Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
92. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • MFF vinder

    34 36.96%
  • Uafgjort

    38 41.30%
  • FCK vinder

    20 21.74%
Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 58

Emner: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Truppe mod Malmø er udtaget.

    N´Doye sidder over, men Stage og Fischer er heldigvis med.

    2 Guillermo Varela
    3 Pierre Bengtsson
    4 Sotirios Papagiannopoulos
    5 Andreas Bjelland
    6 Jens Stage
    7 Viktor Fischer
    8 Nicolaj Thomsen
    9 Pieros Sotiriou
    10 Carlos Zeca
    11 Mohamed Daramy
    16 Pep Biel
    17 Karlo Bartolec
    18 Michael Santos
    19 Bryan Oviedo
    21 Karl-Johan Johnsson
    25 Victor Nelsson
    26 Carlo Holse
    31 Frederik Ibsen
    32 Nicklas Bendtner
    33 Rasmus Falk

    På skadelisten er Stephan Andersen, Nicolai Boilesen, Jonas Wind, Sten Grytebust og Robert Mudražija.

    God kamp.

    rsj

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Når nu BÅDE Fischer og Stage er med, kan vi vel forvente mindst en af dem spiller. Det hjælper alligevel en del på midten og betyder vi kan spille 442. Ståle er glad for Pieros defensivt og har talt meget om at de unge vil blive kørt over. Jeg tænker det betyder vi kører noget solidt og kedeligt som:
    Kalle
    Varela Sotte Bjelland Pierre
    Biel Stage Zeca Falk
    Pieros Santos

    Måske med Fischer i stedet for Holse, men han har været forsigtig efter de sidste par skader så mon ikke også han er det i dag.

    Er der nogen der ved noget om Malmø udover at deres fans er kamp nederen, og at Rosenberg og AC er det samme?
    Sidst redigeret af Something : 03.10.19 kl. 07:52

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Kan der findes tre personer, der vil deles om en taxa efter kampen til Frederiksberg, som alternativ til diverse bus/tog løsninger?

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Vores omsiggribende felt lazaret, kombineret med, at Malmø virker langt mere hypet på denne kamp, end vi er, gør mig noget bekymret.

    Set i det lys sælger jeg den gerne for en uafgjort.
    Jeg er heller ikke tryg.
    Forestiller mig en defensiv gameplan, hvor vi spiller efter at kontrollere kampen, og så håber på en genialitet fra Dame N´Doye. Midt i første halvleg kommer én eller anden på bænken i tanke om, at Damen slet ikke er med, hvorefter vi pakker os fuldstændigt og prøver på at fedte en 0-0 hjem. Alle offensive tiltag forsvinder, MFF overtager hele spillet, og godt hjulpet af et overtændt publikum, vinder de 2-0 da vores forsvar ikke står imod presset.
    Håber selvfølgelig ikke det går sådan, men frygter det.
    Ser allerhelst, at spillerne (+ Ståle) skyder brystet frem, og - midt i en problematisk tid- sørger for at hente fuld gevinst i de kommende to kampe. Meget forlangt, men hold k... hvor vil jeg elske det!
    Sidst redigeret af Onkel Sjus : 03.10.19 kl. 11:13

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel Sjus Se meddelelser
    Jeg er heller ikke tryg.
    Forestiller mig en defensiv gameplan, hvor vi spiller efter at kontrollere kampen, og så håber på én eller anden genialitet fra Dame N´Doye. Midt i første halvleg kommer én eller anden på bænken i tanke om, at Damen slet ikke er med, hvorefter vi pakker os fuldstændigt og prøver på at fedte en 0-0 hjem. Alle offensive tiltag forsvinder, MFF overtager hele spillet, og godt hjulpet af et overtændt publikum, vinder de 2-0 da vores forsvar ikke står imod presset.
    Håber selvfølgelig ikke det går sådan, men frygter det.
    Ser allerhelst, at spillerne (+ Ståle) skyder brystet frem, og - midt i en problematisk tid- sørger for at hente fuld gevinst i de kommende to kampe. Meget forlangt, men hold k... hvor vil jeg elske det!
    Damen er ikke i truppen desværre.

    Åh min gud. Man skal huske at læse ordentligt. Beklager.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    For mig i aften er succeskriteriet blot en uafgjort. Delvist på grund af vores mange skader og dårlige form, men i allerhøjeste grad også fordi, at jeg virkelig ikke vil have, at Malmø får en sejr mod os. Dén måde hvorpå alle deres spillere konstant skal omtale FCK i medierne, gøre det til et slag om Skandinavien, deres fans der åbenbart hader os osv., har bare gjort, at jeg slikker mig om munden ved, at de (forhåbentlig) ikke formår at hive en sejr mod os foran deres bøf-agtige fans.

    Af samme grund vil jeg faktisk allerhelst benytte Pieros i denne kamp. Han skal simpelthen bare spille pga. hans arbejdsradius, og så må vi skifte ham ud, hvis vi skal jagte en scoring (lol). Antager vi, at både Stage og Fischer kan spille, skal de også i startopstillingen. Kan blot en af dem ikke spille betyder det nok, at Falk tager central midt ellervenstre kant, hvorefter vi rykker Biel eller Holse ind på højrekanten. Jeg vil egentlig gerne også have Bjelland ind i startopstillingen, selvom både Sotte og Nelsson har gjort det fremragende. Vi har behov for hans kølighed og rutine til en sådan kamp, og så må han simpelthen bare finde niveauet frem fra gemmerne.

    Håbet er derfor:

    Kalle

    Varela - Sotte - Bjelland - Pierre

    Falk - Stage - Zeca - Fischer

    Pieros - Santos
    Vil altid elske Ståle

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Lad os bare få et enkelt point med hjem fra denne kamp så vi er klar til på Søndag.

    Jeg tipper en røv kedelig 0-0 kamp og det vil jeg være ganske fint tilfreds med inden de to kommende og formodet sværeste kampe i gruppen. Kan vi være nogenlunde a point med MFF inden Lugano ude og Malmø hjemme bør vi kunne gå videre.

    Vi må for ALT i verden ikke tabe i aften, alene af den grund at jeg ikke under Malmbøf at få den oplevelse at slå mægtige FCC på hjemmebane i en betydningsfuld kamp.... Det vil simpelthen ikke være til at bære...!!!

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    "Men vi er ikke et hold, der kan spille efter uafgjort." Citat: Ståle Solbakken :-)

    Men fint resultat og vel det optimale, man kan få ud af det, når man overhovedet ikke går efter at skabe chancer. Varela som bedste mand. Er det syv-otte frispark, han trækker?
    Jeg glæder mig til lidt til en kamp, hvor Stage ikke skal trampe rundt i bolden inde på midten. Altså, han gør det jo rigtig godt defensivt, men hvis man vil vinde en kamp bare en gang imellem, skal der også ske lidt frem ad banen, og det kan vi vist godt konstatere ikke er hans spidskompetence at deltage alt for meget der.
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Lad os bare få et enkelt point med hjem fra denne kamp så vi er klar til på Søndag.

    Jeg tipper en røv kedelig 0-0 kamp og det vil jeg være ganske fint tilfreds med inden de to kommende og formodet sværeste kampe i gruppen. Kan vi være nogenlunde a point med MFF inden Lugano ude og Malmø hjemme bør vi kunne gå videre.
    Det blev så en røvkedelig 1-1. Fornuftigt defensivt. Skidt offensivt. Vi fik ingen skader og skulle ikke bruge uhørt mange kræfter på at hive et ikke-imponerende men trods alt ret brugbart resultat. Så på den måde ikke så dumt.

    Point og videre til søndag.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Fint resultat. Dårlig kamp. Vi skaber simpelthen ingenting mod et ret middelmådigt Malmø.

    Jeg glæder mig til N'Doye er tilbage.
    ...


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Pieros er som st have en defensiv midtbanespiller på toppen. Forstår vitterligt ikke hvorfor han får så lang snor - Bendtner må gøre det ringe til træning. Zeca er vild som altid, Varela rigtig god. Falk har sine magiske øjeblikke. VF7 er stadig en skygge sig selv. Holse og Daramy viste ikke noget. Lettere skuffet men 1 point er ok.

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Pieros er som st have en defensiv midtbanespiller på toppen. Forstår vitterligt ikke hvorfor han får så lang snor - Bendtner må gøre det ringe til træning. Zeca er vild som altid, Varela rigtig god. Falk har sine magiske øjeblikke. VF7 er stadig en skygge sig selv. Holse og Daramy viste ikke noget. Lettere skuffet men 1 point er ok.
    Var selv forundret over hvorfor Bendtner ikke kom på banen. Det er så absolut nødvendigt, at vi har en mand på toppen som kan holde på boldende. Bendtner er måske rusten, men han må simpelthen kunne suge flere bolde til sig, end Pieros og Santos.

    Udover det, så synes jeg Varela var virkelig god. Lagde også op til målet, og har lagt meget på defensivt. Fischer er stadig langt fra hvad man må kunne forvente, og jeg køber ikke undskyldningen om, at han har brig for Damen eller Wind for at kunne præstere. Der synes jeg det er helt okay, at stille krav til at en af vores absolut bedst betalte spillere kan skabe noget på egen hånd.

    Udskiftningerne var vel ok. En højre back ind i stedet for Falk, i en periode hvor højresiden var under meget pres. Havde dog hellere set Bendtner end Daramy på baggrund af ovenstående.

    PS: Var jeg den eneste som næsten kun hørte FCK-fans igennem hele kampen? Stærkt arbejde at de medrejsende fans

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    65

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Jeg forstår godt, hvorfor Stage spiller, som en del af vores nuværende stærkeste opstilling. Men hold nu op hvor jeg håber på, at Falk kommer tilbage ved siden af Zeca.
    Han er for mig at se langt bedre derinde, og vi så sidste år, hvor dominerende fremadrettet han kan være. Vi mangler dynamik i vores spil, og folk der vil, og kan noget offensivt. Jeg synes Stage gør det godt defensivt, men der kommer jo ikke meget udover det.
    Jeg tror også, det ville oppe Fischer's spil, da han så ville have en at kombinere med, for alt det fine kombinationsspil vi så sidste år, er væk, og vi har ingen der offensivt kan holde i bolden.
    Synes ikke Stage/Zeca er en god konstellation, men indtil Pep eller Holse melder sig på banen, og kan dække venstre midt, så forstår jeg godt dispositionen.

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det blev en europæisk udekamp fuldstændig som forventet.. Uanset om vi møder Zenit, Atalanta, Kiev, Røde Stjerne, Zlin, Prag, Malmø, Lugano, Riga etc. så skaber vi maks. 1-2 halve chancer og prøver at holde modstanderen fra chancer. Så al snak om at vi kan spille bedre offensivt bør egentlig forstumme, for det kan vi ikke når vi spiller ude i europa.. Jeg kan i hvert fald ikke huske hvornår det sidst er sket.. Derfor er det også glimrende med det ene point og så kan vi forhåbentlig afgøre det i vores hjemmekampe..


  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det blev til et ganske brugbart resultat, men præstationen giver ikke ligefrem gode mavefornemmelser. Malmø kom med et højt pres i starten af kampen, hvor de særligt lukkede ned for vores kanter og backer, så vi var nødsaget til at sparke mange lange bolde. Vi kunne ikke fastholde spillet og det var Malmø der satte tempoet. Dette varede i godt en halv time og herefter kom vi bedre med og kampen blev en noget rodet affære.
    Jeg havde i hvert fald klart overvurderet Malmø. Deres opspil var ufarligt og deres presspil faldt hurtigt i kadence uden vi egentligt behøvede at gøre noget. Vi var ikke bedre (vi var værre), så kampen blev aldrig særlig intens eller velspillet og tempoet var generelt lavt.

    Vi står tilbage med en uhyre tandløs offensiv. Malmøs midtbane var ret kompakt og fyldte godt ud på kanterne, så det var svært at bryde igennem. På papiret stillede Malmø op i en 442, men det var vist en noget utraditionel 442 for at sige det mildt. Deres venstre back (Safari) lå meget kompakt og deres venstre kant (Rieks) var ofte nede og hjælpe defensivt som en wingback. På papiret var Berget deres højreback, men også han fungerede som wing-back, mens AC, der skulle være højre kant, lå meget centralt og fungerede som central midtbanespiller. Dermed var det i praksis mere en 352/532. Jeg lagde ikke mærke til, om de ændrede i løbet af kampen (foruden at Berget rykkede over modsat efter Rieks blev skadet).

    Med en smule tempo burde der derfor have været rig mulighed for at angribe på kanterne og særligt den side Berget stod i burde være sårbar. Dette var dog ikke tilfældet og der skal godt nok meget til før vores kanter ligner sig selv igen. Meget af vores kreative spil er desværre afhængigt af kanterne og når de slet ikke præsterer, og der i øvrigt ofte var en kilometer mellem angriberne og nærmeste medspiller, så er det selvfølgelig svært. Man kan i hvert fald ikke tørre den af på backerne, da både Pierre og Varela gjorde det fornuftigt.
    Vores indstilling til kampen var udpræget defensiv, hvilket var en skam, da Malmø virkelig var til at tale med. Særligt Lasse Nielsen så udfordret ud og jeg tvivler på, at han kunne håndtere en ordentlig offensiv. Vi ender altså med kun at have en afslutning i hele kampen og det var Pieros’ tamme hovedstød. Uanset det defensive udgangspunkt er det slet ikke tilfredsstillende for Malmø er slet ikke så gode, at vi skal pakke os sådan. De tre point var bestemt mulige, men vi turde på ingen måde satse og spillerne turde ikke engang at udfordre. Så kan det godt være, at vores defensiv så usammenhængende og skidt ud ved deres scoring (og det gjorde den i høj grad), så gjorde de det ellers fint og de helt store syndere er vores offensive profiler. Vi burde kunne ramme et højere tempo mod et hold som Malmø og udnytte deres sårbarheder. Ståles taktiske oplæg virker, set i bagklogskabens lys, i hvert fald som et fejlskud.

    Stage og Zeca havde et stort defensivt fokus og stod også overfor tre mand. Pieros og Santos var godt dækket op i angrebet (også overfor tre mand) og ingen af dem deltager ligefrem i opspillet, så der var intet bindeled mellem angrebet og midtbanen. Det efterlader selvfølgelig vores kanter, der burde kunne komme i flere udfordringer eller øge tempoet når Malmø sideforskød, så vores dårlige offensiv hænger i høj grad på Falk og Fischer. Særligt Fischer var helt fraværende i dag, ligesom Falk heller ikke leverer en særlig god præstation. Derudover er jeg skuffet over Stage, der hang efter i for mange dueller og lavede mange fejl.

    Dommeren blev et noget besynderligt bekendtskab. Han var et fint eksempel på at fløjte en kamp ihjel. Det var ikke altid tydeligt hvad han dømte og resulterede to identiske situationer med to forskellige kendelser. Bortset fra de tre tåbelige advarsler til Pierre, Stage og Zeca virkede advarslerne også noget tilfældige. Dommeren endte med at sænke både intensiteten og tempoet i en kamp, hvor dette ikke rigtigt var til stede.

    Alt i alt efterlader det der skulle være århundredets kamp for Malmø en lidt flad fornemmelse og ikke engang deres opreklamerede stemning er værd at huske tilbage på. Resultatet er selvfølgelig brugbart og vi undgik skader, hvilket ikke kan siges for Malmø, så det her er vel bare endnu en kamp vi bare skal videre fra.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •