Side 7 af 32 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Hvor lidt jeg end hader at erkende det, så bliver jeg hos YouSee lidt endnu og ser tiden an.
    Jeg er helt enig i din analyse. Jeg vil tilføje at Discovery er ejet af kapitalfonde, der vil skide det en lang om Discoverys danske direktør føler sig trådt over tæerne, som bortforklaring for at han fejlede komplet i sin vurdering af om Yousee turde smide dem på porten og siden har handlet i blind affekt. Det handler kun om penge for dem og det går hurtigt op for dem at de er helt fucked uden Yousee.
    Mvh,
    Bopa

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Og bedst som man så har besluttet sig for at sige YouSee op, bliver Strive lukket ned, og La Liga og Serie A flytter (i decimeret udgave) ... tilbage til YouSee. Hvor det skal vises af Hele Danmarks Håndboldbane, TV2.

    Jeg går sgu fra forstanden lige om lidt.

    https://www.bt.dk/fodbold/tv-tjeneste-lukker-i-danmark

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg går sgu fra forstanden lige om lidt.
    Nå, mens jeg mister forstanden misunder jeg lidt jer der ikke hænger på et favorithold i Spanien eller Italien som I følger tæt, for I har i det mindste ikke noget fodboldorienteret, der giver jer grund til at hænge fast hos YouSee.
    At Strive forsvinder, og sælger rettighederne til TV2, betyder to ting:
    At TV2 Play får hele møllen on-demand, og kampene fra Strive kommer nu på en ny stor sports/totalpakke man kan købe direkte hos dem. Den vil koste 179 om måneden.
    At TV2 Sport X er en ny kanal, der åbner – den viser "udvalgte" kampe. Du kan altså ikke via den være sikker på at se dine favoritter i La Liga eller Serie, som du kunne på Strive (når det ellers virkede).

    Man kan købe Play, som nævnt, og man kan også nøjes med at købe Sport X. Sidstnævnte koster 50 kr om måneden. Allerede det er mere end jeg giver for Strive. Men det er langt ringere indhold end Strive giver (igen, når det virker), bare en live-kanal som man kender fra 1990'erne. Der er intet on-demand dér, intet arkiv. Og holder du med Milan, der spiller samtidig med Barça? Beklager, min ven.

    Det er dog intet ved siden af den joke, prisen på TV2 Play udgør. Hurra, så er der adgang til tordnende hestelort som Vild med dans, håndboldslutrunder, Toppen af Poppen og fåking Badehotellet. Og Charlie! Den tjeneste har INTET jeg kan bruge, ud over de rettigheder på kampe som TV2 lige har købt. Nu udsat for håndbold-TK og Flemming Toft. Yikes!!

    Men ... TV2 Play, inkl. sporten, bliver også del af YouSees udbud i Bland Selv. Og det kan give en meget mere rimelig pris end de nævnte 179 pr måned.
    Og Sport X bliver en almindelig Bland Selv-kanal på YouSee.

    Så konsekvensen? Jeg har besluttet for alligevel at blive hos YouSee. Og er opmærksom på ellers at være endt som stor fortaler for at forlade dem via et avisinterview forleden ... ;-) Men selv om jeg ikke synes det er en lav pris, kun nogenlunde fair, så er det nu en nødvendighed. De har mig sgu i saksen.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: YouSee-tråden

    Nogen som har Canal Digital idag, som kan øse lidt erfaring ud?

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så konsekvensen? Jeg har besluttet for alligevel at blive hos YouSee. Og er opmærksom på ellers at være endt som stor fortaler for at forlade dem via et avisinterview forleden ... ;-) Men selv om jeg ikke synes det er en lav pris, kun nogenlunde fair, så er det nu en nødvendighed. De har mig sgu i saksen.
    Men istedet for at falde til patten, og dermed bifalde yousee/viasatv2s ageren, kunne du jo skifte til Boxer istedet ?

    Mvh
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    Men istedet for at falde til patten, og dermed bifalde yousee/viasatv2s ageren, kunne du jo skifte til Boxer istedet ?
    Der er ikke noget bifald i det overhovedet. Det er udelukkende en rationel overvejelse over hvad der giver mest mening.

    Boxer Flex inkluderer otte valgfri kanaler, men der er fodbold på mindst ti hvis man skal have det internationale med. Ellers skulle man til Boxer Max, der har alle kanaler, men som er alt for dyr.

    Kombinationen med billigere HBO og Netflix er også nyttig. Plus at YouSee har et tv-arkiv og optagemulighed.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der er ikke noget bifald i det overhovedet. Det er udelukkende en rationel overvejelse over hvad der giver mest mening.

    Boxer Flex inkluderer otte valgfri kanaler, men der er fodbold på mindst ti hvis man skal have det internationale med. Ellers skulle man til Boxer Max, der har alle kanaler, men som er alt for dyr.

    Kombinationen med billigere HBO og Netflix er også nyttig. Plus at YouSee har et tv-arkiv og optagemulighed.
    Fair deal. Jeg er selv en 100 pct streamer og kunne kun få det til syv kanaler på Boxer Flex (men valgte selvf heller ikke E1+E2).

    Mvh
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har taget yousee's opfordring op, og opsagt mit abonnement. Så nu ser vi om man kan "overleve" uden tv.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    Fair deal. Jeg er selv en 100 pct streamer og kunne kun få det til syv kanaler på Boxer Flex (men valgte selvf heller ikke E1+E2).
    Nope, og vi ved selvfølgelig heller ikke hvad de har i fremtiden – samt at de to er temmelig tynde og måske nok kan undværes, men det er selvfølgelig irriterende hvis der pludselig er travlt en dag og en vigtig kamp flyttes derover. (og så ER der jo VM i snooker på E1 i april ;-)

    Hurtig gennemgang siger:

    • Kanal 5 – danske landskampe
    • 6eren – Europa League med København (mv), landskampe
    • Eurosport 1 – Europa League, FA Cup
    • Eurosport 2 – Europa League, FA Cup, lavt prioriteret SL
    • Canal 9 – SL med langt flest Kbh-kampe


    – og de andre:

    • 3+ – SL med en hel del Kbh-kampe, ChL, Premier League
    • 3 Max – ChL, Premier League, Bundesliga, Championship
    • 3 Sport – SL med få Kbh-kampe, ChL, Ligue 1, Championship
    • Xee – Premier League, Bundesliga



    Og den tricky:

    • TV2 Sport – i dag få kampe fra La Liga og Serie A, kan måske snart fraregnes
    • TV2 Sport X – klart flere kampe fra La Liga og Serie A, endnu ikke annonceret til Boxer, men del af YouSee-udvalget.


    Det giver 11, men den ene kan som nævnt nok sorteres fra. Boxer lader dog kun én plukke 8 i deres vælg selv-løsning. Og ja ... der er nogle, der er mere vigtige end andre, det er klart ;-) Men det er centralt at kampene bare står der snorlige når de spilles, selv om de af en eller anden grund skulle være tvunget over på en uventet kanal fordi det f.eks. er 26. runde og alle spiller samtidig.

    (Desuden har YouSee fuld plade på ARD, ZDF og SVT, hvad Boxer ikke har. Det er sgu vigtigt for mig at have dem til EM og VM, så man ikke er nødt til at følge kampe med tosser som håndbold-TK ved mikrofonen. Vi husker vel alle hvordan han indviede forrige VM ved at råbe, efter van Persies hovedstød mod Spanien, at han var HOLLANDS HÅNDBOLDS MÅLKONGE ...)

    Nå, men i øvrigt kan vi fortsat følge Discoverys forsøg på at disinformere. Bare hvis nogen var i tvivl om at alt dette er begge parters ansvar, så så vi dette på skærmen i går:



    Men Discovery; det er jo løgn. Jeg har set 6eren som Bland Selv-kanal indtil nu. Det havde jeg meget gerne fortsat med. Men det ønsker I ikke, at jeg skal. Det er en beslutning, I har truffet.
    "Yousee synes beklageligvis at holde fast i, at de kun vil lægge vores kanaler i sit Bland Selv-tilbud, og at dette er det eneste alternativ, de vil forhandle om. Som vi hele tiden har sagt, bliver det ikke aktuelt fra vores side."
    Pinligt at opleve.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Canal 9 – SL med langt flest Kbh-kampe
    Sådan tror jeg ikke det nødvendigvis bliver ved med at være. NENT kan godt regne ud at FCKs tilskuere - det typiske andetvalg, som Discovery viser - er taget som særlige gidsler i denne affære, fordi mange af os netop er fanget i Yousee-spindet med stream som eneste simple substitutionsmulighed.

    Udover seertal dukker der simpelthen en anden strategisk faktor op omkring førstevalget. Discovery vil selvfølgelig gå efter de kampe, der gør mest ondt på flest mulig i de områder af landet, som Yousee dominerer. Men det har NENT delvis indflydelse på og den indflydelse vil de selvfølgelig bringe i spil, hvor det giver mening. Alene det at røre lidt i gryden kan give mening, så effekten spredes ud og ikke koncentreres på én gruppe af fans, som vi måske kan frygte er os.

    Og du glemmer Viasat Ultra HD for at genere mig. :-/
    Mvh,
    Bopa

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Sådan tror jeg ikke det nødvendigvis bliver ved med at være. NENT kan godt regne ud at FCKs tilskuere - det typiske andetvalg, som Discovery viser - er taget som særlige gidsler i denne affære, fordi mange af os netop er fanget i Yousee-spindet med stream som eneste simple substitutionsmulighed.

    Udover seertal dukker der simpelthen en anden strategisk faktor op omkring førstevalget. Discovery vil selvfølgelig gå efter de kampe, der gør mest ondt på flest mulig i de områder af landet, som Yousee dominerer. Men det har NENT delvis indflydelse på og den indflydelse vil de selvfølgelig bringe i spil, hvor det giver mening. Alene det at røre lidt i gryden kan give mening, så effekten spredes ud og ikke koncentreres på én gruppe af fans, som vi måske kan frygte er os.
    Men hvorfor skulle NENT/TV3 sløjfe det førstevalg de regner for mest givtigt og overlade det til en konkurrent, der i forvejen er under pres? Det er jeg ikke sikker på, at jeg forstår. Jeg ville gætte på at fordelingen med 14x BIF, 8xKbh og 6xFCM her fra efteråret kommer til at ligne sig selv fremover ...

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Og du glemmer Viasat Ultra HD for at genere mig. :-/
    Nah - primært fordi jeg ikke kender kanalens program ;-) Men formoder at det overlapper med deres andre kanalers.

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Sådan tror jeg ikke det nødvendigvis bliver ved med at være. NENT kan godt regne ud at FCKs tilskuere - det typiske andetvalg, som Discovery viser - er taget som særlige gidsler i denne affære, fordi mange af os netop er fanget i Yousee-spindet med stream som eneste simple substitutionsmulighed.

    Udover seertal dukker der simpelthen en anden strategisk faktor op omkring førstevalget. Discovery vil selvfølgelig gå efter de kampe, der gør mest ondt på flest mulig i de områder af landet, som Yousee dominerer. Men det har NENT delvis indflydelse på og den indflydelse vil de selvfølgelig bringe i spil, hvor det giver mening. Alene det at røre lidt i gryden kan give mening, så effekten spredes ud og ikke koncentreres på én gruppe af fans, som vi måske kan frygte er os.

    Og du glemmer Viasat Ultra HD for at genere mig. :-/
    Beklager, hvis jeg ikke kan læse dig, men mener du reelt, at NENT oftere vil begynde at vælge FC som første valg, så flere end os vil opleve, at deres hold ikke kan ses hos YouSee? Her tænker jeg jo primært bøf. Altså NENT er jo 1. 3. og 4. vælger.

    Edit: Vist det samme, som -smølle spørger om (sådan går det, når man skriver på sit arbejde, og det tager 15 minutter at skrive 1,5 linje).
    Sidst redigeret af Døren : 29.11.19 kl. 13:38

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Beklager, hvis jeg ikke kan læse dig, men mener du reelt, at NENT oftere vil begynde at vælge FC som første valg, så flere end os vil opleve, at deres hold ikke kan ses hos YouSee? Her tænker jeg jo primært bøf. Altså NENT er jo 1. 3. og 4. vælger.
    Jeg siger at det er en overvejelse, ja. Den er selvfølgelig ikke relevant, hvis man tror på at NENT kun tænker i seertal her&nu. Men jeg mener at NENT har enorm interesse i at blive helt fri for Discovery på sigt.

    Nu ignorerer vi lige resten af Fodbold-Danmark. NENTs førstevalg fordeler sig som 14x BIF, 8xKbh og 6xFCM i efteråret, skriver smølle.

    FCMs fans bor i parabolland. Jeg gætter på at deres fans ikke registrerer konflikten helt så meget, som vi gør, de er ikke Yousee-kunder. Så man generer ikke midtjydernes fans særlig meget ekstra ved at lade være med at vælge dem. På kort sigt taber NENT måske seertal, men YouNoSee-effekten - at kunderne bliver sure og hopper på Dplay og dermed holder Discovery i live på sigt - er meget mindre eller ikke-eksisterende for deres kampe.

    Med tanke på Brøndbys mange jydefans, så tæller betragtningen måske også for dem i mindre grad.

    Så er der ude/hjemme. Jeg og mange andre, der generes mest af dette, kommer til hjemmekampene, så de smerter mig ikke at undvære i TV. Det hører vel med.
    Mvh,
    Bopa

  21. #104
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg siger at det er en overvejelse, ja. Den er selvfølgelig ikke relevant, hvis man tror på at NENT kun tænker i seertal her&nu. Men jeg mener at NENT har enorm interesse i at blive helt fri for Discovery på sigt.

    Nu ignorerer vi lige resten af Fodbold-Danmark. NENTs førstevalg fordeler sig som 14x BIF, 8xKbh og 6xFCM i efteråret, skriver smølle.

    FCMs fans bor i parabolland. Jeg gætter på at deres fans ikke registrerer konflikten helt så meget, som vi gør, de er ikke Yousee-kunder. Så man generer ikke midtjydernes fans særlig meget ekstra ved at lade være med at vælge dem. På kort sigt taber NENT måske seertal, men YouNoSee-effekten - at kunderne bliver sure og hopper på Dplay og dermed holder Discovery i live på sigt - er meget mindre eller ikke-eksisterende for deres kampe.

    Med tanke på Brøndbys mange jydefans, så tæller betragtningen måske også for dem i mindre grad.
    Det kan godt være, det bare er for komplekse overvejelser for mig; det kan absolut ikke afvises ;-) At skubbe formodet mere velsete kampe over til konkurrenten for at drive dem ud af markedet må i alle fald betegnes som machiavelliansk. Samtidig er FCM's kampe allerede nu på TV3s kanaler i lige så høj procentdel som Brøndbys. Så jeg mistænker lidt, at dette er overtænkt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    JSå er der ude/hjemme. Jeg og mange andre, der generes mest af dette, kommer til hjemmekampene, så de smerter mig ikke at undvære i TV. Det hører vel med.
    Det tror jeg måske også, dette er – selv med ret slatne seertal i de senere år, sammenlignet med 00'erne, er fans på stadion stadig en ret lille brøkdel af seerantallet.

  22. #105
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    machiavelliansk.
    Tak! Men det er vel grundet "det gør de da ikke"-tænkning at vi sidder her nu, postulerer jeg. Discovery troede simpelthen ikke på, at Yousee ville sætte dem på porten. Og at NENT, TV2 og Yousee kysser ømt og konspiratorisk er de færreste vel i tvivl om nu.
    Mvh,
    Bopa

Side 7 af 32 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •