Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 57

Emner: Kanonslag er ikke legetøj!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Kanonslag er ikke legetøj!

    Under gårsdagens Superligakamp skete der en trist episode i vores fanafsnit på Brøndby Stadion, hvor en ukendt person nær havde ramt en af vagterne fra vores kontrollørkorps, da vedkommende kastede et tændt kanonslag. Kanonslaget ramte først jorden, hvorefter det sprang op som en rikochetter og eksploderede tæt på vagtens hoved.

    Vagten blev umiddelbart efter bragt på skadestuen til behandling.

    F.C. København har i dag valgt at undersøge sagen sammen med Politiet, og der kan forventes et retsligt efterspil, såfremt at gerningsmanden bliver udpeget på overvågningsbillederne fra Brøndby Stadion. Herudover kommer der givetvis også en erstatningssag fra den pågældende vagt for både tort og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste.

    Jeg ved godt, at jeg har luftet min mening tit og ofte her på Sidelinien vedrørende pyroteknik og kanonslag, men nu siger jeg det igen: Det er eksplosivt materialer, som man håndterer, og det kan ende galt med lemlæstelse; og i værste fald død, hvis det sker i fuldskab eller kådhed overfor sine medmennesker.

    Jeg har selv for 2 år siden prøvet at stå i en sportshal, hvor en ukendt person fyrede et kanonslag af inde i en stor menneskemængde. Det var til en ishockeykamp, og jeg rettede umiddelbart efter henvendelse til arrangørklubben og fortalte dem om episoden. Jeg lagde i min henvendelse vægt på, at jeg nær havde mistet hørelsen da braget lød. De lovede som svar, at de ville kigge videobilleder igennem i det område, hvor kanonslaget blev kastet, og uddele en lang karantæne til gerningsmanden såfrem at de fandt vedkommende.

    Den skadeslidte steward er også en menneske bag den orangefarvede uniform, og vedkommende har valgt at dedikere sin fritid på at passe på andre mennesker i forbindelse med en fodboldkamp, samt at sikre at alle kommer sikkert hjem uden fysiske og psykiske sår og skrammer.

    Jeg er enig med F.C. København i samme linje, som følgende ordlyd og jeg citerer:
    ”Uanset udfaldet af disse undersøgelser, gør vi det klart, at det indlysende er komplet idiotisk, uacceptabelt og farligt at kaste med kanonslag, og vi tager skarp afstand fra, at man kan finde på at udsætte andre for fare på den måde.” citat slut!

    Derfor: Tænk jer om, og pas på hinanden ude på tilskuerpladserne. Vi er alle sammen mennesker når det kommer til stykket.

    Pressemeddelelsen kan læses her: https://www.fck.dk/nyhed/fck-tager-s...g-af-kanonslag
    Sidst redigeret af Casper the ghost : 08.10.19 kl. 19:17
    Casper the ghost


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2017
    Indlæg
    43

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Spot on. Desværre kan man mene, at man prædiker en smule for koret herinde, da jeg ikke tror man rammer det rette segment ift. gerningen.
    Købte øl da Zuma lavede saksesparket...


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af Banethecat Se meddelelser
    Spot on. Desværre kan man mene, at man prædiker en smule for koret herinde, da jeg ikke tror man rammer det rette segment ift. gerningen.
    Tror jeg nu ikke helt, ja på mange områder, og helt sikkert kanonslag har ingen formål, men mht til pyro, der er jeg personligt fan af det i det omfang det foregår “kontrolleret”. Med kontrolleret mener jeg, der er bestemte steder det er tilladt, S12, og man skal vide det kan foregå her, på udebane ligeledes, et område for det. Og hvis der er noget der kommer ind på banen eller lign, så måtte det gerne være en 2 kampe uden tilskuer. Men personligt kan jeg godt li stemningen ved pyro/andet røg og lign.

    Dog kan jeg ikke se noget formål med et kanonslag. Men synes ikke man kan sætte dem sammen som Casper gør.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Dog kan jeg ikke se noget formål med et kanonslag. Men synes ikke man kan sætte dem sammen som Casper gør.
    Skulle vi ikke bare lade myndighederne (som trods alt har forstand på tingene) bestemme hvad der er ok, og hvad er ikke er? Personligt synes jeg, at kanonslag og kastede raketter er fede, men håndgranater og flammekastere er måske lige i overkanten..... det er en glidebane, at vi som fans synes vi kan diktere reglerne ud fra, hvad vi lige synes er farlig eller flot.
    Indrettes der zoner til fyrværkeri (som du foreslår) then be my guest. Indtil da, så drop det lige meget for flot og festligt det er. Der er altid en som er lidt for stiv til at håndtere det, eller en som har lidt andre grænser end andre. Det dur bare ikke.

    Forøvrigt kan jeg sagtens forstå, at nogle fans synes at romerlys og lignende er helt ok, for klubbens håndtering af det er en joke. Man holder sig for øjne og ører og betaler glædelig enhver bøde (senest i dag er der åbnet i sag om fyrværkeri i Malmø mod os). Altså lige indtil der er en som kommer til skade (eller er tæt på). Så er man hellige og fordømmer det.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.10.19 kl. 10:38

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Hej,

    Denne tråd handler om

    K A N O N S L A G

    Kan I ikke godt holde alt andet pyrosnak ude af denne tråd?

    på forhånd tak
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Hej,

    Denne tråd handler om

    K A N O N S L A G

    Kan I ikke godt holde alt andet pyrosnak ude af denne tråd?

    på forhånd tak
    Det er vel interessant at diskutere, hvorfor nogle folk synes det er ok at medbringe kanonslag? Og en meget stor grund til dette er imo den stiltiende accept af, at andre former for fyrværkeri er accepteret blandt fans og for den sags skyld klub. Det vil være alletiders, hvis du eller andre kan finde andre årsager, så vi kan komme det til livs så vidt som muligt.

    Men vi kan da sagtens alle lukke øjnene, holde hinanden i hånden og blive enige om, at kanonslag ikke er ok. Det er der sikkert ikke mange som er uenige i.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vel interessant at diskutere, hvorfor nogle folk synes det er ok at medbringe kanonslag? Og en meget stor grund til dette er imo den stiltiende accept af, at andre former for fyrværkeri er accepteret i visse fankredse.

    Men vi kan da sagtens alle lukke øjnene, holde hinanden i hånden og blive enige om, at kanonslag ikke er ok. Det er der sikkert ikke mange som er uenige i.

    Øhhh... du læser ikke hvad jeg skriver.

    Diskussionen vedr kanonslag er fint, men når du begynder at blande røg ind i denne tråd, så ender den i en skyttegravskrig, som man kan se i 100 andre pyro-tråde her på SL.

    Hvis du holder dig til hvad trådstarter skriver om, så kan vi få en debat om kanonslag.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...blive enige om, at kanonslag ikke er ok. Det er der sikkert ikke mange som er uenige i.
    Et eller andet sted kunne jeg forestille mig, at de kegler der stadig kyler med dem, måske vil være uenige?
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Mit 16årige jeg, syntes at kanonslag var vildt fede, mit 52årige og den resterende hørelse, not so much! Længere er den vel ikke..?
    Imod moderne stemningsdiktatur

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Øhhh... du læser ikke hvad jeg skriver.

    Diskussionen vedr kanonslag er fint, men når du begynder at blande røg ind i denne tråd, så ender den i en skyttegravskrig, som man kan se i 100 andre pyro-tråde her på SL.

    Hvis du holder dig til hvad trådstarter skriver om, så kan vi få en debat om kanonslag.
    Jeg læser præcis, hvad du skriver. Du har helt ret i, at dette behøver ikke at blive en tråd for og imod pyro. Men jeg synes det er rimelig åbenlyst, at det vi fordømmer her (som alle er enige om) til dels er et biprodukt af det andet. Er du uenig i det?

    Og hvad er det egentlig vi skal diskutere, hvis vi KUN må snakke kanonslag? Bortset fra min meget ironiske beskrivelse af egne præferencer, så er der formentlig ingen (som vil svare) herinde som er uenige i OP.

    Edit:
    Det var forøvrigt ikke mig, der startede med at blande røg ind i det. Jeg besvarede et indlæg som handlede om begge dele.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.10.19 kl. 11:59

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du er jo åbenbart uenig :-)

    Det kunne være interessant at vide hvorfor de er så fede, dog. Hvad kan de – ud over høreskader?
    Altså groft sagt kan man vel sige det samme om det ord, som jeg åbenbart ikke må nævne. Hvad er der fedt ved det, andet end at man så ikke kan se de første 10 min af kampen?

    Svaret er sikkert ens for begges vedkommende, at nogen synes det skaber en fed stemning. Nogen er til lys, andre til brag. Nogen af os til ingen af delene. Accepterer man det ene, så er der med garanti nogen som ikke forstår, at det andet er totalt no-go. (og så brød jeg igen reglen, om at holde mig til kanonslag)
    Sidst redigeret af k@sper : 08.10.19 kl. 11:37

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Altså groft sagt kan man vel sige det samme om det ord, som jeg åbenbart ikke må nævne. Hvad er der fedt ved det, andet end at man så ikke kan se de første 10 min af kampen?

    Svaret er sikkert ens for begges vedkommende, at nogen synes det skaber en fed stemning. Nogen er til lys, andre til brag. Nogen af os til ingen af delene. Accepterer man det ene, så er der med garanti nogen som ikke forstår, at det andet er totalt no-go. (og så brød jeg igen reglen, om at holde mig til kanonslag)
    Det jeg reagerede på var at du skrev "Personligt synes jeg, at kanonslag og kastede raketter er fede ..." – den sarkasme var åbenbart alt for subtil til at jeg kunne forstå at du ikke brød dig om kanonslag, så jeg trækker mig bare diskret ;-)

    Men er stadig nysgerrig efter hvorfor nogen er begejstrede for netop dem. Formentlig er det dog nemt at gætte: Fordi de giver en nem følelse af at være intimiderende og farlig.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg læser præcis, hvad du skriver. Du har helt ret i, at dette behøver ikke at blive en tråd for og imod pyro. Men jeg synes det er rimelig åbenlyst, at det vi fordømmer her (som alle er enige om) til dels er et biprodukt af det andet. Er du uenig i det?

    Det der gider jeg ikke, hej hej
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det jeg reagerede på var at du skrev "Personligt synes jeg, at kanonslag og kastede raketter er fede ..." – den sarkasme var åbenbart alt for subtil til at jeg kunne forstå at du ikke brød dig om kanonslag, så jeg trækker mig bare diskret ;-)
    Jeg tænkte, at det efterfølgende med håndgranater og flammekastere gjorde det klart :)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Men er stadig nysgerrig efter hvorfor nogen er begejstrede for netop dem. Formentlig er det dog nemt at gætte: Fordi de giver en nem følelse af at være intimiderende og farlig.
    Du har formentlig ret. Der er sikkert også nogen som bare har misforstået, hvad man må og ikke må og tror det hører til i et derby. Andre synes måske bare det er sjovt. Dumt er det i hvert fald.

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Kanonslag er ikke legetøj!

    Citat Oprindeligt indsendt af DiabloDiego#15 Se meddelelser
    Et eller andet sted kunne jeg forestille mig, at de kegler der stadig kyler med dem, måske vil være uenige?
    Ja og det er dem, som er dækket ind af "ikke mange".

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Kanonslag på Nedre C - tænk dig dog om!
    By FCTorben in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 10.08.10, 20:33
  2. FCN-FCK: kanonslag mm.
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 195
    Sidste Meddelelse: 22.04.07, 10:15
  3. Kanonslag på A?
    By Flerbizky in forum De korte linier
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 22.12.05, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •