Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    32 36.78%
  • Uafgjort

    25 28.74%
  • FCM vinder

    30 34.48%
Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 106

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    K@sper hvordan kan du mene at vores situation offensivt kun er "lidt" kritisk?
    1) Ifølge diverse meldinger er NDoye snart klar
    2) Vi skaber mod FCM rigelig med store chancer til at score 3-4 mål
    3) Det går den rigtige vej spillemæssigt med Santos, Bendtner og egentlig også Fischer

    Det er klart, at hvis du isoleret set kigger på 5 kampe og 2 mål, så er vi i kæmpe krise. Men ser du på formkurver på spillerne (Fischer, Bendtner, Santos), at NDoye formentlig snart er klar og at vi skabte pænt med chancer i sidste kamp, ja så går jeg ikke i panik lige nu.

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Vores offensiv er himmelråbende ringe - Og som mange herinde har fremhævet så SKAL en klub af vores kaliber have minimum 3 angribere på højt niveau - ISÆR når vi spiller så mange kampe som vi gør.
    Ja og det troede man nok også man havde med Wind, NDoye, Pieros og med Fischer og Daramy som gode alternativer.

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    PS: Det er kun dig der kan finde på at mene at spillet var ok imod FCM. Vi var voldsomt underspillet stort set hele kampen. Ja vi kunne godt have scoret et mål eller to, men FCM kunne tilsvarende sagtens have scoret det dobbelte uden vi kunne invende noget imod det...!
    Vi var ret presset i de første 10 min i 1. halvleg og 10-15 i anden halvleg. Resten af kampen er meget lige, og vi dominerer bla. midt i 1. halvleg (hvor bl.a. Fischer skal score) og dele af anden.
    De stats jeg har set for kampen, der har vi overtal i boldbesiddelse og overtal i store chancer - FCM lille overtal i skud og chancer generelt. Ser du nærmere på kampen, så er FCM''s store chancer hovedsagligt på dødbold (bl.a de to på træværket), imens vi spiller os frem til de fleste af vores.

    Du har da ret i, at FCM var tættere på at score bl.a. ved at ramme træværket. Men når du skriver, at vi har voldsomt underspillet, så er det ikke rigtigt. Også selvom det åbenbart kun er mig, der kan finde på at mene det.....
    Sidst redigeret af k@sper : 24.09.19 kl. 10:57

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja typisk sammen med vores kanter der går ind i banen. Backs der går til baglinien og slår høje indlæg er i hvert imo blevet væsentlig færre efter skaderne. .
    Indlæggene er nemlig blevet færre, ligesom chancer fra opspil gennem midten af banen er blevet det.. Summa summarum, vi skaber ALT for lidt, og det skyldes at vi er voldsomt forudsigelige og nemme at dæmme op for.. Luk kanterne ned, og hvad har vi så at komme med?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    K@sper hvordan kan du mene at vores situation offensivt kun er "lidt" kritisk?

    Vores offensiv er himmelråbende ringe - Og som mange herinde har fremhævet så SKAL en klub af vores kaliber have minimum 3 angribere på højt niveau - ISÆR når vi spiller så mange kampe som vi gør.

    Akkurat ligesom på målmandsposten nu. Det er utroligt vigtigt at vi har fået Kalle som kan tage over når der er behov for det og han kan presse Grytebust som har været rystende usikker.

    PS: Det er kun dig der kan finde på at mene at spillet var ok imod FCM. Vi var voldsomt underspillet stort set hele kampen. Ja vi kunne godt have scoret et mål eller to, men FCM kunne tilsvarende sagtens have scoret det dobbelte uden vi kunne invende noget imod det...!
    Tal for dig selv.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hmm.. Men FCM kan godt have Evander, Marcondes og Onyeka derinde? I øvrigt er jeg ikke enig i at Falk og Zeca ikke har fungeret derinde.. De har desværre spillet alt alt for lidt sammen derinde, men de gange de har fået lov, har det set rigtig fint ud.. Og i øvrigt var netop den konstellation en af hovedårsagerne til vores flotte sæson sidste år, så hvorfor hulen man vælger at gå bort fra den konstellation i en periode, hvor holdet fra sidste sæson i forvejen er splittet i atomer og skriger på relationer der fungerer, er en gåde der langt overstiger bortkommelsen af guldhornene...
    Not really. Falk/Zeca var en katastrofe i kampene mod OB og Hobro, hvor vi reelt taber / bør tabe kampene i 1. halvleg, fordi de sejler rundt. Man forventer (og fik) en lignende kamp mod FCM med meget intensitet og en del kontraløb imod, præcis det som Zeca/Falk ikke kunne håndtere i Odense og Hobro. Læg dertil FCM's notoriske gode dødbolde (og vores manglende NDoye), så er pladsen til Stage mod FCM imo tæt på en no-brainer.

    Jeg er enig i, at Falk/Zeca skal være den foretrukne duo centralt, og jeg forventer også at man bruger den hjemme mod SIF. Men lige netop i søndags synes jeg, at Zeca/Stage gav sig selv. Igen man kan ikke kun se på den offensive del (hvor Falk selvfølgelig er bedst) men på helheden. Stage spiller forøvrigt en glimrende kamp imo.
    Sidst redigeret af k@sper : 24.09.19 kl. 10:59

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Indlæggene er nemlig blevet færre, ligesom chancer fra opspil gennem midten af banen er blevet det.. Summa summarum, vi skaber ALT for lidt, og det skyldes at vi er voldsomt forudsigelige og nemme at dæmme op for.. Luk kanterne ned, og hvad har vi så at komme med?
    Det er jo trods alt ikke så underligt, at det bliver sværere at skabe chancer, når nogle af vores styrker (hovedspil) næsten helt forsvinder sammen med skaderne. Jeg tænker, at det gælder for alle hold?

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hmm.. Men FCM kan godt have Evander, Marcondes og Onyeka derinde?
    Det var også meget friskt stillet op. Til det kan man sige:

    1)
    Det var også ved at koste dem et par gange, hvor de mister balancen på holdet bl.a. ved Fischers friløber på Santos aflevering. Til gengæld fungerede det også godt offensivt flere gange.

    2)
    De spiller din elskede 4-2-3-1 opstilling, som betyder at de reelt er 5 på midtbanen (3 centralt) når de forsvarer - det er en mere end os og gør det nok nemmere at stille med offensive typer.

    3)
    Det er måske lidt nemmere at gå så frisk til kampen, når man har en masse sejre i træk (kontra 3 nederlag i træk) og man fører med 4 point. Der var ikke meget at tabe for dem i forhold til hvor meget de kunne vinde. For os var sagen temmelig meget omvendt.

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det var også meget friskt stillet op. Til det kan man sige:

    1)
    Det var også ved at koste dem et par gange, hvor de mister balancen på holdet bl.a. ved Fischers friløber på Santos aflevering. Til gengæld fungerede det også godt offensivt flere gange.

    2)
    De spiller din elskede 4-2-3-1 opstilling, som betyder at de reelt er 5 på midtbanen (3 centralt) når de forsvarer - det er en mere end os og gør det nok nemmere at stille med offensive typer.

    3)
    Det er måske lidt nemmere at gå så frisk til kampen, når man har en masse sejre i træk, modstanderne har 3 nederlag i træk og man fører med 4 point. Der var ikke meget at tabe for dem, kontra hvor meget de kunne vinde. For os var sagen temmelig meget omvendt.
    1) Men hvis det argument skal holde, så skal man jo give 0! chancer væk, hvis man vælger den defensive konstellation. Det gør vi aldrig alligevel. Havde Sparv i stedet for Marcondes på midten gjort mere ondt på os? Jeg tvivler.

    2) De spillede nu altså 4-3-3 mod os, selvom de har praktiseret en del 4-2-3-1 i de foregående kampe under Priske. Men om det er den ene eller anden opstilling er ikke så vigtigt for mig, jeg så virkelig bare gerne vi prøvede med 3 spillere centralt.

    3) Det handler altid om at angribe kampene på den måde, som man vurderer giver den bedste mulighed for 3 point. Og her må man bare konstatere at du og Ståle er ganske enige i hvordan det skal gribes an, mens jeg er af en anden opfattelse. Jeg tror næppe Priske har valgt den offensive tilgang ud fra devicen om at de kan tåle et nederlag nu de er foran med 4 point.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jo trods alt ikke så underligt, at det bliver sværere at skabe chancer, når nogle af vores styrker (hovedspil) næsten helt forsvinder sammen med skaderne. Jeg tænker, at det gælder for alle hold?
    Og netop derfor ville det jo være oplagt at forsøge at skabe chancer på en anden måde.. Hvorfor holde stædigt fast i to boks-angribere, som konsekvent klistrer sig op ad modstanderens firekæde, så afstanden til boksen ikke bliver for stor, når dels indlæggene aldrig kommer og dels evnerne til at håndtere de indlæg der måtte komme, er så begrænsede som de er.. Jeg er jo helt enig i at det er logisk at vi producerer så lidt som vi gør, under de gældende omstændigheder, men så må man jo søge at ændre dem.. Og det har Ståle og trænerteamet ikke gjort godt nok..

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    1) Men hvis det argument skal holde, så skal man jo give 0! chancer væk, hvis man vælger den defensive konstellation. Det gør vi aldrig alligevel. Havde Sparv i stedet for Marcondes på midten gjort mere ondt på os? Jeg tvivler.

    2) De spillede nu altså 4-3-3 mod os, selvom de har praktiseret en del 4-2-3-1 i de foregående kampe under Priske. Men om det er den ene eller anden opstilling er ikke så vigtigt for mig, jeg så virkelig bare gerne vi prøvede med 3 spillere centralt.

    3) Det handler altid om at angribe kampene på den måde, som man vurderer giver den bedste mulighed for 3 point. Og her må man bare konstatere at du og Ståle er ganske enige i hvordan det skal gribes an, mens jeg er af en anden opfattelse. Jeg tror næppe Priske har valgt den offensive tilgang ud fra devicen om at de kan tåle et nederlag nu de er foran med 4 point.
    1) Vi gav tæt på 0 chancer væk i åbent spil. Sparv havde formentlig gjort det sværere for os, at skabe chancer.

    2) Det er muligt, at du har ret. Jeg synes nu, at Marcondes spillede meget langt frem for en 433. Og kanterne langt tilbage.

    3) Ja enige bliver vi næppe om tilgang. Nu er jeg ikke tankelæser, men jeg kunne nu godt forestille mig, at deres forspring sammen med vores pointmæssige krise har givet et udslag ala "nu prøver vi fandme at stikke kniven helt ind og gå ekstra meget efter sejren" Jeg tvivler stærkt på, at det havde set sådan ud i en afgørende guldkamp.
    På den anden side, så har de lukket ekstremt få mål ind og vores angreb har haft det svært, så det var da en åbenlys mulighed.

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Ifølge diverse meldinger er NDoye snart klar
    2) Vi skaber mod FCM rigelig med store chancer til at score 3-4 mål
    3) Det går den rigtige vej spillemæssigt med Santos, Bendtner og egentlig også Fischer

    Det er klart, at hvis du isoleret set kigger på 5 kampe og 2 mål, så er vi i kæmpe krise. Men ser du på formkurver på spillerne (Fischer, Bendtner, Santos), at NDoye formentlig snart er klar og at vi skabte pænt med chancer i sidste kamp, ja så går jeg ikke i panik lige nu.



    Ja og det troede man nok også man havde med Wind, NDoye, Pieros og med Fischer og Daramy som gode alternativer.



    Vi var ret presset i de første 10 min i 1. halvleg og 10-15 i anden halvleg. Resten af kampen er meget lige, og vi dominerer bla. midt i 1. halvleg (hvor bl.a. Fischer skal score) og dele af anden.
    De stats jeg har set for kampen, der har vi overtal i boldbesiddelse og overtal i store chancer - FCM lille overtal i skud og chancer generelt. Ser du nærmere på kampen, så er FCM''s store chancer hovedsagligt på dødbold (bl.a de to på træværket), imens vi spiller os frem til de fleste af vores.

    Du har da ret i, at FCM var tættere på at score bl.a. ved at ramme træværket. Men når du skriver, at vi har voldsomt underspillet, så er det ikke rigtigt. Også selvom det åbenbart kun er mig, der kan finde på at mene det.....
    Du ved godt at stats i mange tilfælde ikke kan bruges til noget som helst.

    Som jeg skrev inden kampen så spiller vi en form for indendørs fodbold netop nu, hvor vi ofte holder på bolden og lader den cirkulere rundt fra side til side i starten af modstanderens banehalvdel fordi vi ikke har kreativitet nok - Hvorimod FCM spiller utrolig direkte i sit spil. Jeg tror de fleste af os havde en klump i halsen hver gang FCM erobrede bolden og satte fart imod vores mål... Selv de gange de ikke fik afsluttet var der mange gange optræk til farlige situationer.

    Ja Ndoye er snart tilbage - Men er han 100% fit fra det sekund han træder på banen? Det handler om at have tre gode angribere i rette tid, så man ikke skal ud og panik købe spillere og derefter spille dem i form. Og der kan vi godt tillade os at kritisere transfer strategien da vi i starten af sæsonen reelt kun havde to kvalitets angribere til at spille vores spillestil (Doye og Wind) og derudover Pieros som ikke har kvaliteten. Vi SKULLE have haft købt en god angriber tidligere i vinduet, det kan der ikke være to meninger om.

    Santos ser spændende ud ja, men bidrager ikke med nok endnu. Og Bendtner er indtil nu kun spændende pga. al den hype omkring ham.

    Det duer altså ikke at vi først agerer når to af vores vigtigste spillere er gået i stykker - Det betaler vi prisen for nu....

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Og netop derfor ville det jo være oplagt at forsøge at skabe chancer på en anden måde.. Hvorfor holde stædigt fast i to boks-angribere, som konsekvent klistrer sig op ad modstanderens firekæde, så afstanden til boksen ikke bliver for stor, når dels indlæggene aldrig kommer og dels evnerne til at håndtere de indlæg der måtte komme, er så begrænsede som de er.. Jeg er jo helt enig i at det er logisk at vi producerer så lidt som vi gør, under de gældende omstændigheder, men så må man jo søge at ændre dem.. Og det har Ståle og trænerteamet ikke gjort godt nok..
    Ja det er jo nok igen et spørgsmål om at være uenig om tilgangen til kampen. Hvis man skal tage Ståles tidligere udsagn for gode varer, så handler det om også at kunne true lidt ved indlæg. Spiller vi uden Pieros, så kan FCM fuldstændig pakke sig centralt og helt ubekymret lade os prøve med indlæg - nu er der i det mindste lidt fysik derinde, også selvom du er uenig i hans værdi for holdet. Derudover er der presspillet, hans bidrag ved defensive dødbolde osv, som man kan diskutere for og imod.

    Vi har scoret 2 mål i 5 kampe og produceret for få chancer, så du har da ret i, at trænerteamet ikke har formået at ændre tingene godt nok. Mod FCM var chancerne der - de andre kampe var ikke gode nok. Men spørgmålet er hvor meget man rent faktisk kan nå at lave om. Vi har ikke meget tid på træningsbanen og mange spillere væk i landsholdspausen.

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Du ved godt at stats i mange tilfælde ikke kan bruges til noget som helst.
    Med al respekt, så er det da i det mindste et forsøg på at underbygge min påstand, og ikke blot et "det er da kun dig, der kan mene....." Og det passer med min fornemmelse af kampbilledet, som jeg oplevede kampen, så jeg har lidt svært ved at tro, at statistikkerne er way off.

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det handler om at have tre gode angribere i rette tid, så man ikke skal ud og panik købe spillere og derefter spille dem i form. Og der kan vi godt tillade os at kritisere transfer strategien da vi i starten af sæsonen reelt kun havde to kvalitets angribere til at spille vores spillestil (Doye og Wind) og derudover Pieros som ikke har kvaliteten. Vi SKULLE have haft købt en god angriber tidligere i vinduet, det kan der ikke være to meninger om.
    Det kan der sagtens være to meninger om. Der kan f.eks. være to meninger om, hvorvidt vi var dækket godt nok ind (Ndoye, Wind, Pieros, Fischer, Daramy virker rimelig stærkt).
    Jeg mener faktisk, at Ståle har svaret på det måske endda før skaderne. Og svaret var så vidt jeg husker, at man ikke ville købe endnu en dyr angriber, fordi man også ville have plads til at give spilletid til Wind og Daramy. Og så har man enten beholdt Pieros som supplement eller fordi man ikke kunne sælge ham. Men den tankegang må du da gerne være uenig i eller kritisere. Personligt havde jeg også håbet, at man havde investeret i en angriber mere i sommers, men det var hovedsaglig fordi jeg ikke stolede helt på Winds evner (der tog jeg fejl), og fordi jeg var bange for NDoye's holdbarhed (ikke smht skader, men mht alder)
    Sidst redigeret af k@sper : 24.09.19 kl. 12:14

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  22. #103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Pt. skal vi nok være glade for, at vi ca. har 65 mio. mere i spillerbudget end FCM, fordi hold da op, de forvalter deres budget godt. Læg lige to spillere til 30 mio. oveni den trup, så ville de fandme være gode. Også når begge mandskaber står helt uden skader.

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Hvis du stiller :

    Kalle/Gryte / Ibsen

    Bartolec / Varela
    Boilesen /oviedo /bengtsson
    Bjelland , Sotte , Nelsson
    Mudri, falk , Zeca , stage , Thomsen
    Fischer , Holse , Biel, Daramy
    Bendtner , Ndoye , Wind , Santos

    Den trup byttede jeg ikke med FCM på noget tidspunkt og ej heller

    Kalle
    Varela Bjelland Nelsson boilesen

    Biel falk Zeca Fischer

    Wind Doye

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (22/09-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Pt. skal vi nok være glade for, at vi ca. har 65 mio. mere i spillerbudget end FCM, fordi hold da op, de forvalter deres budget godt. Læg lige to spillere til 30 mio. oveni den trup, så ville de fandme være gode. Også når begge mandskaber står helt uden skader.
    Kaba er tydeligvis et kongekøb. Evander ligeså. Men bortset fra dem, så er det egentlig deres unge egne producerede eller tidlig indkøbte spillere, som imponerer mig mest. Onyeka spiller fantastisk, Mabil og Anderson er også gode, Nicolaisen kommer ind og er stensikker og den unge Gustav Isaksen bliver formentlig fantastisk. De har brugt mange penge på transfers de sidste par vinduer, som enten er væk igen, udlejet eller som ikke kan komme på holdet pt.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •