Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 88

Emner: Skadeshelvede 2019/20

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Ståle udtaler til fck.dk, at "Mudrazija i øvrigt ikke er alvorligt skadet og snart kan begynde at træne lidt med igen".

    Netop Wind, Fischer og Mudrajiza må være de største frustrationer i nyere tid. Så talentfulde og dygtige boldspillere, der ville kunne spille guldet hjem til os. Men de er desværre bare lige præcis 0 værd på bænken. Derfor håber jeg, at man i fremtiden kigger på mulige spilleres skadeshistorik. Hvad ville Lucas Andersen fx. kunne løfte FCK til, hvis han sidder halvdelen af sæsonen ude? En forudsætning for at blive en stor profil er nu engang at kunne spille.

    Vi har totalt undervurderet skadeshistorik hos indkøb gennem de seneste sæsoner - eller overvurderet vores medicinske stabs kundskaber. Og det har - som statistikken ovenfor beviser - kostet os mesterskabet i år.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #62
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Er der nogen med kendskab til sportsskader der har et bud p hvordan faen man spotter de der injuryprones?
    Jeg er med på at man selvfølgelig starter med at se på historikken, som var udtalt i fht. folk som Bjelland, Boile, Fischer etc.

    Men hvis en ny spiller der scoutes ikke har den store skadeshistorik (som jeg fx mener at Mudrazija ikke havde, trods at han var skadet under overgangen med os) så er det sgu da svært at spotte de der håbløse tilfælde vi render ind i hele tiden.

    Så peger pilen måske tilbage på den medicinske stab?

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Er der nogen med kendskab til sportsskader der har et bud p hvordan faen man spotter de der injuryprones?
    Jeg er med på at man selvfølgelig starter med at se på historikken, som var udtalt i fht. folk som Bjelland, Boile, Fischer etc.

    Men hvis en ny spiller der scoutes ikke har den store skadeshistorik (som jeg fx mener at Mudrazija ikke havde, trods at han var skadet under overgangen med os) så er det sgu da svært at spotte de der håbløse tilfælde vi render ind i hele tiden.

    Så peger pilen måske tilbage på den medicinske stab?
    Har de ingen skadeshistorik kan talentspejderne næppe finde ud af om en spiller er tilbøjelig til at være skadet. Jeg ved ikke hvad en lægeundersøgelse dækker over i forbindelse med en spillers skifte (ligesom det nok også varierer en hel del klubberne imellem), men man gennemgår nok journalen (hvis der da medfølger en), snakker med spilleren om dennes skader og deres udvikling, ligesom man nok også laver en kort objektiv undersøgelse. Nogle klubber har adgang til en MR-skanner, ligesom nogle også vælger at lave EKG og måle kondital. På trods af alt det, kan man ikke afgøre om en spiller risikerer at være meget skadet i fremtiden. Mudrazija havde formentligt ikke haft de store skadesproblemer før han mødte plastikbanen i Farum og jeg tvivler på at nogen undersøgelse eller skanning ville kunne have afsløret at han var i risiko for en længerevarende skade.

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Har de ingen skadeshistorik kan talentspejderne næppe finde ud af om en spiller er tilbøjelig til at være skadet. Jeg ved ikke hvad en lægeundersøgelse dækker over i forbindelse med en spillers skifte (ligesom det nok også varierer en hel del klubberne imellem), men man gennemgår nok journalen (hvis der da medfølger en), snakker med spilleren om dennes skader og deres udvikling, ligesom man nok også laver en kort objektiv undersøgelse. Nogle klubber har adgang til en MR-skanner, ligesom nogle også vælger at lave EKG og måle kondital. På trods af alt det, kan man ikke afgøre om en spiller risikerer at være meget skadet i fremtiden. Mudrazija havde formentligt ikke haft de store skadesproblemer før han mødte plastikbanen i Farum og jeg tvivler på at nogen undersøgelse eller skanning ville kunne have afsløret at han var i risiko for en længerevarende skade.
    Du har sikkert ret i de ting du skriver, men jeg tror også at der både er en fys og en læge der hiver, vrider og trækker i primært ben og får spilleren til at lave diverse øvelser for at se om kan gennemføre dem tilfredsstillende. Der er jo pænt meget på spil.

    Men spændende spørgsmål! Måske fanradioen ville tage det op med en spiller eller leder, næste gang de får en i tale?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Du har sikkert ret i de ting du skriver, men jeg tror også at der både er en fys og en læge der hiver, vrider og trækker i primært ben og får spilleren til at lave diverse øvelser for at se om kan gennemføre dem tilfredsstillende. Der er jo pænt meget på spil.

    Men spændende spørgsmål! Måske fanradioen ville tage det op med en spiller eller leder, næste gang de får en i tale?
    Ja, ledundersøgelser vil klart være væsentlig del af en objektiv undersøgelse. Men jeg tvivler på, at den vil kunne afsløre om en spiller uden skadeshistorik har en tilbøjelighed til skader eller ej.
    I den forbindelse kan man fremhæve Emil Larsen. Brøndby fravalgte ham på baggrund af skanninger, mens en overlæge ellers havde godkendt ham på baggrund af en objektiv undersøgelse (Emil Larsen var tidligere opereret i knæet).

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Ja, ledundersøgelser vil klart være væsentlig del af en objektiv undersøgelse. Men jeg tvivler på, at den vil kunne afsløre om en spiller uden skadeshistorik har en tilbøjelighed til skader eller ej.
    Der findes også andet udstyr til at undersøge sådanne ting. Eksempelvis har FCM investeret i noget, som hedder Nordbord Testing System, som måler den excentriske og isometriske muskelstyrke i hasemusklerne i hvert ben. Er der forskel i muskelstyrken i hvert ben, kan det medføre skader, fordi man "bruger kroppen forkert" for at kompensere for styrkeforskellen. Derudover kan for svage hasemuskler ift. quadriceps medføre en forhøjet risiko for korsbåndsskader.

    Så vidt jeg ved, har vi ikke sådan noget udstyr i samme omfang, hvilket gør at vi måske har lidt sværere ved at handle forebyggende i samme omfang som FCM kan, i forhold til at dosere træningsbelastning, styrketræning og restitution via samme typekvantificerbare data som FCM har adgang til.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Og nu skal Viktor Fischer så opereres..... huhej hvor det går .....
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...OzoX0upSYee2T4

    Jeg håber (og det er nok ret naivt) at nogle af disse små operationer/skadespauser til Mudri, Wind, Fischer er valgt bevist nu, så man forbereder dem til at være helt klar til den nye sæson i stedet for at lade dem spille videre lige nu og her, hvor vi næppe kan nå så meget.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.06.20 kl. 11:18

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og nu skal Viktor Fischer så opereres..... huhej hvor det går .....
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...OzoX0upSYee2T4

    Jeg håber (og det er nok ret naivt) at nogle af disse små operationer/skadespauser til Mudri, Wind, Fischer er valgt bevist nu, så man forbereder dem til at være helt klar til den nye sæson i stedet for at lade dem spille videre lige nu og her, hvor vi næppe kan nå så meget.
    Jeg tænker, desværre, at det er en kende naivt. Det vil netop give mening at lade spillerne komme i gang nu, med henblik på den kommende sæson, så de var kommet bare lidt ind i en kamprytme.

    Det er jo en hel utrolig "Murphys-lov-sæson", hvor det må være tydeligt for Ståle og resten af teamet, at fremtidige investeringer, uanset Messisk niveau, ikke skal røres ved med en ildtang.

    Selvom Ståle har været ude og klage sin nød mht. 10'eren, så er det jo ikke en kartoffelmark de træner på. Derfor kan det undre at spillerne konstant bliver ramt af setbacks hele tiden.

  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og nu skal Viktor Fischer så opereres..... huhej hvor det går .....
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod...OzoX0upSYee2T4

    Jeg håber (og det er nok ret naivt) at nogle af disse små operationer/skadespauser til Mudri, Wind, Fischer er valgt bevist nu, så man forbereder dem til at være helt klar til den nye sæson i stedet for at lade dem spille videre lige nu og her, hvor vi næppe kan nå så meget.
    Bare rolig. De kommer alle på banen i sæsonens 1-2 sidste kampe og bliver skadede igen! Fatter ikke, at så mange spillere kommer retur - kun for så at blive skadede igen... Nogen må gøre noget forkert!

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Selvom Ståle har været ude og klage sin nød mht. 10'eren, så er det jo ikke en kartoffelmark de træner på. Derfor kan det undre at spillerne konstant bliver ramt af setbacks hele tiden.
    Det har jeg ikke set. Kan du linke til det?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det har jeg ikke set. Kan du linke til det?
    Værsgo 😉

    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...raeningsbaner/

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tak. Det er jo for åndssvagt! Det håber jeg godt nok, at der er planer i gang om at ændre på.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Bliver lagt ny bane as we speak

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #74
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Bliver lagt ny bane as we speak
    Endda en State og the art hybridbane... Skulle bære klar medio juli..

  21. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Skadeshelvede 2019/20

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Bliver lagt ny bane as we speak
    Det lyder jo godt. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK i Football Manager 2019
    By Tubsy in forum Spil
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 29.12.20, 23:58
  2. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Folketingsvalg 2019
    By cossie in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 07.05.19, 12:45
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 30.05.07, 15:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •