Se afstemningsresultater: Hvordan ender kampen?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • København vinder

    34 82.93%
  • Uafgjort

    3 7.32%
  • Sønderjylland vinder

    4 9.76%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 55

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Så gælder det et opgør mod superligaens nummer ti, Sønderjyske, der også har været i kamp i pokalen i denne uge, hvor de onsdag var på Vstgn for at ekspedere BIF ud med en stensikker 1-0-sejr.
    Riddersholms tropper er ubesejrede på udebane i denne sæson (2-4-0). Vi vandt det omvendte opgør med 2-1 nøjagtig tre måneder inden søndagens kamp på mål af N'Doye og Stage.

    Stefan Gartenmann sidder i straffeboksen for jyderne, mens vi endelig har Falk tilbage fra karantæne.
    Nicolai Boilesen, Jonas Wind og Robert Mudražija er skadede, mens Carlo Holse, Andreas Bjelland og Guillermo Varela er tvivlsomme. Hos Sønderkyske er Marc Pedersen og Johan Absalonsen ude, og Mads Albæk er tvivlsom.

    Jeg forventer følgende startopstilling:

    Johnsson
    Bartolec - Papa- Nelsson - Bengtsson
    Pep Biel - Zeca - Falk - Fischer
    N'Doye - Santos

    Dog kan man håbe, at Varela er blevet klar, og i så fald glider han naturligvis ind på backen. Højrekanten er også up for grabs, så måske holder Ståle fast i Daramy - eller smider Falk derud, hvis Stage absolut skal spille. Det vil være vanvittigt, da han i dén grad ligner en, der trænger til en tænkepause på bænken efter nogle hektiske måneder.
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg forventer følgende startopstilling:

    Johnsson
    Bartolec - Papa- Nelsson - Bengtsson
    Pep Biel - Zeca - Falk - Fischer
    N'Doye - Santos

    Dog kan man håbe, at Varela er blevet klar, og i så fald glider han naturligvis ind på backen. Højrekanten er også up for grabs, så måske holder Ståle fast i Daramy - eller smider Falk derud, hvis Stage absolut skal spille. Det vil være vanvittigt, da han i dén grad ligner en, der trænger til en tænkepause på bænken efter nogle hektiske måneder.
    Enig - Stage var ringe mod FCN og virker som en, der kunne bruge en pause, især mentalt.

    Daramy starter næppe efter 90 minutter i går. Han skulle jo også have været skiftet ud, men blev belønnet med fuld spilletid efter den første scoring. Så han får nok maks. et kort indhop.

    Det er ultravigtigt, at N'Doye kan spille 90 minutter mod Kiev, så jeg håber ikke, han bliver overbelastet mod Sønderjyske. Desuden ville det jo være fantastisk at holde Bendtner varm og se, om han kan sætte flere gode kampe sammen.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Stage står til karantæne ved et gult kort med 4 strafpoint. Da vores næste ligakamp er i Herning mod FCM, tror jeg næppe at Ståle & co. har lyst til at undvære ham.
    Vi har to ultra-vigtige kampe i næste uge, hvor N'Doye skal være klar til 90 minutter i begge. Derfor er det nok bedre, at Bendtner starter inde. Når nu han endelig har fået hul på målbylden, skal han bare have lov til at spille og forsøge at sammensætte en stime, som Pieros har fået lov til.
    Plus Bendtner-Pieros fungerede fint i torsdags.
    Sidst redigeret af Kiwi : 02.11.19 kl. 08:17
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er ultravigtigt, at N'Doye kan spille 90 minutter mod Kiev, så jeg håber ikke, han bliver overbelastet mod Sønderjyske. Desuden ville det jo være fantastisk at holde Bendtner varm og se, om han kan sætte flere gode kampe sammen.
    Jeg har hørt N'Doye bliver sparet søndag også for at være helt klar til Kiev
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Mighty Lions Se meddelelser
    Jeg har hørt N'Doye bliver sparet søndag også for at være helt klar til Kiev
    En hurtig über jinx til at forsøde lørdagen.

    FC Københavns hjemmekampe mod Sønderjyske er de sikreste 3 point til hjemmeholdet af alle "regelmæssige" opgør i Superligaen (mindst 2 cifret antal kampe).

    16 gange har Sønderjyske besøgt Parken, og de tager forrygende 0,125 point med hjem i gennemsnit. 16 kampe har givet 14 København-sejre og 2 uafgjorte.

    Det næstmest ulige opgør er Vejles besøg i Aalborg. De har også 16 kampe, men har trods alt hevet en uafgjort hjem 4 gange.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Mighty Lions Se meddelelser
    Jeg har hørt N'Doye bliver sparet søndag også for at være helt klar til Kiev
    Truppen er netop udtaget, og der er N'Doye sammen med Varela og Falk med igen. Men derfor kan han jo sagtens blive sparet.

    Skal man se på det lidt større perspektiv, så er søndagens kamp måske også vigtigere end torsdagens mod Kiev. Man kan måske forestille sig, at NDoye starter søndag og næste søndag mod FCM, men sidder over (evt. på bænken) mod Kiev. Det samme kan også meget nemt være planen med Varela.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Mighty Lions Se meddelelser
    Jeg har hørt N'Doye bliver sparet søndag også for at være helt klar til Kiev
    Hvis det er sandt, så forstår jeg ikke rigtig dispositionen fra Ståles side. Af en række grunde skal vi for guds skyld spille N'Doye mod SønderjyskE:

    1) Vores situation i Superligaen er langt mere alvorlig, end den er i Europa League. Vi har fire point op til Midtjylland, som har to hjemmekampe mod os tilbage (inkl. slutspil). Pointtab i Superligaen lige nu er højkritiske. Vi skal helst ikke til julepause med 7-8 point op til FCM, for så bliver det op ad bakke hele foråret. Derfor skal der fuld tryk på i alle Superliga-kampe frem mod jul.

    2) Omvendt er vi i en fin position i EL. Mod Kiev er det først og fremmest vigtigt, at vi ikke taber. 0-0 vil være glimrende, da vi så er indbyrdes bedre end Kiev. Kan Lugano hjemme tage point fra Malmø, vil én sejr i en af de to sidste kampe formentlig være nok til avancement, da Kiev og Malmø mangler en indbyrdes kamp. En mere åben kamp mod Kiev passer desuden fint til flere af vores angribere såsom Santos og Pieros, der vil få mere plads at løbe på end mod et kompakt SønderjyskE-hold.

    3) SønderjyskE kommer til at levere en helt anden fysisk tilstedeværelse, end hvad vi så med FCN for nylig. Der bliver i høj grad brug for N'Doye i sådan en kamp til at tage slagsmålene fra start og for at undgå en kamp, hvor det står 0-0 så længe, at SønderjyskE begynder at lugte point.

    4) N'Doye kunne i sin første kamp efter sin skadespause spille 90 minutter i Aarhus. Det er da umiddelbart et godt tegn på hans fysik, og pausen mod FCN fik han for at kunne være helt klar til tre vigtige kampe, inden der er landskampspause, og han får to ugers restitution igen.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Vi skal hente point på FCM denne weekend. De har AaB ude og vi har Sønderjydske hjemme, FCM kan simpelthen ikke blive ved (eller de må simpelthen ikke blive ved), jeg synes oprigtigt ikke de bar spillet godt og sejler fuldstændig i Europa - det må sku knække på et tidspunkt.

    Omvendt har vi været igennem en krise og jeg synes faktisk vi er kommet nogenlunde igennem. Spillet bliver bedre og bedre og vi har altså en vild offensiv - det skal bare gerne fungere endnu bedre.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Hvis det er sandt, så forstår jeg ikke rigtig dispositionen fra Ståles side. Af en række grunde skal vi for guds skyld spille N'Doye mod SønderjyskE:

    1) Vores situation i Superligaen er langt mere alvorlig, end den er i Europa League. Vi har fire point op til Midtjylland, som har to hjemmekampe mod os tilbage (inkl. slutspil). Pointtab i Superligaen lige nu er højkritiske. Vi skal helst ikke til julepause med 7-8 point op til FCM, for så bliver det op ad bakke hele foråret. Derfor skal der fuld tryk på i alle Superliga-kampe frem mod jul.

    2) Omvendt er vi i en fin position i EL. Mod Kiev er det først og fremmest vigtigt, at vi ikke taber. 0-0 vil være glimrende, da vi så er indbyrdes bedre end Kiev. Kan Lugano hjemme tage point fra Malmø, vil én sejr i en af de to sidste kampe formentlig være nok til avancement, da Kiev og Malmø mangler en indbyrdes kamp. En mere åben kamp mod Kiev passer desuden fint til flere af vores angribere såsom Santos og Pieros, der vil få mere plads at løbe på end mod et kompakt SønderjyskE-hold.

    3) SønderjyskE kommer til at levere en helt anden fysisk tilstedeværelse, end hvad vi så med FCN for nylig. Der bliver i høj grad brug for N'Doye i sådan en kamp til at tage slagsmålene fra start og for at undgå en kamp, hvor det står 0-0 så længe, at SønderjyskE begynder at lugte point.

    4) N'Doye kunne i sin første kamp efter sin skadespause spille 90 minutter i Aarhus. Det er da umiddelbart et godt tegn på hans fysik, og pausen mod FCN fik han for at kunne være helt klar til tre vigtige kampe, inden der er landskampspause, og han får to ugers restitution igen.
    En eventuel sejr hjemme mod kiev bringer os snublende tæt på at gå videre.
    Nu har jeg ikke det fulde økonomiske overblik over hvad det giver at gå videre, vs hvad et fremtidigt gruppespil giver.
    Anyway, når sæsonen er slut, er det nok ikke kampen imorgen, som vi kommer til at se tilbage på og tænke, det var der vi tabte et eventuelt mesterskab. Derfor giver det i min bog mening at prioritere N’doye til Kiev kampen og til den kommende midtjylland kamp, og så lade ham stå over imorgen.

    Man kan også selv forstille sig nedsmeltningen herinde, over at spille Ndoye imorgen og at han så i 70. minut udgår med en skade. Spil pieros og santos imorgen, det skal være nok til 3 point mod sønderjyske i parken
    Sidst redigeret af djurlander : 03.11.19 kl. 08:20

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    En eventuel sejr hjemme mod kiev bringer os snublende tæt på at gå videre.
    Nu har jeg ikke det fulde økonomiske overblik over hvad det giver at gå videre, vs hvad et fremtidigt gruppespil giver.
    Anyway, når sæsonen er slut, er det nok ikke kampen imorgen, som vi kommer til at se tilbage på og tænke, det var der vi tabte et eventuelt mesterskab. Derfor giver det i min bog mening at prioritere N’doye til Kiev kampen og til den kommende midtjylland kamp, og så lade ham stå over imorgen.

    Man kan også selv forstille sig nedsmeltningen herinde, over at spille Ndoye imorgen og at ham så i 70. minut udgår med en skade. Spil pieros og santos imorgen, det skal være nok til 3 point mod sønderjyske i parken
    Hellere Bendtner og Santos. Men bortset fra det er jeg enig i, at Kiev-kampen er vigtigere. Vi har 22 kampe tilbage til at hente FCM's forspring på fire point. Ikke at det bare lige er et fingerknips at gøre det, men rent matematisk er den ene kamp ud af 22 ikke så vigtig. Til gengæld betyder et nederlag til Kiev - og en samtidig sejr til Malmø over Lugano - at chancen for europæisk fodbold efter nytår bliver en hel del mindre.
    Sidst redigeret af Garneren : 03.11.19 kl. 00:52
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Oviedo blev skadet under gårsdagens træning med hvad der ligner en lille fiberskade. Så han er vel tidligst med igen efter landsholdspausen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. #12
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Oviedo blev skadet under gårsdagens træning med hvad der ligner en lille fiberskade. Så han er vel tidligst med igen efter landsholdspausen.
    Måske er det bare mig, men jeg synes godt nok, at der er mange skader efter træningen. Det virker, som om der kommer flere under træning end til kampene.
    Måske skulle man ændre på den måde, man træner på.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af d-man Se meddelelser
    Måske er det bare mig, men jeg synes godt nok, at der er mange skader efter træningen. Det virker, som om der kommer flere under træning end til kampene.
    Måske skulle man ændre på den måde, man træner på.
    Måske. Jeg ved ikke om diverse skader skyldes uheld, overbelastning, en dårlig træningsbane, for høj intensitet eller andet. Måske er der nogen som ser ofte ser træningerne, der kan byde ind?
    Under alle omstændigheder så går jeg da ud fra, at man kigger på skaderne og analyserer på eventuelle problemer. Skyldes det f.eks. en dårlig bane, så vil det jo være håbløst ikke at gøre noget ved det.

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske. Jeg ved ikke om diverse skader skyldes uheld, overbelastning, en dårlig træningsbane, for høj intensitet eller andet. Måske er der nogen som ser ofte ser træningerne, der kan byde ind?
    Under alle omstændigheder så går jeg da ud fra, at man kigger på skaderne og analyserer på eventuelle problemer. Skyldes det f.eks. en dårlig bane, så vil det jo være håbløst ikke at gøre noget ved det.
    Vi spiller jo også rigtig mange kampe og balancegangen mellem at spille mange kampe og dosere træningen rigtigt og samtidig træne de ting man vil forbedre, er givet vis sværere end "bare at være professionel fodboldklub og have styr på det". Læg dertil at man ikke er herre over hvor meget gas den enkelte spiller giver til træning. Hvis Oviedo pludselig har spillet en god kamp og øjner chancen for at slå Pierre af, så giver han den måske lige 5-10% for meget til træning og ender så med en fiber.
    Det er ikke eksakt videnskab, men erfaring krydret med et hav af ubekendte.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København -Sønderjyske 03/11 2019 kl. 18:00

    Gud hvor er det her holds bundniveau dog bare ufattelig lavt.. Jeg skulle til at skrive, at det er sjældent man er decideret utilfreds efter en sejr, men det er jo ikke engang tilfældet med det her hold.. Vi spiller hjemme mod Haderslev, og så går det altså bare slet slet ikke at levere sådan en slap indsats.. Uanset at der er 3 kampe om ugen på programmet, så skal der leveres mere end tilfældet var i dag, hvor vi skal være lykkelige for en dommer der havde spillet sin pension på 1-tallet.. Jeg må desværre fremhæve Bartolec igen igen, som udover at mangle en masse rent fodboldmæssigt også har en udstråling og attitude som er helt forfærdelig at se på..

    Skulle man tage ja-hatten på, så synes jeg Kalle leverer rigtig fint mellem stængerne, hvor han i modsætning til Grytebust er meget vågen på dybe bolde frem i banen, mens han også gør det fint i feltet.. Santos leverer også fint, ligesom det var dejligt at se Falk tilbage ved siden af Zeca, som også leverer nogenlunde fornuftigt.. Vores to centrale forsvarer leverer egentlig også fint, men vores kanter og backs leverer katastrofalt ringe, særligt frem af banen...

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 18.08.19, 17:53
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •