nok været smart med Fischer på top, Falk på kant og Stage centralt. Med Stage havde vi nok ikke været så dårligt organiseret i 1. halvleg, og han havde bl.a. med al sandsynlighed været i det område, hvor Sabbi helt uforstyrret headede bolden ind til 2-0. Og selvom 90% af trådene handler om vores dårlige angreb (hvilket bestemt også var tilfældet), så er det jo langt hen af vejen midtbanen og forsvaret (især Bjelland) som koster det meste i går. Vi taber hovedsaglig, fordi vi er hurtigt bagud 2-0 og kommer til at spille på Hobros præmisser. Men Falk på en kant er jo heller ikke lige, hvad den samlede Sidelinien råber på. Hvorfor Daramy ikke spiller ved jeg selvfølgelig ikke, men han må jo ikke vise tilstrækkeligt til træning til at han er inde i billedet til en startplads. Og eftersom Ståle efter Rigakampen har kaldt Daramys defensiv for helt til månen (eller noget i den stil), så er han nok ikke aktuel til kanten, hvis hans direkte modspiller er god (Sabbi i går)

    Mht valg af angribere så skal forklaringen nok bl.a. findes i, at Ståle forventede en kamp, hvor Hobro ville stå meget lavt. Og i disse situationer vil han gerne have to angribere på banen, som fylder lidt i boksen ved indlæg (det var i hvert fald forklaringen vedr. indskiftningen af Santos mod Riga). Og mon ikke forventningen var, at man ville give Fischer de bedste arbejdsbetingelser fra en kant end fra en angriberposition i så fald.

    Mht Pieros, ja så har jeg forsvaret ham længe. Jeg synes altid, at han har været god til at komme frem til chancer og egentlig blot ventet på et gennembrud. Men samtidig må jeg også bare konstatere, at han nu i tre kampe som 1. angriber (mod Riga ude, Aab og Hobro) har været fuldstændig usynlig. Det dur ikke. Til gengæld har jeg stadig lidt svært ved at se, hvad alternativet skulle være, især hvis Falk skal spille centralt. Daramy var blevet ædt levende som angriber i går med så lidt plads, og som venstrekant overfor Sabi havde i den grad også bekymret mig. Under alle omstændigheder, så kan vi da være enige om, at Ståle ikke ramte startopstilling og taktik lige i røven i går.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fck - Hobro 17/3
    By aegh in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.03.19, 10:04
  2. Optakts- og kamptråd, Hobro - FCK
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 26.07.18, 00:20
  3. Udebanetur til Hobro?
    By Bakkedal in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.05.16, 15:19
  4. Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 191
    Sidste Meddelelse: 14.08.14, 20:47
  5. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.08.14, 21:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •