Se afstemningsresultater: Hvordan ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • København vinder

    34 82.93%
  • Uafgjort

    3 7.32%
  • Sønderjylland vinder

    4 9.76%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 55 af 55

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    I dette tilfælde er det bare sådan, at Luijckx laver forseelsen lige midt i dommerens synsfelt, og så er det godt nok svært ikke at dømme den.
    Det er nu ikke Luijckx, der hiver Nelsson ned. Luijckx har fat i N'Doye, hvilket der også kunne være dømt for. Selv om Nelsson falder let, mener jeg nu heller ikke, der er så meget at brokke sig over ved den kendelse. Jakobsen har godt fat i ham.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Interessant diskussion. Det må vel være fordi at man antager, at ingen går hensynsløst ind i en duel med eget hoved som "våben".

    Nu har jeg forøvrigt set duellen igennem flere gange på Viaplay, og lige den her er imo nærmest definitionen for et hændeligt uheld. Begge kigger på bolden, begge går lige meget efter den og forøvrigt er det Hassan som rammer bolden (og ikke Falk) og også ham, som hopper først. Skal nogen have kort her, så kan det imo i hvert fald ikke være Hassan. Hassan udgik også efter sammenstødet.
    Muligvis, men det er jo en lidt "off" antagelse.. Det handler jo ikke om, hvorvidt man også selv risikerer at blive skadet, men udelukkende om man tilsidesætter hensynet til modstanderen. Hvis det er Hassan der rammer bolden, så mener jeg jo så at Falk burde have haft et gult kort, uagtet at han også selv kommer til skade..

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Muligvis, men det er jo en lidt "off" antagelse.. Det handler jo ikke om, hvorvidt man også selv risikerer at blive skadet, men udelukkende om man tilsidesætter hensynet til modstanderen. Hvis det er Hassan der rammer bolden, så mener jeg jo så at Falk burde have haft et gult kort, uagtet at han også selv kommer til skade..
    Ja det er blot et gæt. Kan ikke finde andre grunde end, at man "selvfølgelig" ikke tilsidesætter hensynet til modstanderen med sit eget hoved.

    Jeg er forøvrigt af den meget kontroversielle og sikkert også temmelig gammeldags holdning af, at man ikke skal udvises for sådan noget, når man ikke ser manden som det f.eks. var tilfældet med Falk i Brøndby. Ligesom jeg er ganske uenig i din holdning om et kort i duellen i går, hvor to spillere begge fokuseret bolden går samtidig ind i en hovedstødsduel. Jeg ved godt, at hovedskader (især hjernerystelser) virkelig kan være skidt, men en duel som i går mener jeg er helt fair og blot er en (uheldig) del af sporten. Begge disse hændelser er for mig tilfældige og ikke et spørgsmål om ond hensigt, som jeg personlig mener bør ligge i "tilsidesættelse af hensyn...". Her tænker jeg benbrækker tacklinger på en modspiller man kan se, sving med albuer i hovedstødsdueller osv - ikke tilfældige sammenstød, hvor nogen slår hovedet heller ikke selvom foden er højt oppe.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er forøvrigt af den meget kontroversielle og sikkert også temmelig gammeldags holdning af, at man ikke skal udvises for sådan noget, når man ikke ser manden som det f.eks. var tilfældet med Falk i Brøndby. Ligesom jeg er ganske uenig i din holdning om et kort i duellen i går, hvor to spillere begge fokuseret bolden går samtidig ind i en hovedstødsduel.
    Højst delvis enig. Jeg mener helt klart Falks var til rødt. Det er ikke en undskyldning, at man ikke ser manden. Overhovedet ikke. Men hovedstødsduellen i går vil jeg til gengæld gerne kategorisere som hændelig. For mig handler det bl.a. om, at det var pivsvært at se, om Falk eller Hassan var på bolden. I så tæt en duel vil jeg kalde den hændelig. Men Pieros fik et gult kort for en hovedstødsduel for nylig, hvor han kom meget for sent. Det gule kort var helt på sin plads. Og derfor er jeg også overordnet enig i den undren, som startede debatten her, nemlig at der for sjældent straffes at komme for sent i hovedstødsdueller.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er blot et gæt. Kan ikke finde andre grunde end, at man "selvfølgelig" ikke tilsidesætter hensynet til modstanderen med sit eget hoved.

    Jeg er forøvrigt af den meget kontroversielle og sikkert også temmelig gammeldags holdning af, at man ikke skal udvises for sådan noget, når man ikke ser manden som det f.eks. var tilfældet med Falk i Brøndby. Ligesom jeg er ganske uenig i din holdning om et kort i duellen i går, hvor to spillere begge fokuseret bolden går samtidig ind i en hovedstødsduel. Jeg ved godt, at hovedskader (især hjernerystelser) virkelig kan være skidt, men en duel som i går mener jeg er helt fair og blot er en (uheldig) del af sporten. Begge disse hændelser er for mig tilfældige og ikke et spørgsmål om ond hensigt, som jeg personlig mener bør ligge i "tilsidesættelse af hensyn...". Her tænker jeg benbrækker tacklinger på en modspiller man kan se, sving med albuer i hovedstødsdueller osv - ikke tilfældige sammenstød, hvor nogen slår hovedet heller ikke selvom foden er højt oppe.
    Det må være en særdeles gammeldags (og noget kuriøs) holdning (eller også står du bare meget alene med den). Har man sit ben hævet i næsten to meters højde, så tilsidesætter man ethvert hensyn til sin modstander – uanset om man ser vedkommende eller ej. Man har trods alt et ansvar for at orientere sig og at man ikke har formået det, kan vel næppe være en formildende omstændighed. Det er lidt lige som saksesparket, hvor man losser modstanderen i hovedet.
    Hassan har selv valgt den fart han gik ind i duellen med og jeg tror bestemt heller ikke at han gik i duellen med onde intentioner, men han kom for sent og med for høj fart. Det er at tilsidesætte hensynet til sin modstander og skal medføre en advarsel. Der kan sagtens opstå situationer, hvor spillerne knalder hovederne sammen og ingen er skyld i det (altså et hændeligt uheld), men som jeg husker situationen var det ikke tilfældet. Dommeren dømmer desuden frispark og så må følgestraffen da også være klar.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det må være en særdeles gammeldags (og noget kuriøs) holdning (eller også står du bare meget alene med den). Har man sit ben hævet i næsten to meters højde, så tilsidesætter man ethvert hensyn til sin modstander – uanset om man ser vedkommende eller ej. Man har trods alt et ansvar for at orientere sig og at man ikke har formået det, kan vel næppe være en formildende omstændighed. Det er lidt lige som saksesparket, hvor man losser modstanderen i hovedet.
    Ja vi kan jo ikke alle være lige moderne. :-) Det er ingen hemmelighed, at jeg er mere til gammel engelsk 1. division med de dueller dengang end Barcelona i CL eller FCN på en plasticbane. Det har jeg aldrig lagt skjul på.

    Jeg har forøvrigt ikke huske, at have set en spiller blive udvist for det med saksespark.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hassan har selv valgt den fart han gik ind i duellen med og jeg tror bestemt heller ikke at han gik i duellen med onde intentioner, men han kom for sent og med for høj fart. Det er at tilsidesætte hensynet til sin modstander og skal medføre en advarsel. Der kan sagtens opstå situationer, hvor spillerne knalder hovederne sammen og ingen er skyld i det (altså et hændeligt uheld), men som jeg husker situationen var det ikke tilfældet. Dommeren dømmer desuden frispark og så må følgestraffen da også være klar.
    Hassan kom ikke for sent (det gjorde Falk marginalt), så dommeren fløjtede forkert. Umiddelbart synes jeg dårligt, at der er frispark, og da slet ikke til os. Men en advarsel ville imo være alt for hårdt.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Er det bare tilfældigheder, eller er der et større problem hos falk i øjeblikket. Han har fået rødt kort i hillerød og brøndby, den i brøndby var grim, og så udgår han med en hovedskade, fra en duel der egentlig minder om den i brøndby. Det virker til at han har været overtændt her på det sidste.

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er blot et gæt. Kan ikke finde andre grunde end, at man "selvfølgelig" ikke tilsidesætter hensynet til modstanderen med sit eget hoved.

    Jeg er forøvrigt af den meget kontroversielle og sikkert også temmelig gammeldags holdning af, at man ikke skal udvises for sådan noget, når man ikke ser manden som det f.eks. var tilfældet med Falk i Brøndby. Ligesom jeg er ganske uenig i din holdning om et kort i duellen i går, hvor to spillere begge fokuseret bolden går samtidig ind i en hovedstødsduel. Jeg ved godt, at hovedskader (især hjernerystelser) virkelig kan være skidt, men en duel som i går mener jeg er helt fair og blot er en (uheldig) del af sporten. Begge disse hændelser er for mig tilfældige og ikke et spørgsmål om ond hensigt, som jeg personlig mener bør ligge i "tilsidesættelse af hensyn...". Her tænker jeg benbrækker tacklinger på en modspiller man kan se, sving med albuer i hovedstødsdueller osv - ikke tilfældige sammenstød, hvor nogen slår hovedet heller ikke selvom foden er højt oppe.
    Kasper, det gir ikke mening at argumentere for at Falks røde i brønden var forkert. Man behøver ikke engang at lave omvendt testen i den situation.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er det bare tilfældigheder, eller er der et større problem hos falk i øjeblikket. Han har fået rødt kort i hillerød og brøndby, den i brøndby var grim, og så udgår han med en hovedskade, fra en duel der egentlig minder om den i brøndby. Det virker til at han har været overtændt her på det sidste.
    Om der er nogle ydre faktorer der stresser (mistrivsel, misset salg, kærestesorger, osv) ved jeg ikke, men der er da ingen tvivl om, at han (sammen med mange andre) kæmper med spillet. Med Stages ankomst er han presset på sin plads centralt, hvor konstellationen med Zeca mildest talt ikke har fungeret ret godt og han er derfor (og rundet skader til andre + salg) kastet lidt rundt på forskellige pladser på holdet, hvilket ikke har hjulpet på hans spil. Det har desuden også knebet med offensive tekniske "legekammerater", hvor han tidligere har haft en godt spillende Fischer, Skov, Wind og NDoye, og nu længe har måtte nøjes med Bartolec, Stage, Pieros og en til tider håbløs Fischer.

    Jeg synes dog ikke, at jeg ser en mand der går ind i vanvidstacklinger eller laver hævnakter. Han går til den og det er måske mere lidt manglende rutine som central midt der gør, at han er endt i de tre uheldige situationer. Men lidt frustartioner er der da at spore.
    Sidst redigeret af k@sper : 05.11.19 kl. 09:50

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Kasper, det gir ikke mening at argumentere for at Falks røde i brønden var forkert. Man behøver ikke engang at lave omvendt testen i den situation.
    Jeg argumenterer ikke for, at den lovmæssig er forkert dømt - alle eksperter jo enige om, at den er korrekt. Jeg er dog stadig af den holdning, at det er en ret underlig regel. Ser man modspilleren, så er det imo helt fair at give rødt for at tilsidesætte hensyn - her har man taget en bevist beslutning om, at man er ligeglad med hans helbred. Ser man ham ikke, så synes jeg stadig det er hårdt (og ja, der er jeg åbenbart ganske alene i denne holdning). Og så finder jeg det ganske underligt, at have en regel hvor kortets farve (hvis man overhovedet får et) i tilfældet hvor man ikke ser manden, nærmest udelukkende afhænger om hvorvidt modspilleren slår sig. Nu rammer Falk Kaiser i hovedet, så er det vildt hensynsløst - kommer Kaiser en brøkdel af et sekund før/senere på bolden så han ikke slår hovedet, så er Falk ikke længere hensynsløs, men dømmes nærmest altid blot for farligt spil og får højst et gult kort.

    Anyway, lad os lade det ligge. Der er ikke den store grund til at diskutere mine præferencer indenfor fodboldloven i en optaktstråd. I så fald vil der være alt for meget at tage fat i som forvaltning af tillægstid, spillere som ligger skadet, regel for hands osv osv.
    Sidst redigeret af k@sper : 05.11.19 kl. 12:07

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 18.08.19, 17:53
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •