Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 22

Emner: Pieros Sotiriou er ikke god nok

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    57

    Pieros Sotiriou er ikke god nok

    På en aften hvor jeg kan gå hen og ligne en idiot, hvis manden mod forventning skulle præstere på banen, synes jeg vi skal tage en debat om Pieros Sotiriou.

    Jeg er af den overbevisning, at manden ikke er god nok til KBH og der er ikke noget der tyder på det skulle ændre sig.

    1) manglende mål
    Som angriber er din vigtigste opgave at medvirke til mål. Dette kan enten ske ved at assistere andre eller score dem selv. Alternativt kan angriberen bidrage til opspillet og derved medvirke til mål.

    Faktum er bare, at Pieros ikke scorer mål og han assisterer heller ikke til mål. Han har derudover åbenbart en teknik hvor min datter griner af ham. Situationer i AaB og Hobro kampen kunne have givet mål og derved 2 point istedet for 0 point i disse kampe.

    2) Opspilsstation
    Han er ikke brugbar som opspilsstation i vores system. Han har simpelthen ikke teknikken til at udfylde denne rolle. Vi er selvfølgelig blevet forkælet af Winds sublime evne, men det er vel hvad vi skal forvente af en angriber i KBH.

    3) Attitude
    I mange kampe viser han ikke en attitude, som man kan forvente af en spiller på det niveau. At han så også bliver tøssefornærmet når han ikke må sparke straffe er heller ikke noget der tæller positivt i min bog.

    4) Rangorden
    I min verden burde han være 7 valg som angriber. Min rangorden er

    1. Doye
    2. Wind
    3. Santos
    4. Bendtner (på trods af vi ikke ved hvad han kan lige nu)
    5. Daramy
    6. Fischer

    Konklusion er i min verden, at vi skal sørge for at få sendt Pieros ud af døres ved førstkommende mulighed. Han bør ikke engang være starter i den skadessituation vi befinder os i lige nu. Selv hvis han skulle score 3 mål i aften vil det ikke ændre min konklusion.

    Hvad siger I andre om ham?

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af RonnieJ Se meddelelser

    3) Attitude
    I mange kampe viser han ikke en attitude, som man kan forvente af en spiller på det niveau. At han så også bliver tøssefornærmet når han ikke må sparke straffe er heller ikke noget der tæller positivt i min bog.
    Du må mene om Pieros, hvad du vil, men attituden fejler ikke noget, hvilket formentlig også er derfor, han får så lang snor af Ståle. Han kæmper altid forbilledligt. Han skåner aldrig sig selv og er ikke bange for at slå sig. Ståle udtalte for lææænge siden, at Pieros er en af dem, der allerhelst vil vinde, og at han græd som pisket, da vi missede CHL til Qarabag. Der har været én situation med et straffe, og hvis du genser highlights fra den kampe, kan du se ham juble maksimalt ved de 5 foregående mål. Han ønskede så brændende at få lov til at tage det straffespark, som han er så god til. Det er sket én gang.

    Jeg er ikke i tvivl om, at han i vid udstrækning lever op til Ståles krav og ønsker om indstilling og indsats, og at Ståle er tilfreds, så længe andre scorer målene. Tænk også på Cornelius, som ved gud også fik lang snor og var dårlig (men som i øvrigt også havde den helt rigtige indstilling).


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Dit forsvar er hult - meget huuult!! Hans tid er forbi.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Dit forsvar er hult - meget huuult!! Hans tid er forbi.
    Tjah, forsvar og forsvar. Jeg har også længe stået bag ham, men snoren er også knækket for mig.

    Jeg vil dog give Døren ret i at Indstillingen kan man ikke sætte en finger på. - Efterhånden har han dog vist for mange andre mangler, og jeg ser ham også gerne ud af start-11

  7. De følgende 13 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Dit forsvar er hult - meget huuult!! Hans tid er forbi.
    Armen super. Tak for den analyse!

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Sotiriou på 2 linjer:
    - Stort løbepensum
    - Dårlig fodboldspiller

    Det er en skidt kombination når man har fravalgt atletik og tilvalgt fodbold ��
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Pierros scorer helt sikkert for få mål, og er heller ikke god nok i opspillet. Han leverer til gengæld en forbilledlig indsats. I går arbejdede han stenhårdt i det presspil, som tydeligvis var en vigtig del af vores kampoplæg. Desuden er han ikke ny i truppen, men ved præcist hvad Ståle kræver af ham. Med de nuværende skader in mente, tror jeg, han er en af de første på holdkortet til en vigtig kamp som den i går, og det var heller ikke overraskende for mig, at det ikke var ham der blev skiftet ud. Jeg er sådan set enig i at han ikke er en god nok angriber til FCK, men i kampen i går ville jeg også have valgt ham fra start.

    Det giver ikke meget mening at lave en liste, hvor du rangerer angriberne fra 1-7 på den måde, da valget af angribere til en kamp vil afhænge af taktiken til kampen, modstanderen, resten af holdopstillingen, dagsform, mm.


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Jeg har egentlig en stor sympati for Pieros, fordi han igennem hele sin tid i klubben har virket ekstremt dedikeret, loyal og altid arbejdsom på banen både offensivt og defensivt. Sådan som Døren meget fint beskriver.

    Men jeg har desværre (også) mistet troen på, at han kan blive en god angriber for os. Ikke fordi han er en dårlig angriber som sådan - hans spidskompetencer forløses bare ikke ordentligt hos os.

    Det er en tendens, jeg synes, vi har set med mange angribere efterhånden. Spillere som Berglund, Nordstrand, Pourié, Kodro m.fl. Hvis man primært byder ind med gode afslutningsevner, fart og dybdeløb, så får man bare begrænset succes som angriber hos os. Når vi som oftest dominerer kampe og skal åbne lavtstående modstandere op, så kræver det, at man som angriber også byder ind med fysik eller teknik samt evner i det opbyggende, relationelle spil længere tilbage på banen samt i de små rum omkring og i feltet. Der har vores øvrige angribere (N'Doye, Wind, Bendtner, Santos og eventuelt også Fischer og Daramy) langt mere at byde ind med.

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Lad os lige lave en sammenligning af mål i alle turneringer mellem to angribere i FCK, som har vidt forskellig status blandt os fans
    1. sæson: Cornelius 20, Pieros 16
    2. sæson: Cornelius 6, Pieros 6 (ude i lige lang tid pga. hhv. ophold i Cardiff og skader)
    3. sæson: Cornelius 8, Pieros 4 (indtil videre)
    4. sæson: Cornelius 6
    5. sæson: Cornelius 21

    Bare lige for at understrege, at hvis man kigger på tallene, er det ikke fordi der er SÅ stor forskel igen, ift. antal mål ud fra deres tid i klubben.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Lad os lige lave en sammenligning af mål i alle turneringer mellem to angribere i FCK, som har vidt forskellig status blandt os fans
    1. sæson: Cornelius 20, Pieros 16
    2. sæson: Cornelius 6, Pieros 6 (ude i lige lang tid pga. hhv. ophold i Cardiff og skader)
    3. sæson: Cornelius 8, Pieros 4 (indtil videre)
    4. sæson: Cornelius 6
    5. sæson: Cornelius 21

    Bare lige for at understrege, at hvis man kigger på tallene, er det ikke fordi der er SÅ stor forskel igen, ift. antal mål ud fra deres tid i klubben.
    Når Pieros ikke har nået Corners popularitet, kunne det hænge sammen med, at der generelt mangler wow-faktor i cypriotens aktioner. Uanset at en stor del af Corners tid i FC efter hjemkomsten fra Cardiff var en ørkenvandring, så han alligevel henover årene leveret en række af de øjeblikke, hvor man har siddet og tænkt 'fuck, han er vild!'

    Det er mere begrænset, når man kigger på Pieros. Der var en god nedtagning, efterfuldt af et skarpt træk og mål i starten af hans tid i klubben. Men ellers husker jeg ikke ret mange klasseaktioner i forbindelse med Pieros' scoringer. Og det er næppe tilfældigt - hans grundteknik er simpelthen for ringe, og når han scorer, er det oftest et udtryk for, at een af holdkammeraterne sætter sig igennem, og Pieros så får den ekspederet i mål.

    Der må man bare sige, at der er mange mål i arkiverne, som er resultatet af, at Corner sætter sig igennem, enten i form af sit sindssyge hovedspil, sin dynamik og opportunisme, sit ret gode venstreben og mange vellykkede første touch. Med andre ord klassiske fodboldmæssige kvaliteter (selv om Corner så sandelig også har sine begrænsninger i den retning). Når det nu er fodbold, det drejer sig om, er det vel egentlig ikke mærkeligt, at populariteten er nogenlunde parallel med netop evnen til at demonstrere fodboldmæssige kvaliteter.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2018
    Indlæg
    38

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Vildt at sammenligne Pyrus med en af vores bedste angribere af egen avl nogensinde;-)

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Jeg er helt enig i at Pieros absolut ikke er skarp, boldfast eller den perfekte opspilsstation....MEN havde han spillet i går tror jeg vi havde vundet for der manglede i den grad den power vildskab mm i vores pres.... Og hvis man læser Cph Sundays interview i går med Ståle, mere end antyder han hvor vigtig Pieros er i andre sammenhænge…. Når alle er klar og i form er der ikke plads til Pieros i start 11 og måske heller ikke på bænken, men i holdets nuværende situation , er han vores førstevalg i angrebet sammen med Santos....

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Jeg er helt enig i at Pieros absolut ikke er skarp, boldfast eller den perfekte opspilsstation....MEN havde han spillet i går tror jeg vi havde vundet for der manglede i den grad den power vildskab mm i vores pres.... Og hvis man læser Cph Sundays interview i går med Ståle, mere end antyder han hvor vigtig Pieros er i andre sammenhænge…. Når alle er klar og i form er der ikke plads til Pieros i start 11 og måske heller ikke på bænken, men i holdets nuværende situation , er han vores førstevalg i angrebet sammen med Santos....
    Jeg synes også vi er hårde ved ham. Pieros har virkelig en god attitude og det kan jeg godt sætte stor pris på - problemet er til tider, at vi har alt for svært ved at scorer vores mål og så bliver man altså lidt træt af at hører Ståle forklare at vires angribere er vigtige i det defensive arbejde.

    Jeg kan sagtens se Pieros i truppen, jeg kan sagtens se hans værdi - men vi skal blive langt bedre til at scorer mål og der er Pieros desværre en ringe hjælp

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Jeg er helt enig i at Pieros absolut ikke er skarp, boldfast eller den perfekte opspilsstation....MEN havde han spillet i går tror jeg vi havde vundet for der manglede i den grad den power vildskab mm i vores pres.... Og hvis man læser Cph Sundays interview i går med Ståle, mere end antyder han hvor vigtig Pieros er i andre sammenhænge…. Når alle er klar og i form er der ikke plads til Pieros i start 11 og måske heller ikke på bænken, men i holdets nuværende situation , er han vores førstevalg i angrebet sammen med Santos....
    I de seneste fem kampe, hvor Pieros har været i startopstillingen, har vi scoret 2 (!) mål. Så det kan da næppe være målscoringen, Pieros er vigtig og forløsende for.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Pieros Sotiriou er ikke god nok

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Det giver ikke meget mening at lave en liste, hvor du rangerer angriberne fra 1-7 på den måde, da valget af angribere til en kamp vil afhænge af taktiken til kampen, modstanderen, resten af holdopstillingen, dagsform, mm.
    Hvis vores startopstilling skulle afhænge af dagsformen skulle Pieros jo slet ikke spille..!!

    Jeg er stort set enig med trådstarter - Dog synes jeg som de fleste andre at Pieros arbejder som en gal på banen. Men det er for mig at se til gengæld også hans eneste stærke side og det er ikke nok...

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •