Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
66. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    48 72.73%
  • Uafgjort

    5 7.58%
  • Silkeborg vinder

    13 19.70%
Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 110

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror de er meget lige i Ståles øjne pt og at de vælges ud fra modstander og nok især kampbillede. Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at Varela er 1. valg stadig, især når den kræver noget rutine internationalt. Han spiller formentlig ude mod Malmø. Bartolec bruges nok lidt mere i kampe, hvor backs skal være meget offensive og i kampe, som vil bølge meget frem og tilbage som mod FCM. Mht løbepensum ligner han mest Ankersen af de to.

    Jeg er enig i, at det kunne være en god ide med lidt mere kontinuitet på pladsen. Men så længe ingen af spillerne på højrekant har slået til (Biel, Holse og evt. Daramy) så bliver det bare svært med relationerne, som er det der har været mest udfordret. Man har forsøgt sig med forskellige kombinationer, men ingen har været helt gode. Aller helst vil man nok spille Varela-Biel, men Biel mangler desværre meget.

    Mht Varelas fysik, så kan det da godt være, at du har ret. Måske er det bare en belejlig undskyldning for at kunne skifte mellem de to, for de er nok begge for gode til fast at sidde på bænken. Men udmeldingen har hele tiden været, at Varela ikke kan holde til to kampe om ugen (i hvert fald ikke i længere perioder), så det er ren spekulation ikke at tro på dette.
    Men løsningen på problemet på højre kant er jo ikke konstant at skifte ud (og herunder at svække den øvrige midtbanes offensive styrker ved at bruge Falk der), så Varela og Biel aldrig kommer ordentligt i gang og får opbygget det samarbejde, som formentlig kan blive rigtig giftigt. Eftersom hverken Holse, Falk eller Bartolec på nogen måde har vist, at de er de rette til at besætte pladserne i højre side, er det mig helt uforståeligt, at Ståle ikke giver Varela/Biel-duoen den tid og tillid, der forhåbentlig kan få dem i gang.

    Snakken om Varelas fysik lyder som en belejlig undskyldning. Han burde være i fin form nu til at spille fast.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men løsningen på problemet på højre kant er jo ikke konstant at skifte ud (og herunder at svække den øvrige midtbanes offensive styrker ved at bruge Falk der), så Varela og Biel aldrig kommer ordentligt i gang og får opbygget det samarbejde, som formentlig kan blive rigtig giftigt. Eftersom hverken Holse, Falk eller Bartolec på nogen måde har vist, at de er de rette til at besætte pladserne i højre side, er det mig helt uforståeligt, at Ståle ikke giver Varela/Biel-duoen den tid og tillid, der forhåbentlig kan få dem i gang.

    Snakken om Varelas fysik lyder som en belejlig undskyldning. Han burde være i fin form nu til at spille fast.
    Jeg ville også foretrække, at man nu satsede på Varela/Biel i en række kampe, men der er to ting i dette:

    1) Selvom du ikke tror på det, så kan det rent faktisk godt være, at man taler sandt fra FCKs side omkring Varela. En ting er hans form (den kan sagtens være god nok), men noget andet er om kroppen rent faktisk kan holde til det antal kampe uden at give skader. Det er lidt let blot at sige, at man ikke tror på forklaringen, når vi rent faktisk ikke ved en skid om det herinde.

    2) Biel har været så dårlig (især defensivt), at det imo i nogen kampe ville tangere til vanvid at spille ham f.eks. mod FCM. Men der ved jeg godt, at du og andre har en anden holdning til tilgangen af kampe. Min tilgang til fodbold er uden tvivl lidt mere fokuseret på defensiven end mange andre herinde.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ville også foretrække, at man nu satsede på Varela/Biel

    2) Biel har været så dårlig (især defensivt), at det imo i nogen kampe ville tangere til vanvid at spille ham f.eks. mod FCM. Men der ved jeg godt, at du og andre har en anden holdning til tilgangen af kampe. Min tilgang til fodbold er uden tvivl lidt mere fokuseret på defensiven end mange andre herinde.

    Helt enig. Biel har desværre vist sig meget svag defensivt.Gang på gang har vi set hvordan hans direkte modstander suser forbi ham med eller uden bold helt op ad sidelinien hvor Biel overhovedet ikke bruger fysik til at blokere..Ståle har jo netop også for nylig udtalt sig om det defensive.

    Dog tror jeg vi er mange der mener Biel har en rigtig god teknik og kan være og vise sig farlig som særligt pasningsspiller på den sidste trediedel af banen.
    Derudover så jeg særlig i hans første kampe for FCK at han besidder et virkelig godt hjørnespark, særligt i forhold mange andre på holdet som er fornærmende ringe hvorved vi mister et meget vigtigt angrebsvåben særligt nu når vi har luftvåbnene med (Doye og Bendtner).

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg synes nu, tendensen til, at vi trækker os tilbage, når vi kommer foran (især mod svage hold) i stedet for at jagte endnu et mål og lukke kampen, lever i bedste velgående.
    Det siger jeg ikke imod. Men det at sige trække 3 offensive ud for at gå defensivt, er ikke ligefrem helt rigtigt, og så ved jeg ikke om det bare er mig, men jeg har set en del skrive det på det sidste, og det er ikke hvad vi har foretaget af udskiftninger i år..

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2019
    Indlæg
    19

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Det ligner to knopper på knæet til Jens Stage. Vi må godt nok håbe, at det ikke er for alvorligt. Det begynder at blive lidt surrealistisk med alle de skader.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Pis nu af med alle de skader!


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Sikker sejr men to skader mere (uden tvivl alvorlig til Stage) og generelt en tynd omgang mod et vanvittigt dårligt Silkeborg. Spillet var egentlig ikke så dumt, når vi gad, men indstillingen var ringe især efter vi kom foran. 2. halvleg var tæt på fornærmende indstillingsmæssigt.
    Jeg er med på, at vi går ind i et hårdt program, men sådan noget går ikke på hjemmebane med tusindvis af nye børn og potentielle kunder i butikken.

    Skal man pege på lidt positivt udover en sikker sejr, så må det være, at højresiden lykkes med en del. Biel og Bartolec var ikke helt tosset sammen.

    Mærkelig følelse at gå næsten skuffet hjem ovenpå en sikker sejr.

    Nå men sejr og videre...

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Skal man pege på lidt positivt udover en sikker sejr, så må det være, at højresiden lykkes med en del. Biel og Bartolec var ikke helt tosset sammen.
    Mener du virkelig det? Relationerne er vel set dårligere, men Biel lykkedes jo stort set ikke med noget. Det er muligt, at han har fin teknik og blik for spillet, men fysisk er han totalt overmatchet. Jeg er alvorligt bange for, at han er et eklatant fejlkøb. Jeg tror ikke, at han rent fysisk kan komme efter det, og vi spiller ikke på en måde, så han kan undgå de fysiske konfrontationer.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Mener du virkelig det? Relationerne er vel set dårligere, men Biel lykkedes jo stort set ikke med noget. Det er muligt, at han har fin teknik og blik for spillet, men fysisk er han totalt overmatchet. Jeg er alvorligt bange for, at han er et eklatant fejlkøb. Jeg tror ikke, at han rent fysisk kan komme efter det, og vi spiller ikke på en måde, så han kan undgå de fysiske konfrontationer.
    Jeg synes klart, de begge spillede sig op i 2. halvleg. Efter i dag tror jeg faktisk på dem begge på sigt.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Mener du virkelig det? Relationerne er vel set dårligere, men Biel lykkedes jo stort set ikke med noget. Det er muligt, at han har fin teknik og blik for spillet, men fysisk er han totalt overmatchet. Jeg er alvorligt bange for, at han er et eklatant fejlkøb. Jeg tror ikke, at han rent fysisk kan komme efter det, og vi spiller ikke på en måde, så han kan undgå de fysiske konfrontationer.
    Ja det mener jeg. Det startede ikke så godt, men de to spiller sig fint op og trækker bla et straffe og lægger op til 3-0. Vi så meget mere til de to end til venstresiden.

    Du har ret i, at Biel ikke lykkes med så meget på egen hånd, men han spiller Bartolec glimrende flere gange i løb, og han går fornuftigt ind i spillet. Nu er det jo ikke fordi han spiller en helt fantastisk kamp, men jeg synes nu nok, at der var fremskridt hos Biel og især højresiden generelt.

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Jeg synes også, at Bartolec gjorde det ok mod ligaens absolutte bundprop, der har lukket 31 (!) mål ind i 11 kampe. At Biel laver et par fine pasninger og i øvrigt har en god afslutning på stolpen har jeg svært ved at glædes over, når han blev domineret rent fysisk af Silkeborgs meget lidt imponerende forsvar. Han er jo på ingen måde en spiller, der kan begå sig mod kvalificeret modstand. Man kan tale nok så meget om potentiale, men ligaens med afstand dyreste spiller, skal altså kunne vise mere fra dag 1.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Mener du virkelig det? Relationerne er vel set dårligere, men Biel lykkedes jo stort set ikke med noget. Det er muligt, at han har fin teknik og blik for spillet, men fysisk er han totalt overmatchet. Jeg er alvorligt bange for, at han er et eklatant fejlkøb. Jeg tror ikke, at han rent fysisk kan komme efter det, og vi spiller ikke på en måde, så han kan undgå de fysiske konfrontationer.
    Har fundet noget data på Biel med flere til sammenligning af fysikken:
    Biel: 167 cm, 64 kg
    Raheem Sterling: 170 cm
    Xherdan*Shaqiri: 169 cm
    alle disse er højre/venstre winger.
    Rasmus Falk: 177 cm, 65 kg.Midt/wing.

    Pep er netop blevet 23 år og al sammenligning ophører selvf. her.
    Pep har teknikken i orden så ekstra fysik kan han træne sig til og blive meget bedre til at bruge på banen.
    Derudover skal han vel "bare" have mere selvtillid hvilket vel kommer når fysikken forbedres og han klarer sig bedre i dueller.
    Falk er over det hele men fysisk falder han jo ofte meget let hvilket i internationale kampe kan være et probl. han får vel flere frispark end han fortjener fordi det ser dramatisk ud. Anyways..Biel har vel potentialet til at blive meget bedre på fløjen eller måske endda mere centralt hvis vi skulle få brug for det..men det kræver altså hårdt arbejde..men at dømme ham ude som kæmpe fejlkøb synes jeg under alle omstændigheder slet ikke er rimeligt.

    Til samme ligning ser jeg Santos med meget selvtillid..fræk som en slagterhund...hvor Biel mere udstråler en stor knægt langt væk hjemmefra og her er det altså primært Ståles opgave og ansvar at udvikle ham til succes.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg synes også, at Bartolec gjorde det ok mod ligaens absolutte bundprop, der har lukket 31 (!) mål ind i 11 kampe. At Biel laver et par fine pasninger og i øvrigt har en god afslutning på stolpen har jeg svært ved at glædes over, når han blev domineret rent fysisk af Silkeborgs meget lidt imponerende forsvar. Han er jo på ingen måde en spiller, der kan begå sig mod kvalificeret modstand. Man kan tale nok så meget om potentiale, men ligaens med afstand dyreste spiller, skal altså kunne vise mere fra dag 1.
    Men det ændrer vel ikke på, at vi kan glæde os over, at der kommer lidt mere fra de to i dag end tidligere?

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Har fundet noget data på Biel med flere til sammenligning af fysikken:
    Biel: 167 cm, 64 kg
    Raheem Sterling: 170 cm
    Xherdan*Shaqiri: 169 cm
    alle disse er højre/venstre winger.
    Rasmus Falk: 177 cm, 65 kg.Midt/wing.
    Fysik handler jo ikke bare om cm og kg. Nogle spillere er naturligt kropstærke, nogle har lavt tyngdepunkt, nogle har hurtige fødder og stor forudseenhed - nogle har det hele og nogle har ingen af delene.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Pep er netop blevet 23 år og al sammenligning ophører selvf. her.
    Pep har teknikken i orden så ekstra fysik kan han træne sig til og blive meget bedre til at bruge på banen.
    Kan han det? Altså jeg er med på, at han kan træne sig til nogle ekstra kilo, men det er jo langt fra en garanti for succes. I og med at han er 23 år, så tænker jeg umiddelbart, at udviklingspotentialet er begrænset.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Falk er over det hele men fysisk falder han jo ofte meget let hvilket i internationale kampe kan være et probl. han får vel flere frispark end han fortjener fordi det ser dramatisk ud.
    Falk har hurtige fødder, rejser sig hurtigt og leverer i øvrigt en meget større arbejdsindsats end Pep Biel. Kan Biel tillægge sig nogle af disse kvaliteter? Måske. Men det er jo langt fra givet. Se f.eks. spillere som Kusk og Thomsen. De blev aldrig til FCK-spillere.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (28/09-2019 kl. 17:00)

    Jeg var til gengæld glad for Holse på midten - han var en fornøjelse ��

  27. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.07.19, 14:51
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •