Se afstemningsresultater: Hvem vinder?

Stemmeafgivere
80. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Brøndby vinder kampen

    18 22.50%
  • FC København vinder kampen

    41 51.25%
  • Kampen ender uafgjort

    21 26.25%
Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 131

Emner: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Efter et point i Malmø er det tid til derby! Hvordan går det søndag. Kampen spilles kl. 14 i betonen.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Som FCK.dk skriver idag, er vi på en 4 sejrs streak mod brøndby i øjeblikket. Det er kun lykkedes en gang tidligere for hver af klubberne at vinde 5 i rap, og det er tilbage i 90erne.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Tror Ståle kommer med samme opstilling og "taktik" som i torsdags. Stensikker 0-0 ;-) Skulle vi komme bagud, så skiftes der nok en back ind og Bente med 10 tilbage...

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Som FCK.dk skriver idag, er vi på en 4 sejrs streak mod brøndby i øjeblikket. Det er kun lykkedes en gang tidligere for hver af klubberne at vinde 5 i rap, og det er tilbage i 90erne.
    Man kan dog lige nævne, at det kun er lige knap 2 uger siden, at BØF senest klarede at tabe for 5. gang i træk til en modstander. Det var så 3. gang i klubbens historie, at de tabte 5 gange i træk til et andet hold. Så det kunne da være meget fint, hvis 3. og 4. gang skete indenfor 2 uger :-)

    Den sidste klub der har 5 sejre i træk over BØF er i øvrigt AaB (2006-2008). Vi har selv tabt 5 i træk til BØF fra 1996-97 og så har vi såmænd tabt 5 i træk til AGF fra 1995-96.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Jeg vil gerne se os i en 3-5-2 / 3-4-1-2, med Fischer i en fri rolle bag angrebet

    Santos - Pieros
    Bengtson - Stage - Fischer - Zeca - varela
    Nelson - bjelland - Papa G
    Kalle

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Tipsbladet.dk har som altid en optakt til kampen og analyserer sig dér frem til, at fordi vi i de seneste 11 kampe i SL har scoret 20 mål, og dermed er det mest scorende hold, så er vores force pt det offensive, hvorimod defensiven er vores aktuelle svaghed pga. skader.

    Dét er da et glimrende eksempel på at lave en analyse pbga. af tal på papir og ikke aktuel form.

    Lige nu ser vores defensiv skarp ud og der er reel kamp om 3 ud af 4 pladser i forsvaret. Men offensiven kæmper med at få dét til at fungere og vi er nødt til at spille Falk ude af position fordi alternativerne på kanten ikke har slået til for alvor. Dét krydret med rasende uskarp Fischer (og Pieros) samt Santos, der skal finde sin rolle på holdet (der er dog gode antrit), gør at vores offensiv er det svageste led imorgen.

    Link: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-koebenhavn-11

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Vi har selv tabt 5 i træk til BØF fra 1996-97 og så har vi såmænd tabt 5 i træk til AGF fra 1995-96.
    Noget statistik er bedst glemt ;-)

    Det underlige ved de fem nederlag i træk i 90’erne var, at de kom i umiddelbar forlængelse af, at vi havde slået dem fem gange i træk, hvilket desværre satte en stopper for sangen

    ♫Brøndby kan vi altid slå♫.

    Det kunne være meget fint, hvis vi kunne genoplive den i morgen, men så skal der godt nok andre boller på suppen.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Tipsbladet.dk har som altid en optakt til kampen og analyserer sig dér frem til, at fordi vi i de seneste 11 kampe i SL har scoret 20 mål, og dermed er det mest scorende hold, så er vores force pt det offensive, hvorimod defensiven er vores aktuelle svaghed pga. skader.

    Dét er da et glimrende eksempel på at lave en analyse pbga. af tal på papir og ikke aktuel form.

    Lige nu ser vores defensiv skarp ud og der er reel kamp om 3 ud af 4 pladser i forsvaret. Men offensiven kæmper med at få dét til at fungere og vi er nødt til at spille Falk ude af position fordi alternativerne på kanten ikke har slået til for alvor. Dét krydret med rasende uskarp Fischer (og Pieros) samt Santos, der skal finde sin rolle på holdet (der er dog gode antrit), gør at vores offensiv er det svageste led imorgen.

    Link: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-koebenhavn-11
    Ja den artikel er da helt sort. Tænk at det skal forestille det mest seriøse fodboldblad i landet. Det eneste fornuftige i den artikel er måske buddet på uafgjort som resultat, idet jeg godt kan forestille mig, at begge hold langt hen af vejen vil være tilfredse med dette.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg vil gerne se os i en 3-5-2 / 3-4-1-2, med Fischer i en fri rolle bag angrebet

    Santos - Pieros
    Bengtson - Stage - Fischer - Zeca - varela
    Nelson - bjelland - Papa G
    Kalle
    Du vil simpelthen bænke Rasmus Falk? Hvis vi spiller 3-5-2 bliver det med Fischer som den ene angriber og Falk på midtbanen. Sikkert også Bartolec på wingbacken, da han har spillet den plads i FCN.
    ...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Håber på men sker ikke
    Kalle
    - Nelsson - papa - Bjelland

    Varela - Falk - Zeca - Stage -Pierre

    Fischer Santos

    På den måde beskytter vi forsvaret når vi ikke har Pieros pres . Får Fischer ud af defensive tilbageløb .

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-broendby-if-45

    Samme trup som mod Malmø. N’Doye er desværre skadet igen :(

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Som en lille optakt til dagens opgør mod Brøndby, og til snakken omkring spillestil og vores manglende offensiv, så har jeg kigget på scoringerne i vores kampe i denne sæson.
    Der er lavet mindre fejl undervejs, så jeg har noteret en scoring for meget. Derudover tager jeg højde for andre (uopdagede) fejl, ligesom det kan være, at jeg klassificerer scoringer anderledes end andre ville.

    Jeg har noteret 32 scoringer i løbet af vores kampe indtil videre (dette er en scoring mere end på Nipserstat). Størstedelen af disse er opstået efter indlæg fra kanten (10). Dette gælder både fra kanten af feltet og fra sidelinjen, ligesom det gælder både flade og høje indlæg. Det gælder også indlæg, hvor fx backen spilles i dybden og slår den ind over (hvilket man kan argumentere for er en del af kombinationsspillet).
    Herefter er det mål opstået efter spil gennem midten eller via kombinationsspil (7). Det gælder blandt andet dybe afleveringer, afleveringer i fødderne på angriberne (der lægger af) og generelt situationer hvor man kombinerer sig forbi modstanderne.
    Dernæst er det mål efter langskud (4) og straffespark (4). Jeg har ikke noteret hvordan straffesparket er opstået.
    Hernæst er det mål efter lange afleveringer (3). Det kan være udspark fra målmanden, der snittes videre og resulterer i en friløber eller en clearing/lang bold fra forsvaret, der opsamles af angriberne.
    Slutteligt er det mål efter hjørnespark (2) og selvmål (2). Hvis man tæller Pieros’ scoring mod Silkeborg som et selvmål, så skal det trækkes fra indlæg fra kanten.

    Dermed er vi farligst, når vi slår indlæg fra kanten, men vi har også været gode når vi har spillet gennem midten og/eller kombineret os igennem modstanderens forsvar. Det sidstnævnte var dog mest udtalt i starten af sæsonen. Jeg har ikke noteret nogle scoringer efter omstillinger, hvilket vel forklares rimelig godt når man tager højde for den måde vi forsvarer på. Det er selvfølgelig muligt, at jeg har taget fejl og evt. vurderet en omstilling som spil gennem midten (det er ikke altid, man kan se hele sekvensen på highlights). Om ikke andet, giver det et indblik i hvordan vores scoringer ofte opstår. Dog sidder jeg ikke med indtrykket, at vi er særlig gode til at score på direkte spil når man ser alle vores scoringer.
    Det er værd at bemærke, at vi blot har scoret to mål efter hjørnespark, hvilket nok hænger sammen med, at de generelt er af lav kvalitet. Det er dog ikke synderligt imponerende og det er noget der virkelig kunne redde en del i vores nuværende periode, hvor det offensive spil halter. Tæller man Pieros’ scoring mod SIF som selvmål, så har modstanderne scores flere mål for os, end vi selv har scoret på hjørnespark.

    Baseret på dette er det (endnu) mere indlysende, at vores offensiv fungerer så dårligt med fraværet af Wind og N’Doye. Foruden at de står for 1/3 af vores mål, så er de vigtige i vores opspil, hvor de både kan holde på bolden så resten af holdet kan skubbe op og de kan indgå i kombinationsspillet, så der bliver åbnet mere op gennem midten, ligesom de er gode på indlæg. Hverken Pieros eller Santos har vist, at de kan gøre sig gældende på samme måde og det gør særligt vores opspil noget mangelfuldt. 352 kunne måske være en løsning, da vi så får et bindeled mellem angriberne og midtbanen, men med Brøndbys 433 opstilling (som må formodes at være mest sårbar på kanterne) og Ståles defensive mindset (der hurtigt forvandler en 352 til 532) in mente, så er det nok ikke på midten, at vi finder pladsen til at sætte angriberne i scene.

    Af indkasserede scoringer har jeg noteret 16 i alt.
    Indlæg fra kanten: 6.
    Hjørnespark: 3.
    Lang aflevering: 3.
    Langskud: 2.
    Omstilling: 1.
    Gennem midten eller kombination: 1.
    Straffe: 0.

    Dermed har vi scoret dobbelt så meget som vi har indkasseret. Mange mål imod os opstår efter indlæg fra kanten. Nogle af disse kunne nok kaldes for mål efter omstillinger, men i min optik er det fint at kalde det et indlæg, når man har presset modstanderens omstilling ud på kanten (men forsvaret er selvfølgelig ikke helt på plads i feltet). Ellers er det værd at bemærke, at vi har indkasseret flere mål efter hjørnespark end vi har scoret.

    Igen skal det pointeres, at det hele er baseret på min subjektive vurdering af målene og udelukkende vurderet ud fra highlights. Dermed får man ikke altid hele opspillet med, da sekvenserne kan være korte. Det kan bestemt heller ikke udelukkes, at jeg har lavet fejl, ligesom der garanteret vil være uenighed om hvordan enkelte scoringer kan klassificeres.

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Tipsbladet.dk har som altid en optakt til kampen og analyserer sig dér frem til, at fordi vi i de seneste 11 kampe i SL har scoret 20 mål, og dermed er det mest scorende hold, så er vores force pt det offensive, hvorimod defensiven er vores aktuelle svaghed pga. skader.

    Dét er da et glimrende eksempel på at lave en analyse pbga. af tal på papir og ikke aktuel form.

    Lige nu ser vores defensiv skarp ud og der er reel kamp om 3 ud af 4 pladser i forsvaret. Men offensiven kæmper med at få dét til at fungere og vi er nødt til at spille Falk ude af position fordi alternativerne på kanten ikke har slået til for alvor. Dét krydret med rasende uskarp Fischer (og Pieros) samt Santos, der skal finde sin rolle på holdet (der er dog gode antrit), gør at vores offensiv er det svageste led imorgen.

    Link: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-koebenhavn-11
    Det er simpelthen useriøst journalistik at mene vores offensiv er godt kørende. Jeg mindes ikke den har været mere tandløs i mange år.

    Denne kamp lugter virkelig af et x - jeg tipper 0-0 kombineret med gult til Zeca

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er simpelthen useriøst journalistik at mene vores offensiv er godt kørende. Jeg mindes ikke den har været mere tandløs i mange år.

    Denne kamp lugter virkelig af et x - jeg tipper 0-0 kombineret med gult til Zeca
    Vi er, sammen med FCN, det hold der har lavet flest mål, så helt skidt er det vel ikke? :)

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakst- og kamptråd: Brøndby IF - FC København 06.10.19

    Glimrende indlæg Kenney - dejligt at få tal på sagerne og få bakket ens fornemmelser op af fakta.

    Resultaterne af din undersøgelse kommer næppe bag på nogen, men hvordan vi kommer videre herfra er der nok delte meninger om. Jeg kunne forestille mig at Ståle ville være delvist tilfreds og henvise til at resultaterne samlet set er tilfredsstillende og at hvis defensiven i visse situationer havde holdt bedre stand, så ville vi have haft endnu bedre resultater.

    Selv hælder jeg til at acceptere årsagen hertil som værende pga. de mange udskiftninger ifht. sidste sæsons start-11, men alligevel savne, at der bliver gjort noget mere for at forbedre især den offensive situation. Formations- og taktik/tilgangsændringer ligger højst på min liste. Men det ER bare svært at argumentere imod resultaterne og jeg er sikker på at jeg ikke ville være mere tilfreds, hvis vi havde spillet med ændret taktik, spillet mere sprudlende og haft flere xG, været ude af Europa og 9 point efter FCM. Det ene forudsætter ikke nødvendigvis det andet, men historien har trods alt vist at det ene virker - det andet er unchartered water for os.

Side 1 af 9 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  2. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  3. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  4. Svar: 90
    Sidste Meddelelse: 23.08.11, 12:26
  5. Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 23.08.11, 09:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •