Side 4 af 32 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 470

Emner: YouSee-tråden

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Poppelvig Se meddelelser
    hvis du vælger Dplay sport for at kunne se kampe på Canal 9, så kan du fint nøjes med Eurosport Player, da de viser superligakampe fra Canal 9. Så sparer du lidt på abonnementet :)
    Arh det kan jeg da godt se nu - Det vidste jeg slet ikke.

    Ja så er der pludselig en fin besparelse. Man kan købe Eurosport Player på et årsabonnement til 999 kr. = 83,25 kr. pr måned.

    Tak for info :)

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Ved ikke om dette er sarkasme, men det er virkelig ikke noget man kan gøre meget ved, når det er baseret over din netforbindelse.

    Samme forhold gælder jo også på almindelige kabel TV.
    Nah, det er – for al snakken om døende flow-tv – sgutte korrekt. De helt spektakulære nedbrud har været på YouSees web-tv, mens selve tv-signalet har kørt fint.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nah, det er – for al snakken om døende flow-tv – sgutte korrekt. De helt spektakulære nedbrud har været på YouSees web-tv, mens selve tv-signalet har kørt fint.
    Eftersom jeg ofte har været henvist til min PC for at se venstrehåndsbold (dvs. uden FCK), når fruen samtidig skal se livsvigtige afsnit af den der serie om mormonen og hans 6 koner, har jeg haft rig lejlighed til at vurdere Yousees Web TV-løsning.

    Indtil for cirka et års tid siden var den virkelig til at lukke op og skide i. Især fungerede det helt ad helvedes til på en Mac. Til gengæld noget bedre og mere stabilt i deres iOS-app, så ofte har jeg en (eller flere) iPad kørende som second screen, mens jeg spiller (Sniper Elite 4 lige nu). Det sidste års tid og efter Xee kom til er tilstanden blevet generelt bedre.

    Men nedbrud eller indskrænket service er ret ofte forekommende ved de helt store kampe. At lukke og åbne Chrome en 5-6 gange under en kamp er ret normalt på PC'en fordi kvaliteten falder uforklarligt af på den undervejs (og systematisk kun på live-signaler). Da mit wifi ligger stabilt omkring mindst 400 mbit nedenvinds har det intet med sagen at gøre - streams fra Apple, CMore og HBO er der aldrig lokale problemer med og man kan snildt opleve at iOS-appen fungerer fint, mens web tv i browser er nede.

    Xees kampe streamer med rigtig god kvalitet. Viasats er rimelige, Discoverys ret ringe. Jeg gætter på at det ikke er tilfældigt og ikke Yousees skyld.

    I al den tid har jeg ikke oplevet nedbrud på kabel-tv, jeg kan huske. De har da sikkert været der. Men i og med at web tv så ofte fejler ved store fodboldkampe, så slår det naturligvis hårdere.
    Mvh,
    Bopa

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: YouSee-tråden

    Af samme grund som Bopa har jeg jævnligt brugt Boxer Play til at se kampe på telefonen, og det virker kvalitetsmæssigt fint. Jeg har dog ikke lavet en score på tværs af rettighedshavere.
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 15.10.19 kl. 16:17
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nah, det er – for al snakken om døende flow-tv – sgutte korrekt. De helt spektakulære nedbrud har været på YouSees web-tv, mens selve tv-signalet har kørt fint.
    Tja men det har stadig intet omkring selve Apple TV eller nogen anden hardware.

    Der er mange ting der kan have skyld i nedbrud for web-tv over kabel. Som er for langt at komme ind på når jeg ikke har flere detaljer om det.

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Der er mange ting der kan have skyld i nedbrud for web-tv over kabel. Som er for langt at komme ind på når jeg ikke har flere detaljer om det.
    Man skal huske at Yousees web tv er et add on til kabel-tv og ikke et primært Yousee-produkt.

    Det har betydning for den infrastruktur, der understøtter web tv og især kan jeg forestille mig et forbehold omkring at investere i (eller leje sig til) en dyr, skalerbar cloudløsning, der kan håndtere de spikes der følger af landskampe/CL osv. Yousee synes nok de har sådan en løsning allerede, den kommer bare ud af coax-stikket.

    Der er også den pikante detalje at hvis web tv bliver lige så godt som kabel, så har gammeldags coax-kunder, som de stadig har flest af, pludselig to ligeværdige løsninger, hvor de måske ikke bruger den ene. Men det gør fraflyttede unger, så man bliver måske nødt til at skrue bissen på omkring brugernes udlån af brugerkoder - administrationstunge løsninger, der historisk er meget upopulære hos kunderne, hvis de virkelig skal virke.

    Men kundernes always on-forventninger presser dem naturligvis.
    Mvh,
    Bopa

  8. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Tja men det har stadig intet omkring selve Apple TV eller nogen anden hardware.

    Der er mange ting der kan have skyld i nedbrud for web-tv over kabel. Som er for langt at komme ind på når jeg ikke har flere detaljer om det.
    Jeg siger heller ikke at det er udstyrets skyld, eller for den sags hvis skyld det er; udelukkende at det er et dystert varsel om éns streamingfremtid at man føler det overhovedet er nødvendigt at nævne det.

    Kabel-tv kan jo naturligvis også gå ned. Men sgutte fordi mange vil se det samme på én gang :-)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    31

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har også undersøgt hvordan jeg stadig kan se mit bold samtidig med at konen og barnet også kan se deres ting, vi har nu den store pakke hos yousee, men jeg nedgradere til bland selv + 20 samt køber europlayer for 1 år af gangen, det kommer så til at koste kr. 507 pr måned, samtidig har jeg opsagt bredbånd hos yousee og købt hos Kviknet kr. 219 pr md. så alt i alt spare jeg lidt penge og får hurtigere net.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    3 Man kan spole tilbage i liveudsendelser, sætte på pause, og spole frem og tilbage som man lyster.
    Hov, har lige et ekstraspørgsmål: Kan man på de to platforme starte decideret forfra – så man ikke kommer ind midt i en kamp og risikerer at få spændingen spoleret, hvis man er nødt til at se den forskudt men gerne vil have det hele med? Det må man give YouSee – det tilbyder de.

  13. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    244

    Re: YouSee-tråden

    Det kan man ikke på Dplay... hvert fald ikke når de sender landskamp på kanal 5, hvilket jo er helt skidt.
    D ku vær Værre!!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har også droppet kabel-tv efter der kom unger. Ikke tid til at se tv.

    Jeg har kun tid til at se kampe på tv sporadisk (et par gange om året). Det vil sige at et abonnement løbende ville være spild af penge.

    Hvad er mine muligheder. Findes der pay-pr view som virker, hvor jeg bare kan købe en enkelt kamp?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: YouSee-tråden

    Jeg har en kammerart der arbejde i produktudviklingsdelen af Yousee, og han siger, at Discovery har ret i de udmeldinger de kommer med. For Yousee har en reel plan om, at få gjort Discovery så uattraktive som muligt, så de kan overtage dækningen af Superligaen, landsholdet og EL. Specielt Superligaen og landsholdet er interessante produkter for Yousee til både flow og streaming, og man mener, at det vil være med til at manifestere deres position i Danmark.

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: YouSee-tråden

    Lige en lille hjælp så andre ikke begår samme fejl....

    Jeg har opsagt Yousee og idag mistede jeg så signalet. Mit fastspeed internet er dog også røget, det viser sig tilsyneladende at der i nogle foreninger er et krav at man har Yousee TV pakke før at man kan få internet fra Fastspeed..!!!

    Det er dog ikke noget jeg er blevet gjort opmærksom på i forløbet da jeg oprettede mig ved Fastspeed i sommers, så jeg er lidt i tvivl om hvor jeg står. Havde ikke lige forestillet mig at det ville få konsekvenser for mit internet nu hvor jeg har købt det ved to forskellige udbydere. Men vel egentlig et godt eksempel på Yousee/TDC og deres måde at drive forretning på.

    Nå, men det var også mest ment som en bonus info til andre om at tjekke op på det inden i opsiger ved Yousee.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    74

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Lige en lille hjælp så andre ikke begår samme fejl....

    Jeg har opsagt Yousee og idag mistede jeg så signalet. Mit fastspeed internet er dog også røget, det viser sig tilsyneladende at der i nogle foreninger er et krav at man har Yousee TV pakke før at man kan få internet fra Fastspeed..!!!

    Det er dog ikke noget jeg er blevet gjort opmærksom på i forløbet da jeg oprettede mig ved Fastspeed i sommers, så jeg er lidt i tvivl om hvor jeg står. Havde ikke lige forestillet mig at det ville få konsekvenser for mit internet nu hvor jeg har købt det ved to forskellige udbydere. Men vel egentlig et godt eksempel på Yousee/TDC og deres måde at drive forretning på.

    Nå, men det var også mest ment som en bonus info til andre om at tjekke op på det inden i opsiger ved Yousee.
    Ved ikke om det blev nævnt da du talte med fastspeed, men det er muligt at få antenneanlæggets regler ændret.
    Bestyrelsen skal blot anmode yousee om at åbne op for anlægget uden krav om tv pakke.

    Det er en proces, så tager lidt tid (læs: formentlig nogle uger) at få ændret

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: YouSee-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af dondjon89 Se meddelelser
    Ved ikke om det blev nævnt da du talte med fastspeed, men det er muligt at få antenneanlæggets regler ændret.
    Bestyrelsen skal blot anmode yousee om at åbne op for anlægget uden krav om tv pakke.

    Det er en proces, så tager lidt tid (læs: formentlig nogle uger) at få ændret
    Ja det kunne jeg læse på hjemmesiden. Skal også have fat i dem nu her til formiddag og spurgt ind til det. Jeg blev ret så overrasket da det ikke står nævnt nogle steder i bestillings flowet, ej heller i betingelserne i min aftale. Må de egentlig undlade at gøre opmærksom på det?
    Sidst redigeret af DiscoTango : 07.11.19 kl. 09:42

Side 4 af 32 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Lørdagens TV-kamp, Canal 9 / Yousee WebTV
    By De Onde in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 09.09.10, 21:31
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •