Se afstemningsresultater: Hvem vinder?

Stemmeafgivere
80. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Brøndby vinder kampen

    18 22.50%
  • FC København vinder kampen

    41 51.25%
  • Kampen ender uafgjort

    21 26.25%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 131

Emner: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Jeg ved ikke, hvad der er værst. Derbynederlag på selve dagen eller følelsen dagen efter. Piv

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvad der er værst. Derbynederlag på selve dagen eller følelsen dagen efter. Piv
    Tja well, det lå i kortene at vi ville tabe den her kamp.
    FCK er super til at kickstarte andre klubber efter de har haft en lorte periode, og når man så tænker på hvordan vi selv leder efter eget spil og målform.
    Var det nok det mest sikre nederlag længe.

    Vi er i en kæmpe krise, vidner 2 sejre i 9 kampe også om.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #93
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvad der er værst. Derbynederlag på selve dagen eller følelsen dagen efter. Piv
    Med fare for at blive buet ud af sidelinien, som den "plastic-fan" jeg må være grundet min holdning til dette derby - så må jeg erkende at dette nederlag til de uvaskede, må betegnes som det der har gjort mindst ondt i nyere tid.
    Det er aldrig sjovt at tabe fodboldkampe, og slet ikke til BIF.... men hvis man skruer tiden 2 år tilbage, hvor 'stegnens fodboldflagskib stormede frem og satte os på plads flere kampe trak, er denne kamp sådan lidt "meh" i forhold til....

    Jeg er slet ikke imponeret af deres hold, langt fra imponeret af vores - og man kan lave en lang "hvad nu hvis"-liste omkring det vi kunne havde gjort andeledes igår. Jeg er dog, i modsætning til så mange andre, rimeligt fortrøstningsfuld ifht resten af sæsonen - jeg tror på det her hold, ligeså meget som Ståle og resten af staben gør.

    ... igår var ØV, aldrig sjovt - men lad os nu komme videre og IGANG!

    .... jeg er klar til at modtage mandags-mudderkast!
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Præcis. Brøndby spillede med samme taktik som Hobro.

    i en fin 532 opstilling hvor de overlod en masse rum foran deres 5 back kæde for at erobre bolden og slå en lang.

    de vandt de havde ret. men jeg jeg sad i pausen og syntes at det var det svagest spillende brøndbyhold i flere år. effektive ja. men de havede det absolut bedst når de ikke havde bolden.
    Ja det er da det eneste positive at hive ud af denne kamp. Nemlig at brøndby kun kommer til at møde to hold i ligaen, hvor de kan stille sig tilbage og slå på kontra.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Med fare for at blive buet ud af sidelinien, som den "plastic-fan" jeg må være grundet min holdning til dette derby - så må jeg erkende at dette nederlag til de uvaskede, må betegnes som det der har gjort mindst ondt i nyere tid.
    Det største nederlag siden 5-0 fadæsen gør sgu lidt ondt, specielt når BIF ikke har så meget andet at muntre sig over for tiden.

    Jeg skal nok lade være med at buhe af dig. Jeg håber, du har ret med din optimisme (var jeg også selv tidligere)

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    God analyse.

    Ståle bærer helt klart en del af skylden for den spillemæssige krise. Så må man sgu revidere sin salgs/indkøbs politik, hvis man ca. hver anden sæson skal opleve det rod vi ser lige nu.

    Og helt ærligt når man sprænger banken og køber en spiller til 37 mill I form af Pep Biel så kan man sgu med rette forvente at han kan leverer fra dag 1.
    Meget enig! Tidligere har der været den tale om 3 årige cykluser hvor holdet skal toppe hvert tredje år, men Ståle har selv været ude og udtale, at det ikke holder mere og de cykluser pga. udviklingen i international fodbold er blevet endnu kortere. Så er man nød til at blive bedre til hurtigere at integrere nye spillere, hvis de spillere ikke kan integreres hurtigere, så køber man de forkerte spillere eller også er man for dårlig til at få nye spillere ind. Og når man får et stort tilbud på Robert Skov, som man er nød til at sige ja til, og efterfølgende køber en spiller, som er en af de dyreste spillere i Superligaens historie, så må man i det mindste kunne forvente, at han kan levere et niveau der er højt nok til at han kan komme på holdet ca. 2 måneder efter.
    Sidst redigeret af scaleo : 07.10.19 kl. 09:12


  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Meget enig! Tidligere har der været den tale om 3 årige cykluser hvor holdet skal toppe hvert tredje år, men Ståle har selv været ude og udtale, at det ikke holder mere og de cykluser pga. udviklingen i international fodbold er blevet endnu kortere. Så er man nød til at blive bedre til hurtigere at integrere nye spillere, hvis de spillere ikke kan integreres hurtigere, så køber man de forkerte spillere eller også er man for dårlig til at få nye spillere ind. Og når man får et stort tilbud på Robert Skov, som man er nød til at sige ja til, og efterfølgende køber en spiller, som er en af de dyreste spillere i Superligaens historie, så må man i det mindste kunne forvente, at han kan levere et niveau der er højt nok til at han kan komme på holdet ca. 2 måneder efter.
    Ståle har også været ude og sige, at man nu må tage nogle underskud i visse sæsoner, så vores cyklusser kan forlænges lidt. Vi skulle jo have ramt et toppunkt nu, men salg og skader koster stort på den konto. Desværre.

    Mht Biel så er jeg enig i, at en så dyr mand bør kunne spille fra start. Måske behøver han ikke brænde banen af fra dag 1, men i det mindste holde et vist niveau og så blive virkelig god efter ½ års tid.

    Om han er et fejlkøb - ja det kommer an på, hvad man vurderer på. Ser man kun på ham som enkelt spiller, så kan han sikkert godt udvikle sig godt og vi kan tjene penge på ham på sigt. Med de briller på er det for tidligt at vurdere ham. Kigger man på, om man på den korte bane fik erstattet Skov af en kvalitetsspiller, så er svaret dunrende fejlkøb. Men med til historien hører jo også, at

    1) grundet den uheldige timing havde vi meget kort tid at handle i (hvilket uden tvivl har påvirket prisen), ligesom vores 1. prioritet ikke ville til klubben (ja faktisk både Skov-Olsen men mest Lucas Andersen)

    2) da man købte Biel havde vi ikke de store problemer med at score i og med Wind og NDoye var brandvarme, Fischer var på vej tilbage og Holse kunne dække pladsen. Set i lyset af dette, så har man nok vurderet, at man havde råd til at tage en chance med en spiller, som måske skulle bruge en del tid for at kunne gøre en forskel.

    Nu løb man så i stedet ind i et mentalt sindsygt hårdt (især for Biel som fik rødt) nederlag til Røde Stjerne, samt skader til holdets to vigtigste offensive spillere, og så var situationen pludselig en helt anden end den rolige stabile situation/hold, som han skulle køres ind i. I stedet for langsomt at kunne sluse ham ind på et rimelig velfungerende hold, så står man i en meget svær situation for holdet med en vanvittig dyr spiller som mangler noget fysisk og som er ramt virkelig hård på selvtilliden. Lige nu ligner man idioter når det kommer til de offensive indkøb, især mht Biel.

    Om transferstrategien generelt skal laves om, ved jeg ikke. Man får svært ved at hente spillere som kan begå sig internationalt, hvis ikke de hentes inden de er helt færdigudviklet. Men vi skal helt sikkert være bedre til at ramme spillere ala Nelsson (som uden de vilde problemer er gået ind på holdet) end Biel (som har meget langt). Eller også skulle han (eller en lignende) være hentet i vinters, så han havde haft et halvt år til at få hårdheden i sit spil og lære systemet. Men om det er muligt, ved jeg ikke.
    Sidst redigeret af k@sper : 07.10.19 kl. 11:10

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Men jeg håber især, at Ståle og resten af trænerteamet kaster et kritisk blik på det arbejde, de selv har udført, for sæsonens første ti uger har langtfra været acceptable.
    Du nævner ikke engang dødboldene, der med stor præcision mest ligger helt ad helvedes til (med en enkelt undtagelse i går). Jeg tror ikke, de kan blive dårligere, hvis man lader nærmeste mand tage dem og uden at man trænede opstillinger og andet. Så hvad foregår der helt præcis der?
    Mvh,
    Bopa


  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    God analyse.

    Ståle bærer helt klart en del af skylden for den spillemæssige krise. Så må man sgu revidere sin salgs/indkøbs politik, hvis man ca. hver anden sæson skal opleve det rod vi ser lige nu.

    Og helt ærligt når man sprænger banken og køber en spiller til 37 mill I form af Pep Biel så kan man sgu med rette forvente at han kan leverer fra dag 1.
    Kan vi ikke godt stoppe med at snakke om de 37 millioner, som flere gange er blevet dementeret som "en del forbi"?

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Kan vi ikke godt stoppe med at snakke om de 37 millioner, som flere gange er blevet dementeret som "en del forbi"?
    Enig i at de 37 millioner nok var skudt forbi i forhold til det faktiske beløb.
    Men det ændrer ikke pointen, at Pep Biel er købt for et stort beløb, og som afløser for en spiller som er solgt til et højt beløb, så kunne man godt forvente at han præsterede på et niveau der gjorde, at han var god nok til at være i startopstillingen i de store kampe på nuværende tidspunkt. Og med de kortere cyklusser for holdet, så går det ikke, at alt for mange spillere vi henter skal bruge halve eller hele år på, at komme i form, lære spillestillen, finde sig til rette i København osv.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Kan vi ikke godt stoppe med at snakke om de 37 millioner, som flere gange er blevet dementeret som "en del forbi"?
    Ok du missede simpelthen pointen. Vi kan vidst godt være enige om han har været en af vores dyreste indkøb so far. om det er 37 eller 33. who cares.

    Dyr har han været.

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    HVIS truppen havde set sådan her ud efter 1/9 hvordan mon så tingene havde set ud...

    Målmænd:
    Sten
    Kalle
    Frederik I

    Forsvar:
    Boilesen
    Pierre
    Varela
    Bartolec
    Bjelland
    Papa
    Nelsson

    Midtbane:
    Holse
    Daramy
    Zeca
    Stage
    Mudrii
    Falk
    Thomsen
    Fischer
    Biel

    Angreb
    Wind
    Doye
    Pieros

    Daghim/Haarh

    Det var rent faktisk den trup vi skulle spille Cl kval med og peake med...Udover højre kant ville jeg anyday sælge vinduet for den trup...Min pointe er at oveni de tre salg af Joronen,Skov og Vavro har været mega uheldige ift. til truppen og især til den akse med Bjelland og Ndoye gennem midten

    Men kunne vi feks have stillet op med

    Kalle

    Varela Nelsson Bjelland Boilesen

    Biel Falk Zeca Fischer

    Wind NDoye

    Det havde efter min smag været et super hold og med rigtig dygtige spillere som Stage, Papa, Daramy,Bartolec,Grytebust,Pier os og Pierre på bænken er den trup mere end godkendt.... Får hold aldrig skader ? Jo det gør de og det skal bestemt indregnes... Får et hold så mange slemme skader på samme tid ? meget meget sjældent..

    Et hold som FCK peaker altid når relationerne sidder i skabet..Det gjorde de feks mellem Skov/Ankersen- Boilesen/Fischer Falk/Zeca- Vavro/Bjelland og Wind/Doye

    Når de så er blevet brudt så voldsomt op er det svært for os at være den enhed som vi plejer...Kunne vi have løst ting smartere ? helt sikkert....Men dette er klart også historien bagved den periode vi står i nu

    Forza FC

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Præcis. Brøndby spillede med samme taktik som Hobro.

    i en fin 532 opstilling hvor de overlod en masse rum foran deres 5 back kæde for at erobre bolden og slå en lang.

    de vandt de havde ret. men jeg jeg sad i pausen og syntes at det var det svagest spillende brøndbyhold i flere år. effektive ja. men de havede det absolut bedst når de ikke havde bolden.
    Det er sjovt, der var flere der sagde det samme efter Malmø kampen. Altså at Malmø var dårligere end forventet og svagt spillende....

    Jeg synes at vores modstandere i de to kampe har været os klart overlegne og har haft meget mere pondus og power, hvilket betyder at vi står her efter de to ekstremt vigtige kampe med en heldig uafgjort og et klart nederlag. Det fortæller jo egentlig meget godt hvor dårlig forfatning vi er i når to tilsyneladende "dårlige" hold kan spille bedre end og og samtidig holde os fra målchancer....

    2 selvmål og nærmest ingen scoringschancer i 180 minutter... Det er godt nok sløvt....

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ståle har også været ude og sige, at man nu må tage nogle underskud i visse sæsoner, så vores cyklusser kan forlænges lidt. Vi skulle jo have ramt et toppunkt nu, men salg og skader koster stort på den konto. Desværre.

    Mht Biel så er jeg enig i, at en så dyr mand bør kunne spille fra start. Måske behøver han ikke brænde banen af fra dag 1, men i det mindste holde et vist niveau og så blive virkelig god efter ½ års tid.

    Om han er et fejlkøb - ja det kommer an på, hvad man vurderer på. Ser man kun på ham som enkelt spiller, så kan han sikkert godt udvikle sig godt og vi kan tjene penge på ham på sigt. Med de briller på er det for tidligt at vurdere ham. Kigger man på, om man på den korte bane fik erstattet Skov af en kvalitetsspiller, så er svaret dunrende fejlkøb. Men med til historien hører jo også, at

    1) grundet den uheldige timing havde vi meget kort tid at handle i (hvilket uden tvivl har påvirket prisen), ligesom vores 1. prioritet ikke ville til klubben (ja faktisk både Skov-Olsen men mest Lucas Andersen)

    2) da man købte Biel havde vi ikke de store problemer med at score i og med Wind og NDoye var brandvarme, Fischer var på vej tilbage og Holse kunne dække pladsen. Set i lyset af dette, så har man nok vurderet, at man havde råd til at tage en chance med en spiller, som måske skulle bruge en del tid for at kunne gøre en forskel.

    Nu løb man så i stedet ind i et mentalt sindsygt hårdt (især for Biel som fik rødt) nederlag til Røde Stjerne, samt skader til holdets to vigtigste offensive spillere, og så var situationen pludselig en helt anden end den rolige stabile situation/hold, som han skulle køres ind i. I stedet for langsomt at kunne sluse ham ind på et rimelig velfungerende hold, så står man i en meget svær situation for holdet med en vanvittig dyr spiller som mangler noget fysisk og som er ramt virkelig hård på selvtilliden. Lige nu ligner man idioter når det kommer til de offensive indkøb, især mht Biel.

    Om transferstrategien generelt skal laves om, ved jeg ikke. Man får svært ved at hente spillere som kan begå sig internationalt, hvis ikke de hentes inden de er helt færdigudviklet. Men vi skal helt sikkert være bedre til at ramme spillere ala Nelsson (som uden de vilde problemer er gået ind på holdet) end Biel (som har meget langt). Eller også skulle han (eller en lignende) være hentet i vinters, så han havde haft et halvt år til at få hårdheden i sit spil og lære systemet. Men om det er muligt, ved jeg ikke.
    Det er ihvertfald ikke første gang en spiller skal bruge fulde 6 mdr+ før man ser at han faktisk er helt fin

    Listen tæller ihvertfald. Linderoth, NDoye, Santander, Skov og ganske givet mange flere..

    så inden vi så meget som tænker på at afskrive ham som fejlkøb skal han lige have den sædvanlige tid at lande i. især når han ikke kan sproget (engelsk).

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jan Viborg Møller Se meddelelser
    Det er ihvertfald ikke første gang en spiller skal bruge fulde 6 mdr+ før man ser at han faktisk er helt fin

    Listen tæller ihvertfald. Linderoth, NDoye, Santander, Skov og ganske givet mange flere..

    så inden vi så meget som tænker på at afskrive ham som fejlkøb skal han lige have den sædvanlige tid at lande i. især når han ikke kan sproget (engelsk).
    Jeg er sådan set helt enig. Det er ekstremt uheldigt for Biel og FCK generelt, at vi pludselig befinder os i en situation uden vores to bedste angribere og med kæmpe problemer mht at score. Havde det hele kørt på skinner med Wind og NDoye så havde man kunne sige "wow, vildt at man tager så dyr en spiller ind som "projekt"" - nu sidder vi alle (med rette) og konstaterer, at det er en katastrofe, at han ikke kan bidrage allerede nu.
    Havde vi ikke haft de skader, og havde vi forsat med at score pænt med mål, så vil Biel sikkert også have fået væsentlig flere chancer fra start. Nu tror jeg at tilbageholdendeheden mht spilletid til dels skyldes, at vi vil skåne ham lidt, men også at vi fysisk må arbejde hårdere for tingene i tider, hvor tingene ikke ruller.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  2. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  3. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  4. Svar: 90
    Sidste Meddelelse: 23.08.11, 12:26
  5. Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 23.08.11, 09:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •