Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 89

Emner: Hobro - FCK

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Daramy var blevet ædt levende som angriber i går med så lidt plads, og som venstrekant overfor Sabi havde i den grad også bekymret mig. Under alle omstændigheder, så kan vi da være enige om, at Ståle ikke ramte startopstilling og taktik lige i røven i går.
    Hvorfor var Daramy blevet ædt, det må du lige præcisere lidt?

    Det er klart at hvis han står og læner sig op af Hobros midterforsvarer og venter på en lang bold ligesom Pieros gjorde, så havde det ikke set godt ud, men er Daramys force ikke netop at søge ned i banen og modtage bolden og udnytte sin gode teknik og fart til at skabe ubalance?
    Jeg kunne godt forestille mig at Hobros tunge midterforsvarer ville få så store problemer med dette og de skal jo kunne fange ham for at "æde" ham?


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Hvorfor var Daramy blevet ædt, det må du lige præcisere lidt?

    Det er klart at hvis han står og læner sig op af Hobros midterforsvarer og venter på en lang bold ligesom Pieros gjorde, så havde det ikke set godt ud, men er Daramys force ikke netop at søge ned i banen og modtage bolden og udnytte sin gode teknik og fart til at skabe ubalance?
    Jeg kunne godt forestille mig at Hobros tunge midterforsvarer ville få så store problemer med dette og de skal jo kunne fange ham for at "æde" ham?
    Jo det er hans forcer (især når han er retvendt), men det var der vel på forhånd ikke rigtigt lagt op til, at der skulle være plads til? Hobro stod (især i 2. halvleg) meget dybt og så er der (uden at jeg er speciel taktisk kyndig) behov for et par angribere i feltet med bare lidt fysik - det var i hvert fald Ståles konklusion mod Riga ved stillingen 1-1 i Parken. Hobro lukkede især ned centralt og lod os lave indlæg - det matcher bedre med Pieros end Daramy, om vi nu kan lide Pieros eller ej.

    Men nu sidder vi efter kampen og kan se, at Pieros absolut ikke kom frem til noget, og så kan jeg da sagtens se, at Daramy dårligt kunne have gjort det dårligere i den kamp. Men før kampen med forventet kampbillede og andre ting som defensive dødbold, presspil osv i baghovedet, så fortsår jeg sådan set godt valget af Pieros i angrebet frem for Daramy.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hobro - FCK

    Dagen efter giver det nogle dybe panderynker at kigge tilbage på kampen. Det første kvarter var forsvarsmæssigt jammerligt. Bjelland og Papagiannopoulos var ikke særligt afstemt, hvilket kunne ses ved 1. mål, hvor svenskeren går frem, mens Bjelland hænger, og det åbner et stort bagrum til Hobro. Og Grytebust dominerer slet ikke feltet, og tør ikke for alvor gå frem. Havde han smidt sig, havde han stoppet indlægget til Kristoffersen i at nå frem. Derudover kunne Bjelland godt have nået at komme foran Kristoffersen, men han regnede med at Grytebust var mere dominerende. Der kunne man se, at 1) Bjelland ikke har spillet så meget, og 2) Bjelland har været mere vant til en dominerende målmand bag sig.
    Ved målet til 2-0 er de to midterforsvarere endnu en gang dårligt afstemt, så Bjelland står med to direkte modstandere, og bliver klart overmatchet i situationen. Derudover sad presset fra midtbanen ikke i skabet, hvilket gav plads til løbene ind i feltet. Men som Zeca sagde i halvlegsinterviewet, så var holdet ikke klar fra start. Og det blev bare straffet hårdt.

    Offensivt er det jo tydeligt, at vi ikke ved, hvad vi for alvor skal gøre, når vi mangler N'Doye og/eller Wind som opspilsstation. Når vi samtidigt heller ikke har en spiller eller et kant/back samarbejde, der kan føre bolden frem i højt tempo til en farlig position, som vi havde sidste år med Skov/Ankersen, så er det svært for os at komme til åbne målchancer og blive farlige for alvor. De seneste kampe har vi ikke rigtig haft en situation, hvor man for alvor tænker, at man burde have scoret på den chance.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Hobro - FCK

    Av for at nederlag i går. Det var min 3. FCK away i streg i Superligaen med kampene i Randers, AaB og Hobro, og fra første parket har jeg gjort mig følgende observationer, der går igen på tværs af kampene:

    - Relationerne på holdet er virkelig - som i VIRKELIG - ikke på plads, hvilket bliver udstillet mod hold som de tre ovenstående, der står med stort set alle mand bag bolden. Det kan ses, når midterstopperne fører bolden op, med udslåede arme og med et ansigtsudtryk, der udstråler: SÅ TAG DOG NOGLE LØB. Eller når angriberne søger dybdeløb 10 gange i en kamp, når vi er på bolden centralt, men uden at få den en enkelt gang. Og især når de to kanter (som oftest Biel og Fischer) søger ind i mellemrummet foran feltet, men ender med en ligegyldig bold til siden eller tilbage i banen, da alle omkring dem blot står og kigger på i stedet for at tage løb.
    - Når relationerne ikke sidder i holdet, er man afhængige af enkeltmandspræstationer, altså spillere der kan afgøre det på egen hånd. Den type har vi - med Skovs afgang og skaderne til folkene oppe foran - én af, nemlig Viktor Fischer. Men Fischer er så milevidt fra at være afgørende, og alle hans gode aktioner (vendinger, spilninger, etc.) er alt for langt tilbage i banen, hvor de ikke er afgørende.
    - Vi har set dårlige ud defensivt i de sidste par kampe, hvor modstanderne får store chancer. AaB havde 2-3 store muligheder, ligesom Hobro i går har overraskende nemt ved at spille sig til store chancer, især efter indlæg.
    - Vi har pt. stor mangel på typer med klassisk FCK mentalitet. Den så meget omtalte positive arrogance og en tilgang til kampene, der ikke bare siger, men UDSTRÅLER: "Måske har I tilskuerrekord i dag med jeres sølle 5.500 tilskuere, og måske er I ekstra tændte. Men vi er fucking FCK, så der er ikke en chance i verden for, at I vinder den her kamp". Det var typer som Delaney, Ludde, Zanka, Kvist, Vavro, Skov, Ankersen og Ndoye gode til. På det nuværende hold er der kun Zeca, der virkelig kan det, mens typer som Bjelland, Fischer og Falk virker til at kunne det i Parken foran 25.000 tilskuere, men har svært ved det en søndag eftermiddag i Hobro.
    - De nye spillere, herunder særligt Bartolec, Biel og Santos virker slet ikke til at have udstråling og arrogance nok til at bære FCKs flotte logo, hvilket kommer til udtryk i deres næsten kyste udtryk på banen. De hænger nærmest med hovedet og skuldrene fra starten af kampene - som om de er lidt overvældet ved at være i FCK. Vi har derimod brug for, at de skyder brystet frem.
    - Daramy er altså ikke en lille spiller, når man ser ham live og sidder tæt på banen, som man jo kan på de jyske stadions. Der er krummer i den knægt, og at han ikke få flere minutter, må være den største gåde i dette efterår.

    Hvis jeg skal lege mandagstræner, ville jeg - baseret på mine helt egne og subjektive observationer - konkludere det følgende:

    - Det kan forsvares, at relationerne ikke sidder i skabet, men det nytter ikke noget, at vi spiller samme system, som om vi stadig havde to store tanks oppe foran. Vi må ændre løbemønstre og angrebsformationer, så vi får det bedste ud af det nuværende materiale. Her ville det være oplagt at få Fischer, Falk og Biel bragt tættere på modstanderens felt, mens Zeca og Stage kan sørge for en defensiv ballast.
    - Frem for at kigge på formation, så ville jeg kigge på at have de bedste spillere på banen. Det indebærer et stort farvel til Pieros til bytte for en ekstra midtbanemand pt.
    - Jeg ved ikke, hvordan man løser det med udtrykket i holdet, men det er et kæmpe problem, at vi ikke kommer med den typiske FCK indstilling. Vi er nemme at kyse, og hvis du går hårdt til os, så har du en lige kamp.

    Vi kan meget vel være 7 point efter om en uges tid. I så fald skal vi huske, at Man City også var 7 efter Liverpool. Men vi skal også huske, at Man City spiller drømmebold, og at vi ikke kan slå Hobro.


  7. #50
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Av for at nederlag i går. Det var min 3. FCK away i streg i Superligaen med kampene i Randers, AaB og Hobro, og fra første parket har jeg gjort mig følgende observationer, der går igen på tværs af kampene:

    - Relationerne på holdet er virkelig - som i VIRKELIG - ikke på plads, hvilket bliver udstillet mod hold som de tre ovenstående, der står med stort set alle mand bag bolden. Det kan ses, når midterstopperne fører bolden op, med udslåede arme og med et ansigtsudtryk, der udstråler: SÅ TAG DOG NOGLE LØB. Eller når angriberne søger dybdeløb 10 gange i en kamp, når vi er på bolden centralt, men uden at få den en enkelt gang. Og især når de to kanter (som oftest Biel og Fischer) søger ind i mellemrummet foran feltet, men ender med en ligegyldig bold til siden eller tilbage i banen, da alle omkring dem blot står og kigger på i stedet for at tage løb.
    - Når relationerne ikke sidder i holdet, er man afhængige af enkeltmandspræstationer, altså spillere der kan afgøre det på egen hånd. Den type har vi - med Skovs afgang og skaderne til folkene oppe foran - én af, nemlig Viktor Fischer. Men Fischer er så milevidt fra at være afgørende, og alle hans gode aktioner (vendinger, spilninger, etc.) er alt for langt tilbage i banen, hvor de ikke er afgørende.
    - Vi har set dårlige ud defensivt i de sidste par kampe, hvor modstanderne får store chancer. AaB havde 2-3 store muligheder, ligesom Hobro i går har overraskende nemt ved at spille sig til store chancer, især efter indlæg.
    - Vi har pt. stor mangel på typer med klassisk FCK mentalitet. Den så meget omtalte positive arrogance og en tilgang til kampene, der ikke bare siger, men UDSTRÅLER: "Måske har I tilskuerrekord i dag med jeres sølle 5.500 tilskuere, og måske er I ekstra tændte. Men vi er fucking FCK, så der er ikke en chance i verden for, at I vinder den her kamp". Det var typer som Delaney, Ludde, Zanka, Kvist, Vavro, Skov, Ankersen og Ndoye gode til. På det nuværende hold er der kun Zeca, der virkelig kan det, mens typer som Bjelland, Fischer og Falk virker til at kunne det i Parken foran 25.000 tilskuere, men har svært ved det en søndag eftermiddag i Hobro.
    - De nye spillere, herunder særligt Bartolec, Biel og Santos virker slet ikke til at have udstråling og arrogance nok til at bære FCKs flotte logo, hvilket kommer til udtryk i deres næsten kyste udtryk på banen. De hænger nærmest med hovedet og skuldrene fra starten af kampene - som om de er lidt overvældet ved at være i FCK. Vi har derimod brug for, at de skyder brystet frem.
    - Daramy er altså ikke en lille spiller, når man ser ham live og sidder tæt på banen, som man jo kan på de jyske stadions. Der er krummer i den knægt, og at han ikke få flere minutter, må være den største gåde i dette efterår.

    Hvis jeg skal lege mandagstræner, ville jeg - baseret på mine helt egne og subjektive observationer - konkludere det følgende:

    - Det kan forsvares, at relationerne ikke sidder i skabet, men det nytter ikke noget, at vi spiller samme system, som om vi stadig havde to store tanks oppe foran. Vi må ændre løbemønstre og angrebsformationer, så vi får det bedste ud af det nuværende materiale. Her ville det være oplagt at få Fischer, Falk og Biel bragt tættere på modstanderens felt, mens Zeca og Stage kan sørge for en defensiv ballast.
    - Frem for at kigge på formation, så ville jeg kigge på at have de bedste spillere på banen. Det indebærer et stort farvel til Pieros til bytte for en ekstra midtbanemand pt.
    - Jeg ved ikke, hvordan man løser det med udtrykket i holdet, men det er et kæmpe problem, at vi ikke kommer med den typiske FCK indstilling. Vi er nemme at kyse, og hvis du går hårdt til os, så har du en lige kamp.

    Vi kan meget vel være 7 point efter om en uges tid. I så fald skal vi huske, at Man City også var 7 efter Liverpool. Men vi skal også huske, at Man City spiller drømmebold, og at vi ikke kan slå Hobro.
    Det her har længe været et af de største problemer med Ståle, han formår ikke at skifte taktikken til når skaderne kommer.

    Det har alle dage været Ståles helt store problem, tbh går der nogen gange Morten Olsen i den hvor man nægter at gå på kompromis, selvom alle kan se at truppen ikke er der til den type fodbold.
    Men fair nok, resultaterne over sigt kan man jo ikke benægte de er fine, jeg synes bare generelt at man får for lidt ud af det på det spillemæssige plan.
    Synes det er sjældent man ser holdet spille sig helt ud, oftes forgår alt med håndbremsen trukket hvilket for den neutrale seere kan være ret kedeligt.

    Er spændt på hvad de næste par ugers fodbold byder ind med, for som det ser ud pt., har jeg svært ved at være specielt optimistisk.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Hobro - FCK

    Så kører møllen igen: Ståle raus(!) og meget mere ... Systemskifte ... Ja, der er nok at gå i krig med.
    Skal vi nu ikke huske på, at Ståle skaffer europærisk succes med jævne mellemrum? At han har udviklet FCK i vildskab, og at han har ild i øjene når vi taber?
    Vi skal da holde fast. Holde fast i både Ståle og vores system; fordi det virker på lang sigt!
    Den modgang vi har nu er forventlig. Fischer er ikke i topform, og vores to stjerneangribere er ude med skader. Jeg er meget - rigtig meget - fortrøstsningsfuld. Jeg stoler både på Ståle og teamet, spillerne og ikke mindst på vores bundsolide spilkoncept, som jeg i øvrigt er kæmpe fan af!

    PS: Jeg er fandeme også træt af nederlaget, det må ikke misforstås! :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Det her har længe været et af de største problemer med Ståle, han formår ikke at skifte taktikken til når skaderne kommer.

    Det har alle dage været Ståles helt store problem, tbh går der nogen gange Morten Olsen i den hvor man nægter at gå på kompromis, selvom alle kan se at truppen ikke er der til den type fodbold.
    Det er jo ikke rigtigt, at Ståle ikke skifter taktik ud fra truppen. Ja vi spiller oftest den sædvanlig 442, men der er enorm forskel fra spillestil fra det ene Ståle-hold til det andet.

    Selvfølgelig skal der ændres på nogle nuancer i spillet, når nøglespillere bliver skadet og vi ikke kan erstatte dem af helt samme type. Men mon ikke disse nuancer ligger på taktikbrættet allerede, men måske tager lidt tid at implementere?

    Og til dem, der nu gerne vil se et helt nyt system. Det er selvfølgelig en mulighed, men i en tid med flere nye spillere og meget lidt tid på træningsbanen, så vil det imo være meget klogere at indspille de nye spillere i en spillestil og et koncept som kernen af holdet kan, og som virker. Skifter vi nu pludselig helt drastisk spor, så vil "de gamle" spillere pludselig også skulle tænke helt anerledes, og så starter kaosset da først for alvor.

    Selvom vi pt. er enormt presset af FCM og et svært kampprogram, så nytter det ikke noget at gå helt i panik. Det tager lidt tid at få de nye spillere helt fit og indspillet. Vi så også i går, hvor mange fejl afleveringer vi havde, men mange af disse er jo fordi relationer ikke er helt på plads endnu. Det er fejl ala, Santos løber indenom en forsvarer, og Falk stikker den udenom osv. Det ændrer et nyt system ikke på - det gør derimod kontinuitet og kampe.

    Ståle skal selvfølgelig rette de nuancer som er nødvendige (er det Daramy i stedet for Pieros, så helt fint), men ligefrem skifte taktikken og spilsystem osv. Det kan jeg virkelig ikke se det fornuftige i i vores situation pt.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #53
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Så kører møllen igen: Ståle raus(!) og meget mere ... Systemskifte ... Ja, der er nok at gå i krig med.
    Skal vi nu ikke huske på, at Ståle skaffer europærisk succes med jævne mellemrum? At han har udviklet FCK i vildskab, og at han har ild i øjene når vi taber?
    Vi skal da holde fast. Holde fast i både Ståle og vores system; fordi det virker på lang sigt!
    Den modgang vi har nu er forventlig. Fischer er ikke i topform, og vores to stjerneangribere er ude med skader. Jeg er meget - rigtig meget - fortrøstningsfuld. Jeg stoler både på Ståle og teamet, spillerne og ikke mindst på vores bundsolide spilkoncept, som jeg i øvrigt er kæmpe fan af!

    PS: Jeg er fandeme også træt af nederlaget, det må ikke misforstås! :)
    Det sjove her er, vel at med de skader vi har, spillere ude af form, samt nytilkomne spillere uden viden i "FCK måden at spille på" reelt set kan være ude af mesterskabet inden ligaen er gået på vinterpause.

  14. #54
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jo ikke rigtigt, at Ståle ikke skifter taktik ud fra truppen. Ja vi spiller oftest den sædvanlig 442, men der er enorm forskel fra spillestil fra det ene Ståle-hold til det andet.

    Selvfølgelig skal der ændres på nogle nuancer i spillet, når nøglespillere bliver skadet og vi ikke kan erstatte dem af helt samme type. Men mon ikke disse nuancer ligger på taktikbrættet allerede, men måske tager lidt tid at implementere?

    Og til dem, der nu gerne vil se et helt nyt system. Det er selvfølgelig en mulighed, men i en tid med flere nye spillere og meget lidt tid på træningsbanen, så vil det imo være meget klogere at indspille de nye spillere i en spillestil og et koncept som kernen af holdet kan, og som virker. Skifter vi nu pludselig helt drastisk spor, så vil "de gamle" spillere pludselig også skulle tænke helt anerledes, og så starter kaosset da først for alvor.

    Selvom vi pt. er enormt presset af FCM og et svært kampprogram, så nytter det ikke noget at gå helt i panik. Det tager lidt tid at få de nye spillere helt fit og indspillet. Vi så også i går, hvor mange fejl afleveringer vi havde, men mange af disse er jo fordi relationer ikke er helt på plads endnu. Det er fejl ala, Santos løber indenom en forsvarer, og Falk stikker den udenom osv. Det ændrer et nyt system ikke på - det gør derimod kontinuitet og kampe.

    Ståle skal selvfølgelig rette de nuancer som er nødvendige (er det Daramy i stedet for Pieros, så helt fint), men ligefrem skifte taktikken og spilsystem osv. Det kan jeg virkelig ikke se det fornuftige i i vores situation pt.
    Hold nu op Kasper, andre hold kan skifte formation samt måde at spille på uden problemer.
    Så self., kan man også gøre det i FCK.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Hobro - FCK

    Andre hold spiller heller ikke kontinuerligt i Europa og skaber resultater hvert eneste år med præmisser der ligger langt under mange modstandere ude i Europa...….

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Det sjove her er, vel at med de skader vi har, spillere ude af form, samt nytilkomne spillere uden viden i "FCK måden at spille på" reelt set kan være ude af mesterskabet inden ligaen er gået på vinterpause.
    Det er ikke specielt sjovt, men ja det kan nemt være tilfældet.

    Jeg har mindst et par gange i denne tråd nævnt den måde at rekruttere på, som værende problematisk. Man må bare sige, at vi er i en virkelig svær situation pt.. Vi vil gerne have spillere med internationalt potentiale, hvorfor vi så ofte må gå på komprimis med kampform (f.eks. Thomsen, Boilesen, Kusk, Okore, Santos, Bendtner og til dels Biel) for at få fat i dem, samtidig har vi FCM som bare tager uhørt mange point i superligaen. Vi har pt. fået 2,3 point i snit i superligaens 9 første kampe - set udfra vores udskiftning i spillertrup og skader er dette absurd flot og alligevel er vi 4 point efter FCM.

    Man kan selvfølgelig være dygtigere og heldigere til at rekruttere spillere som slår hurtigere til, men jeg har lidt svært at se, hvad man ellers kan gøre.
    Vi må håbe, at vi kan slå FCM søndag og generelt håbe, at vi kan holde os tæt nok på dem til, at der er noget at spille for i foråret.

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Hobro - FCK

    Hvis vi kun kan spille med indlæg fra kanten ind til en stor gut ved bagerste stolpe, er det mystisk, at det i går lykkedes at score et fint mål via en midtback, det fører bolden op og afleverer skråt op i midtbanen, hvorfra der lægges en hård aflevering ind imellem to store og tunge midterforsvarere til en striker på 1,75, der på kanten af feltet evner en retningsbestemt tæmning, der bringer ham forbi, så han kan afslutte sikkert bag keeperen. Det må jo være en fejl.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Hobro - FCK

    Ståle har en idé om at alle spillere skal være med til at deltage i defensiven. Det stemmer ikke så godt over med den indkøbspolitik man har ført, hvor man har hentet spansk og latin amerikanske spillere ind. I øvrigt et spændende tiltag synes jeg.

    Pep Biel så ikke komfortabel ud i går, når han død og pine skal deltage i det defensive arbejde. Omvendt ser det spændende ud offensivt på den konto skylder Rasmus Falk jo en fra i går. Jeg er sikker på Pep vil få mere ud af det, hvis han ikke i ligeså høj grad skal arbejde defensivt.

    I Football manager kan man spille enten "fluid" eller "rigid"( har aldrig spilllet på dansk). I det rigide spil forventes offensive spillere at deltage mindre i det defensive arbejde.

    Hvis vi begyndte at spille en 4-2-3-1 med en flad fire-kæde bagerst og med Jens Stage + Carlos Zeca(hvem ved en mudrazija på sigt) til at ligge og beskytte forsvaret, kan man med den meget potente defensiv give den offensive strikeforce frirum til at koncentrere sig om at score målene. Her kan man dosere/tilpasse efter modstanderen, hvor offensive vores backs skal være.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hobro - FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Baptista Se meddelelser
    Ståle har en idé om at alle spillere skal være med til at deltage i defensiven. Det stemmer ikke så godt over med den indkøbspolitik man har ført, hvor man har hentet spansk og latin amerikanske spillere ind. I øvrigt et spændende tiltag synes jeg.

    Pep Biel så ikke komfortabel ud i går, når han død og pine skal deltage i det defensive arbejde. Omvendt ser det spændende ud offensivt på den konto skylder Rasmus Falk jo en fra i går. Jeg er sikker på Pep vil få mere ud af det, hvis han ikke i ligeså høj grad skal arbejde defensivt.

    I Football manager kan man spille enten "fluid" eller "rigid"( har aldrig spilllet på dansk). I det rigide spil forventes offensive spillere at deltage mindre i det defensive arbejde.

    Hvis vi begyndte at spille en 4-2-3-1 med en flad fire-kæde bagerst og med Jens Stage + Carlos Zeca(hvem ved en mudrazija på sigt) til at ligge og beskytte forsvaret, kan man med den meget potente defensiv give den offensive strikeforce frirum til at koncentrere sig om at score målene. Her kan man dosere/tilpasse efter modstanderen, hvor offensive vores backs skal være.
    Meget enig i det her, for den sags skyld kunne man også vælge en 433 hvor falk kunne lege fra den dybe del af banen.
    Men det kommer aldrig til at ske desværre, så vi må nøjes med at angribe i 4231 og forsvare i 442

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Hobro - FCK

    Godt nok ærgerligt, men det har været skrevet på vægen længe. Vi er slet ikke kommet op i gear i den nye sæson. Jeg melder mig ikke på "Raus" vognen endnu, men jeg stiller mig stadig lidt forbavset overfor, at vi endnu ikke har formået at finde en gylden løsning på, at kunne deltage i Europa og samtidig kunne spille fint fodbold i Superligaen.

    Jeg vil være så fræk at mene, at spillet under Ståle altid er meget statisk, og vores sejre kommer ved at mose de andre hold i Danmark. Den 4-4-2 (4-2-3-1 offensivt vil nogle sikkert mene) som giver os resultater i Europa, hæmmer os på en eller anden mærkelig måde i Superligaen - det er i hvert fald den opfattelse jeg har. Hæmme er måske ikke det rette begreb at bruge, taget antallet af titler i betragtning, men i forstår vel forhåbentlig hvad jeg mener. Med de spillere som vi har til rådighed, så burde vi blot se Hobrospillerne som en flok kegler der skal spilles udenom, før vi afslutter.

    Endvidere synes jeg godt nok, at flere spillere ikke har præsteret over en længere periode. Her mener jeg især Fischer, som godt nok er faldet af på den, og som slet ikke er den bærende spiller som han blev købt til at være. Bjelland kegler også rundt dernede.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fck - Hobro 17/3
    By aegh in forum Bazar
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 17.03.19, 10:04
  2. Optakts- og kamptråd, Hobro - FCK
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 26.07.18, 00:20
  3. Udebanetur til Hobro?
    By Bakkedal in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 17.05.16, 15:19
  4. Optakts- og kamptråd: FCK-Hobro
    By Baptista in forum De korte linier
    Svar: 191
    Sidste Meddelelse: 14.08.14, 20:47
  5. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.08.14, 21:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •