Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
92. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • MFF vinder

    34 36.96%
  • Uafgjort

    38 41.30%
  • FCK vinder

    20 21.74%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 58 af 58

Emner: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Santos helt klart ja, men Pieros bliver aldrig en god kontraspiller. Kontradele kræver ud over fart, at man samtidig kan modtage og aflevere en bold i høj fart, ikke ligefrem spidskompetencer for en hvis første berøring ofte er hans sidste. Det er jo netop derfor så mange af os er efter Pieros. Det er alt for lidt bold i manden til det der børe være kravet i FCK, og i en kontrafase bliver det igen udstillet.

    Edit: Under Ståle har vi desuden set masser af fremragende kontraspil, når holdet har haft typer som Kusk og Nikolaj Jørgensen på holdet. Falk, Pep og Fischer burde absolut også mestre den del med deres evner in mente.
    Udfordringen er, at Ståle (med rette) ser Pieros som et vigtigt førsteled i defensiven, så hvis vi kommer foran, vil han så vidt muligt beholde ham på banen for at forsvare, hvilket udelukker muligheden for at spille med et potentielt kontrastærkt angreb bestående af eksempelvis Daramy og Santos. Med Ståle ved roret er defensiven som bekendt altid førsteprioritet, og der økonomiseres kynisk med kræfterne, hvilket desværre betyder, at vi meget sjældent tværer modstanderne totalt, selvom vi har chancen (senest demonstreret med al tydelighed i anden halvleg af Silkeborgkampen).
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Udfordringen er, at Ståle (med rette) ser Pieros som et vigtigt førsteled i defensiven, så hvis vi kommer foran, vil han så vidt muligt beholde ham på banen for at forsvare, hvilket udelukker muligheden for at spille med et potentielt kontrastærkt angreb bestående af eksempelvis Daramy og Santos. Med Ståle ved roret er defensiven som bekendt altid førsteprioritet, og der økonomiseres kynisk med kræfterne, hvilket desværre betyder, at vi meget sjældent tværer modstanderne totalt, selvom vi har chancen (senest demonstreret med al tydelighed i anden halvleg af Silkeborgkampen).
    Det er næppe kun Pieros der afholder os fra at være et kontrastærkt hold. Vi er begrænset i omstillingerne ved, at vi forsvarer dybt og står kompakt. Når vores modstandere presser os ned, så er begge kanter med tilbage, ligesom midtbanen kun lige står foran forsvaret. Det kræver, at angriberne gør det hele alene, hvilket trods alt er besværligt, da vi generelt clearer boldene. Man ser det tit, når vi erobrer bolden, men står for dybt til at kunne gøre ret meget og derfor ryger bolden ud til backen, der losser den op langs linjen.

    Det giver heller ikke meget mening for os at satse så voldsomt på omstillinger, da de fleste af vores modstandere overlader alt initiativ til os og ikke angriber med særlig mange spillere. Hvordan skal vi gribe sådan et hold an, hvis vi også gerne vil satse mere på omstillinger?
    Det sker ofte, at vi har utrolig svært ved at score mod en given modstander og de bare straffer os på omstillinger hele kampen, men når de så skal spille mod en anden modstander, ender de med at spille elendigt og tabe, fordi de ikke selv kan skabe noget som helst. I vores to seneste nederlag i Superligaen har vi haft 73% og 66% boldbesiddelse, så det giver umiddelbart ikke meget mening at smide bolden væk for at satse på omstillinger (og slet ikke mod modstandere, der er tilfredse med uafgjort mod os, hvilket vel næsten er hele ligaen).

    Desuden synes jeg det er ganske fint, at vi ’økonomiserer’ kræfterne, når kampen er vundet. Modsat de andre hold i ligaen, så spiller vi også europæiske kampe og har derfor ikke samme restitutionstid som dem. I øjeblikket har vi også døjet med en del skadede spillere, så når vi er foran 4-0 mod Silkeborg og står foran en europæisk gruppespilskamp og et derby, så gør det mig ikke noget at vi går et gear eller to ned.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er næppe kun Pieros der afholder os fra at være et kontrastærkt hold. Vi er begrænset i omstillingerne ved, at vi forsvarer dybt og står kompakt. Når vores modstandere presser os ned, så er begge kanter med tilbage, ligesom midtbanen kun lige står foran forsvaret. Det kræver, at angriberne gør det hele alene, hvilket trods alt er besværligt, da vi generelt clearer boldene. Man ser det tit, når vi erobrer bolden, men står for dybt til at kunne gøre ret meget og derfor ryger bolden ud til backen, der losser den op langs linjen.

    Det giver heller ikke meget mening for os at satse så voldsomt på omstillinger, da de fleste af vores modstandere overlader alt initiativ til os og ikke angriber med særlig mange spillere. Hvordan skal vi gribe sådan et hold an, hvis vi også gerne vil satse mere på omstillinger?
    Det sker ofte, at vi har utrolig svært ved at score mod en given modstander og de bare straffer os på omstillinger hele kampen, men når de så skal spille mod en anden modstander, ender de med at spille elendigt og tabe, fordi de ikke selv kan skabe noget som helst. I vores to seneste nederlag i Superligaen har vi haft 73% og 66% boldbesiddelse, så det giver umiddelbart ikke meget mening at smide bolden væk for at satse på omstillinger (og slet ikke mod modstandere, der er tilfredse med uafgjort mod os, hvilket vel næsten er hele ligaen).

    Desuden synes jeg det er ganske fint, at vi ’økonomiserer’ kræfterne, når kampen er vundet. Modsat de andre hold i ligaen, så spiller vi også europæiske kampe og har derfor ikke samme restitutionstid som dem. I øjeblikket har vi også døjet med en del skadede spillere, så når vi er foran 4-0 mod Silkeborg og står foran en europæisk gruppespilskamp og et derby, så gør det mig ikke noget at vi går et gear eller to ned.
    Nu tror jeg mere der snakkes om når FCK spiller internationalt og ikke kun bedømt på Malmø kampen, men FCKs generelle spillespil i Europa (primært på udebane). Suppen er selvfølgelig en anden snak da holdende, vi møder der for det meste stiller sig tilbage og venter på os.

    Ingen forventer at FCK kommer til at vade I chancer på udebane i Europa, men jeg syntes godt man kan forvente at FCK I det mindste kommer frem til 2-3 chancer I løbet af en udebane kamp i Europa. Vores Kontraspil under Ståle har stort set altid været ikke eksisterende, lige pånær CL sæsonen med Grønkjær i spidsen, der gjorde vi det hæderligt på udebane, ellers har det været bovlamt omstillingsspil.

    Der må sgu kræves bare en "smule" mere kvalitet på den front. Beton defensiven på udebane har jo altid fungeret godt, nu må der også gerne bygges på når det kommer til kontraspillet. Men kender jeg Ståle så sker det nok aldrig.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Desuden synes jeg det er ganske fint, at vi ’økonomiserer’ kræfterne, når kampen er vundet. Modsat de andre hold i ligaen, så spiller vi også europæiske kampe og har derfor ikke samme restitutionstid som dem. I øjeblikket har vi også døjet med en del skadede spillere, så når vi er foran 4-0 mod Silkeborg og står foran en europæisk gruppespilskamp og et derby, så gør det mig ikke noget at vi går et gear eller to ned.
    Kald det bare en "Europa League-kamp" :-)

    Den havde vi så fået rykket superligakampen for, selv om den først foregår torsdag – så vi havde mere end fem døgn til restitution. Fem dage er rigtig god tid (mens 60 timer er ret kort tid, som vi så smerteligt konstaterede i går).

    Og så undrer det mig stadig, at det ikke skulle være muligt at gennemføre en anden halvleg med bare nogenlunde intensitet. Ikke på grund af nice-to-have ting som målrekorder, men fordi det bare ikke virker ideelt at skulle til at forsvare sig med alle mand til sidst i kampen på grund af den passive og sløsede måde man lukker SIF ind igen på. Især når man så samtidig sætter to offensive folk ind, der knap får rørt bolden.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det afkorter unægteligt restitutionstiden og selvom der trods alt var fem dage mellem Silkeborg og Malmø kampene, så havde spillerne tre dage forinden Silkeborgkampen spillet mod Hillerød, tre dage før det mod FCM, tre dage før det mod Lugano og fire dage før det Hobro, mens Brøndbykampen var tre dage efter Malmøkampen. Der er ingen andre hold herhjemme, der har et så presset kampprogram og ikke nok med at det giver kortere restitutionstid, så giver det også færre træningsdage og kortere tid til at forberede sig til næste kamp. Om det er en Europa League eller Champions League kamp ændrer vel ikke det store i den sammenhæng.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det var trommerne der smadrede MFFs "heksekedel"stemning


    [20:47] jak
    : Skroder- selv tak :(

    [20:45] jak
    : Nå, nu gider jeg ikke mere- find selv flere trommecitater her https://www.svenskafans.com/fotboll/mff/forum.aspx/50 og arbejd dig bagud - ned til side 65 stykker

    [20:43] jak
    : FANDT DEN!!! hehe "Kan någon skriva till Eurosport att dom ska fixa mickarna? Micken framför FCK klack är är den ända som är aktiverad. Trött på deras bongo trumma"

    [20:43] jak
    : "Borde vara förbjudet med trummor på läktaren."

    [20:38] jak
    : "Satt närmare bortaklacken än hemmaklacken, hörde deras jävla karnevaltrumma med några decibler i. Fy fan!"

    [20:37] jak
    : "Deras trumma hade ett antal decibel i den och man hörde den ständigt."

    [20:37] Mgt09
    : Eller er 20 minutter uden shout for tidligt til kalde det SLAYER??

    [20:36] Mgt09
    : Nå, så lavede Skroder lige en Slayer

    [20:36] jak
    : "De hade fyra trummor. Helt sjukt."

    [20:35] jak
    : "Riktig skäms kudde, vi blev inte utsjungda pga sittplats men det var helt jämt och de var 1500 och vi 18500...."

    [20:33] jak
    : "Våra spelare var bättre än FCK idag, men läktarkampen förlorade vi på vår himmaborg."

    [20:33] jak
    : "Var ju långt ifrån MFF - Celtic 2015 tryck i denna matchen om man säger så. Men vi får hellsicke inte bli som fc plast med 300 trummor störandes hela tiden."

    [20:31] jak
    : "Fick inte biljetter till norra så fick bli sittplats över FCK klacken4 bongotrummor och OHHHH FCK DU BETYDAH ALLD FÖ MAJJJJOOOOOOOO AAAAAAAAA FCKKKKKK Haha. lite kreativitet i ramsorna men hyfsat gung ändåfår tyvärr säga att dom gjorde de rätt bra på läktaren"

    [20:28] jak
    : "Hoppas inte det blir en trend nu bland motståndarsupportrarna; att de insett att om de tar med några högljudda bongotrummor som överröstar allt kan de förstöra hexenkessel. Kan vi förbjuda musikinstrument på Stadion?"

    [20:27] jak
    : "Där fanns dock en sak vi faktiskt kan lära oss från fcks fjorton trummisar, och det var sättet de faktiskt lyckades hålla nere tempot i vissa sånger genom att trumma extremt långsamt. Exempelvisi den där sången som HIF snott rakt av, Ingen aning vad den heter dock, dom körde de örsta 15min typ. En sång som dör efter 20s pga för.högt tempo när ex hit kör den."

    [20:27] jak
    : Denne her er også god hehe "Tror FCK endast tillåter en trumma i bortaklacken på Parken, är väl rädda att bli uttrummade." den der MFF logik hehe

    [20:25] jak
    : "Jag håller definitivt med om att FCK:s trummor förstörde mycket för oss. För supportrar som ville sjunga fanns onekligen på vår sektion. Tyvärr upplevde jag att många gav upp pga att det var så väldigt svårt att synka med resten av stadion. Vilket det var. Alla bongotrummor förstörde så jävla mycket."

    [20:24] jak
    : skroder- Bedste post er noget med: "Der er noget galt med lyden på mit TV- Den eneste mikrofon der virker, er den nede i FCK fans område" :)

    [20:16] skroder
    : jak: link?

    [20:11] jak
    : MFFs kritik af trommerne forleden, minder en del om Rosenborgs WTF??? over pibekoncerten hver gang de havde bolden- da vi spillede CL playoff mod den i Parken i tidernes morgen :)

    [20:09] jak
    : Elsker at det var pga FCKs trommer, at stemningen blandt MFF fans var så fesen hehe
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det er en lidt kedelig måde at genoptage denne tråd på, men hvor ville jeg dog ønske mig, at folk bare kunne lære at følge reglerne. Over 500k bøde for dårlig opførsel fra vores fans er fanme en kedelig måde at bruge pengene

    Det er hverken for at starte en diskussion omkring away kort, bannere eller fyrværkeri - men hvad skal der til for at få folk til at stoppe? Der er jo ingen, som har nosser nok til at sige “jeg gjorde det, jeg tager straffen”, man gemmer sig væk og smadre det for andre... kujonagtigt.

    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...banner-i-malmo

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er en lidt kedelig måde at genoptage denne tråd på, men hvor ville jeg dog ønske mig, at folk bare kunne lære at følge reglerne. Over 500k bøde for dårlig opførsel fra vores fans er fanme en kedelig måde at bruge pengene

    Det er hverken for at starte en diskussion omkring away kort, bannere eller fyrværkeri - men hvad skal der til for at få folk til at stoppe? Der er jo ingen, som har nosser nok til at sige “jeg gjorde det, jeg tager straffen”, man gemmer sig væk og smadre det for andre... kujonagtigt.

    https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...banner-i-malmo
    Det er rigtig ærgerligt at smide om sig med penge på den slags ting og så længe pyro er ulovligt, mener jeg personligt, at man bør holde sig fra det og i stedet bruge al sin aktive fanhed på at skabe en ramme, der lovliggøre det - dét ville fanama være sejt.

    Hvor stor en del af bøden, der er givet for Uefa Mafia banneret vides ikke, men mon ikke det er en sjat. Budskabet i banneret er måske en anelse for vagt og generaliserende til min smag, men jeg kan godt forstå at man vil lufte sin uenighed i et internationalt forum, der ses af mange. Derfor havde et mere præcist budskab nok også haft større effekt.

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Det svarer til ca 400kr pr mand for alle der var med på den away-tur...
    Hmm. Kunne klubben ikke sætte en stopper for det ved at sende bøden videre til pyroteknikerne? Altså, man burde vel kunne se på videobilleder, hvem det er.
    Danmark til Valby Bakke

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #55
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Tag pengene fra TIFO-kassen.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    25

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Tag pengene fra TIFO-kassen.
    Så pengene skal tages fra en kasse som klubben hverken ejer eller har ret til at råde over? Hvordan forestiller du dig, at det skal ske?
    FC Till I Die
    jallle's Avatar

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hvor stor en del af bøden, der er givet for Uefa Mafia banneret vides ikke, men mon ikke det er en sjat. Budskabet i banneret er måske en anelse for vagt og generaliserende til min smag, men jeg kan godt forstå at man vil lufte sin uenighed i et internationalt forum, der ses af mange. Derfor havde et mere præcist budskab nok også haft større effekt.
    Hvad angår det dér banner, er det sikkert lige så meget dets historie og associationer, der giver problemer i UEFA, som selve ordvalget. Gennembruddet for den idé kom som reaktion på straffe for racisme i nogle af de mest nationalistiske klubber i Østeuropa – bl.a. CSKA Moskva, Legia, Steaua, samt disse her:

    Not only did they mock one of Uefa’s most famous anti-racism campaigns, but to make things worse they changed the logo of European football’s governing body. The map of the European continent was replaced by a pistol with the words “Uefa Mafia” around it.
    – hos Levski Sofia, sammen med et "Say yes to racism"-banner.

    Hvis holdningen er, at UEFA ikke fatter fankultur, er det så meget desto mere modigt at give dem muligheden for at tro at København deler værdisæt med de fans.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Optakts- og kamptråd: Malmö FF vs. F.C. København (03/10 2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jallle Se meddelelser
    Så pengene skal tages fra en kasse som klubben hverken ejer eller har ret til at råde over? Hvordan forestiller du dig, at det skal ske?
    Det kan man selvfølgelig ikke.
    Hvad man KUNNE gøre er, ved starten af sæsonen at lægge - lad os sige - 200K til side til TIFO kassen til udbetaling ved afslutningen af sæsonen. I løbet af sæsonen betaler man så fan/pyro-relateret bøder fra DBU og UEFA fra denne kasse indtil den evt. er tom. TIFO kassen får hvad der skulle være tilbage ved sæsonafslutningen.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.04.19, 15:50
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •