Side 1 af 32 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    YouSee-tråden

    YouSee og Discovery er blevet uvenner - pænt dårlig situation for os der følger Superligaen.

    Vi er nok mange der overvejer at sige farvel til YouSee, hvis ikke der findes en løsning. Men hvad er de bedste alternativer, hvis man skal være sikker på at fange alle FCKs kampe?
    Jeg har selv indtil nu undgået alle former for streaming af fodboldkampe, men er kvaliteten og forsinkelsen efterhånden nået et tåleligt niveau? Er Boxer en brugbar løsning?

    Mine egne TV-behov er Superliga, Premier League og Netflix/HBO
    Del gerne jeres erfaringer og anbefalinger.

    Ja, den blev lagt i “de lange linier”. Forudser at TV-krigen bliver en lidt længere saga....
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,528

    Re: YouSee-tråden

    God ide - Jeg skrev indlægget igår i DPMA tråden. Jeg har også lidt svært ved at få et overblik. Og svært at blive klog på hvad der er op og ned...

    Forhandles der stadig eller gør der ikke?

    Jeg vil have Canal9 (For her sendes en relativ stor del af vores kampe) og derfor er jeg nødt til at have Discoverys sportspakke. Samtidig er det røv svært at undvære yousee pga. XEE og deres rettigheder til PL.

    Ser frem til at der forhåbentlig er en medfan som kan overskue det og kan komme med den bedste løsning på problemet. :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: YouSee-tråden

    Yousee’s administrerende direktør fortæller i et interview til bold.dk at de har opsagt kontrakten med henblik på en genforhandling, så der er håb endnu.

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...en-aergrer-mig
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Spurs Se meddelelser
    Vi er nok mange der overvejer at sige farvel til YouSee, hvis ikke der findes en løsning. Men hvad er de bedste alternativer, hvis man skal være sikker på at fange alle FCKs kampe?
    Tage på stadion :-)

    OT: forstår ikke alt det her. YouSee har da fuldstændig ret i, at forbrugere selv vil bestemme hvad de vil se. Det almindelige flow-tv er en døende genre. Kan selvfølgelig godt se problemet, hvis prisen ender med at overstige den tidligere pris ved tilvalg, men ellers synes jeg nu at det er fair nok. Og jeg har ellers intet tilovers for TDC/YouSee.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har svært ved at se, hvad frit valg har at gøre med, hvad der indgår i pakkeløsninger. Alle YouSee-kunder kan jo i dag vælge frit, om de vil have den store tv-pakke eller bland-selv. Som jeg ser det, så er det YouSee der er i gang med at vælge for dig, at du ikke længere må se Discovery-kanaler i deres pakketilbud.

    Hvis ikke Discovery bliver en del af bland-selv, som de flere gange har meldt ud, de ikke vil være med på, så ser jeg mig nødsaget til at fravælge YouSee og købe ViaPlay og dPlay.

    edit:
    Og i øvrigt, hvad filan har flow-tv at gøre med, hvad der indgår i deres fuld-pakke? Det er da netop flow-tv man får, hvis man bliver på fuld-pakken og ikke vælger bland-selv.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,528

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Craz_ Se meddelelser
    Jeg har svært ved at se, hvad frit valg har at gøre med, hvad der indgår i pakkeløsninger. Alle YouSee-kunder kan jo i dag vælge frit, om de vil have den store tv-pakke eller bland-selv. Som jeg ser det, så er det YouSee der er i gang med at vælge for dig, at du ikke længere må se Discovery-kanaler i deres pakketilbud.

    Hvis ikke Discovery bliver en del af bland-selv, som de flere gange har meldt ud, de ikke vil være med på, så ser jeg mig nødsaget til at fravælge YouSee og købe ViaPlay og dPlay.
    I øvrigt meget unfair at Discovery i så fald bliver eneste af Yousees partnere som kun kan vælges som bland selv men ikke er med i de faste pakker.

    Jeg siger også farvel til Yousee hvis ikke en aftale landes. Alternativet er bare så møg dyrt...

    Dplay Sport 179,-/md (Må forventes at stige når nu Discovery mister en stor omsætning fra Yousee)
    Viaplay Sport 309,-/md

    I alt 488,-/md

    Eneste minus er så at l*rte Yousee nu har rettighederne til en række PL kampe på Xee - Så man er jo ikke engang dækket 100% ind ved ovenstående løsning....!!!!!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Spurs Se meddelelser
    Jeg har selv indtil nu undgået alle former for streaming af fodboldkampe, men er kvaliteten og forsinkelsen efterhånden nået et tåleligt niveau? Er Boxer en brugbar løsning?

    Mine egne TV-behov er Superliga, Premier League og Netflix/HBO
    Del gerne jeres erfaringer og anbefalinger.
    Tjah, jeg har selv grundpakken med Bland Selv+20, og dermed HBO og Fox+. +10 var ellers fint, men så ville fruen se sidste sæson af sin drageserie, og 50kr mere for to streamingservices var ikke slemt. Alle sportskanalerne (ud over Kanal 5, der hører under grundpakken, men ikke har andet fodbold end det røvsyge landshold) er dermed del af Bland Selv. Så hvis Discovery havde sagt ja tak til det, havde det ikke ændret på noget.

    Det koster 530, og jeg synes det er forholdsvis dyrt, men kan leve med det på grund af det bekvemme ved at have det samlet ét sted i den ganske velfungerende box.

    Et hurtigt kig viser, at vil man have Viaplay med sport og tv-kanaler, skal man af med 440 om måneden, og vil man have Canal 9-, 6eren- og Eurosportkampe oveni, skal man lægge 130 pr måned oveni. (Der er et tilbud på et år til 1000, ih, tak, men hvor meget Superliga og Europa League viser I egentlig i januar, juni og juli?)

    Så den oplagte løsning er 40kr dyrere pr måned, og man får ingen HBO dér. Til gengæld får man et forsinket signal så man skal holde sig fra Twitter, Messenger og ikke mindst skakten under kampene. Gee, thanks! DET skal jeg da have ...

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,528

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Tage på stadion :-)

    OT: forstår ikke alt det her. YouSee har da fuldstændig ret i, at forbrugere selv vil bestemme hvad de vil se. Det almindelige flow-tv er en døende genre. Kan selvfølgelig godt se problemet, hvis prisen ender med at overstige den tidligere pris ved tilvalg, men ellers synes jeg nu at det er fair nok. Og jeg har ellers intet tilovers for TDC/YouSee.
    Det ender bare altid med at blive en ret dyr løsning med bland selv når man er familie. En kanal koster hurtig 39-49 kr. pr stk. Når der skal være til både lillemor, ungerne og mig som sportsnørd så er det immervæk en billigere løsning blot at købe hele pakken samlet. Så for en familie som vores vil det alt andet lige blive væsentlig dyrere hvis det ender med at kanalerne inkluderes i bland selv fremfor den store pakke idag....

    Jeg er enig i at folk vil have valgfrihed - Men det handler også om at Yousee lige nu skal ud og fortælle en historie for ikke at virke som de "onde og stygge"...

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser

    OT: forstår ikke alt det her. YouSee har da fuldstændig ret i, at forbrugere selv vil bestemme hvad de vil se. Det almindelige flow-tv er en døende genre.
    Undskyld, men det sidste dér er verdens største kliché. Og det er jo netop derfor postyret opstår. Det er fint nok, at folk vil se bagedyst efter opvasken i stedet for kl. otte sharp, eller ikke kan holde mere Barnaby ud lørdag aften, men historien er ligesom en anden hvis man er engageret af fodbold – og det er de fleste her trods alt. Forsinket og forskudt sport batter ikke ligefrem, heller ikke teknisk, og vil man have et indtryk af hvor lidt "fremtiden" er klar til at afløse den "døende genre", så skulle man tage en måned eller to i selskab med Strive, der overtog Serie A og La Liga. Det er lort. Men til gengæld gør det det hele meget dyrere.

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: YouSee-tråden

    Jeg skiftede waoo ud med dplay og viaplay for ca en måned siden, kvaliteten har jeg vænnet med til, og signalet er endda foran waoo. Jeg har 300/300 fibernet (waoo).
    Bolden trækker striber og nogle gange skifter opløsningen, men det er ikke tit, så det er jeg tilfreds med (jeg ser det ikke mere, trods det helt sikkert er der).
    Med waoo havde jeg udfald i signalet, så at den sjældent gør det ved streaming er heller ikke nedgradering.
    Jeg synes viaplay og dplay kører ca lige godt, men dplay interface er ikke imponerende.

    Jeg er selv ligeglad med PL så har ikke brug for mere end de tjenester jeg har (de er nu også dyre nok).

    Mit største problem med skift væk fra flowtv er at det tager lang tid at skifte “kanal”, og jeg ikke har et nemt overblik.
    Vises der bold både på dplay og viaplay så tager det forholdsvis lang tid at skifte app og finde den “rigtige” kamp.... måske pga jeg bruge apple tv.
    D ku vær Værre!!

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: YouSee-tråden

    Jeg er parabolkunde hos Viasat og er meget tilfreds med det. Jeg tror prisen er meget lig den man betaler hos YouSee, Boxer m.fl. Jeg har selvfølgelig alle Viasat's kanaler, de fleste af Discovery's (heriblandt kanal 4,5,6 & 9) og så er Xee for nyligt blevet tilføjet til pakken efter de har fået PL rettigheder. Jeg kan derfor se alle FCK's kampe + alt PL, CL, EL osv. Det er vel egentlig kun den bold som Strive sidder på som ikke er tilgængeligt (bortset fra en ugentlig kamp på TV2 Sport, tror jeg). Min største anke at man stadig ikke har fået Canal 9 i HD (modsat 6'eren som kom i HD for flere år siden). Det er nok noget teknisk, jeg forstår det bare ikke..

    Desuden får man Viaplay med. Hvordan Viaplay som streamingtjeneste måler sig mod Netflix/HBO kan jeg ikke bedømme. Jeg bruger det stort set aldrig udover når de får hjerneblødninger og smider FCK kampe eksklusivt der. Konen har sine serier og så har de et begrænset og skiftende udvalg af film også.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det koster 530, og jeg synes det er forholdsvis dyrt, men kan leve med det på grund af det bekvemme ved at have det samlet ét sted i den ganske velfungerende box.
    Og der er lige det med kvalitet også. Jeg har ventet med at investere i et 4K-tv til Yousee debuterede med 4K-signaler. Det er så småt begyndt at rulle i gang nu. Jo, man kan trække Viasats 4K-signal over nettet (og jeg har en internetforbindelse, der kan bære det), men så er der hele balladen med forsinkelse, du er inde på. Ligesom coax er mere driftssikkert anyhoo, som især Yousee har demonstreret præcis hver gang der er blevet spillet en (semi)finale i noget som helst siden de begyndte med web-tv.

    Men jeg synes at Yousee/Discovery/Viasat samlet set udbyder en ret ringe pakke omkring fodbold også udover de oceaner af lorte-tv, der følger med og denne tåbelige konflikt, hvor begge parter ender med at skyde sig selv i foden. Ludoman/gældsfælde-reklamerne har nået et utidigt niveau og man kan være i tvivl om i hvilket omfang ludo-koncernerne har direkte redaktionel indflydelse på indholdet. Det er usikkert hvor hurtigt 4K rulles ud på alle de kampe, der ellers optages i formatet og netop Discoverys kanaler sendes i komprimeret lortekvalitet uden at jeg lige kan gennemskue om det er et specielt nummer, de kun kører hos Yousee.

    Så man vælger virkelig mellem onder her. I mit tilfælde bliver det nok bare uden Discoverys fodbold (i den tid de insisterer på at stå udenfor). Jeg tror det går over igen og coax tilbyder den bedste kvalitet lige nu og på mellemlang sigt.
    Mvh,
    Bopa

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det ender bare altid med at blive en ret dyr løsning med bland selv når man er familie.
    Ja, det gør det. Og man skal ikke glemme, at når man som hjemme hos os er så håbløse idioter, at man har fire (4) fjernsyn, så skal man ved bland selv også have fire bokse/kort oveni, alt efter om det er fjernsyn, der er nye nok til kort eller boks. Det koster også.

    Jeg ser alt fodbold/DR/DR2/DR K og lillemor ser DR/DR2/DR K. DR kan vi vel ligeså godt kan streame via fjernsynenes DR-app. Børnene ser YouTube/HBO/Netflix. Intet flow. Men altså, jeg er så pissesur på YouSee, at jeg lige om lidt siger min tv-pakke op. Bredbåndet har jeg udskiftet med Fastspeed (fået 6x hastigheden og sparer 60 kr. pr. måned).

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det ender bare altid med at blive en ret dyr løsning med bland selv når man er familie. En kanal koster hurtig 39-49 kr. pr stk. Når der skal være til både lillemor, ungerne og mig som sportsnørd så er det immervæk en billigere løsning blot at købe hele pakken samlet. Så for en familie som vores vil det alt andet lige blive væsentlig dyrere hvis det ender med at kanalerne inkluderes i bland selv fremfor den store pakke idag....

    Jeg er enig i at folk vil have valgfrihed - Men det handler også om at Yousee lige nu skal ud og fortælle en historie for ikke at virke som de "onde og stygge"...
    Vi har lige nu Yousee Bland Selv med 36 point, som koster ca. det samme som vi gav for den store pakke tidligere. Fordelen for os er at vi har kunnet udskifte mange af de kanaler vi alligevel ikke ser som eksempelvis Discovery, Animal Planet, National Geographic, BBC og lignende kanaler med både Netflix, Viaplay (Serier og Film) og HBO. Og vi har stadig alle de kanaler som viser bold.
    Så Bland Selv synes jeg har været et overordnet godt tilbud fra Yousee. Det eneste elendige har været at vi har fået det igennem det gammeldags telefonstik, da det har været den eneste teknologi inklusiv en netforbindelse som maksimalt kan trække 10Mbit/0,5MBit , som vi har i det Digitale Udkantsdanmark (Et villakvarter i Brønshøj).

    Men med alle de problemer med Yousee og Discovery, og når Yousee er alligevel ikke i stand til at levere TV igennem telefonstikket uden man samtidig betaler for Internet hos dem, så er
    så ser jeg da endnu mere frem til, at som planlagt at vinke farvel til Yousee når vi forhåbentligt snart kan få tændt for den Fiberforbindelse som Dansknet har lagt ind efter at have ventet på det i flere år. Og samtidig gå over til ren streaming.
    Sidst redigeret af scaleo : 01.10.19 kl. 13:39

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Undskyld, men det sidste dér er verdens største kliché. Og det er jo netop derfor postyret opstår. Det er fint nok, at folk vil se bagedyst efter opvasken i stedet for kl. otte sharp, eller ikke kan holde mere Barnaby ud lørdag aften, men historien er ligesom en anden hvis man er engageret af fodbold – og det er de fleste her trods alt. Forsinket og forskudt sport batter ikke ligefrem, heller ikke teknisk, og vil man have et indtryk af hvor lidt "fremtiden" er klar til at afløse den "døende genre", så skulle man tage en måned eller to i selskab med Strive, der overtog Serie A og La Liga. Det er lort. Men til gengæld gør det det hele meget dyrere.
    Jeg ser det nu som et forsøg fra YouSees side på at give kunderne valget og et opgør mod diverse streamingstjenester. Hvorved kunderne aktivt har tilvalgt de forskellige kanaler (hvilket lidt er et opgør mod almindelig flow-tv). Hvis man tilvælger kanalerne, så får du dem jo heller ikke som streamingskanal, så får du dem som flow-tv. Jeg er udmærket klar over, at diverse streamingstjenester er LANGT fra at være gode nok endnu. Derudover er det vel bare et spørgsmål om tid, før at YouSee henvender sig den til næste udbyder på deres liste, og fortæller dem af deres kanaler også går over i bland selv. Ellers giver det ikke mening fra Yousee side, udover et forsøg på at få Discovery til at give Yousee flere penge selvfølgelig.

Side 1 af 32 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •