Side 8 af 32 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg har taget yousee's opfordring op, og opsagt mit abonnement. Så nu ser vi om man kan "overleve" uden tv.
    Har gjort det samme. Vi har nu adgang til DR samt tv2 play på vores computere, håber at kunne dække det "vigtigste" herigennem.

    Så håber jeg at min fodbold-sult bliver stillet gennem mit årskort til Parken, dertil overvejer jeg også at købe et årskort til noget lokal divisions-bold, eks B93. Så er fodbold-behovet forhåbentligt dækket. Jeg elsker premier league og champions league, men hader også den udvikling fodbold på det niveau er ved at tage, bl.a. med økonomi, ejerskaber, skattely mv.

    Jeg skal ikke lyde frelst, kan sagtens være jeg om 1/2 år gen-tegner og atter sidder klistret til skærmen i timevis hver weekend, men håber hele den her sag får tvunget mig til mere live fodbold og mindre tv generelt.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Har gjort det samme. Vi har nu adgang til DR samt tv2 play på vores computere, håber at kunne dække det "vigtigste" herigennem.
    Om ikke andet fik balladen her - kombineret med opdatering af mit 10 år gamle TV/lyd-setup - mig til at optimere min samlede telefon/tv/services-pakke.

    Først, jeg har (haft) firmatelefon. Det droppede jeg for et par år siden, da værdien af den er til at skide i og fordi jeg erkendte at jeg kørte alt for mange private services og data igennem et stykke stål, jeg ikke ejede. Bortset fra indkøb af egen telefon er det reelt en lille nettobesparelse i dagens telemarked, fordi man slipper for et tillæg på 2800 til sin personlige indkomst og telefoni er blevet virkelig billigt. Jeg betaler (fremadrettet) Oister 99/md.

    Tidligere havde jeg Telmore Play (den store pakke til 269/md), hvilket især gav mig HBO/Bookmate udover telefonien. To services vi brugte meget plus lidt CMore fra tid til anden. Men dels har vi set det meste af kvalitet og med nyt tv er HBOs virkelig crappy streaming-kvalitet et issue.

    Til alles overraskelse har jeg udvidet Min Yousee-pakke (med en 4K-æske, engangsudgift 400 kr.) fra Bland Selv 10 til Bland Selv 20. Det koster en 50er ekstra om måneden. For det får jeg især Netflix Ultra HD (11 point). De resterende 9 point fordeles især på Viasats og TV2's sportkanaler. Vender Discovery tilbage - det regner jeg med - er der plads til at fylde op med dem og i øvrigt zappe rundt mellem HBO/Netflix/CMore/Viasat Film, som vi bliver trætte af dem. Bland Selv er et OK produkt! I tillæg får jeg Viasats lidt spotty 4K-sportskanal og regner i øvrigt med at der bliver mere 4K i foråret - og ellers mindst EM/OL.

    Det reelle tab opgør jeg især til en håndfuld FCK udekampe i foråret og lydbøger til fruen (ebib to the rescue). Der kommer lidt til internationalt i foråret, spansk/italiensk, og der går lidt fra i det engelske. OL? Det bliver ikke et issue, da det vises alle mulige andre steder og ikke vægter for mig.

    Nettoregnestykket for at ændre telefon+tv+services bliver 269-(99+50) = 120 kr/md til snold (samlet betaling 628/md). Varer konflikten ved og ser slutspillet spændende ud, er jeg ikke for fin til at nappe en måned med Eurosport på et strategisk tidspunkt. Oveni kommer også en ikke helt lille strømbesparelse, da nyt tv+lyd samlet bruger 300 watt mindre i drift!
    Mvh,
    Bopa

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Har gjort det samme. Vi har nu adgang til DR samt tv2 play på vores computere, håber at kunne dække det "vigtigste" herigennem.

    Så håber jeg at min fodbold-sult bliver stillet gennem mit årskort til Parken, dertil overvejer jeg også at købe et årskort til noget lokal divisions-bold, eks B93. Så er fodbold-behovet forhåbentligt dækket. Jeg elsker premier league og champions league, men hader også den udvikling fodbold på det niveau er ved at tage, bl.a. med økonomi, ejerskaber, skattely mv.

    Jeg skal ikke lyde frelst, kan sagtens være jeg om 1/2 år gen-tegner og atter sidder klistret til skærmen i timevis hver weekend, men håber hele den her sag får tvunget mig til mere live fodbold og mindre tv generelt.
    Jeg er nu uden Yousee. De har lavet en fejl, så vi er ikke opsagt pr. 31/12, men fra 4/12 i stedet. Vi ville egentlig prøve at overleve uden, men da vi skifter til internet fra Fastspeed, har vi nu fået Dplay gratis i tre måneder. Deres app er helt og aldeles håbløs, så det bliver helt sikkert ikke løsningen, når de tre måneder er gået.

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    har vi nu fået Dplay gratis i tre måneder. Deres app er helt og aldeles håbløs, så det bliver helt sikkert ikke løsningen, når de tre måneder er gået.
    Dplays app er faktisk så håbløs, så jeg nu er overbevist om, at det er mig, der gør noget forkert. Så hvis du har Dplay, kan du så:

    - pause en udsendelse?
    - spole i en udsendelse?
    - vende tilbage til en udsendelse og se videre? Fx dagen efter.
    - se hvad der er på livekanalerne uden at gå ind på hver enkelt af dem?

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    YouSee og Discovery er blevet uvenner - pænt dårlig situation for os der følger Superligaen.
    Ikke direkte relevant, men i Tyskland har Amazon købt rettighederne til at streame CL fra sæsonen 2021. I forvejen har Amazon købt 20 kampe i PL i december.

    På sigt en meget større udfordring for Yousee (og andre tv-distributører på det danske marked) end Discovery.

    Det er der flere grunde til. Dels ejer Amazon/Google/Apple en masse stål i skyen og egne streaming services, så omkostningerne ved distributionen kan holdes ned og udvikling foregår helt anderledes agilt. Sammenlign med Yousees evigt tilbagevendende problemer, når der er mere end 4 samtidige seere til kampe på deres streaming service. Danmark er også kablet godt op.

    Men mest interessant, i den moderne netøkonomi kan de tre selskaber udvikle et andet og meget større potentiale i et kundeforhold end Yousee/NENT kan matche.

    Discovery er simpelthen bare et forspil i den kamp, der kommer - og den bliver helt anderledes svær at vinde.
    Mvh,
    Bopa

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Discovery er simpelthen bare et forspil i den kamp, der kommer - og den bliver helt anderledes svær at vinde.
    Det er jo kernen. Lidt ligesom, når Netflix siger, at de forventer fortsat at investere massivt de næste ca. 5 år, for så....... De store mener med andre ord, at de nogenlunde kan regne med tingenes tilstand de næste maks 5 år, og så ramler det fuldstændigt. Så sker der en omkalfatring af tv-markedet. Men det er jo for pokker ikke flere tjenester og abonnementer, vi har brug for. Det er tid, vi har brug for.

    For nogle år siden havde jeg ViaPlay, TV2 Play, YouSee (TDC), Wimp (Tidal), Spotify, Netflix (US), og jeg arbejdede hårdt på at få adgang til HBO Go (det lykkedes aldrig). Det var dengang helt absurd, hvordan jeg jagtede abonnementer, for at få adgang til forskelligt indhold. Men sådan bliver fremtiden nok igen. Desværre

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    For nogle år siden havde jeg ViaPlay, TV2 Play, YouSee (TDC), Wimp (Tidal), Spotify, Netflix (US), og jeg arbejdede hårdt på at få adgang til HBO Go (det lykkedes aldrig). Det var dengang helt absurd, hvordan jeg jagtede abonnementer, for at få adgang til forskelligt indhold. Men sådan bliver fremtiden nok igen. Desværre.
    Well, én af grundene til at jeg stædigt holder fast i kabel TV hos Yousee er netop det at jeg ikke rigtig orker at shoppe rundt eller leve med dårlig streaming service, skod-langsommelig zapning mm. Samtidig synes jeg at Bland Selv tilbyder en OK fleksibilitet.

    Det er min klare forventning at Discovery folder og havner i Bland Selv eller sælger deres sportsrettigheder til enten Yousee, NENT eller måske mest realistisk OL til TV2 eller alle nævnte. Så, for the time being og nogle år frem, så regner jeg med at holde fast i kabel tv.

    Yousee kan forsøge at bygge en voldgrav omkring 4K/50fps/HDR live-sport på kabel-tv som vil være svært at matche på live streams, tænker (og håber) jeg. Men måske er der ikke tilstrækkelig med kunder, der går op i det og Yousee har alle dage været fodslæbende rent teknisk. Hvis folk kan leve med HBOs (*) kvalitet på nye skærme...well. På den anden side ligner status quo MP3-revolutionen om igen.

    Ved ikke at udvikle oplevelsen og kvaliteten, sænker man omkostningen for nye aktører i forhold til at gå ind i markedet. For ikke at tale om deling af koder mv - hvis det er den samme oplevelse på stream som kabel tv, why not.

    (*) Fruen lå syg og var i går lidt sur over at "HBO ikke virker ordentligt på det nye TV", da jeg kom hjem. Hun sammenlignede med Netflix 4K/Dolby Vision. Der er som sådan ikke noget galt med HBO - det er bare den kvalitet, de sender i, der er forfærdelig.
    Sidst redigeret af Bopa : 12.12.19 kl. 10:54
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: YouSee-tråden

    FFS. Jeg har lige opdaget, at TV2 Sport X ikke bliver en del af fuldpakken hos YouSee, men kun vil optræde i Bland-selv. Armen for fanden. Jeg har lovet mine børn Messi fra 1. januar 2020.

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    FFS. Jeg har lige opdaget, at TV2 Sport X ikke bliver en del af fuldpakken hos YouSee, men kun vil optræde i Bland-selv. Armen for fanden. Jeg har lovet mine børn Messi fra 1. januar 2020.
    Er det så ikke på tide at fyre den fulde pakke og vælge bland-selv? Pakken har alligevel pæne mængder fyld, hvilket kun bliver endnu mere ekstremt efter nytår, og man kan indsætte HBO, Netflix mv – til lavere pris.

  14. #115
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Er det så ikke på tide at fyre den fulde pakke og vælge bland-selv? Den har alligevel pæne mængder fyld, hvilket kun bliver endnu mere ekstremt efter nytår, og man kan indsætte HBO, Netflix mv – til lavere pris.
    Det jeg bare har brug for, det er en personlig assistent, der fikser det for mig... (samt en ganske lang liste bagefter...)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Jeg troede det var pivende besværligt, men det er pivende let :-) Enten på sin tv-box eller på computeren. Det er faktisk nærmest idiotsikkert.

  17. #117
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Er det så ikke på tide at fyre den fulde pakke og vælge bland-selv? Den har alligevel pæne mængder fyld, hvilket kun bliver endnu mere ekstremt efter nytår, og man kan indsætte HBO, Netflix mv – til lavere pris.
    Det lyder besnærende, hvis ikke det er fordi, familien har fire (4!) stk. tv-apparater, hvilket vil betyde fire bokse eller kort ($$$).

  18. #118
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det lyder besnærende, hvis ikke det er fordi, familien har fire (4!) stk. tv-apparater, hvilket vil betyde fire bokse eller kort ($$$).
    Ah, det er mange :-) Kan det ikke løses med f.eks. Chromecasts? Har selv kun ét egentligt tv, og kender ikke reglerne for fleres brug på én gang, men indkøbet af sådan tre tjener sig ind længe inden et år, hvis du f.eks. skifter til Bland Selv 10 ...

  19. #119
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det lyder besnærende, hvis ikke det er fordi, familien har fire (4!) stk. tv-apparater, hvilket vil betyde fire bokse eller kort ($$$).
    Nej hov. Vi havde (elle de nye ejere af lejligheden har - indtil 31/12) YouSee på Nørrebro - vi havde kun et TV - og så havde vi den billigste TV Tuner fra Harald Nyborg (a-la den her https://www.harald-nyborg.dk/p8096/d...p-box-dvbc-120) sat til ved siden af -foran en SlingBox, som en af vores venner som er flyttet til Chicago har suget lystigt på. Så man behøver ikke den dyre YouSee boks hvis man "bare" skal se TV og ikke har brug for de mere avancerede ting.

  20. #120
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: YouSee-tråden

    Man har i Skakten fra tid til anden set glimt af håb om at Discovery & co. før eller siden 'faldt til patten' og accepterede at YouSee vil gøre som de ville fra starten, og fjerne dem fra det faste udbud i pakkerne.
    HM smed dette link en sen nattetime og omfg + ffs.
    (Og selvom det er BØFager der agerer 'ekspert', så er det en kende svært at være uenig i det han citeres for).

    YouSee vil iflg mail-screenshottet i artiklen give en rabat/kreditere for det der svarer til 4 måneders DPlay-abonnement(!)
    Citat:
    Altså: YouSee betaler for, at kunden får den tjeneste, som indeholder de 11 Discovery-kanaler, YouSee selv fjerner fra deres tv-pakker.»Det ser jo helt vildt ud. Det er et knæfald for Discovery, som er den konkurrent, YouSee har skabt de seneste måneder. Man erkender jo her, at man har fjernet noget værdifuldt fra kunden,« siger Henrik Byager:
    »Det er et kæmpe fejltrin, og det ser meget besynderligt ud.«
    Hos YouSee erkender direktør Jacob Morten, at kunder i enkelte tilfælde har fået lovning på, at YouSee i en periode betaler for et abonnement til Dplay, så de beholder Discoverys kanaler.
    Men du skal ikke gøre dig nogen forhåbninger.
    Det er nemlig ikke YouSees faste politik.
    »Det her er udtryk for, at en medarbejder har gjort noget af et godt hjerte. Det står vi ved. Men det er ikke et generelt princip, så det er ikke en løsning, man kan ringe ind og få,« siger Jacob Mortensen.



    Fuck, det er tumpet udført ...

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 8 af 32 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •