Viser resultater 1 til 15 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg har nu for første gang streamet lidt fodbold her i eftermiddag.

    Desværre må jeg konstatere at kvaliteten ikke helt er det samme som da jeg havde Yousee via kabel. Det er som om billedet ikke helt kan "følge med" når jeg ser sport. Ved almindelige tv programmer er der ingen problemer.

    Nogle gode råd? Jeg har fastspeed og et relativt nyt LG Smart TV 4K UHD tv (3 år gammel).

    Er det bare sådan det er, eller kan man gøre noget.
    Det er ikke din internetforbindelse.

    Her på det seneste er næsten alle sportsudbydere gået over til 50 fps på deres streams, men komprimerer i snit signalet mere end kabel-tv.

    En typisk Yousee-kanal, der sender sport, ligger mellem 9-12 mbit på Yousees coax-netværk, mens eksempelvis Viaplay Sport streames med mellem 5-8 mbit (8 anses for rigtig godt på streams i 1280*720!). Desværre er store flader (med grønt græs) sårbare overfor digital komprimering.

    Min subjektive erfaring er at et Apple tv (nu om dage) er den bedste måde at streame til sit tv på (og bedre end eksempelvis de indbyggede apps i nyere tv). Men bedre end signalet er, kan det ikke blive.

    Jeg ser at Yousee hævder at sende Viaplays 4K-kanal med 25 mbit på kabel. Til sammenligning streamer Apple deres 4K film med cirka 23 mbit og jeg har hørt (men ikke set) at deres nye service er virkelig god, rent teknisk. Netflix 4K rammer ca. 16 mbit.

    Så det er ikke fordi, det er teknisk umuligt at streame i god kvalitet - kunderne er bare røvdumme, efterspørger ikke "god kvalitet" på streams, brokker sig ikke, og det koster at rulle den slags båndbredde ud til mange samtidige seere.

    Det helt store kundepikkeri er HBO, der sjældent sender med mere end 3 mbit. Ret ofte er afsnit umulige at se, når de foregår om natten.
    Sidst redigeret af Bopa : 09.11.19 kl. 18:20
    Mvh,
    Bopa


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •