Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    58 76.32%
  • Uafgjort

    8 10.53%
  • EfB vinder

    10 13.16%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 49 af 49

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (20/10-2019 kl. 16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (20/10-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man læser med på Sidelinien, så får man altid fornemmelsen af, at vi er i gang med en af vores værste sæsoner :-D

    Det rammer dog ret godt min fornemmelse af sæsonen, nemlig at vores pointhøjst egentlig er fornuftig, men at FCM er i gang med noget ekstraordinært.
    Med til historien hører dog også, at vi startede rekordgodt, men at vi efter skaderne til Wind og nDoye er gået ned i kadence både spilmæssigt og pointmæssigt, hvilket selvfølgelig er helt naturligt, men også problematisk. Her har det manglende output på de offensive indkøb selvfølgelig også noget at sige (ikke at de skal være endnu en diskussion af indkøb), ligesom vi er presset af mange skader og et ret hårdt europæisk program. FCM har helt belejligt meldt sig ud af Europa og pokal (den ryger vi nok også ud af mod FCM)

    Havde FCM ikke haft den voldsom gode sæson som de nu en gang har haft, så havde jeg egentlig ikke været ret bekymret mht at genvinde titlen. Selv med skader og dårligt spil i denne periode, så havde vi med al sandsynlighed uden de store problemer kunne holde os i toppen og i hvert fald indenfor rimelig afstand til guldet. Og spillet og kvaliteten skal nok komme igen indenfor en rimelig overskuelig periode (kan vare til vinter) - så stor er min tiltro i hvert fald til den sportslige ledelse. Men problemet er som nævnt, at denne overskuelige periode nemt kan blive for lang netop pga FCM's absurde pointhøst indtil nu. Desværre fik de mange mange point under deres spillemæssige krise, imens vi i vores pågående vanskeligheder har noget sværere ved at hente point især på udebane i superligaen. Som du skriver må vi fortsætte med at kæmpe, ikke miste troen og bygge på, og så ellers krydse fingre for at vi stadig er i spil til mesterskabet ved vintertid. Der er desværre ingen kvikfix.
    Jeg synes nu ikke vi er i gang med en af vores værste sæsoner, ligesom det heller ikke er min opfattelse at stemningen herinde tyder på det – man kan vel bare grave nogle tråde op fra 17/18 sæsonen.

    Jeg er dog, ligesom mange andre, ganske utilfreds med spillet. Det har langt fra været overbevisende og der er markante mangler både offensivt og defensivt. Et stort problem er nok også, at vi var en del der forventede, at dette skulle være en af de sæsoner hvor vi topper. Vi havde en nedturssæson, efterfulgt af en sæson hvor vi byggede op (som alligevel præsterede flot i ligaen) og så skulle vi gerne ramme et vist topniveau nu. Der er selvfølgelig en del faktorer der spiller ind i den sammenhæng. De solgte spillere og skaderne er selvfølgelig en væsentlig faktor, ligesom at kantspillerne generelt har svigtet, men det ændrer alligevel ikke på de forventninger vi (med rette) har haft.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (20/10-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes nu ikke vi er i gang med en af vores værste sæsoner, ligesom det heller ikke er min opfattelse at stemningen herinde tyder på det – man kan vel bare grave nogle tråde op fra 17/18 sæsonen.

    Jeg er dog, ligesom mange andre, ganske utilfreds med spillet. Det har langt fra været overbevisende og der er markante mangler både offensivt og defensivt. Et stort problem er nok også, at vi var en del der forventede, at dette skulle være en af de sæsoner hvor vi topper. Vi havde en nedturssæson, efterfulgt af en sæson hvor vi byggede op (som alligevel præsterede flot i ligaen) og så skulle vi gerne ramme et vist topniveau nu. Der er selvfølgelig en del faktorer der spiller ind i den sammenhæng. De solgte spillere og skaderne er selvfølgelig en væsentlig faktor, ligesom at kantspillerne generelt har svigtet, men det ændrer alligevel ikke på de forventninger vi (med rette) har haft.
    Jeg er ganske enig. Det her var sæsonen, hvor vi igen skulle toppe, men 1-2 uger med et salg af sidste sæsons topscorer, et brændt straffe for meget mod Røde Stjerne og et par efterfølgende dage med skader til Wind og NDoye smadrede dette. Forhåbentlig bliver dette ikke en helt spildt sæson. Kan vi fedte guldet hjem på en eller anden måde, så føler jeg ikke, at der er så langt hen til endnu en spillemæssig og resultatmæssig top. Især ikke hvis Ståle får sin plan banket igennem på ledelsesgangen med, at vi er nødt til at holde lidt længere på profiler og dermed æde et underskud af og til. Vi er i hvert fald imo ret meget bedre end 17/18 niveau og dermed et meget bedre sted i genopbygningsfasen. Men det kræver, at vi bliver forskånet for de alt for mange længerevarende skader til bærende spillere. Ellers bliver det nok bare mere af det nuværende middelmådige spil med den ene nødløsning efter den anden.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (20/10-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man læser med på Sidelinien, så får man altid fornemmelsen af, at vi er i gang med en af vores værste sæsoner :-D

    Det rammer dog ret godt min fornemmelse af sæsonen, nemlig at vores pointhøjst egentlig er fornuftig, men at FCM er i gang med noget ekstraordinært.
    Med til historien hører dog også, at vi startede rekordgodt, men at vi efter skaderne til Wind og nDoye er gået ned i kadence både spilmæssigt og pointmæssigt, hvilket selvfølgelig er helt naturligt, men også problematisk.
    Jeg vil nu vove den påstand, at vi også haltede gevaldigt spillemæssigt, før vi mistede N'Doye og Wind. De to var bare så skarpe oppe foran, at vi det på trods hev et imponerende antal point hjem alligevel. Men selvfølgelig er det her ikke den værste sæson nogensinde. Det er dog bekymrende, hvor ordinært et meget dyrt hold af spillere, der på papiret burde være et niveau over 95 procent af alle andre spillere i ligaen, præsterer. Også selv om det hele selvfølgelig ikke kan forventes at køre i olie fra dag 1 med så mange udskiftninger i truppen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Esbjerg fB (20/10-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg vil nu vove den påstand, at vi også haltede gevaldigt spillemæssigt, før vi mistede N'Doye og Wind. De to var bare så skarpe oppe foran, at vi det på trods hev et imponerende antal point hjem alligevel. Men selvfølgelig er det her ikke den værste sæson nogensinde. Det er dog bekymrende, hvor ordinært et meget dyrt hold af spillere, der på papiret burde være et niveau over 95 procent af alle andre spillere i ligaen, præsterer. Også selv om det hele selvfølgelig ikke kan forventes at køre i olie fra dag 1 med så mange udskiftninger i truppen.
    Den påstand har du ret i. Selve spillet var langt fra prangende selv da Wind og N'doye spillede fra start. De 2 havde så bare kvaliteten oppe i front og scoret målene. Nu, hvor Boilesen, Ankersen og Skov ikke er til rådighed så kan man virkelig mærke, hvor meget de betød for vores spil på banen :)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  3. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 03.04.19, 07:39
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •