Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 89

Emner: Hobro - FCK

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Baptista Se meddelelser
    Ståle har en idé om at alle spillere skal være med til at deltage i defensiven. Det stemmer ikke så godt over med den indkøbspolitik man har ført, hvor man har hentet spansk og latin amerikanske spillere ind. I øvrigt et spændende tiltag synes jeg.

    Pep Biel så ikke komfortabel ud i går, når han død og pine skal deltage i det defensive arbejde. Omvendt ser det spændende ud offensivt på den konto skylder Rasmus Falk jo en fra i går. Jeg er sikker på Pep vil få mere ud af det, hvis han ikke i ligeså høj grad skal arbejde defensivt.

    I Football manager kan man spille enten "fluid" eller "rigid"( har aldrig spilllet på dansk). I det rigide spil forventes offensive spillere at deltage mindre i det defensive arbejde.

    Hvis vi begyndte at spille en 4-2-3-1 med en flad fire-kæde bagerst og med Jens Stage + Carlos Zeca(hvem ved en mudrazija på sigt) til at ligge og beskytte forsvaret, kan man med den meget potente defensiv give den offensive strikeforce frirum til at koncentrere sig om at score målene. Her kan man dosere/tilpasse efter modstanderen, hvor offensive vores backs skal være.
    Hvorfor skulle spanske eller sydamerikanske offensive spillere ikke kunne deltage i det defensive spil?

    Du har dog ret i at Pep Biel er ikke særlig god defensivt. Han tør ikke rigtigt gå i dueller og trækker sig ofte, ligesom han ikke hjælper backen særlig meget. Det har dog næppe noget at gøre med hans nationalitet. Blandt andet Fischer har ofte samme udtryk.

    Hvis vi går over til at spille en ”fluid” 4231, så har vi altså 3 til 4 spillere fremme og dermed skal Stage og Zeca altså både skærme rummet foran forsvaret, gå i dueller og hjælpe backerne. Så stærke er Stage og Zeca heller ikke og vores defensiv er ikke stærk nok til, at vi kan fritage så mange spillere for defensive pligter. Offensivt løser den opstilling heller ikke vores problemer, da det i virkeligheden ligner det vi allerede har. Vi har ingen decideret offensiv midtbanespiller, men vi har hyppigt en angriber der trækker ned i banen og deltager i opspillet. En offensiv midtbanespiller vil også være på bekostning af en angriber i feltet, hvilket selvfølgelig ikke betyder det store, når vi ikke kan komme frem til chancer alligevel, men det giver alt andet lige den forreste angriber endnu sværere betingelser – særlig når modstanderen alligevel pakker sig.

    En anden formation kan sagtens være en mulighed fremadrettet, men vores problemer bliver ikke bare løst ved at skifte formation. Mod Hobro var bagrummet fuldstændig åbent i mange situationer og der blev begået sløsede fejl i defensiven – det kan et formationsskifte ikke ændre på. Vi havde også rigeligt boldbesiddelse (vist over 70%), så en ekstra mand på midten skal stadig kæmpe med den manglende plads på midten.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush
    Men fair nok, resultaterne over sigt kan man jo ikke benægte de er fine, jeg synes bare generelt at man får for lidt ud af det på det spillemæssige plan.
    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Skal vi nu ikke huske på, at Ståle skaffer europærisk succes med jævne mellemrum? At han har udviklet FCK i vildskab, og at han har ild i øjene når vi taber?
    Sandheden er jo, at vi ikke ved præcis hvor god Ståle er. Vi har 9 af de 10 bedst lønnede spillere i ligaen. Et hold der er så økonomisk overlegen skal vinde ligaen 3 ud af 4 gange og spille europæisk næsten hver gang. Hvis du har en træner der er 5 % dårligere end de andre trænere i ligaen, så vil han stadig vinde med en trup der er dobbelt så dyr, som de andres. Jeg elsker Ståle, men dybest set, så aner jeg ikke, hvor god han er.

    Jeg ved, at han er dumpet med et brag de to gange, han har forsøgt sig på et niveau, der er lidt højere end vores, og så spiller han meget kontrolleret tenderende til det kedelige, men han har også leveret nogenlunde de resultater, man må forvente af en klub som FCK. Men bestemt heller ikke bedre end man kunne forvente. Vi har ikke lavet en Austria Wien og er nået i EL-semifinale eller en Rosenborg med 11 CL gruppespil på 12 år i start 0'erne. Vores bedste internationale resultat er vel 1-1 mod Barca - eller 1-0 over united for 13 år siden i cl gruppespillet?
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Sandheden er jo, at vi ikke ved præcis hvor god Ståle er. Vi har 9 af de 10 bedst lønnede spillere i ligaen. Et hold der er så økonomisk overlegen skal vinde ligaen 3 ud af 4 gange og spille europæisk næsten hver gang. Hvis du har en træner der er 5 % dårligere end de andre trænere i ligaen, så vil han stadig vinde med en trup der er dobbelt så dyr, som de andres. Jeg elsker Ståle, men dybest set, så aner jeg ikke, hvor god han er.

    Jeg ved, at han er dumpet med et brag de to gange, han har forsøgt sig på et niveau, der er lidt højere end vores, og så spiller han meget kontrolleret tenderende til det kedelige, men han har også leveret nogenlunde de resultater, man må forvente af en klub som FCK. Men bestemt heller ikke bedre end man kunne forvente. Vi har ikke lavet en Austria Wien og er nået i EL-semifinale eller en Rosenborg med 11 CL gruppespil på 12 år i start 0'erne. Vores bedste internationale resultat er vel 1-1 mod Barca - eller 1-0 over united for 13 år siden i cl gruppespillet?
    Men vi ved dog hvor dårligt andre har gjort det.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Sandheden er jo, at vi ikke ved præcis hvor god Ståle er. Vi har 9 af de 10 bedst lønnede spillere i ligaen. Et hold der er så økonomisk overlegen skal vinde ligaen 3 ud af 4 gange og spille europæisk næsten hver gang. Hvis du har en træner der er 5 % dårligere end de andre trænere i ligaen, så vil han stadig vinde med en trup der er dobbelt så dyr, som de andres. Jeg elsker Ståle, men dybest set, så aner jeg ikke, hvor god han er.

    Jeg ved, at han er dumpet med et brag de to gange, han har forsøgt sig på et niveau, der er lidt højere end vores, og så spiller han meget kontrolleret tenderende til det kedelige, men han har også leveret nogenlunde de resultater, man må forvente af en klub som FCK. Men bestemt heller ikke bedre end man kunne forvente. Vi har ikke lavet en Austria Wien og er nået i EL-semifinale eller en Rosenborg med 11 CL gruppespil på 12 år i start 0'erne. Vores bedste internationale resultat er vel 1-1 mod Barca - eller 1-0 over united for 13 år siden i cl gruppespillet?
    Er der virkelig så stor forskel på de budgetter, Ståle arbejder med, sammenlignet med FCM og Brøndby?

    Se fx denne oversigt over de samlede personaleudgifter, hvor forskellen mellem de tre klubber, der bruger flest penge, ikke er større end, at fodbold stadig spilles på banen.



    Husk samtidig på, at vi har væsentligt højere udgifter til driften af fx stadion og antallet af ansatte. I FC København er der ansat mere end 180 personer, mens der i FCM er ansat lige under 100.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hobro - FCK

    Er der virkelig så stor forskel på de budgetter, Ståle arbejder med, sammenlignet med FCM og Brøndby?
    Brøndby opgør endda personaleomkostningerne i 2018 til 110 mio. kroner.

    For den del af Parkens omsætning der er relateret til "FCK og stadion" angives personaleomkostninger på 145 mio. kr.

    Med reference til at Brøndby/FCM "kun er en fodboldklub" er det rimeligt at tro, at den forskel, der alene følger af de tre truppers aflønning, er meget mindre end hvad folkeviddet udenfor København normalt bræger op om. En del af Parkens ansatte i det segment arbejder med arrangementer og Parken er en større og mere kompliceret maskine end de to andre hjemmebaner.
    Sidst redigeret af Bopa : 18.09.19 kl. 14:19
    Mvh,
    Bopa

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Brøndby opgør endda personaleomkostningerne i 2018 til 110 mio. kroner.

    For den del af Parkens omsætning der er relateret til "FCK og stadion" angives personaleomkostninger på 145 mio. kr.

    Med reference til at Brøndby/FCM "kun er en fodboldklub" er det rimeligt at tro, at den forskel, der alene følger de tre truppers aflønning, er meget mindre end hvad folkeviddet udenfor København normalt bræger op om. En del af Parkens ansatte i det segment arbejder med arrangementer og Parken er en større og mere kompliceret maskine end de to andre hjemmebaner.
    Men hvad koster kioskdriften og snerydningen i BØF?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Sandheden er jo, at vi ikke ved præcis hvor god Ståle er. Vi har 9 af de 10 bedst lønnede spillere i ligaen. Et hold der er så økonomisk overlegen skal vinde ligaen 3 ud af 4 gange og spille europæisk næsten hver gang. Hvis du har en træner der er 5 % dårligere end de andre trænere i ligaen, så vil han stadig vinde med en trup der er dobbelt så dyr, som de andres. Jeg elsker Ståle, men dybest set, så aner jeg ikke, hvor god han er.

    Jeg ved, at han er dumpet med et brag de to gange, han har forsøgt sig på et niveau, der er lidt højere end vores, og så spiller han meget kontrolleret tenderende til det kedelige, men han har også leveret nogenlunde de resultater, man må forvente af en klub som FCK. Men bestemt heller ikke bedre end man kunne forvente. Vi har ikke lavet en Austria Wien og er nået i EL-semifinale eller en Rosenborg med 11 CL gruppespil på 12 år i start 0'erne. Vores bedste internationale resultat er vel 1-1 mod Barca - eller 1-0 over united for 13 år siden i cl gruppespillet?
    Der er jeg uenig.

    Jeg vil til nøds delvist imødekommei at han nationalt, "kun" har præsteret det forventelige eller lidt mere, iberegnet den økonomiske fordel vi har - men ærligt talt så er stærkere økonomi ingen garanti for bedre sportslige resultater, men det forbedrer ens chancer. Bedst eksemplificeret ved de trænere der ikke er slået til i klubben.

    Sammenligningen med Rosenborg holder ikke, da det gradvist er blevet sværere at kvalificere sig til CL. En anden sammenligning er dog at vi har spillet 13 gruppespil på 14 år. En præstation som jeg har meget svært ved at forestille mig, hvem skulle kunne gøre bedre, endog matche.

    Ståle har bare fundet en opskrift, der er ekstremt effektiv på den platform, han befinder sig på. Har har opnået den tålmodighed fra ledelsen, der skal til for at skabe et langsigtet kontinuerligt succesfuldt projekt. Og han har formået at skabe et setup, der gør at vi kan tiltrække nogle dygtige spillere. Jeg tror stadig, der er mulighed for at videreudvikle på denne opskrift.

    Og jeg tror mest af alt at det bliver mere end almindeligt svært at finde en træner, der kan levere så stabilt gode resultater over tid.

    Hvem har du i tankerne som evt afløser?

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Er der virkelig så stor forskel på de budgetter, Ståle arbejder med, sammenlignet med FCM og Brøndby?

    Se fx denne oversigt over de samlede personaleudgifter, hvor forskellen mellem de tre klubber, der bruger flest penge, ikke er større end, at fodbold stadig spilles på banen.



    Husk samtidig på, at vi har væsentligt højere udgifter til driften af fx stadion og antallet af ansatte. I FC København er der ansat mere end 180 personer, mens der i FCM er ansat lige under 100.
    Hmm, hvad er det forn graf, som du der har fundet, hvem har lavet den, hvad viser den, og modbeviser den egentlig, det jeg har sagt?

    Det jeg refererer til er de opgørelser over de bedst betalte superligaspillere, der jævnligt laves. De viser år efter år det samme billede. Den seneste man kan finde er denne, og her har FCK 9 ud af de 10 bedst lønnede spillere. Hvis disse opgørelser tager fuldstændig fejl, så holder mit argument ikke. Det tror jeg bare ikke er sagen :-) Vi hiver årligt 40-70 mil hjem i EL-penge, som de andre ikke får. Det svarer nogenlunde til årslønen for de 7 bedst lønnede spillere i suppen, tilsammen. Vi har suverænt det bedste sponsorat, tilskuerindtægter, TV-penge, og vi sælger spillere for mindst dobbelte. Det overrasker ikke, hvis vi har de 9 bedst lønnede.

    Jeg siger siger blot, at hvis man har en træner der er 5% dårligere end de andres, så opvejes det så rigeligt af den markant bedre start-elver. Jeg siger ikke, at ståle er 5% dårligere. Jeg siger bare, at det ikke er til at vide, fordi hans trup er så god.

    Som jeg selv nævnte, så er det en flot præstation på det ene parameter, der hedder kvalifikation til Europæisk gruppespil. Absolut. Det er Ståles halm-bjælke. Men når vi så har kvalifiseret os, så har vi altså¨ikke lavet nogle major upsets eller kommet særlig langt. De bedste hold vi har slået ud af en europæisk turnering må være Ajax og Atalanta. Udmærket, men kunne man ikke have håbet på en større skalp gennem alle disse år? Her har andre danske hold historisk større sejre.

    Og når vi kigger på suppestatistik siden år 2000, så har Ståle blot vundet DM i 63% af sine fulde sæsoner som træner. Her har Roy og Ariel 100% og Roland blev fyret mens han førte suppen i sin ene halve sæson (sikke en tillid Ståle har fået). Resten, bortset fra Backe, er midlertidige trænere (CV, Karlsson, Holmse). 63%. Det vil jeg ikke være tilfreds med fremadrettet.

    Misforstå mig ikke. Jeg elsker Ståle, og tror han er en dygtig træner. Ikke mindst passer hans markante profil og skarpe tunge glimrende i vores selvforståelse. Men hvis man ser på det nøgternt og kvantitativt i forhold til den tillid og de resourcer, han har fået, så er det ikke fuldstændigt vanvittigt gode resultater han har præsteret.
    Danmark til Valby Bakke

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hobro - FCK

    Og endelig. Hvis jeg må være så flabet at blive personlig... Så tjener Ståle selv mere end det dobbelte end sin bedst betalte konkurrent ;-)

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...erliga-traener
    Danmark til Valby Bakke

  18. #70
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    ... Ariel 100%....
    Altså den Ariel der ikke vandt i 11 SL kampe i træk, og fik formidable 2 point i 5 kampe inden han røg i starten af 13/14 sæsonen. Mr. 100% indeed :D

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Altså den Ariel der ikke vandt i 11 SL kampe i træk, og fik formidable 2 point i 5 kampe inden han røg i starten af 13/14 sæsonen. Mr. 100% indeed :D
    Ja, i januar 2012 førte Roland Nilsson ligaen halvejs inde i sæsonen, men så syntes CV, at han personligt skulle have ansvaret for at smidde mesterskabet og den eneste direkte danske CL-plads nogensinde til FCN. Ariel fik ansvaret i sommeren 2012 og stod med guldet i sommeren 2013. Han blev fyret 5 kampe ind i 14-sæsonen efter udebanenederlag til Aab, FCM og hjemmenederlag til Randers. Her var Ståle ikke blevet fyret.
    Danmark til Valby Bakke

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Hobro - FCK

    Tops - Der er ikke mange hold i Europa der har været i ligeså mange eller flere gruppespil de sidste 14 år, hvor af langt de fleste hold, (Barcalona, Real Madrid, Chelsea osv) er direkte kvalificeret. Kun ét hold har kvalificeret sig gennem kvalifikation som ligesom Fc.København internationalt.

    Hvis dette ikke fremtvinger en form for respekt for det Ståle Solbakken har gjort, så ved jeg ikke hvad der skal til ...

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Tops - Der er ikke mange hold i Europa der har været i ligeså mange eller flere gruppespil de sidste 14 år, hvor af langt de fleste hold, (Barcalona, Real Madrid, Chelsea osv) er direkte kvalificeret. Kun ét hold har kvalificeret sig gennem kvalifikation som ligesom Fc.København internationalt.

    Hvis dette ikke fremtvinger en form for respekt for det Ståle Solbakken har gjort, så ved jeg ikke hvad der skal til ...
    Det er ligesom om, du ikke læser, hvad jeg skriver. Kvalifikation til gruppespil aftvinger en form for respekt. Det ene parameter er pisseflot. Men hvad måler man Europæisk succes på? Der er vel mange parametre. Har man slået Real Madrid ud (OB)? Har man været i semien i EL (de unævnelige). Har man slået Bayern ud? (3'erne). Bold.dk har i dag en oversigt over, hvordan det så er gået for os i de Europæiske gruppespil. Du kan sgu da ikke komme at sige at det er prangene læsning. https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-europa-league
    Danmark til Valby Bakke

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er ligesom om, du ikke læser, hvad jeg skriver. Kvalifikation til gruppespil aftvinger en form for respekt. Det ene parameter er pisseflot. Men hvad måler man Europæisk succes på? Der er vel mange parametre. Har man slået Real Madrid ud (OB)? Har man været i semien i EL (de unævnelige). Har man slået Bayern ud? (3'erne). Bold.dk har i dag en oversigt over, hvordan det så er gået for os i de Europæiske gruppespil. Du kan sgu da ikke komme at sige at det er prangene læsning. https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...-europa-league
    Hvordan ser den lignende oversigt for de andre danske klubber ud?

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Hobro - FCK

    I min verden må Europæisk succes være at kvalificere sig til et gruppespil.
    National succes er at vinde mesterskabet. I min optik er det ikke et succes kriterie at vinde det med eks 20 point eller at vinde 4 kampe mod BØF

    På samme måde vil jeg ikke sige at Europæisk succes afhænger af at slå et stort hold ud. Så kan man i teorien vinde EL uden at det er en succes (Lodtrækningen kan TEORETISK flaske sig således at man på inetet tidspunkt møder et "storhold"). Vi skal altså heller ikke gøre FCK og dansk fodbold bedre end vi er. Så i min optik er det en succes når vi kvaller os til et gruppespil af den ene eller anden slags

  26. De følgende 8 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Fck - Hobro 17/3
    By aegh in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.03.19, 10:04
  2. Optakts- og kamptråd, Hobro - FCK
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 26.07.18, 00:20
  3. Udebanetur til Hobro?
    By Bakkedal in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.05.16, 15:19
  4. Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 191
    Sidste Meddelelse: 14.08.14, 20:47
  5. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.08.14, 21:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •