Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Dynamo Kiev vinder

    28 40.58%
  • Uafgjort

    37 53.62%
  • FCK vinder

    4 5.80%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 68

Emner: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ift kampprogrammet. Jeg synes tidligere, at Ståle har haft en pointe, og jeg er sgu egentlig næsten altid med på en DBU-sviner, men resten af året er der altså kamp i suppen søndag og så europæisk torsdag. Det kan man sgutte klage stort over. Han siger i interviewet også, at vi spiller tre kampe på 6 dage, og det passer simpelthen ikke. Det spiller vi ikke sådan som kampprogrammet er lagt de kommende måneder. Den der pokalkamp mod Farum falder mellem to suppekampe og påvirker ikke europa, og han kan for min skyld fint stille med et b-hold, hvis han er bekymret for at det koster i suppen. Men det koster altså ikke i Europa. Og han har lige haft en landskamppause, hvor flertallet har kunnet hvile sig. Men overordnet set er jeg enig. DBU er da nogle idioter.
    Det med 3 kampe indenfor 6 dage er nok bare en sprogbøf. Når vi spiller søndag-søndag, så siger vi at der er en uge (7 dage) mellem kampene. Nu er der en dag mindre, hvilket godt kan blive til 3 kampe på seks dage, om end det selvfølgelig er 7.

    Ikke desto mindre kan jeg nu godt forstå hans harme. Vi er i et enormt hårdt program, så hvis pokalen lige så godt kan ligge efter jul, så er det da himmelråbende idiotisk at spille nu. Du har ret i, at det ikke påvirker Europa, men det er jo kun rigtigt, såfremt vi spiller med et b-hold (måske nærmere C-hold) i pokalen. Ellers er der ekstra slid og mindre restitution og tid på træningsbanen. Nu ender det helt sikkert med, at vi stiller med et ret dårligt hold torsdag og med ret stor sandsynlighed ryger ud. Det kan ikke være i DBU's interesse at landets største hold nu langt hen af vejen tvinges til at nedprioritere pokalen kraftigt.

    Og så skal aftenens udbrud nok ses i lyset af mange andre dårlige planlægninger. Feks. har vi to udekampe i Europa torsdag kl 21 efterfulgt af meget tidlige kampe om søndagen mod BIF (næste gang kl 11.45). Vi kan jo dårligt nå hjem fra Lugano, inden der skal spilles igen.
    Sidst redigeret af k@sper : 25.10.19 kl. 10:51

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det med 3 kampe indenfor 6 dage er nok bare en sprogbøf. Når vi spiller søndag-søndag, så siger vi at der er en uge (7 dage) mellem kampene. Nu er der en dag mindre, hvilket godt kan blive til 3 kampe på seks dage, om end det selvfølgelig er 7.

    Ikke desto mindre kan jeg nu godt forstå hans harme. Vi er i et enormt hårdt program, så hvis pokalen lige så godt kan ligge efter jul, så er det da himmelråbende idiotisk at spille nu. Du har ret i, at det ikke påvirker Europa, men det er jo kun rigtigt, såfremt vi spiller med et b-hold (måske nærmere C-hold) i pokalen. Ellers er der ekstra slid og mindre restitution og tid på træningsbanen. Nu ender det helt sikkert med, at vi stiller med et ret dårligt hold torsdag og med ret stor sandsynlighed ryger ud. Det kan ikke være i DBU's interesse at landets største hold nu langt hen af vejen tvinges til at nedprioritere pokalen kraftigt.

    Og så skal aftenens udbrud nok ses i lyset af mange andre dårlige planlægninger. Feks. har vi to udekampe i Europa torsdag kl 21 efterfulgt af meget tidlige kampe om søndagen mod BIF (næste gang kl 11.45). Vi kan jo dårligt nå hjem fra Lugano, inden der skal spilles igen.
    Var der ikke en ligende situation sidste år, hvor vi røg ud til midtjylland i pokalen. Dette var også en midtuge kamp i ugen mellem gruppespil, og rundt om et derby og endnu en fcm kamp? Hvis jeg ikke husker helt galt, så blev andre kampe i pågældende pokalrunde, afviklet i foråret. Nu er vi i den heldige / uheldige situation at det kun er fck der spiller regelmæssigt i europa, og vi er derfor også eneste klub, hvor pågældende kan være et problem. I dbu/divisionforeningen er der i hvert fald ikke en tydelig lyst til at følge andre landes eksempler, ved at tage hensyn til europa programmet når der planlægges det hjemlige program. Man kan overveje om der ligger et dybt nationalt dna (undskyld) bagved.

    Det er lige før at ståle burde rette sin kritik mod tv nærmere end dbu, da MTG/Discovery i den grad er økonomisk interesseret i at deres produkt er så stærkt som muligt, og det bliver det af at fck når langt i europa, og at fck stiller i stærkeste i pokalen.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Ståle Salvatore gør det igen. Det er denondemebrølme kedsommeligt ift. æstetisk fodboldspil at følge FCK's europæiske kampagner, men hvor er det imponerende. Specielt ift. alle andre danske hold, vi kan sammenligne os med.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det fandt jeg skam helt selv ud af :-) Jeg tror faktisk ikke, at der er ret mange andre end mig, der ville kunne finde ud af det :-)

    Det kræver nemlig dels adgang til data, som ikke umiddelbart ligger og flyder - jeg har selv bygget min database fra bunden af, og så kræver det, at man enten kan sin SQL og kan slå sjove knuder på databasen eller at man koder det op i et eller andet andet, hvor det helt givet vil kræve mere tid og mere kode - og sidst og absolut vigtigst, så kræver det, at man gider at bruge en frygtelig masse tid på bare at kigge på data og helt manuelt opdage diverse "stimer", som f.eks. at "Det var sørme mange kampe i træk at vi ikke har lukket så mange mål ind i Europa. Gad vide hvad rekorden er".

    At jeg lige opdagede rekorden lige da vi havde tangeret den efter 1-1 i Malmø, det var så rent tilfældigt. Ofte opdager man rekorder, og så ser man, at den måske kan slås hvis stimen fortsætter x kampe endnu. Så laver jeg en lille note om, lige at checke igen om rekorden stadig lever, når vi er kommet lidt tættere på.

    Derudover så har jeg også en skovlfuld automatiske scripts, der checker alle mulige mere eller mindre mærkelige rekorder, men det har jeg kun lavet for Superligaen. Den kører så op til hver runde og spytter ting ud som f.eks. http://ougar.dk/filer/optakt_agf_fck.txt Der kan man jo se, at der er hele 4 superliga-rekorder på spil på søndag - men måske nogle lettere opskure nogle af slagsen :-)
    Det er fanme sprødt det dér, hands down!

    Har du tilfældigvis også listen over de 24 kampe?

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Var der ikke en ligende situation sidste år, hvor vi røg ud til midtjylland i pokalen. Dette var også en midtuge kamp i ugen mellem gruppespil, og rundt om et derby og endnu en fcm kamp? Hvis jeg ikke husker helt galt, så blev andre kampe i pågældende pokalrunde, afviklet i foråret. Nu er vi i den heldige / uheldige situation at det kun er fck der spiller regelmæssigt i europa, og vi er derfor også eneste klub, hvor pågældende kan være et problem. I dbu/divisionforeningen er der i hvert fald ikke en tydelig lyst til at følge andre landes eksempler, ved at tage hensyn til europa programmet når der planlægges det hjemlige program. Man kan overveje om der ligger et dybt nationalt dna (undskyld) bagved.

    Det er lige før at ståle burde rette sin kritik mod tv nærmere end dbu, da MTG/Discovery i den grad er økonomisk interesseret i at deres produkt er så stærkt som muligt, og det bliver det af at fck når langt i europa, og at fck stiller i stærkeste i pokalen.
    Nej, det er ikke rigtigt at der blev spillet i foråret, selv om runden blev spredt helt absurd bredt. Og det er selvfølgelig heller ikke sandt hvad Ståle påstod, at "Nordsjælland mødte Vestsjælland lillejuleaften". Tror egentlig ikke, "Vestsjælland" findes længere.



    De spillede – mod Vendsyssel! – på den frie midtuge, der kommer ugen inden den sidste runde i Europa. Lur mig om han ikke havde været lige så utilfreds hvis der havde ligget en pokalkamp dér, en uge inden Malmökampen der kan afgøre det hele.

    Det dér med et dansk dna, der antyder at der skulle være en generel interesse i at se København fejle? Det Jantekort synes jeg egentlig burde være under vores værdighed, men det er helt klart Ståle selv der bringer det i spil, så man kan vel knap klage over at det bliver et emne generelt.

    Men tænk nu over det. Som om der sidder folk og lægger programmet sidste vinter – ud fra helt samme skabelon som alle de andre år – og siger "Vi skal have København ned med nakken, for vi ved allerede nu at de er de eneste der spiller europæisk, og formentlig endda om torsdagen". Ikke bare er det ret paranoidt hvad angår hensigten, men hvordan hulen skulle man kunne vide at det er tilfældet?

    Og han hiver så også de andre lande ind i det (mens han i øvrigt siger at han ikke vil have aflyst hele runder, som Røde Stjerne ...), men ... Ukraine spiller altså også for fuld damp nu. Kiev har også en pokalkamp midt på ugen, mod landets absolut stærkeste hold. (Og på et endnu mere stupidt tidspunkt end vores).



    Og kigger vi så på andre lande, er der fuld runde i Serie A og La Liga i samme uge. Det samme i Belgien og Skotland. Pokal i Tyskland, England, Frankrig. Masser af europæiske deltagere har kampe dér.

    Så at komme en uge inden en kamp og bede om at få den fjernet, uden at have gjort den mindste indsigelse aller-allersenest da vi kom i Europa League, det er sgu lidt pinligt og whiny. Og at sige at andre lande beskytter hold, det er en af Ståles mange usandheder som man vel diplomatisk kan kalde 'spin'. Havde det været en af vores konkurrenter, havde der da også lydt et kæmpe "stram op, I er her for at spille fodbold"-svar her på forummet.

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Vi bør benytte lejligheden til at rose Ståle i denne uge. Havde vi tabt igår, havde vi været efter ham med den opstilling. I kampen mod Esbjerg "satser" han og spiller med Mo og Bendtner, hvilket jeg synes var helt rigtigt set. Så roterer han kraftigt i starteren mod Kiev (hvor kom Oviedo lige fra?), og det er fuldstændig nødvendigt med rotation, hvis vi skal hænge på i Suppen. Nu har vi friske kræfter på en del positioner mod AGF.


    I øvrigt: Ougar, det er *virkelig* stærkt arbejde. Som sagt tidligere, bør du jo krediteres nå "din" stat går sin gang i medierne
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sejt! Du bør gøre mere for at få din velfortjente credit. Johan Lange har jo givetvis siddet og læst med her - eller er blevet gjort opmærksom på rekorden af en, der læser med herinde - og dit navn bør da retteligt fremgå af artiklerne: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...dssygt/7846813
    Jeg tænker, at ougar skal forberede sig på at gemme sig for Ståle-raus'erne (og dem der i øvrigt ønsker mere offensiv fodbold), for nu kan vi da se frem til mange år med uændret tilgang til 'kontrolleret offensiv' fodbold.. Manden bliver jo helt umulig at overbevise om noget andet, efter offentliggørelsen af denne bedrift. 😊😊
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nej, det er ikke rigtigt at der blev spillet i foråret, selv om runden blev spredt helt absurd bredt. Og det er selvfølgelig heller ikke sandt hvad Ståle påstod, at "Nordsjælland mødte Vestsjælland lillejuleaften". Tror egentlig ikke, "Vestsjælland" findes længere.



    De spillede – mod Vendsyssel! – på den frie midtuge, der kommer ugen inden den sidste runde i Europa. Lur mig om han ikke havde været lige så utilfreds hvis der havde ligget en pokalkamp dér, en uge inden Malmökampen der kan afgøre det hele.

    Det dér med et dansk dna, der antyder at der skulle være en generel interesse i at se København fejle? Det Jantekort synes jeg egentlig burde være under vores værdighed, men det er helt klart Ståle selv der bringer det i spil, så man kan vel knap klage over at det bliver et emne generelt.

    Men tænk nu over det. Som om der sidder folk og lægger programmet sidste vinter – ud fra helt samme skabelon som alle de andre år – og siger "Vi skal have København ned med nakken, for vi ved allerede nu at de er de eneste der spiller europæisk, og formentlig endda om torsdagen". Ikke bare er det ret paranoidt hvad angår hensigten, men hvordan hulen skulle man kunne vide at det er tilfældet?

    Og han hiver så også de andre lande ind i det (mens han i øvrigt siger at han ikke vil have aflyst hele runder, som Røde Stjerne ...), men ... Ukraine spiller altså også for fuld damp nu. Kiev har også en pokalkamp midt på ugen, mod landets absolut stærkeste hold. (Og på et endnu mere stupidt tidspunkt end vores).



    Og kigger vi så på andre lande, er der fuld runde i Serie A og La Liga i samme uge. Det samme i Belgien og Skotland. Pokal i Tyskland, England, Frankrig. Masser af europæiske deltagere har kampe dér.

    Så at komme en uge inden en kamp og bede om at få den fjernet, uden at have gjort den mindste indsigelse aller-allersenest da vi kom i Europa League, det er sgu lidt pinligt og whiny. Og at sige at andre lande beskytter hold, det er en af Ståles mange usandheder som man vel diplomatisk kan kalde 'spin'. Havde det været en af vores konkurrenter, havde der da også lydt et kæmpe "stram op, I er her for at spille fodbold"-svar her på forummet.
    Fin gennemgang og jeg undrer mig til tider over Ståle. Han er i Superliga sammenhæng både ekstrem kompetent og overlegen og har derfor også en sær-status i mange af disse sammenhænge.

    Vi har lige lavet et fantastisk resultat og en bund-solid præstation - udstrål overskud, styrke og tag pointene hjem i pressen. Har vi noget at brokke os over, så gør det på de indre linier i fodbold systemet. Det vil klæde klubben meget bedre at fremstå sådan - og så har jeg det generelt svært med offer-kultur.
    Goldbæks Højrefod

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dorffen Se meddelelser
    Det er fanme sprødt det dér, hands down!

    Har du tilfældigvis også listen over de 24 kampe?
    Det har jeg skam. De er tweeted her: https://twitter.com/kghougaard/statu...868154880?s=19
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Fin gennemgang og jeg undrer mig til tider over Ståle. Han er i Superliga sammenhæng både ekstrem kompetent og overlegen og har derfor også en sær-status i mange af disse sammenhænge.

    Vi har lige lavet et fantastisk resultat og en bund-solid præstation - udstrål overskud, styrke og tag pointene hjem i pressen. Har vi noget at brokke os over, så gør det på de indre linier i fodbold systemet. Det vil klæde klubben meget bedre at fremstå sådan - og så har jeg det generelt svært med offer-kultur.
    Offer-kultur eller ej, så er det her politik. Og sagen er bare, at man på denne måde kan lægge lidt ekstra pres på DBU. Nu bliver aviser, debatpaneler i tv-programmer, diverse eksperter på twitter osv, osv igen opmærksom på problematikken. Kører man den udelukkende internt (hvilket man garanteret også har forsøgt), så er sandsynligheden for ændringer bare mindre.

    Det er klart, at det kan forekomme pinligt, at det altid er os/Ståle som kommer med den kritik, men nu er det jo os som gang på gang står i situationen. Selvom det også vil komme FCM og BIF til hjælp, så passer det dem sikkert fint at kunne holde lav profil og ingen af dem er formentlig kede af det lige nu.

    Det kan godt være, at Ståle overdriver lidt eller har nogle facts forkert, men i de store linjer har han imo ret. Hele fodbolddanmark snakker om, at det er uhyre vigtigt at vi forbedre eller i det mindste holder vores position i Europa. At man så ikke gør bare lidt mere for at hjælpe klubberne på vej, er sgu da dybt underligt. Den omtalte pokalkamp (som bare er en af de mange ting, som irriterer Ståle) kunne (så vidt jeg kan se) meget let lægges som sidste kamp inden jul eller første kamp efter jul, da den spilles i Parken. Også selvom datoerne er meldt ud for længst - det ville være en marginal anstrengelse fra turneringsudvalg/DBU at planlægge den bedre.

    Endvidere er Ståle nødt til at komme med kritikken efter et godt resultat. Ellers vil eksperter, interkrigere og den samlede Sidelinien blot råbe "dårlig undskyldning", hvs han lukker det ud efter et nederlag i Aarhus, i pokalen mod FCN eller ude mod Lugano.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Offer-kultur eller ej, så er det her politik. Og sagen er bare, at man på denne måde kan lægge lidt ekstra pres på DBU. Nu bliver aviser, debatpaneler i tv-programmer, diverse eksperter på twitter osv, osv igen opmærksom på problematikken. Kører man den udelukkende internt (hvilket man garanteret også har forsøgt), så er sandsynligheden for ændringer bare mindre.

    Det er klart, at det kan forekomme pinligt, at det altid er os/Ståle som kommer med den kritik, men nu er det jo os som gang på gang står i situationen. Selvom det også vil komme FCM og BIF til hjælp, så passer det dem sikkert fint at kunne holde lav profil og ingen af dem er formentlig kede af det lige nu.

    Det kan godt være, at Ståle overdriver lidt eller har nogle facts forkert, men i de store linjer har han imo ret. Hele fodbolddanmark snakker om, at det er uhyre vigtigt at vi forbedre eller i det mindste holder vores position i Europa. At man så ikke gør bare lidt mere for at hjælpe klubberne på vej, er sgu da dybt underligt. Den omtalte pokalkamp (som bare er en af de mange ting, som irriterer Ståle) kunne (så vidt jeg kan se) meget let lægges som sidste kamp inden jul eller første kamp efter jul, da den spilles i Parken. Også selvom datoerne er meldt ud for længst - det ville være en marginal anstrengelse fra turneringsudvalg/DBU at planlægge den bedre.

    Endvidere er Ståle nødt til at komme med kritikken efter et godt resultat. Ellers vil eksperter, interkrigere og den samlede Sidelinien blot råbe "dårlig undskyldning", hvs han lukker det ud efter et nederlag i Aarhus, i pokalen mod FCN eller ude mod Lugano.
    Jamen hvorfor starte med at lægge den form for pres, som har et skær af offer over sig.

    Vi kan jo bare gøre vores indsigelser i rette tid og sammenhæng. Det ligner, at en intern samtale samtale mellem administration og sportslig sektor kunne sikre, at vi fik afprøvet af de almindelige kanaler for påvirkning, inden vi begynder på step to eller tre i en sådan proces.

    Tidligere er der i planlægningen blevet taget hensyn til, at vi afholdt koncerter mm., så det kunne virke almindelig administrativ fornuftigt at agere ude fra tillid til turneringsudvalgets velvillighed.
    Goldbæks Højrefod

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jamen hvorfor starte med at lægge den form for pres, som har et skær af offer over sig.
    Hvorfra ved du at det er det første de har gjort? Jeg går ud fra at de allerede har diskuteret det med DBU flere gange.

    Vi kan se at der har været en effekt på planlægningen af ligakampe, efter at Ståle beklagede sig i flere år.

    For eksempel var vores kampe efter CL kval komplet afhængige af hvad der passede bedst med kvalskemaet. At antage at det er klubben der ikke magter at melde ud når det er pokal og ikke liga, det lyder søgt i mine ører.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hvorfra ved du at det er det første de har gjort? Jeg går ud fra at de allerede har diskuteret det med DBU flere gange.

    Vi kan se at der har været en effekt på planlægningen af ligakampe, efter at Ståle beklagede sig i flere år.

    For eksempel var vores kampe efter CL kval komplet afhængige af hvad der passede bedst med kvalskemaet. At antage at det er klubben der ikke magter at melde ud når det er pokal og ikke liga, det lyder søgt i mine ører.
    Det er da muligt, jeg lægger blot følgende citater fra bold.dk til grund:

    'Divisionsforeningen har forklaret til bold.dk, at FCK ikke har bedt om at få kampen flyttet, og hos pokalmodstanderen FCN minder man da også om, at FCK selv har været med til at vælge datoen, da planen blev fastsat i slutningen af september.'

    De kan da have koordineret deres udtalelser i bestræbelserne på at miskreditere FCK, men det synes jeg nu også virker lidt spøjst.
    Goldbæks Højrefod

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er da muligt, jeg lægger blot følgende citater fra bold.dk til grund:

    'Divisionsforeningen har forklaret til bold.dk, at FCK ikke har bedt om at få kampen flyttet, og hos pokalmodstanderen FCN minder man da også om, at FCK selv har været med til at vælge datoen, da planen blev fastsat i slutningen af september.'

    De kan da have koordineret deres udtalelser i bestræbelserne på at miskreditere FCK, men det synes jeg nu også virker lidt spøjst.
    Jes Mortensen har også været ude og besvare den udmelding med, at man tidligere har gjort opmærksom på problematikken (at man vil gøre det igen) og at kritikken skulle forstås mere generelt end blot den ene pokalkamp.

    Det er ren gætværk fra vores side mht, hvad der sker på den interne kommunikation mellem klubber og DBU. Så når du spørger om, hvorfor vi starter med denne kommunikation (som dermed lyder offeragtigt), så ved vi vel rent faktisk ikke, om der har været en masse interne diskussioner mellem FCK, DBU og andre klubber inden. (Det er sikkert en on-going diskussion på diverse møder i klub- og DBU-regi.) Ligesom Ståle flere gange før har påpeget disse udfordringer uden at der er kommet nogen nævneværdig forbedringer.

    Det vi formentlig med temmelig stor sikkerhed kan konkludere er, at dette ikke var en tilfældig udmelding som Ståle lige fandt på i øjeblikket. Det virkede som en helt bevidst og overvejet handling. Det er (som jeg tolker det) ikke bare en Ståle der ville ud og jamre (som nogen tolker det her), men en Ståle som vil lægge pres på DBU/turneringsudvalg for ændringer for fremtiden. Så kan man hade det eller acceptere det, men Ståle er oftest dygtig til at bruge medierne på den måde. Og nævnes problematikken nok gange, så bliver det også "en sandhed" ude blandt journalister og fans og noget som DBU er nødt til at forholde sig til. Er man stille og kun brokker sig på møder, så sker der formentlig ikke en skid, da FCK pt. står forholdsvis alene i denne kamp.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Dynamo Kiev vs. F.C. København (24/10-2019 kl. 21:00)

    Skal vi lige have nogle kilder på her, og så tage det ud fra facts?

    https://divisionsforeningen.dk/wp-co...-2019-2020.pdf

    Jeg kan ikke se noget om at klubben har indflydelse, og slet ikke med tanke på at få den flyttet medmindre Nordsjælland også er enige i det.

    I både de indledende og de afsluttende runder fastsætter administrator spillestederne samt dato og klokkeslæt for kampene under behørig hensyntagen til bestemmelserne i §§ 5.4 og 5.5.

    Kampene lægges på det klokkeslæt, som administrator og programgruppen finder gunstigst, og kan ikke fordres flyttet af hensyn til lokale turneringskampe.


    Skal en klub afgive to eller flere spillere fra sit førstehold til landskampe, kampe godkendt af DBU eller Divisionsforeningen, eller skal en klub deltage i en UEFA-kamp, hvor det planlagte begyndelsestidspunkt for de pågældende kampe ligger mindre end tre nætter efter det planlagte begyndelsestidspunkt for en pokalkamp, til hvilken de pågældende er spilleberettiget, er klubben berettiget til efter ansøgning herom at få pokalkampen flyttet.


    og så en lidt komisk betaling her.
    for runde 4 og 5

    DBU betaler udeholdet kr. 25.000 i rejsetilskud, hvis holdet krydser Storebælt, ellers kr. 10.000 i rejsetilskud.

    og semifinale.

    Hjemmeholdet betaler kr. 100.000 til udeholdet inkl. kompensation for rejseomkostninger.

    Lidt speciel måde at gøre der op på, men hvad ved jeg :).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 31.07.19, 20:04
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •