Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    32 36.78%
  • Uafgjort

    25 28.74%
  • FCM vinder

    30 34.48%
Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 106

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Hurtigt spørgsmål....

    Jeg sidder her dagen derpå og vil egentlig gerne have en grundig omgang højdepunkter fra kampen. Bl.a. se lidt mere til det straffespark som FCM mener at skulle have haft og nogle af de episoder/sammenstød der var i kampen.

    Hvor finder jeg det? Jeg har set højdepunkter på både FCK.DK og Superliga.dk men det er jo korte sammendrag som kun indeholder de største af chancerne.

    Generelt synes jeg det er nogle kedelige sammendrag man kan finde efter vores kampe. (og nej, det er ikke kun fordi spillet er dårligt at jeg synes det)

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det er bare noget jeg er skråsikker på. Ud fra hvordan han ser ud til træning, hvad der blev meldt ud i da han blev skadet og at man er glade for hvor hurtigt det går allerede nu.
    en ting er træning på træningsbanen noget andet er decideret kamp træning, hvor det gælder noget. Der er trods alt forskel.

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Apropos N'Doye så var det varslet på SoMe, at N'Doye og Pep ville skrive autografer til de små på Familietribunen fra kl. 17-17.45, og allerede kl. 16.30, var der lang kø. Kl. 16.50, stod Pep klar op ad væggen ved siden af autografbordet omgivet af sin familie. Kl. 17.10, blev Pep bedt om at sætte sig. N'Doye var endnu ikke mødt, men han var på vej. Kl. 17.20, begyndte de første utålmodige børn at få autografer af Pep mod, at de kunne få deres plads i køen tilbage, når N'Doye ankom. Pep sad meget alene. Et par hundrede skuffede børn senere, kl. 17.45, fik Pep fri. N'Doye så vi intet til.

    Team Leo-koordinatoren forsikrede børnene om, at sådan plejer N'Doye ikke at være, og at han var set flere steder i Parken. Bare ikke på D.

  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Mine børn har 3 Ndoye autografer fra de her seancer. Det er flere end nogen anden - selv flere end Bjelland, Ibsen og Mudrazia som også er hyppige autografskrivere. Så jeg kan godt bekræfte at sådan plejer Ndoye bestemt ikke at være. Synes det er værre at børnene altid bliver ignoreret efter kampene. Hvis de er heldige får de en lynhurtig high five. Jeg tænker at det betyder mere for en 8 årig på familietrubunen end en 35 årig på sektionen at spillerne tager sig tid til dem. Det har altid været ret sølle, ud over Kvist og Daramy der normalt tager sig god tid dernede.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Zeca er fandeme vild! Han har virkelig ramt topformen og gør en gigantisk forskel både i dag og mod Lugano. Elsker den mand! Lidt vildt at tænke på, at han desuden aldrig får kort. 2 gule kort i 17 kampe. Han får altid bolden og har luget ud i de dumdristige pasninger.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Ift. taktik - wow hvor ville jeg gerne se en opstilling i 4-2-3-1, hvor vi har Falk i midten foran Zeca og Stage. Biel/Holse på den ene side og Fischer på den anden. Santos foran, indtil Ndoye er tilbage. Ja ja, sker aldrig.. men tror vi ville blive så stærke centralt på den måde. Synes rigtig tit, at vi bliver overmatchet på midten, når vi kun er to derinde, og vi ikke kan spille en lang bold på Wind og Doye.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Ift. taktik - wow hvor ville jeg gerne se en opstilling i 4-2-3-1, hvor vi har Falk i midten foran Zeca og Stage. Biel/Holse på den ene side og Fischer på den anden. Santos foran, indtil Ndoye er tilbage. Ja ja, sker aldrig.. men tror vi ville blive så stærke centralt på den måde. Synes rigtig tit, at vi bliver overmatchet på midten, når vi kun er to derinde, og vi ikke kan spille en lang bold på Wind og Doye.
    Det er så oplagt så det næsten gør helt ondt med den formation, men i og med vi endnu ikke har praktiseret den efter Winds og Doyes skader og sidstnævnte er på vej tilbage fra sin skade, så er det desværre helt utænkeligt at vi får den at se..

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Den famøse 4231 bliver hyppigt nævnt og jeg er selv en tilhænger af den (i visse kampe), men den er ikke lutter fordele.
    Vi praktiserer en nu ganske defensiv 442, hvor vi kun sjældent holder angriberne langt fremme. Midtbanen står typisk ret tæt på vores bagkæde, så modstanderen ikke kan spille i rummet foran forsvaret og angriberne fylder ud foran midtbanen og lægger presset her. Vores udgangspunkt er primært at stå kompakt (altså minimere mellemrummet mellem spillerne) og i højere grad tillade modstanderne plads på kanterne. Dette er særligt tydeligt i europæiske kampe. Der er selvfølgelig variationer fra kamp til kamp, for ikke alle modstandere er særlig dygtige til at spille foran forsvaret og som regel går de ikke efter det og så står midtbanen noget højere og fylder mere ud på kanterne. Oftest vil vores modstandere også primært gå efter det mere direkte spil og satser typisk på omstillinger og her gør en 442 eller 4231 næppe den store forskel, da der altid vil være et bagrum når vi står højt. Derudover varierer presspillet også afhængigt af modstanderen og det særlige defensive præg kommer som regel kun til udtryk, når presspillet ikke fungerer efter hensigten.

    Defensivt betyder en 4231 ikke så meget for de to midtbanespilleres positionering. De skal formentligt presse som vanligt og når vi er under pres, skal de lukke af for rummet foran forsvaret. Afhængigt af kanterne skal midtbanen dog i højere grad fylde ud og hjælpe backen og efterlade rum foran forsvaret medmindre den offensive midtbanespiller skal trække ned og dække af. Hvis kanterne som nu skal hjælpe til defensivt, mister man lidt fordelen ved en 4231, da den så i praksis hedder 4411 og så kan det vel være det samme. En 4231 vil derfor være en mere offensiv opstilling, da kanternes udgangspunkt er længere fremme på banen. Det betyder derfor at man tillader mere plads til modstanderen og at afstanden mellem back og kant i begyndelsen af vores opspil er større.

    Offensivt medfører en 4231 at vi skal spille mere direkte for at høste fordelene ved systemet. Hvis vi spiller for omstændigt vil modstanderen nå ned og pakke sig og så er der ikke længere nogen reelle fordele overfor en 442, da det så reelt bare svarer til at en angriber trækker ned i banen og deltager i opspillet. Men med kun en ’rigtig’ angriber på banen kan en 4231 koste offensivt – især på indlæg. Derudover er der mange hold der står kompakt inde centralt og (som os) tillader mere plads på kanterne, så her vil en offensiv midtbanespiller nok ikke bidrage væsentligt.

    Om fordelene opvejer ulemperne generelt, kan jeg ikke afgøre, men det er klart at der er fordele at hente i nogle kampe, mens der i andre kampe ikke er noget af hente. Med 442 har vi en solid defensiv, ligesom vi offensivt gerne skulle have flere strenge at spille på. I praksis tvivler jeg på, at Ståle nogensinde vil gå over til en ’rendyrket’ 4231. Vi kan godt have angreb hvor står i den formation, men jeg tror altid at Ståle vil forvente at kanterne altid bidrager defensivt og hjælper backerne.
    De problemer vi har nu, bliver dog ikke løst af talmagi og når skadesproblemerne er ovre, ville jeg ærgre mig over ikke at kunne stille med Wind og N’doye i angrebet (også selvom vi har Den Forsvarende Angriber til rådighed).

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Om fordelene opvejer ulemperne generelt, kan jeg ikke afgøre, men det er klart at der er fordele at hente i nogle kampe, mens der i andre kampe ikke er noget af hente. Med 442 har vi en solid defensiv, ligesom vi offensivt gerne skulle have flere strenge at spille på. I praksis tvivler jeg på, at Ståle nogensinde vil gå over til en ’rendyrket’ 4231. Vi kan godt have angreb hvor står i den formation, men jeg tror altid at Ståle vil forvente at kanterne altid bidrager defensivt og hjælper backerne.
    De problemer vi har nu, bliver dog ikke løst af talmagi og når skadesproblemerne er ovre, ville jeg ærgre mig over ikke at kunne stille med Wind og N’doye i angrebet (også selvom vi har Den Forsvarende Angriber til rådighed).
    Netop Wind havde jo succes med falde ned på '10'eren' og deltage i opspillet for så at ankomme i feltet på rette tid og sted. Så vi har i praksis angrebet i en 4-2-3-1 lignende formation længe. Spørgsmålet er, om Falk også ville være løsningen i den rolle. Det tror jeg ikke. Jeg foretrækker ham klart lidt længere nede i banen, hvor han kan vende spillet bedre end nogen anden. Desuden har han ikke ret meget at byde på inde i feltet udover snævre træk. Det ville i så fald kræve et bæst a la N'Doye foran ham, som kan fylde boksen op alene.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Den famøse 4231 bliver hyppigt nævnt og jeg er selv en tilhænger af den (i visse kampe), men den er ikke lutter fordele.
    Vi praktiserer en nu ganske defensiv 442, hvor vi kun sjældent holder angriberne langt fremme. Midtbanen står typisk ret tæt på vores bagkæde, så modstanderen ikke kan spille i rummet foran forsvaret og angriberne fylder ud foran midtbanen og lægger presset her. Vores udgangspunkt er primært at stå kompakt (altså minimere mellemrummet mellem spillerne) og i højere grad tillade modstanderne plads på kanterne. Dette er særligt tydeligt i europæiske kampe. Der er selvfølgelig variationer fra kamp til kamp, for ikke alle modstandere er særlig dygtige til at spille foran forsvaret og som regel går de ikke efter det og så står midtbanen noget højere og fylder mere ud på kanterne. Oftest vil vores modstandere også primært gå efter det mere direkte spil og satser typisk på omstillinger og her gør en 442 eller 4231 næppe den store forskel, da der altid vil være et bagrum når vi står højt. Derudover varierer presspillet også afhængigt af modstanderen og det særlige defensive præg kommer som regel kun til udtryk, når presspillet ikke fungerer efter hensigten.

    Defensivt betyder en 4231 ikke så meget for de to midtbanespilleres positionering. De skal formentligt presse som vanligt og når vi er under pres, skal de lukke af for rummet foran forsvaret. Afhængigt af kanterne skal midtbanen dog i højere grad fylde ud og hjælpe backen og efterlade rum foran forsvaret medmindre den offensive midtbanespiller skal trække ned og dække af. Hvis kanterne som nu skal hjælpe til defensivt, mister man lidt fordelen ved en 4231, da den så i praksis hedder 4411 og så kan det vel være det samme. En 4231 vil derfor være en mere offensiv opstilling, da kanternes udgangspunkt er længere fremme på banen. Det betyder derfor at man tillader mere plads til modstanderen og at afstanden mellem back og kant i begyndelsen af vores opspil er større.

    Offensivt medfører en 4231 at vi skal spille mere direkte for at høste fordelene ved systemet. Hvis vi spiller for omstændigt vil modstanderen nå ned og pakke sig og så er der ikke længere nogen reelle fordele overfor en 442, da det så reelt bare svarer til at en angriber trækker ned i banen og deltager i opspillet. Men med kun en ’rigtig’ angriber på banen kan en 4231 koste offensivt – især på indlæg. Derudover er der mange hold der står kompakt inde centralt og (som os) tillader mere plads på kanterne, så her vil en offensiv midtbanespiller nok ikke bidrage væsentligt.

    Om fordelene opvejer ulemperne generelt, kan jeg ikke afgøre, men det er klart at der er fordele at hente i nogle kampe, mens der i andre kampe ikke er noget af hente. Med 442 har vi en solid defensiv, ligesom vi offensivt gerne skulle have flere strenge at spille på. I praksis tvivler jeg på, at Ståle nogensinde vil gå over til en ’rendyrket’ 4231. Vi kan godt have angreb hvor står i den formation, men jeg tror altid at Ståle vil forvente at kanterne altid bidrager defensivt og hjælper backerne.
    De problemer vi har nu, bliver dog ikke løst af talmagi og når skadesproblemerne er ovre, ville jeg ærgre mig over ikke at kunne stille med Wind og N’doye i angrebet (også selvom vi har Den Forsvarende Angriber til rådighed).
    Grunden til, at 4-2-3-1 så ofte har været oppe at vende på det seneste, er selvfølgelig, at vores hold i øjeblikket skriger på gode angribere, mens vi reelt har tre mand (Zeca, Stage og Falk), der allesammen burde spille centralt (med Falk som det offensive islæt). Det synes derfor oplagt at stille op med fem mand på midten og med kun en enkelt decideret angriber, da eksempelvis Pieros hverken fungerer som opspilsstation, fungerer som oplægger eller scorer mål. Hans arbejdsraseri til trods, så må vi desværre erkende, at han ikke er løsningen på vores angrebsproblemer. Santos ser bedre ud, men reelt set er han jo for lille til at være en typisk Ståle angriber. Det nytter jo intet at hælde høje bolde ind i feltet til Pieros og Santos, der begge er overmatchet i luften af stort set alle forsvar i Superligaen, så i virkeligheden burde vi have brugt den seneste måned på at lære at spille på en anden måde.

    Det er ikke sket, og derfor er overbevist om, at du har ret i, at Ståle aldrig kommer til at stille op i en rendyrket 4-2-3-1. Nu er N’Doye heldigvis på vej tilbage, og Bendtner kommer velsagtens i bedre og bedre form, så snart har vi potentielt igen overtaget i luftrummet (både offensivt og ved modstandernes dødbolde), og så giver det ikke længere mening at ændre formation.

    Vi må bare erkende, at konceptet med at tro, vi kunne spille på samme måde uden N’Doye og Wind er fejlet fatalt, hvilket tre nederlag og kun en enkelt sejr (og sølle to scorede mål) i de seneste fem kampe er et sørgeligt bevis for. Det er skræmmende, så lidt reserverne har slået til.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Vi må bare erkende, at konceptet med at tro, vi kunne spille på samme måde uden N’Doye og Wind er fejlet fatalt, hvilket tre nederlag og kun en enkelt sejr (og sølle to scorede mål) i de seneste fem kampe er et sørgeligt bevis for. Det er skræmmende, så lidt reserverne har slået til.
    To kommentarer:

    1) Selvom talkombinationen 442 ikke er lavet om (det ville imo også være fjollet, når NDoye er tilbage forholdsvis hurtigt, og når vi ikke har ret mange dage på træningsbanen), så er detaljer i spillet så vidt jeg kan se justeret grundet angribersituationen. Jeg har ikke statistikker til at bakke påstanden op, men det virker til, at man har skåret ned på indlægsspillet (især høje indlæg) og nu satser mere på kombinationsspil gennem midten samt flade indlæg, når man kommer til baglinjen. Endvidere virker det til, at vi har forsøgt at spille bolden mere op bagfra fremfor den lange bold op på angribere - igen grundet den manglende angribertype. Og her har det så bestemt ikke været en fordel, at vores bedste spillende forsvarer i Bjelland har været skadet eller helt ude af form.

    2) Flere reserver har da præsteret fantastisk. Se på Sotte og Pierre og nu kom Kalle også pænt i gang. Offensivt har det uden tvivl haltet, hvor Pieros ikke har kunnet løfte arven fra Wind og NDoye (hvem kan det?), men Santos har vel egentlig gjort det fornuftigt. Problemet har ligeså meget været, at profilerne på midten i Fischer og Falk ikke har fået scoret endnu (Fischer har nok været holdets største synder mht brændte chancer de sidste 4-5 kampe), ligesom udskiftningen af Skov (og hans mange mål) pludselig bliver et kæmpe problem, når man også fjerner alle målene fra NDoye og Wind også. Kommer der ingen mål fra midtbanen, så er det også meget nemt at lukke to mindre angribere ned ved at overbefolke centralt og give os mere plads på kanten.

    Situationen offensiv er lidt kritisk, men forhåbentlig vil Bendtner og NDoye snart kunne bidrage. Og så var spillet heller ikke værre end, at vi mod FCM (som kun har lukket to mål ind) kreerer 3-4 rigtig store chancer, som der skal scores på.

    En ting der måske også kan bekymre/irritere en smule er vores udbytte (mangel på samme) af offensive dødbolde. Vi har været håbløs ufarlige. Og dette plejer at være et godt våben for os til at åbne kampe op, hvor vi ellers har det lidt svært.
    Sidst redigeret af k@sper : 24.09.19 kl. 07:39

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    To kommentarer:

    1) Selvom talkombinationen 442 ikke er lavet om (det ville imo også være fjollet, når NDoye er tilbage forholdsvis hurtigt, og når vi ikke har ret mange dage på træningsbanen), så er detaljer i spillet så vidt jeg kan se justeret grundet angribersituationen. Jeg har ikke statistikker til at bakke påstanden op, men det virker til, at man har skåret ned på indlægsspillet (især høje indlæg) og nu satser mere på kombinationsspil gennem midten samt flade indlæg, når man kommer til baglinjen. Endvidere virker det til, at vi har forsøgt at spille bolden mere op bagfra fremfor den lange bold op på angribere - igen grundet den manglende angribertype. Og her har det så bestemt ikke været en fordel, at vores bedste spillende forsvarer i Bjelland har været skadet eller helt ude af form.

    2) Flere reserver har da præsteret fantastisk. Se på Sotte og Pierre og nu kom Kalle også pænt i gang. Offensivt har det uden tvivl haltet, hvor Pieros ikke har kunnet løfte arven fra Wind og NDoye (hvem kan det?), men Santos har vel egentlig gjort det fornuftigt. Problemet har ligeså meget været, at profilerne på midten i Fischer og Falk ikke har fået scoret endnu (Fischer har nok været holdets største synder mht brændte chancer de sidste 4-5 kampe), ligesom udskiftningen af Skov (og hans mange mål) pludselig bliver et kæmpe problem, når man også fjerner alle målene fra NDoye og Wind også. Kommer der ingen mål fra midtbanen, så er det også meget nemt at lukke to mindre angribere ned ved at overbefolke centralt og give os mere plads på kanten.

    Situationen offensiv er lidt kritisk, men forhåbentlig vil Bendtner og NDoye snart kunne bidrage. Og så var spillet heller ikke værre end, at vi mod FCM (som kun har lukket to mål ind) kreerer 3-4 rigtig store chancer, som der skal scores på.

    En ting der måske også kan bekymre/irritere en smule er vores udbytte (mangel på samme) af offensive dødbolde. Vi har været håbløs ufarlige. Og dette plejer at være et godt våben for os til at åbne kampe op, hvor vi ellers har det lidt svært.
    Synes du virkelig vi forsøger med kombinationsspil op gennem midten af banen? Det har jeg meget svært ved at få øje på.. Netop den facet har været en total mangelvare efter både Falk og Wind er forsvundet fra den centrale akse.. Det er da også en af de primære årsager til, at vi nu er blevet uhyggeligt nemme lukke ned for vores modstandere, fordi vi stadig holder fast i to boksangribere, som dels ikke har samme kompetencer på indlæg som Wind/Doye, ligesom både antallet af indlæg samt kvaliteten heraf er dalet væsentligt, fordi den trussel vi tidligere havde centralt i banen nu er helt væk, og modstanderen derfor udelukkende skal koncentrere sig om at lukke kanterne ned.. Offensivt er vi uhyggeligt tandløse med Stage-Zeca-Pieros-Santos som den offensive centrale akse. Jeg kan ikke finde argumenterne for denne konstellation, hvis man holder de offensive briller på i hvert fald.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    To kommentarer:

    1) Selvom talkombinationen 442 ikke er lavet om (det ville imo også være fjollet, når NDoye er tilbage forholdsvis hurtigt, og når vi ikke har ret mange dage på træningsbanen), så er detaljer i spillet så vidt jeg kan se justeret grundet angribersituationen. Jeg har ikke statistikker til at bakke påstanden op, men det virker til, at man har skåret ned på indlægsspillet (især høje indlæg) og nu satser mere på kombinationsspil gennem midten samt flade indlæg, når man kommer til baglinjen. Endvidere virker det til, at vi har forsøgt at spille bolden mere op bagfra fremfor den lange bold op på angribere - igen grundet den manglende angribertype. Og her har det så bestemt ikke været en fordel, at vores bedste spillende forsvarer i Bjelland har været skadet eller helt ude af form.

    2) Flere reserver har da præsteret fantastisk. Se på Sotte og Pierre og nu kom Kalle også pænt i gang. Offensivt har det uden tvivl haltet, hvor Pieros ikke har kunnet løfte arven fra Wind og NDoye (hvem kan det?), men Santos har vel egentlig gjort det fornuftigt. Problemet har ligeså meget været, at profilerne på midten i Fischer og Falk ikke har fået scoret endnu (Fischer har nok været holdets største synder mht brændte chancer de sidste 4-5 kampe), ligesom udskiftningen af Skov (og hans mange mål) pludselig bliver et kæmpe problem, når man også fjerner alle målene fra NDoye og Wind også. Kommer der ingen mål fra midtbanen, så er det også meget nemt at lukke to mindre angribere ned ved at overbefolke centralt og give os mere plads på kanten.

    Situationen offensiv er lidt kritisk, men forhåbentlig vil Bendtner og NDoye snart kunne bidrage. Og så var spillet heller ikke værre end, at vi mod FCM (som kun har lukket to mål ind) kreerer 3-4 rigtig store chancer, som der skal scores på.

    En ting der måske også kan bekymre/irritere en smule er vores udbytte (mangel på samme) af offensive dødbolde. Vi har været håbløs ufarlige. Og dette plejer at være et godt våben for os til at åbne kampe op, hvor vi ellers har det lidt svært.
    K@sper hvordan kan du mene at vores situation offensivt kun er "lidt" kritisk?

    Vores offensiv er himmelråbende ringe - Og som mange herinde har fremhævet så SKAL en klub af vores kaliber have minimum 3 angribere på højt niveau - ISÆR når vi spiller så mange kampe som vi gør.

    Akkurat ligesom på målmandsposten nu. Det er utroligt vigtigt at vi har fået Kalle som kan tage over når der er behov for det og han kan presse Grytebust som har været rystende usikker.

    PS: Det er kun dig der kan finde på at mene at spillet var ok imod FCM. Vi var voldsomt underspillet stort set hele kampen. Ja vi kunne godt have scoret et mål eller to, men FCM kunne tilsvarende sagtens have scoret det dobbelte uden vi kunne invende noget imod det...!

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Synes du virkelig vi forsøger med kombinationsspil op gennem midten af banen?
    Ja typisk sammen med vores kanter der går ind i banen. Backs der går til baglinien og slår høje indlæg er i hvert imo blevet væsentlig færre efter skaderne.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Offensivt er vi uhyggeligt tandløse med Stage-Zeca-Pieros-Santos som den offensive centrale akse. Jeg kan ikke finde argumenterne for denne konstellation, hvis man holder de offensive briller på i hvert fald.
    Men nu kan man ikke altid kun have de offensive briller på, men må se på helheden. Vi kan ikke spille Falk centralt i en kamp mod FCM, når Falk slet ikke fungeret på den plads de sidste par gange, hvor han og Zeca har fyldt for lidt og slet ikke haft disciplin og evner til at hjælpe forsvaret.
    Falk spiller formentlig centralt mod SIF.

    Og nej Santos og især Pieros har ikke været specielt farlige, men det er de bedste (ifølge trænerteamet) vi har pt som angribere. Og jeg er med på, at du til hver en tid hellere vil have Daramy end Pieros, men det er nok igen et spørgsmål om at se på helheden.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Men nu kan man ikke altid kun have de offensive briller på, men må se på helheden. Vi kan ikke spille Falk centralt i en kamp mod FCM, når Falk slet ikke fungeret på den plads de sidste par gange, hvor han og Zeca har fyldt for lidt og slet ikke haft disciplin og evner til at hjælpe forsvaret.
    Falk spiller formentlig centralt mod SIF .
    Hmm.. Men FCM kan godt have Evander, Marcondes og Onyeka derinde? I øvrigt er jeg ikke enig i at Falk og Zeca ikke har fungeret derinde.. De har desværre spillet alt alt for lidt sammen derinde, men de gange de har fået lov, har det set rigtig fint ud.. Og i øvrigt var netop den konstellation en af hovedårsagerne til vores flotte sæson sidste år, så hvorfor hulen man vælger at gå bort fra den konstellation i en periode, hvor holdet fra sidste sæson i forvejen er splittet i atomer og skriger på relationer der fungerer, er en gåde der langt overstiger bortkommelsen af guldhornene...

  27. De følgende 5 brugere er enige:

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •