Side 2 af 32 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: YouSee-tråden

    Ja hele det her pisser også mig af.

    Selv hvis Discovery og YouSee forhandler en form for kompromis ind kommer jeg formentelig til at skifte.

    Jeg har lige nu fuld pakke fra YouSee til formidable kr. 585 pr. mdr. hvilket er grænsen for hvad jeg vil betale.

    Det vil være det argeste lort hvis YouSee får held til at smide
    Discovery´s kanaler i en bland selv løsning. Problemet er jo, at for at få "bland selv" er man nødt til at anskaffe/leje en tv-boks af YouSee og når husstande som her består af fire stk. tv, ja så skal man også have fire stk. tv-bokse komplet med fjernbetjeninger ünd alles, hvem fanden gider at have alt det skrammel stående hvis man overhovedet rent praktisk kan placere den i nærheden af sit tv.?!

    For ikke at tale om lejen for de bokse det kommer til at koste mere end den fulde pakke gør nu.

    Bokser synes jeg ikke rigtig passer til vores tv behov mht. deres kanaludvalg. Så jeg er også lidt på herrens mark


    rsj






  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Ja hele det her pisser også mig af.

    Selv hvis Discovery og YouSee forhandler en form for kompromis ind kommer jeg formentelig til at skifte.

    Jeg har lige nu fuld pakke fra YouSee til formidable kr. 585 pr. mdr. hvilket er grænsen for hvad jeg vil betale.

    Det vil være det argeste lort hvis YouSee får held til at smide
    Discovery´s kanaler i en bland selv løsning. Problemet er jo, at for at få "bland selv" er man nødt til at anskaffe/leje en tv-boks af YouSee og når husstande som her består af fire stk. tv, ja så skal man også have fire stk. tv-bokse komplet med fjernbetjeninger ünd alles, hvem fanden gider at have alt det skrammel stående hvis man overhovedet rent praktisk kan placere den i nærheden af sit tv.?!

    For ikke at tale om lejen for de bokse det kommer til at koste mere end den fulde pakke gør nu.

    Bokser synes jeg ikke rigtig passer til vores tv behov mht. deres kanaludvalg. Så jeg er også lidt på herrens mark


    rsj





    Jeg har Eurosport Player til 129 kr. pr. md. Der kan jeg se landskampe, superliga (de kampe som ikke vises på Viaplay kanalerne), Europa League og FA Cup.

    De har også en App til Samsung smart TV som fungerer super godt.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Eneste minus er så at l*rte Yousee nu har rettighederne til en række PL kampe på Xee - Så man er jo ikke engang dækket 100% ind ved ovenstående løsning....!!!!!!
    Viaplay sport viser da alle pl kampene?
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: YouSee-tråden

    Nogle som kan give et kort referat af det her slagsmål, jeg har yousee bland selv hvor man kan vælger discovery kanaler som bland selv, men som man læser i pressen så vil
    de ikke i bland selv, give ikke mening for mig.

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af hvasaahva Se meddelelser
    Nogle som kan give et kort referat af det her slagsmål, jeg har yousee bland selv hvor man kan vælger discovery kanaler som bland selv, men som man læser i pressen så vil
    de ikke i bland selv, give ikke mening for mig.
    Tjah, Discovery har meget ivrigt lagt skylden over på YouSee for at alle kanalerne fjernes totalt nu. Der mangler bare en forklaring på hvorfor de forsvinder, og "danskerne ser tv på anderledes vis" er bare ikke godt nok, for der er stadig tale om en grund- eller mellempakke man skal købe; der er bare sat andre kanaler ind i stedet.

    Den eneste logiske forklaring er, at Discovery har sat priserne så meget op for næste år, at det er blevet uspiseligt for YouSee. Det er jo slet ikke i deres interesse at se kunderne forsvinde. Så midt i de frådende angreb på YouSee skal man som altid være klar over at der er to parter i det her, og at den sælgende part gerne vil have flere penge af os alle.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: YouSee-tråden

    Hvis Discoverys kanaler ryger i bland selv posen, vil mange nok vælge de fleste af deres crap kanaler fra og så får de vel færre penge. Det ligger vel også lidt i Yousees udmelding. Det er mange steder blevet fremstillet som om at Yousee er bad guys i det her spil, men husk at Discovery også er nogen grådige svin.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så midt i de frådende angreb på YouSee skal man som altid være klar over at der er to parter i det her, og at den sælgende part gerne vil have flere penge af os alle.
    Balladen er et skoleeksempel på det, der kaldes vertikale (lokale) monopoler. Først sælger rettighedshaverne sportsrettigheder til Discovery, der hakker varerne op og tilsætter druesukker, før de videresælger produkterne til Yousee, der derefter som lokalt monopol ompakker lortet igen og sælger det videre til sine kunder, der kun vanskeligt kan substituere sig til alternativer - heraf følger betegnelsen "lokalt".

    Det er superskidt for kunden, der bliver nakket for monopolprofit i hvert led, men det er også et issue for de tre monopoler, der hver især får en mindre kage ud af det end hvis de optrådte udadtil som ét monopol og delte kagen bagefter. Så nej, det er ikke for kundernes skyld at Yousee klager sin nød.

    Det er så ikke en fordel for kunden, at de forskellige monopolister arbejder helt eller delvis sammen som det tilsyneladende er tilfældet med Yousee/TV2/Viasat - en udvikling der næppe er helt uden sammenhæng til balladen her.

    I begge tilfælde er der brug for konkurrencelovgivning og regulering - det er uklart for mig, hvorfor vores kære myndigheder er stået helt af her - selskaberne vil selvfølgelig pege på Boxer og streaming som alternativer, men markedet er stadig langt fra åben og fri konkurrence, ligegyldigt hvordan man spinner det.
    Mvh,
    Bopa

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser

    I begge tilfælde er der brug for konkurrencelovgivning og regulering - det er uklart for mig, hvorfor vores kære myndigheder er stået helt af her - selskaberne vil selvfølgelig pege på Boxer og streaming som alternativer, men markedet er stadig langt fra åben og fri konkurrence, ligegyldigt hvordan man spinner det.
    Helt enig. Og hvis man vil have et nærliggende eksempel på, hvad skrap regulering mod monopoler kan føre med sig i form af konkurrence, innovation og lave priser, skal man bare se på teleområdet...
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: YouSee-tråden

    Hvis discoverys kanaler forsvinder helt ud af YouSee's pakker, så skal min svigerfar på en anden måde have mulighed for at se al sport gennem flow-tv på. Umiddelbart ligner Boxer løsningen for ham.

    Er der nogen der har eller har haft Boxer, der vil dele deres positive og negative erfaringer? Her tænker jeg især de konkrete fordele og ulemper ved at anvende det i praksis og ikke så meget at Karsten i kundeservice er herre nederen.

    Noget af det jeg tænker på er:

    Tænder man bare og zapper løs på gammeldags facon, når man tænder for fjernsynet?

    Fungerer det nemt og smertefrit i flere rum?

    Hvad ser I som de største ulemper?

    På forhånd tak for hjælp, fra en der har siddet i fast i lykkelig uvidenhed hos YouSee/TDC I 35 år.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    74

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Hvis discoverys kanaler forsvinder helt ud af YouSee's pakker, så skal min svigerfar på en anden måde have mulighed for at se al sport gennem flow-tv på. Umiddelbart ligner Boxer løsningen for ham.

    Er der nogen der har eller har haft Boxer, der vil dele deres positive og negative erfaringer? Her tænker jeg især de konkrete fordele og ulemper ved at anvende det i praksis og ikke så meget at Karsten i kundeservice er herre nederen.

    Noget af det jeg tænker på er:

    Tænder man bare og zapper løs på gammeldags facon, når man tænder for fjernsynet?

    Fungerer det nemt og smertefrit i flere rum?

    Hvad ser I som de største ulemper?

    På forhånd tak for hjælp, fra en der har siddet i fast i lykkelig uvidenhed hos YouSee/TDC I 35 år.
    Der skal en dvb-t antenne på hytten og kobles til i stedet antenneforstærkeren i hytten i stedet for yousees stikledning.
    Dernæst skal alle tv i huset have en dvb-t2 tuner, hvis tv3+ skal kunne ses på de pågældende tv.
    Der skal kort og kortmodul i alle tv.
    Som jeg husker det, så betales der et gebyr pr kort.

    Men ellers, så kører det som du/han kender det, tænd tv og zap løs. Dog skal tv'et lige bruge et kort øjeblik på at afkode kanalerne.

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: YouSee-tråden

    Jeg ville gerne følge superligaen, PL, CL og F1.... i virkeligheden lidt for meget sport allerede

    Problem 1: Superligaen er solgt til forskellige udbydere og man bliver tvunget til at betale for begge for at følge én sport.
    Problem 2: Viasat har altid pisset på danske reklameregler (noget med de er baseret i London) og sender blandt andet reklamer under F1... det gør at det bliver et lorteprodukt
    Problem 3: De går efter kvantitet og ikke kvalitet, når det kommer til “eksperter” og kommentator.

    I virkeligheden ender denne “TV” krig nok med at mit flowTv får sit endelig dødsstød. Måske i virkeligheden bedre, mere tid på stadion og mindre foran et TV.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: YouSee-tråden

    Europlayer Sport og Viaplay Sport, og så er man dækket rigtig godt ind. Viaplay viser nemlig Xee's Premier League kampe.

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    87

    Re: YouSee-tråden

    Er der nogen, som har overblik over den bedste løsning, hvis man udelukkende ønsker at se FCK spille - superliga og EL.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Gulddrengen Se meddelelser
    Er der nogen, som har overblik over den bedste løsning, hvis man udelukkende ønsker at se FCK spille - superliga og EL.
    Jeg tror dette link er opdateret.

    Man har brug for både Viaplay Sport og Europlayer til en minimumspris på noget over 400 kr. pr. måned. Der findes ikke en billig minimums-løsning til FCK alene.
    Mvh,
    Bopa

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: YouSee-tråden

    Vi har Stofas grundpakke + 8 tilvalgskanaler, hvoraf de 7 er kanaler med sport, og den 8. kanal fik fru Kiwi lov til selv at vælge. Vi er fint dækket ind til alle FCKs kampe, plus lidt af det løse, for ca. 400 kr. Vi har så ikke Eurosport, men det er den eneste sportskanal, vi mangler, takket været fru Kiwis ønske om at kunne se Kanal 4.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Side 2 af 32 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •