Side 11 af 32 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    BT spekulerer i at NENT overvejer kun at vise PL på Viaplay fra 2023 og heller ikke på egne flow-kanaler.

    Det er nok mest en lille overfortolkning, der følger af at Yousee mfl. og NENT ikke har aftaler så langt frem i tiden og at der er flere bolde i luften. Mediawatch har en hel række artikler om sagen, jeg ikke kan læse, men én synes at omhandle muligheden for samarbejdspartnere. Men bare det at diskutere muligheden for ren streaming seriøst siger naturligvis noget om retningen.

    BT mener at vide, at Discovery også bød på rettighederne. Så om ikke andet ser de stadig sig selv i markedet.
    Sidst redigeret af Bopa : 08.02.20 kl. 11:33
    Mvh,
    Bopa

  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: YouSee-tråden

    Simpelt spørgsmål: bestiller jeg Eurosport player, kan jeg så se alle superliga-kampe og EL-opgør fra Discovery-kanalerne?

  3. #153
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Simpelt spørgsmål: bestiller jeg Eurosport player, kan jeg så se alle superliga-kampe og EL-opgør fra Discovery-kanalerne?
    Ja

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Et link bragt af Ailton i skakten:

    Dplay kører lige nu (og til februar ender) med et tilbud på to gratis måneder. Se det an, og nægt Discovery de penge for en stund ;-)

    https://getdplay.com/dk/60-dage-dplay/

    (og husk at sætte alarmen i din kalender til at afbestille, for ellers kører det bare videre)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #155
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Husk at sætte alarmen i din kalender til at afbestille, for ellers kører det bare videre.
    Bemærk at de to gratis måneder ruller over i dplays almindelige "6 måneder til 100 kr./måned" efter den gratis periode. Du kan vælge to strategier:

    A. Vent med at tegne abonnementet til vi spiller imod Silkeborg 23/2. Der vil så være fire muligheder med den baggrundsviden at sidste runde i slutspillet afvikles 24. maj.

    1. Den sidste runde er en hjemmekamp (måske ikke, UEFA råder over Parken op til EM).

    2. Den sidste runde vises på en NENT-kanal.

    3. Vi har været lort hele foråret, FCM cruiser imod guldet og selv smølle glæder sig til EM

    4. Den 24. maj er en udekamp, den er vildt vigtig og den vises på Discovery.

    For de tre første tilfælde opsiger du abonnementet den 20. maj. Kun i det fjerde tilfælde er det relevant at nappe en måned til. (Og det vil nok være en situation, hvor kampen rent faktisk er 100 kr. værd)

    B. En mere sikker tilgang er at droppe SIF-kampen og først tegne abonnementet den 29. februar. Så er du helt sikker på at slippe med 100 kr. for resten af forårets kampe på Discovery og du opsiger bare abonnementet efter den sidste runde i slutspillet og før den 29. maj.

    Edit: EL-finalen er den 27/5. Kan jo være vi er med...
    Sidst redigeret af Bopa : 10.02.20 kl. 15:51
    Mvh,
    Bopa

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #156
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser

    1. Den sidste runde er en hjemmekamp (måske ikke, UEFA råder over Parken op til EM).
    Formentlig ikke. UEFA råder over Parken allerede fra mandag 18. maj, og har dermed også fået pokalfinalen flyttet til provinsen et sted.

  10. #157
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Formentlig ikke. UEFA råder over Parken allerede fra mandag 18. maj, og har dermed også fået pokalfinalen flyttet til provinsen et sted.
    YouSee har åbenbart lidt for offentligt sagt, at de egentlig gerne vil have Discovery tilbage, formentlig som Bland Selv-kanaler igen – for nu har Discovery meldt at det har de skam ikke nogen interesse i:
    https://www.bt.dk/forbrug/discovery-...yousee-melding
    'Det er korrekt, at YouSee har kontaktet os, men uden at komme med noget konkret. Vi har ikke fået noget oplæg fra dem, der viser lys for enden af tunnellen. Vi er altid åbne over for at indgå i dialog med YouSee, også om nye forhandlinger, så længe det foregår på fair og rimelige vilkår,' skriver Christian Kemp i en mail:
    'Indtil videre har intet dog ændret sig, og vi opfatter stadig YouSees adfærd som stærkt konkurrenceforvridende og diskriminerende. For os står det meget klart, at de bruger deres dominerende markedsposition i et forsøg på at skubbe os ud af det danske tv-marked.'

    Så præcis som sidste år er det i alle fald en misforståelse at lægge skylden for miseren engyldigt hos YouSee, hvilket Discovery ellers havde meget travlt med i kampagner midt i deres programmer, f.eks. under vores Europa League-kampe.

    Her er i øvrigt en nøgtern kommentar om hvor få der faktisk ser ud til at have forladt YouSee på grund af balladen med Discovery, i en tid hvor der generelt falder en procent eller to fra hvert kvartal. Det kan selvfølgelig ændre sig, nu sæsonen går i gang igen.

    Når det så er sagt, er det i øvrigt vildt at kigge sig lidt omkring i Dplay, som der er adgang til med gratistilbuddet ovenfor. Det dæmrer nu, hvor lidt fedt der var på de kanaler. Og det må være en af de mest centrale grunde til at Bland Selv skræmmer dem: De har brygget den tyndeste the man kan forestille sig, hvis vi ser bort fra fodbolden, og den er tynd nok allerede på det felt:

    • Superliga: To kampe pr. uge, og den ene er en af de allerlavest prioriterede (SønderjyskE-Hobro i den kommende weekend, ooooh, lad os se seertallene på den!). Den anden er med os hver anden gang, hvoraf vi alligevel spiller hjemme ca halvdelen af gangene. Ellers er det som regel Brøndbys kamp på C9, dvs også en kamp af tvivlsom sportslig lødighed.
    • Europa League: Der er en vigtig kamp på vej i Glasgow. Den næste for vores vedkommende er formentlig i september. Men bevares, man kan følge vejen til finalen i den næststørste turnering.
    • FA Cup: Halvdelen af kampene fra en nedprioriteret turnering.

    I det mindste har de snooker ...

    Ellers er der 'reality' for alle pengene på Dplay. Her er en top 10 over de mest imbecile idéer de har ført ud i livet, og det er med fokus på danske programmer, ikke de uendelige mængder gammelt lort de ellers har liggende fra udenlandske arkiver:


    1. Fetterleins Fristelser
    2. Kongerne helt til hest
    3. Rasmus Nøhr – Kærlighed, karriere og konkurs
    4. Janni & Karsten – på fri fod
    5. Mænd på barsel
    6. Beauty Bosserne
    7. Kærlighed ved første swipe
    8. BoligBattle
    9. Olivers kamp
    10. De unge mødre på slottet


    "Inner City Sumo?"

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #158
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Så præcis som sidste år er det i alle fald en misforståelse at lægge skylden for miseren endegyldigt hos YouSee
    Oversat til engelsk kan man forklare balladen med:

    The uptick in blackouts has several potential explanations, but the simplest is that TV providers have tired of paying ever-higher fees for the same channels in the age of cord-cutting. When your TV bill goes up, it’s not simply because your TV provider has decided to make more money. Instead, the programmers that operate each channel—and, in many local markets, the broadcasters they work with—are pushing for higher fees from customers, both to compensate for a shrinking subscriber base and because their own programming costs (such as the rights to live sporting events) are going up. Cable and satellite TV providers end up passing those costs onto customers, which in turn makes cord-cutting look a lot more attractive.

    Hvad handler det så om? Ikke Discovery og Yousee, men ESPN (Disney) og AT&T i USA.
    Mvh,
    Bopa

  13. #159
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: YouSee-tråden

    Er der i øvrigt nogen der kan forklare mig, hvorfor Divisionsforeningen har lavet en "no single buyer-klausul" i udbudet, så kampene skal deles imellem flere TV-selskaber? Hvis der er noget der virkelig irriterer mig, så er det at jeg skal købe både NENT og Discovery for at være sikker på at se FCK spille.

  14. #160
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Er der i øvrigt nogen der kan forklare mig, hvorfor Divisionsforeningen har lavet en "no single buyer-klausul" i udbudet, så kampene skal deles imellem flere TV-selskaber? Hvis der er noget der virkelig irriterer mig, så er det at jeg skal købe både NENT og Discovery for at være sikker på at se FCK spille.
    Måske man kan få mere for rettighederne ved at dele dem op, frem for at der er én der insisterer på mængderabat for at købe hele pakken?

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #161
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Er der i øvrigt nogen der kan forklare mig, hvorfor Divisionsforeningen har lavet en "no single buyer-klausul" i udbudet, så kampene skal deles imellem flere TV-selskaber? Hvis der er noget der virkelig irriterer mig, så er det at jeg skal købe både NENT og Discovery for at være sikker på at se FCK spille.
    Det er såmænd bestemt af Konkurrencerådet, der mener, at det skulle være til gavn for seerne.

    https://www.kfst.dk/afgoerelser-ruli...on-af-tilsagn/

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #162
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Det er såmænd bestemt af Konkurrencerådet, der mener, at det skulle være til gavn for seerne.

    https://www.kfst.dk/afgoerelser-ruli...on-af-tilsagn/
    Der må så sidde nogle folk, der bor i en verden temmelig langt fra fodbold.

    "Hvis vi nu sørger for, kampene spredes, så sikrer vi, at hvis folk ikke har råd til kanal A, så kan de heldigvis slå over på en anden kanal og se en anden Superliga-kamp der, og det må jo være lige så godt". Det kræver alligevel en sær form for uvidenhed, at tro at fodbold-fans bare kan se nogle andre kampe end den med deres yndlingshold".
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. De følgende 16 brugere er enige:

  20. #163
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der må så sidde nogle folk, der bor i en verden temmelig langt fra fodbold.

    "Hvis vi nu sørger for, kampene spredes, så sikrer vi, at hvis folk ikke har råd til kanal A, så kan de heldigvis slå over på en anden kanal og se en anden Superliga-kamp der, og det må jo være lige så godt". Det kræver alligevel en sær form for uvidenhed, at tro at fodbold-fans bare kan se nogle andre kampe end den med deres yndlingshold".
    Og ikke desto mindre svarer det til den tankegang, YouSee præsenterede deres "nye" kanalliste med: De fortalte, at de stadig viste "ugens vigtigste kamp".



    Det kan kun være inde i kraniet på en TV3-pr-medarbejder, der leverer den slags buzzwords til tv-udbyderne, at "ugens vigtigste kamp" ikke er den éns eget hold spiller, men derimod som regel den som BØF spiller. Men det er ikke desto mindre semantik, der er i brug.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #164
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og ikke desto mindre svarer det til den tankegang, YouSee præsenterede deres "nye" kanalliste med: De fortalte, at de stadig viste "ugens vigtigste kamp".

    Det kan kun være inde i kraniet på en TV3-pr-medarbejder, der leverer den slags buzzwords til tv-udbyderne, at "ugens vigtigste kamp" ikke er den éns eget hold spiller, men derimod som regel den som BØF spiller. Men det er ikke desto mindre semantik, der er i brug.
    Brøndby skal vist rykke ned, før ugens vigtigste kamp for alvor begynder at involvere topholdene i Superligaen. Skulle det endelig engang ske, kan vi til gengæld godt begynde at vænne os til et hidtil uset fokus på den næstbedste række. Det kommer til at minde om dengang, vi pludselig skulle proppes med russisk og japansk fodbold.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  23. De følgende 10 brugere er enige:

  24. #165
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: YouSee-tråden

    Jeg skulle ringe til YouSee for et par minutter siden i et andet ærinde, og spurgte, hvad status var på forhandlinger med Discovery osv., for man kan jo ikke se ordentlig fodbold i øjeblikket. Jeg fik at vide, at det skulle falde på plads i slutningen af marts, og at Discoverys kanaler ville vende tilbage til den tid. Jeg kunne dog ikke få at vide, hvorvidt der ville komme prisstigninger eller ej.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 11 af 32 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •