Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 57

Emner: Kanonslag er ikke legetøj!

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Det der gider jeg ikke, hej hej
    Det er også ok. Forøvrigt kan jeg sagtens se det her som værende et argument FOR at legalisere pyro. Jeg er bestemt ikke fortaler for dette, men det er ikke pyroen i sig selv som jeg ser som et problem mht romerlys, men mere alle de her uskrevne regler. Hvordan faen skal en kåd teenager (eller hvem der nu fyrer kanonslag af) som måske ikke er fast kunde på udebane vide, hvad han må fyre af og hvor og hvornår? Lys er ulovligt, men det må vi alligevel gerne for myndigheder og klubber (i hvert fald under visse omstændigheder) imens andre ting er strengt forbudt. Jeg har fulgt klubben hjemme og ude (ikke så meget mere) siden 92 og B1903 inden da, og jeg har sgu ikke den mindste ide om, hvad man (stiltiende) accepterer og hvad man ikke accepterer nu til dags af den slags. Jeg kan selvfølgelig bruge min sunde fornuft, men den havde jeg sgu ikke så meget af, da jeg var 30 år yngre og samtidig måske havde en ordentlig kæp i øret.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.10.19 kl. 12:30

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    (...) alle de her uskrevne regler. Hvordan faen skal en kåd teenager (eller hvem der nu fyrer romerlys af) som måske ikke er fast kunde på udebane vide, hvad han må fyre af og hvor og hvornår? Lys er ulovligt, men det må vi alligevel gerne for myndigheder og klubber (i hvert fald under visse omstændigheder - jeg kender ikke engang selv de uskrevne regler) imens andre ting er strengt forbudt. Jeg har fulgt klubben hjemme og ude (ikke så meget mere) siden 92 og B1903 inden da, og jeg har sgu ikke den mindste ide om, hvad man accepterer og hvad man ikke gør nu til dags.
    Med bare en smule sund fornuft, er det ret nemt at finde ud af...
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Én sinke, der gerne står ved at kunne lide kanonslag, er fundet ...

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af DiabloDiego#15 Se meddelelser
    Med bare en smule sund fornuft, er det ret nemt at finde ud af...
    Som jeg skrev i mit redigerede indlæg, så er det jo ikke alle som ejer det eller som kan beherske dette til et derby, hvor man er oppe og køre, måske er stiv osv osv.

    Der skulle forøvrigt stå kanonslag og ikke romerlys i mit oprindelige indlæg (det er rette nu)

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som jeg skrev i mit redigerede indlæg, så er det jo ikke alle som ejer det eller som kan beherske dette til et derby, hvor man er oppe og køre, måske er stiv osv osv.
    Man kunne måske godt have en mistanke om, at de med en vis sandsynlighed ikke har været snorkelstive, da de besluttede sig for at tage skidtet med hjemmefra? Med forbehold for de tosser, der muligvis bare har fået stukket en i hånden ved stadion.. Men nogen har jo taget dem med.
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvordan faen skal en kåd teenager (eller hvem der nu fyrer kanonslag af) som måske ikke er fast kunde på udebane vide, hvad han må fyre af og hvor og hvornår?
    Det bliver i hvert fald ikke nemmere at forstå de grænser, hvis et forholdsvist simpelt budskab ("INGEN GIDER KANONSLAG!") straks skal kapres af alle mulige fjolser, der hiver den gamle traver med hændersvridende sukkeindlæg over romerlys og tribuneadfærd op af gemmerne.
    Sidst redigeret af Dingo : 08.10.19 kl. 14:38
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Det bliver i hvert fald ikke nemmere at forstå de grænser, hvis et forholdsvist simpelt budskab ("INGEN GIDER KANONSLAG!") straks skal kapres af alle mulige fjolser, der hiver den gamle traver med hændersvridende sukkeindlæg over romerlys og tribuneadfærd op af gemmerne.
    Tak Dingo - det er altid en fornøjelse at blive svinet til fordi man svarer på et indlæg (ikke engang OP).

    Men jeg er åbenbart så fatsvag, at jeg har brug for en note, når der postes et indlæg (og svar på dette) i vores debatforum, som ikke må debatteres. Jeg havde en skør ide om, at det ellers var pointen herinde....

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Jeg kan se mange fyrer op under mit pyro indlæg med romerlys.

    Det er sådan set fordi OP skriver pyro som en del af det oprindelige indlæg. Pyro i mit hoved er ikke lig med kanonslag.

    Derfor vil jeg gerne have prioriteret at dette ikke skulle gå sammen med pyro/romerlys, men specifikt være til kanonslag.

    Men det kan godt være at jeg er for dum til at forstå ordet pyro, og en mini bombe altså også er lig med pyro. Hvis det er tilfældet beklager jeg mange gange over min idioti.

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    42

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt kan jeg sagtens forstå, at nogle fans synes at romerlys og lignende er helt ok, for klubbens håndtering af det er en joke. Man holder sig for øjne og ører og betaler glædelig enhver bøde (senest i dag er der åbnet i sag om fyrværkeri i Malmø mod os). Altså lige indtil der er en som kommer til skade (eller er tæt på). Så er man hellige og fordømmer det.
    Ja det er spøjst med klubbens tilgang. Jeg mindes trusler om, at Sektionen ville blive lukket ned i tilfælde af pyro under dens spæde start. Eller husker jeg helt forkert? Nu er den vokset sig så stor, at man fra klubbens side vælger at se bort fra dette. Er som mange andre desuden også enig i, at kanonslag er fuldstændigt nytteløst.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Det er vel ikke så kompliceret. Ingen af delene er lovlige. Men der er ret stor forskel på, om en mand med en hætte står og holder et nødblus, som han så lægger fra sig, når det brænder ud og så på en mand, der kaster en øvelsesgranat - eller hvad det var for en størrelse, der røg i søndags ud i en menneskemængde. Det ene er - uagtet lovligheden - vel så ansvarligt, som det trods alt kan håndteres i den givne situation. Det andet er er komplet hjernedødt og til fare for liv og lemmer.

    ja, begge ting giver bøder. Men den måde, man håndterer nødblus på er i 99 procent af tilfældene, at man står med dem og ikke kyler rundt med dem.
    Ingen af delene er lovlige - det er soleklart. Men der er fanme forskel på at stå stille med et blus og kyle en mindre granat.

    Personligt har jeg ikke haft et nødblus i hånden siden Vejle Stadion i midthalvfemserne, hvor det vist nok oven i købet var lovligt. Og jeg deltager stort set ikke længere i marcher før de store kampe netop, fordi jeg ikke magter at få chok på chok af kastede granater og fordi jeg ikke magter den flovhed, jeg føler overfor civile med barnevogne etc. der må flygte fra bragene.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Tommo Se meddelelser
    Det er vel ikke så kompliceret. Ingen af delene er lovlige. Men der er ret stor forskel på, om en mand med en hætte står og holder et nødblus, som han så lægger fra sig, når det brænder ud og så på en mand, der kaster en øvelsesgranat - eller hvad det var for en størrelse, der røg i søndags ud i en menneskemængde. Det ene er - uagtet lovligheden - vel så ansvarligt, som det trods alt kan håndteres i den givne situation. Det andet er er komplet hjernedødt og til fare for liv og lemmer.

    ja, begge ting giver bøder. Men den måde, man håndterer nødblus på er i 99 procent af tilfældene, at man står med dem og ikke kyler rundt med dem.
    Ingen af delene er lovlige - det er soleklart. Men der er fanme forskel på at stå stille med et blus og kyle en mindre granat.

    Personligt har jeg ikke haft et nødblus i hånden siden Vejle Stadion i midthalvfemserne, hvor det vist nok oven i købet var lovligt. Og jeg deltager stort set ikke længere i marcher før de store kampe netop, fordi jeg ikke magter at få chok på chok af kastede granater og fordi jeg ikke magter den flovhed, jeg føler overfor civile med barnevogne etc. der må flygte fra bragene.
    Den situation har jeg selv stået i for ca to år siden. En stor gruppe fck-stemningsfolk vælter ud af Lyngby Station på vej mod Lyngby Stadion, mange er maskerede, de fleste helt i sort, alle råber noget som ingen fatter, men aggressivt lyder det da, enkelte tænder røg og blus og nogle stykker smider med meget kraftige kanonslag. De smider dem ikke bare lige ned, hvor de selv går eller ud i midterrabatten, nej, de bliver målrettet smidt i retning af forskellige menneskemængder, så de eksploderer midt inde blandt folk, der venter på bussen, har været på indkøb eller triller afsted med barnevogn, rollator eller hvad folk nu har været dumme nok til rende rundt med omkring Lyngby Station på en dag, hvor cremen af københavns bærme kommer forbi. Selv havde jeg børnene med på tur, og da et af kanonslagene eksploderede et par meter fra os, sendte chokket dem op i fjerde sals højde. De landede umiddelbart uden at slå sig, men ingen af dem kunne nogensinde drømme om at gå ind til en fck-kamp - 'vi kan godt li' fck, men vi hader deres fans' er blevet slagordet. Man skal naturligvis ikke skære alle over en kam, men vi ser igen og igen, at det er de få, der ødelægger det for de mange, og det er som om, der altid er en større flok, som de få kanonslagskastere kan gemme sig blandt. Jeg tror derfor ikke løsningen bare handler om at finde den enkelte tåbe, men også at gribe fat i de tabere, der opretholder kulturen gennem anerkendelse eller negligering. Jeg tror ikke, det kan reguleres af fans. Det er det negative fanmiljø for stærkt til og de enkelte individer for langt ude til. Løsningen må komme fra klubben, der i samarbejde med myndigheder får ekskluderet de miljøer, der dyrker ansvarsløsheden i så høj grad. Desværre ser jeg ikke rigtig nogen initiativer i den retning. De seneste år har vel nærmere været præget af, at man har givet lidt lang line, set gennem fingre med en del ting, dyrket dialogen og i hvert fald ikke iværksat store konsekvenser, når kæden er røget af. Måske er det tid til at ændre den tilgang?


  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Desværre ser jeg ikke rigtig nogen initiativer i den retning. De seneste år har vel nærmere været præget af, at man har givet lidt lang line, set gennem fingre med en del ting, dyrket dialogen og i hvert fald ikke iværksat store konsekvenser, når kæden er røget af. Måske er det tid til at ændre den tilgang?
    Hvilke initiativer forestiller du dig at man eksempelvis kunne iværksætte?

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Hvilke initiativer forestiller du dig at man eksempelvis kunne iværksætte?
    Man kunne jo starte med ikke at acceptere en pyrotifo på øvre C i nærheden af plastic. Det kunne være en fin start fra klubbens side! Så undgår man at folk på nedre C får brændende plastic ned i hovedet...

    Dernæst kunne man rent faktisk smide tosserne ud (ude og hjemme)... Men som skrevet højere oppe, så virker det som en del af aftalen, at de hætteklædte tåber kan gemme sig blandt resten. Så en ændring i holdningen og en lovliggørelse af pyro i aftalte rammer kunne være vejen frem.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Man kunne jo starte med ikke at acceptere en pyrotifo på øvre C i nærheden af plastic. Det kunne være en fin start fra klubbens side! Så undgår man at folk på nedre C får brændende plastic ned i hovedet...

    Dernæst kunne man rent faktisk smide tosserne ud (ude og hjemme)... Men som skrevet højere oppe, så virker det som en del af aftalen, at de hætteklædte tåber kan gemme sig blandt resten. Så en ændring i holdningen og en lovliggørelse af pyro i aftalte rammer kunne være vejen frem.
    Igen, dette er ikke en pyrotråd. Den specifikke hændelse har endda sin helt egen tråd, hvori størstedelen var enige om at den slags skulle holdes fra C.

    Vi har et retssystem, vi har et hooliganregister og vi har et awaykortsystem, så folk der ikke magter at opføre sig ordentligt må blive væk og ja, der gives også karantæner for brug af pyroteknik, så der er altså ikke blot tale om en ekstrem forkærlighed for elefanthuer (selvom det selvfølgelig ikke helt kan afvises).

    Når jeg spørger indtil hvad der menes med initiativer, er det jo netop for at forstå, hvad det er man mener klubben skal gøre udover at tildele karantæner. Jeg har ihvertfald svært ved at se det.
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 09.10.19 kl. 17:03

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Igen, dette er ikke en pyrotråd. Den specifikke hændelse har endda sin helt egen tråd, hvori størstedelen var enige om at den slags skulle holdes fra C.

    Vi har et retssystem, vi har et hooliganregister og vi har et awaykortsystem, så folk der ikke magter at opføre sig ordentligt må blive væk og ja, der gives også karantæner for brug af pyroteknik, så der er altså ikke blot tale om en ekstrem forkærlighed for elefanthuer (selvom det selvfølgelig ikke helt kan afvises).

    Når jeg spørger indtil hvad der menes med initiativer, er det jo netop for at forstå, hvad det er man mener klubben skal gøre udover at tildele karantæner. Jeg har ihvertfald svært ved at se det.
    Som nogle har nævnt tidligere, så tror jeg en klar linje fra klubben vil reducere i antallet af tilfælde - såfremt man rent faktisk gider identificere og give karantæner. Mig bekendt er der kameraer overalt i Parken - måske de skulle benyttes...

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kanonslag på Nedre C - tænk dig dog om!
    By FCTorben in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 10.08.10, 20:33
  2. FCN-FCK: kanonslag mm.
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 195
    Sidste Meddelelse: 22.04.07, 10:15
  3. Kanonslag på A?
    By Flerbizky in forum De korte linier
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 22.12.05, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •