Side 29 af 32 FørsteFørste ... 1926272829303132 SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Champen Se meddelelser
    Jeg lurer også på Norlys "Vælg 8" med TV2 Play. Kan man se live tv via TV2 Play, eller skal f.eks. TV2-kanalen tilvælges?
    jeg forstår heller ikke helt pakken. Hvad er tv2-play, hvis alt tv2-indhold er ved siden af i alle deres kanaler, man også kan vælge?

  2. #422
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,554

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    jeg forstår heller ikke helt pakken. Hvad er tv2-play, hvis alt tv2-indhold er ved siden af i alle deres kanaler, man også kan vælge?
    At man har alt indhold on demand, fremfor kun at kunne se det live.

    Det er min allerstørste glæde ved at skifte fra flow TV til streaming for 2-3 år siden.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #423
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: YouSee-tråden

    Viaplay har fyret deres direktør grundet faldende abbonnementer. Jeg tror desværre ikke det vil medvirke billigere bold på tv.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #424
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Viaplay har fyret deres direktør grundet faldende abbonnementer. Jeg tror desværre ikke det vil medvirke billigere bold på tv.
    Det bliver i hvert fald spændende at se, hvad der kommer til at betyde. Man kunne jo håbe, at de vil kigge lidt på, om det virkelig skal være en alt eller intet pakke man skal have. Jeg har selv droppet det. Jeg er i Parken nok 2/3 af kampene og så tager jeg også gerne nogle udekampe i løbet af sæsonen, men 429 kr. om måneden er simpelthen for meget at betale for at se de kampe, som Viaplay har. Det bliver vel omkring 10 kampe om året, da Discovery også tit har vores. Og ja, så kan jeg se alt muligt andet, men det interesserer mig simpelthen ikke, så jeg bruger det meget sjældent, så jeg er i hvert fald en af dem, som de har mistet.

  7. #425
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Viaplay har fyret deres direktør grundet faldende abbonnementer. Jeg tror desværre ikke det vil medvirke billigere bold på tv.
    Det allermest interessante i den forbindelse er, at der går helt ubekræftede rygter om, at Amazon overvejer at købe Viaplay. Streamingtjenesterne kæmper hårdt med churn rate, og det, der virker, er at have sportsrettigheder, da folket bliver hængende. Viaplay kan så være Amazons vej ind på det Nordiske marked. Om det vil være godt for vores adgang til bold både hvad angår kvalitet og pris, vil tiden så vise.

  8. #426
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det allermest interessante i den forbindelse er, at der går helt ubekræftede rygter om, at Amazon overvejer at købe Viaplay. Streamingtjenesterne kæmper hårdt med churn rate, og det, der virker, er at have sportsrettigheder, da folket bliver hængende. Viaplay kan så være Amazons vej ind på det Nordiske marked. Om det vil være godt for vores adgang til bold både hvad angår kvalitet og pris, vil tiden så vise.
    DAZN, som jo er en konkurrent syd for grænsen har også budt på Superliga rettighederne. Jeg var stuck i tyskland da vi spillede mod trabsonspor og det virkede ganske fint. De har et prispunkt omkring 40 eur for al sport eller 300 dkk for nuværende i tyskland for hele pakken. Det er muligt at moms vil ændre prisen lidt.
    Men der tror jeg Amazon er i konkurrence og derfor giver dine spekulationer mening.

    Det er jo lidt sjovt at discovery, som har det bedste tv produkt, på en eller anden måde skal straffes for at være de første der råbte vagt i gevær, eller være første offer.

    Vi er nu et sted hvor rettighederne for superligaen er så dyre at for mange finder det for dyrt / måned, og derfor vælger at droppe abbonnementet. Hvilket er en ond cirkel at komme ind i. Problemet bliver så at få folk der har fravalgt produktet tilbage til abonnementet, da en pris omkring 350 for viaplay næppe for folk der droppede det ved 450 til at gentegne. Viaplay og Yousee har på sin vis presset citronen for meget, og kunderne stemmer med føderne.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #427
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: YouSee-tråden

    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #428
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: YouSee-tråden

    Det siges at folk forfremmes indtil de rammer deres respektive niveauer af inkompetence. Det skal jeg ikke sige om det er korrekt. Men vi ser lige nu det sammen inden for Sport i tv. Tv pakkerne er steget i pris til et niveau hvor folk stemmer med føderne. Det betyder at rettighedshaverne ikke kan betale for rettighederne, kunderne gider ikke betale for abbonnementerne, og så ender vi hvor alt er for dyrt, ingen tjener penge og ingen kan se deres respektive klub i tv.
    Sidst redigeret af djurlander : 10.08.23 kl. 18:43
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #429
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det siges at folk forfremmes indtil de rammer deres respektive niveauer af inkompetence. Det skal jeg ikke sige om det er korrekt. Men vi ser lige nu det sammen inden for Sport i tv. Tv pakkerne er steget i pris til et niveau hvor folk stemmer med føderne. Det betyder at rettighedshaverne ikke kan betale for rettighederne, og så ender vi hvor ingen kan se deres respektive klub i tv.
    tv-pakkerne er blevet overhalet teknologisk.
    Det gav mening med kabel-tv hvor man teknisk kun havde et samlet signal med alle flow kanalerne. Man kunne så frekvens-begrænse en del af spektret, og have lille pakke, +lidt mere spektrum, eller fuldt spektrum.

    I moderne sammenhæng giver det ingen mening.
    Eneste grund til at de fortsætter er at der er et marked med boomere som ikke kan forstå ting opfundet efter 1992.
    Firmaerne kæmper med næb og klør for at beholde en døende markedsplan.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #430
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    boomere som ikke kan forstå ting opfundet efter 1992..
    Hov hov jeg forstår fint ting der er opfundet i 1992!!


    rsj

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #431
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Hov hov jeg forstår fint ting der er opfundet i 1992!!


    rsj
    :).

    Det er meget aldersafhængigt om man har tv pakke.
    Fandt denne artikel.
    Flow-tv i kæmpe pakker kommer til at dø. Det er ene og alene et spørgsmål om tid før det ikke giver kommercielt mening.


    https://finans.dk/erhverv/ECE1145047...d-vi-forudsaa/

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #432
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    :).

    Det er meget aldersafhængigt om man har tv pakke.
    Fandt denne artikel.
    Flow-tv i kæmpe pakker kommer til at dø. Det er ene og alene et spørgsmål om tid før det ikke giver kommercielt mening.


    https://finans.dk/erhverv/ECE1145047...d-vi-forudsaa/
    Det er mange år siden TV-pakken røg, men jeg kan konstatere at det hverken er blevet billigere eller bedre og jeg betaler stadig for alt muligt lort jeg ikke gider at se. Koster Discovery og Viasat 600 om måneden for at se fodbold. Jeg bruger ikke de tjenester til andet - det er naturligvis nemmere at se en kamp forskudt, men det er nærmest umuligt ikke at hører resultatet på forhånd.

  21. #433
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er mange år siden TV-pakken røg, men jeg kan konstatere at det hverken er blevet billigere eller bedre og jeg betaler stadig for alt muligt lort jeg ikke gider at se. Koster Discovery og Viasat 600 om måneden for at se fodbold. Jeg bruger ikke de tjenester til andet - det er naturligvis nemmere at se en kamp forskudt, men det er nærmest umuligt ikke at hører resultatet på forhånd.
    Hvis man kun er interesseret i FCK, så kan det gøres for 299 hos YouSee og 129 for Discovery+.
    Fordelen er, at man her kan betale for de måneder vi rent faktisk spiller - og ikke i vinter/sommer halvåret.

    Jeg har indtil nu ikke kunne finde en billigere løsning, men hører gerne hvis andre har fundet den.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #434
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Eneste grund til at de fortsætter er at der er et marked med boomere som ikke kan forstå ting opfundet efter 1992.
    Der er jo ikke nogen grund til at tale ned til folk og bruge udtryk som 'boomere'.
    Jeg tror, de fleste, også de der så tv inden 1992, er helt med på, at flow-tv slet ikke har sin gamle funktion, og formentlig sjældent eller måske aldrig ser et program live.

    Men vi, der har en interesse for sport, der grænser til det maniske, falder jo rimelig meget udenfor, fordi det hele enkelt ikke giver samme mening at se fodbold on-demand, som det gør med film og serier. Det skal være live, og det er meget dyrere end at streame film i det aktuelle marked.

    Du siger, at flow-tv-pakkerne ikke kommer til at give kommerciel mening om kort tid – ja, det er formentlig rigtigt. Gør de det i det hele taget i dag?
    Samtidig ser vi dog Viaplay have seriøst ondt i omsætningen med deres streamingplatform, og de har ramt en smertegrænse med priserne på sportspakken.

    Men skulle rettighedspakker så afløses af pay-per-view for enkelte kampe eller enkelte klubber, ville det lynhurtigt vise sig, at hvis seernes udgifter var store før, så går det først for alvor amok. Vi fik en smagsprøve med Breidablik-matchen, der kostede en fjerdedel af en måneds Viaplay Sport for en enkelt (temmelig dårlig) kamp.

    Erklær gerne flow-tv dødt, men det er vel priserne på rettighederne, vi taler om, og den faldende lyst til at betale så meget for fodbold – ikke formatet.

  24. De følgende 11 brugere er enige:

  25. #435
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Men skulle rettighedspakker så afløses af pay-per-view for enkelte kampe eller enkelte klubber, ville det lynhurtigt vise sig, at hvis seernes udgifter var store før, så går det først for alvor amok. Vi fik en smagsprøve med Breidablik-matchen, der kostede en fjerdedel af en måneds Viaplay Sport for en enkelt (temmelig dårlig) kamp.
    Ikke helt det samme, men det peger alligevel i retning af fremtiden, mistænker jeg:

    DAZN, der har budt på Superligaen, forlanger 1880 kr. for NFL-sæsonen "med det hele" her i DK. Det tilsvarende produkt i USA, NFL+ Premium, koster 670 kr. for hele sæsonen. Kampene alene kan i USA købes for 7$ pr. måned.

    Det vil sige en lille prisstigning på 200% for at sende en stream over atlanten. Andre pegede i skakten på, at der er nogle blackout-regler i USA, der gør at man ikke kan se alle (lokale) kampe live i en given sæson i et år. Men den praksis ophørte i NFL i 2014.

    I øvrigt er det interessant at bemærke at det er svært at fremsøge den prisforskel, hvis man forsker fra en almindelig dansk browser. Både DAZN og NFL gør deres yderste for at dit forsøg på at komme ind på NFL's egne sider om streaming enten blokeres eller redirecter til DAZN. Man skal til en tredjeparts-hjemmeside for at finde den amerikanske pris.

    DAZN er blevet kendt på at alle, der nogensinde har betalt for NFL GamePass blev tilmeldt DAZN og fik trukket for en måned uden varsel eller aftale.

    These are the people shaping the future.
    Sidst redigeret af Bopa : 11.08.23 kl. 12:28
    Mvh,
    Bopa

  26. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •