Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Dynamo Kiev vinder

    28 40.58%
  • Uafgjort

    37 53.62%
  • FCK vinder

    4 5.80%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 68 af 68

Emner: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Skal vi lige have nogle kilder på her, og så tage det ud fra facts?

    https://divisionsforeningen.dk/wp-co...-2019-2020.pdf

    Jeg kan ikke se noget om at klubben har indflydelse, og slet ikke med tanke på at få den flyttet medmindre Nordsjælland også er enige i det.

    I både de indledende og de afsluttende runder fastsætter administrator spillestederne samt dato og klokkeslæt for kampene under behørig hensyntagen til bestemmelserne i §§ 5.4 og 5.5.

    Kampene lægges på det klokkeslæt, som administrator og programgruppen finder gunstigst, og kan ikke fordres flyttet af hensyn til lokale turneringskampe.


    Skal en klub afgive to eller flere spillere fra sit førstehold til landskampe, kampe godkendt af DBU eller Divisionsforeningen, eller skal en klub deltage i en UEFA-kamp, hvor det planlagte begyndelsestidspunkt for de pågældende kampe ligger mindre end tre nætter efter det planlagte begyndelsestidspunkt for en pokalkamp, til hvilken de pågældende er spilleberettiget, er klubben berettiget til efter ansøgning herom at få pokalkampen flyttet.


    og så en lidt komisk betaling her.
    for runde 4 og 5

    DBU betaler udeholdet kr. 25.000 i rejsetilskud, hvis holdet krydser Storebælt, ellers kr. 10.000 i rejsetilskud.

    og semifinale.

    Hjemmeholdet betaler kr. 100.000 til udeholdet inkl. kompensation for rejseomkostninger.

    Lidt speciel måde at gøre der op på, men hvad ved jeg :).
    Er du nu sikker på, at du har samlet et dækkende billede af alle relevante informationer?
    Goldbæks Højrefod

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Er du nu sikker på, at du har samlet et dækkende billede af alle relevante informationer?
    Nej det er jeg sådan set ikke, men jeg kommer her ind med nogle facts omkring hvordan det er sat op.

    Det at divisionsforeningen ikke har modtaget et ønske om at flytte kampen, er ifølge reglerne meget naturlige, da FCN også skulle give en accept af dette, da vi ikke er ramt af nogle af undtagelserne.

    Hvis der er andre der kan give nogle konkrete facts om hvordan kampdagen fx er fastsat, så lytter jeg gerne.

    Dog er jeg enig i dig omkring dette at køre det så meget op. Jeg så hellere at vi gik ud og spillede et reservehold i pokalen, og så kom debatten efter det. Specielt når vi ikke har nogle regler om at det skal være et godt hold vi stiller(som jeg mener der er noget med i England).

    Så er det kun et spørgsmål om vores reserver alle er spilleberettiget, men det burde de vel være?
    Sidst redigeret af engulf : 27.10.19 kl. 11:07

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Det er ren gætværk fra vores side mht, hvad der sker på den interne kommunikation mellem klubber og DBU. Så når du spørger om, hvorfor vi starter med denne kommunikation (som dermed lyder offeragtigt), så ved vi vel rent faktisk ikke, om der har været en masse interne diskussioner mellem FCK, DBU og andre klubber inden. (Det er sikkert en on-going diskussion på diverse møder i klub- og DBU-regi.) Ligesom Ståle flere gange før har påpeget disse udfordringer uden at der er kommet nogen nævneværdig forbedringer.

    Det vi formentlig med temmelig stor sikkerhed kan konkludere er, at dette ikke var en tilfældig udmelding som Ståle lige fandt på i øjeblikket. Det virkede som en helt bevidst og overvejet handling. Det er (som jeg tolker det) ikke bare en Ståle der ville ud og jamre (som nogen tolker det her), men en Ståle som vil lægge pres på DBU/turneringsudvalg for ændringer for fremtiden. Så kan man hade det eller acceptere det, men Ståle er oftest dygtig til at bruge medierne på den måde. Og nævnes problematikken nok gange, så bliver det også "en sandhed" ude blandt journalister og fans og noget som DBU er nødt til at forholde sig til. Er man stille og kun brokker sig på møder, så sker der formentlig ikke en skid, da FCK pt. står forholdsvis alene i denne kamp.
    Lad os lige tage et meget vigtigt faktum her, da der stadig rettes skyts den gale vej: DBU står ikke for at arrangere Superligaen og pokalen. Det gør Divisionsforeningen, klubbernes eget organ, med et medlem fra København i bestyrelsen.

    Hvad angår om man så mener han jamrer eller ej er helt op til egen tolkning af hvad han meldte ud. Jeg minder kun om, at han påstod det var "en skandale", "rent idioti", "meningsløst" og "pinligt", at København har en pokalrunde i en midtuge hvor der ikke er europæiske kampe. Døm selv om det er jammer eller ej. Det er jo trods alt subjektivt.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Lad os lige tage et meget vigtigt faktum her, da der stadig rettes skyts den gale vej: DBU står ikke for at arrangere Superligaen og pokalen. Det gør Divisionsforeningen, klubbernes eget organ, med et medlem fra København i bestyrelsen.

    Hvad angår om man så mener han jamrer eller ej er helt op til egen tolkning af hvad han meldte ud. Jeg minder kun om, at han påstod det var "en skandale", "rent idioti", "meningsløst" og "pinligt", at København har en pokalrunde i en midtuge hvor der ikke er europæiske kampe. Døm selv om det er jammer eller ej. Det er jo trods alt subjektivt.
    Fair nok hvis der er nogen der mener, at det ikke er jammer. Men det er vel objektivt set mild hykleri, at man brokker sig over placeringen af en pokalkamp, som man muligvis selv kunne have fået flyttet, hvis man havde bedt om det i god tid. Både divisionsforeningens formand, TV og FCN har jo været ude at sige, at FCK intet har gjort for at flytte kampen, og ingen af dem har afvist at man kunne have flyttet kampen (https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...enhavn/7847328).

    Ståle jamrer efter min mening ofte for at flytte fokus fra egne problemer. Det kan være meget godt spingreb at bruge, men i dette tilfælde var den så for tyk, og det har backfiret. Jes Mortensen kommer efter min opfattelse med en halv indrømmelse(https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...mstilling-igen ), når han siger at det ikke handler om denne kamp men er mere generet. Det siger han selvfølgelig fordi FCK - for næsten alle andre end en gruppe på fck's fanforum - har en meget dårlig sag her.

    Ståle har selv købt Bjelland og Boilesen mfl. med usædvanlig dårlig skadeshistorik + solgt vores to største stjerner en uge inden den afgørende CL-kamp + købt superligaens dyreste spiller nogensinde, som så åbenbart ikke er god nok til bænken. Så vi har også selv en del af skylden for at efteråret ikke glider i olie. Jeg siger ikke, at det er hovedforklaringen, men det kan vel være en del af grunden til, at han spinner og bruger programudvalget som scapegoat for et presset efterår.
    Danmark til Valby Bakke

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Lad os lige tage et meget vigtigt faktum her, da der stadig rettes skyts den gale vej: DBU står ikke for at arrangere Superligaen og pokalen. Det gør Divisionsforeningen, klubbernes eget organ, med et medlem fra København i bestyrelsen.
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har styr på alle sammenhænge mellem de forskellige udvalg, foreninger osv. Men fair nok, så lad os da skyde på divisionsforeningen i stedet. Det ændrer næppe meget i diskussionen, om det er det ene (DBU) eller det andet (Divisionsforeningen), som ifølge FCK ikke tænker sig om. Jeg går ud fra, at det er Daniel Rommedahl som er det københavnske medlem du nævner. Mon ikke kritikken så skal ses i lyset af, at han ikke kan få vores ideer igennem?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvad angår om man så mener han jamrer eller ej er helt op til egen tolkning af hvad han meldte ud. Jeg minder kun om, at han påstod det var "en skandale", "rent idioti", "meningsløst" og "pinligt", at København har en pokalrunde i en midtuge hvor der ikke er europæiske kampe. Døm selv om det er jammer eller ej. Det er jo trods alt subjektivt.
    Ja det er da helt subjektivt. Så minder jeg om, at han da i dette interview da vist ikke bruger det som undskyldning for vores dårlige resultater, men blot påpeger (omend i lidt voldsomme vendinger) en problematik, som man med fordel for dansk fodbold generelt kunne kigge lidt på. Jeg ved godt, at du synes det er pinligt og ren jammer - jeg synes det er en voldsom betegnelse. Jammer er for mig Thomas Thomasberg der igen og igen føler sig snydt efter nederlag i øst for Storebælt. Ståles udbrud er for mig mere et politisk spil som sker helt bevidst efter et godt resultat netop for ikke at virke som en undskyldning eller jammer.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle jamrer efter min mening ofte for at flytte fokus fra egne problemer. Det kan være meget godt spingreb at bruge, men i dette tilfælde var den så for tyk, og det har backfiret. Jes Mortensen kommer efter min opfattelse med en halv indrømmelse(https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...mstilling-igen ), når han siger at det ikke handler om denne kamp men er mere generet. Det siger han selvfølgelig fordi FCK - for næsten alle andre end en gruppe på fck's fanforum - har en meget dårlig sag her.

    Ståle har selv købt Bjelland og Boilesen mfl. med usædvanlig dårlig skadeshistorik + solgt vores to største stjerner en uge inden den afgørende CL-kamp + købt superligaens dyreste spiller nogensinde, som så åbenbart ikke er god nok til bænken. Så vi har også selv en del af skylden for at efteråret ikke glider i olie. Jeg siger ikke, at det er hovedforklaringen, men det kan vel være en del af grunden til, at han spinner og bruger programudvalget som scapegoat for et presset efterår.
    Well, det er nok svært at vide, eftersom ingen af os kan læse tanker. Men hvis det virkelig er grunden, så synes jeg

    1) timingen er lidt underlig. Hvorfor ikke komme med den en dag, hvor man rent faktisk får kritik af resultaterne, hvis det skal bruges som undskyldning og for at fjerne fokus fra selvforskyldte problemer? I så fald havde det da været mere naturligt at øffe over kampprogram, når vi har tabt i aften eller når vi ryger ud til FCN torsdag, hvad vi med meget stor sandsynlighed gør.

    2) problematikken har man da vist også haft op at vende (øffet over) på tidspunkter, hvor det meste har kørt som smurt.

    Jeg ved godt, at holdningen blandt mange herinde er, at Ståle gør alt for at fjerne kritik fra sig selv. Men måske han rent faktisk netop i denne sag blot forsøger at ændre på noget, som på sigt vil komme dansk fodbold (og selvfølgelig os selv) til gode?

  9. #67
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Well, det er nok svært at vide, eftersom ingen af os kan læse tanker. Men hvis det virkelig er grunden, så synes jeg

    1) timingen er lidt underlig. Hvorfor ikke komme med den en dag, hvor man rent faktisk får kritik af resultaterne, hvis det skal bruges som undskyldning og for at fjerne fokus fra selvforskyldte problemer? I så fald havde det da været mere naturligt at øffe over kampprogram, når vi har tabt i aften eller når vi ryger ud til FCN torsdag, hvad vi med meget stor sandsynlighed gør.

    2) problematikken har man da vist også haft op at vende (øffet over) på tidspunkter, hvor det meste har kørt som smurt.

    Jeg ved godt, at holdningen blandt mange herinde er, at Ståle gør alt for at fjerne kritik fra sig selv. Men måske han rent faktisk netop i denne sag blot forsøger at ændre på noget, som på sigt vil komme dansk fodbold (og selvfølgelig os selv) til gode?
    I min helt ærlige forståelse, så tror jeg, at der 'røget en finke af panden' fra Ståles side, og så er der ikke mere i det.

    Jeg tilhører den gruppe, der mener, at det kunne være håndteret anderledes.

    Når det er sagt, så kan jeg godt udvise en ret stor forståelse for, hvis det sker en gang i mellem. Ståle er efter min mening, den med afstand bedste træner, der er og har været i Superligaen, pt. er han den med afstand bedst egnede træner til hold i Skandinavien, han vende kampe for holdet etc. Der kan fyldes meget mere på, for manden er i min optik helt unik for FCK.

    Så ryger der (måske) en finke af panden, fred være med det. Jeg tænker, at han er i et top-eksponeret job, hvor han skal finde sig i meget. Jeg bliver tit selv ret harm, når jeg læser journalister, 'eksperter', administrative medarbejdere mm. som mener, at de har ret til at kommentere og vurdere Ståles arbejde fra en ophøjet piedestal i den brede ffentlighed. Hvis manden så ind i mellem får brug for at lukke lidt luft ud, så er det også OK - selvom jeg foretrækker den arrogante overskudsagtige version.
    Goldbæks Højrefod

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ... Jammer er for mig Thomas Thomasberg der igen og igen føler sig snydt efter nederlag i øst for Storebælt. Ståles udbrud er for mig mere et politisk spil som sker helt bevidst efter et godt resultat netop for ikke at virke som en undskyldning eller jammer.
    Så tager du også lige fat i al jammers Moder - der kan jo godt være tale om jammer, selv om det ikke kommer direkte ud af skødet på kilden selv :-)
    Goldbæks Højrefod

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 31.07.19, 20:04
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •