Side 12 af 32 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg skulle ringe til YouSee for et par minutter siden i et andet ærinde, og spurgte, hvad status var på forhandlinger med Discovery osv., for man kan jo ikke se ordentlig fodbold i øjeblikket. Jeg fik at vide, at det skulle falde på plads i slutningen af marts, og at Discoverys kanaler ville vende tilbage til den tid. Jeg kunne dog ikke få at vide, hvorvidt der ville komme prisstigninger eller ej.
    Det skal siges, at det også var deres officielle linie ved henvendelser inden nytår, at Discovery skam var på vej tilbage inden ret længe, og at forhandlingerne var på et fremskredent stadie, så man skulle bestemt ikke overveje at sige abonnementet op ...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: YouSee-tråden

    Det lader til at det ikke kun er Yousee der har haft udfordringer med at forhandle en ny aftale med Discovery.
    Så måske er det slet ikke Yousee der er skurken men Discovery der stiller for store krav til deres produkt?

    https://www.bt.dk/forbrug/jan-vred-o...-jeg-er-tosset

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Det lader til at det ikke kun er Yousee der har haft udfordringer med at forhandle en ny aftale med Discovery.
    Så måske er det slet ikke Yousee der er skurken men Discovery der stiller for store krav til deres produkt?

    https://www.bt.dk/forbrug/jan-vred-o...-jeg-er-tosset
    Yousee blev i starten hængt ud som den store og onde skurk i hele det her spil, men synes ret hurtigt at det kom frem at Discovery også havde sin andel i at det gik så galt.
    Mon ikke Telia i dette tilfælde tænker at Discovery er pressede efter bruddet med Yousee at de kan skambyde.

    Edit - Kan se at kanalerne stadig er på Telias hjemmeside - Mon ikke de gjorde klogt i hurtigst muligt at gøre potentielt nye kunder obs på at kanalerne kan forsvinde. Jeg ville i hvert fald være frustreret hvis jeg købte Telia TV idag for at se Discovery og så kanalerne forsvinder i næste uge.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #169
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Yousee blev i starten hængt ud som den store og onde skurk i hele det her spil, men synes ret hurtigt at det kom frem at Discovery også havde sin andel i at det gik så galt.
    Discovery har lige haft et Earnings Call for fjerde kvartal, 2019. Og virker ganske cocky:

    "2020 is going to be a year where we really begin to fuel what's working, where we believe we have a strong hand to play, and Dplay is one of those key areas for us. Expect us to play a bit more offensive in select markets, particularly where consolidation in distributors means we have to push harder to get full value for our richer content portfolio. One such market where this is taking place is in Denmark, and we are pushing ahead far more aggressively with our OTT solution."
    OTT = Over The Top - dvs. direkte til forbrugeren. Men mærkværdig (selv)tillid til deres ret elendige produkt og helt uinteressante sendeflade ved siden af fodbolden. Men værre er fortsættelsen:

    In some countries like Sweden, for example, Dplay will be the only place fans can watch Allsvenskan, the local Swedish football league with 200-plus games. It's a must-have and compelling content in the marketplace and in part, the reason why Dplay continues to be the fastest-growing SVOD service in the Nordics. Local entertainment, local sports, it's a great combination.
    og

    We are aggressively going after, obviously, Northern Europe, which is a smaller subset, but a wealthy and a high-paying subset, a very attractive demographic in the Nordics.
    ...peger altsammen i retning af en fremtid hvor Discovery stadig vil byde på Superligaen mm.
    Mvh,
    Bopa

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #170
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: YouSee-tråden

    Så brød forhandlingerne også sammen imellem Telia og Discovery - Jeg havde ellers lige besluttet mig for at købe Eurosport Player til 49 kr/måned igennem mit abonnement ved dem. Men det er så udelukket nu.

    https://www.bt.dk/forbrug/telias-aft...overy-ophoerer

    Jeg kommer ikke til at fortsætte med Dplay efter min kampagneperiode ophører da jeg stort set ikke får det brugt udover sport. Så det betyder desværre at jeg misser mange af vores kl. 16 udekampe (Jeg har desværre ikke mulighed for at krydse storebælt hver anden søndag mht. arbejde og familieliv)

    Gad vide hvad divisionsforeningen egentlig tænker om denne udvikling? De har naturligvis interesse i at produktet Superligaen kommer så bredt ud som overhovedet muligt. Og hvad jeg lige kan læse mig til er der indgået en 3 årig aftale fra sommeren 2021. Da aftalen blev indgået i sommeren 2019 nåede Discovery jo ud til langt flere mennesker end tilfældet er nu. Kunne man forestille sig en situation hvor aftalen ophæves/genforhandles inden den overhovedet er gået igang?

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: YouSee-tråden

    Lige er hurtigt spørgsmål . kan jeg se canal 9 og Kanal 6 direkte i Eurosportplayeren ?
    Yo Mac!

  11. #172
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Stilltripping Se meddelelser
    Lige er hurtigt spørgsmål . kan jeg se canal 9 og Kanal 6 direkte i Eurosportplayeren ?
    Hvis det er fordi du er i tvivl om du kan se el eller fck kampe så er de at finde der, men det er kun kampene du kan ikke se selve kanalen

  12. #173
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    53

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Bemærk at DPlay sender spørgeskemaer til sine nye kunder. Uden at vride armen om på jer og forlange at I svarer som jeg forventer, så vil jeg pege på at det er en måde, man kan kritisere og påvirke nogle sammenhænge på:

    1. Den dårlige tekniske kvalitet af signalet - udover udfald og hak, bør det være et 50fps-signal omkring 10-12 mbit (svarende til HD-kabelkvalitet)
    2. Resten af den lortede generiske sendeflade - hvorfor skal man betale for det.
    3. Indpakningen, der kan deles i 2: Reklamehelvedet centreret omkring Brians og Pilous ludoman-univers og ellers det redaktionelle, studieværter oa.
    Mvh,
    Bopa

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: YouSee-tråden

    Til pkt. 2 skal det siges, at de tilbyder produktet Eurosport Player uden alt det andet lort. Det koster så pt. 129 om måneden. Dvs man skal betale ekstra for at undgå reality tv.

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Til pkt. 2 skal det siges, at de tilbyder produktet Eurosport Player uden alt det andet lort. Det koster så pt. 129 om måneden. Dvs man skal betale ekstra for at undgå reality tv.
    Kan man se landskampe på eurosport?
    (IKke at jeg har meget brug for dem, men bare til info hvis andre gerne vil kunne se dem.... og jeg har selv Dplay pt, så ved ikke hvad man får med i eurosport)
    D ku vær Værre!!

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Bemærk at DPlay sender spørgeskemaer til sine nye kunder. Uden at vride armen om på jer og forlange at I svarer som jeg forventer, så vil jeg pege på at det er en måde, man kan kritisere og påvirke nogle sammenhænge på:

    1. Den dårlige tekniske kvalitet af signalet - udover udfald og hak, bør det være et 50fps-signal omkring 10-12 mbit (svarende til HD-kabelkvalitet)
    2. Resten af den lortede generiske sendeflade - hvorfor skal man betale for det.
    3. Indpakningen, der kan deles i 2: Reklamehelvedet centreret omkring Brians og Pilous ludoman-univers og ellers det redaktionelle, studieværter oa.
    Haha, smukt formuleret, satser på at lave ren c/p på den. Det eneste ved min gennemført lortede internetforbindelse, der på en eller anden måde bringer lidt obskur glæde i min sjæl, er, at alle andre ser det samme grynede billede her i 2020.
    Sidst redigeret af FC Franni : 14.03.20 kl. 00:07

  18. #178
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Tboat Se meddelelser
    Kan man se landskampe på eurosport?
    (IKke at jeg har meget brug for dem, men bare til info hvis andre gerne vil kunne se dem.... og jeg har selv Dplay pt, så ved ikke hvad man får med i eurosport)
    Jeg har kun haft det en måneds tid, men mener, at man kan se al sport, der sendes på deres kanaler. Det er jo så en overvejende teoretisk fornøjelse i den kommende tid. 129 for ingenting er da også penge.

  19. #179
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser

    1. Den dårlige tekniske kvalitet af signalet - udover udfald og hak, bør det være et 50fps-signal omkring 10-12 mbit (svarende til HD-kabelkvalitet)
    2. Resten af den lortede generiske sendeflade - hvorfor skal man betale for det.
    3. Indpakningen, der kan deles i 2: Reklamehelvedet centreret omkring Brians og Pilous ludoman-univers og ellers det redaktionelle, studieværter oa.
    At der er reklamer i pausen er næppe noget Dplays tekniske typer kan eller vil gøre noget ved. At ignorere tv i et kvarter er vel en efterhånden indgroet vanesag gennem årtier.

    Men ja: 50 fps, for det aktuelle Dplay-setup til kampene på 6eren og Canal 9 er jo grufuldt. Det er som at se en af de dér sportsfilm hvor det hele køres gennem et filter, så det kan se gammeldags og "cinematisk" ud. Eurosport-kanalernes signal kører 50 fps og undgår det problem, så selv om jeg virkelig ikke er overbevist om at selv opløsningen er perfekt, så er kampene i det mindste til at se dér uden konstant irritation.

    Desuden mangler der stadig Start-forfra samt en spolefunktion i igangværende udsendelse. På alle platforme. Man er bombet årtier tilbage uden det – så kan man sidde op til flere timer efter at en kamp er slut for at kunne gå ind og se den.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #180
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Til pkt. 2 skal det siges, at de tilbyder produktet Eurosport Player uden alt det andet lort. Det koster så pt. 129 om måneden. Dvs man skal betale ekstra for at undgå reality tv.
    Det er ikke helt rigtigt. Dplay koster, til fuld pris med sport, 179 pr. måned. Samtidig kan man få Eurosport Player til en årlig pris af 1000 kr. Indrømmet, man kan trygt slukke for sin Dplay tre måneder pr. år, hvis man ikke vil se andet end superliga, men det er stadig en del billigere i snit.

    Desuden, måske lige så godt, påstås det at man på Eurosport Player ikke får den ulideligt lave kvalitet på C9- og 6eren-kampene, der vises i lav framerate. Men det har jeg ikke prøvet selv, og den er ikke på prøve, så vi må spørge nogle der faktisk har den kørende?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •