Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 45.83%
  • Uafgjort

    28 38.89%
  • Dynamo Kiev vinder

    11 15.28%
Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men ikke hvis vi taber. Og det er jo svært sådan lige at bestille en uafgjort.
    Enig - Men det er mindst lige så svært at bestille en uafgjort på søndag....

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Der er solgt 25.000 og heraf 2000 på øvre B. Øvre A kun åbent på A7 endnu og 6/800 fra Kiev ... så mon ikke vi bliver 22/23.000?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Enig - Men det er mindst lige så svært at bestille en uafgjort på søndag....
    Netop. Og derfor er overvejelsen følgende: Et nederlag i morgen gør risikoen for europæisk exit temmelig stor, mens et nederlag på søndag betyder, at vi stadig har 20 kampe til at hente et forspring på 7 point. Så foretrækker jeg at satse på kampen i morgen. Udover at vi naturligvis bør kunne gå efter et godt resultat i begge.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 11 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Netop. Og derfor er overvejelsen følgende: Et nederlag i morgen gør risikoen for europæisk exit temmelig stor, mens et nederlag på søndag betyder, at vi stadig har 20 kampe til at hente et forspring på 7 point. Så foretrækker jeg at satse på kampen i morgen. Udover at vi naturligvis bør kunne gå efter et godt resultat i begge.
    Tja, den kan også vendes om. Taber vi i morgen kan vi stadig selv afgøre, om vi skal gå videre i Europa. Taber vi søndag kan vi ikke selv afgøre, om vi vil vinde dm.

    Men den kan vendes og drejes på mange måder alt efter, hvad man prioriterer højst. Jeg går personligt mere op i Superligaen end EL, men jeg kan sagtens se, at ranglistepointene er meget meget vigtige i øjeblikket.

    Under alle omstændigheder, så skal NDoye være bedre end mod Sønderjyske for at debatten om man skal spare ham eller ej giver ret meget mening. Spiller han som mod SønderjyskE, så gør han alligevel ikke nogen forskel mod hverken Kiev eller FCM. Spiller han derimod som mod AGF, ja så.....

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Hovedårsagen til at gå mere eller mindre all-in mod Kiev er jo, at vi kan se, hvordan kampen forløber og så spare folk tidligt i kampen, hvis vi f.eks. er foran eller bagud med to mål ved pausen. Og med en landskampspause efter Midtjylland-kampen bør de fleste spillere kunne klare en høj belastning torsdag og søndag, hvis de så får en del hvile efter.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Og med en landskampspause efter Midtjylland-kampen bør de fleste spillere kunne klare en høj belastning torsdag og søndag, hvis de så får en del hvile efter.
    Sådan kan man da ikke sætte det op - Jeg tænker da ikke at du har mindre "ondt" i kroppen på søndag fordi du ved at der efterfølgende er en landskampspause?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Sådan kan man da ikke sætte det op - Jeg tænker da ikke at du har mindre "ondt" i kroppen på søndag fordi du ved at der efterfølgende er en landskampspause?
    Nej, men en af grundene til ikke at bruge spillerne i begge kampe er vel for at undgå skader? Det at der (for de fleste spillere) ikke er kampe efter FCM gør, at de kan presses mere end normalt i denne uge.

    Hvis problemet rent faktisk er udholdenhed, er diskussionen en anden.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Nå, fagligt fysiologisk indspark kommer her, også på baggrund af lorteforholdene op til derbyet:

    Ifølge flere studier skal muskelfibrenes glykogendepoter (altså brændstoffet i den enkelte muskelfiber) bruge mindst 72 timer på at blive helt genopfyldt efter udtømning, hvilket de bliver under en kamp. Især de hurtige muskelfibre, som man eksempelvis bruger til højintense løb, bliver udtømt under kamp. Er glykogendepoterne ikke genopfyldt, er spillerens evne til at foretage højintense løb forringet. Dermed forringes selve præstationen hos spilleren. Det er ikke et spørgsmål om hvor vel- eller utrænet spilleren måtte være.

    Derudover skal musklen bruge et vist tidsrum på at restituere og kompensere for den belastning og nedbrydelse, den har været udsat for i løbet af en kamp. Får den ikke nok hvile, vil nedbrydelsen blot forværres af en ny kamp. Det er derfor, man ikke træner ben to dage i træk... Nedbrydelsesgraden varierer fra spiller til spiller og fra kamp til kamp, men i værste fald kan overbelastningen medføre langvarige skader. Nedbrydelsesgraden kan også være et issue for selve skelettet. Hvilket vi oplevede for 2 år siden med både Gregus og Santander.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    På dagens pressemøde udtalte Ståle, har jeg læst, at N'Doye ikke er klar til Kiev og måske heller ikke til FCM. Alligevel figurerer han i truppen til kampen mod Kiev? (fck.dk)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Nå, fagligt fysiologisk indspark kommer her, også på baggrund af lorteforholdene op til derbyet:

    Ifølge flere studier skal muskelfibrenes glykogendepoter (altså brændstoffet i den enkelte muskelfiber) bruge mindst 72 timer på at blive helt genopfyldt efter udtømning, hvilket de bliver under en kamp. Især de hurtige muskelfibre, som man eksempelvis bruger til højintense løb, bliver udtømt under kamp. Er glykogendepoterne ikke genopfyldt, er spillerens evne til at foretage højintense løb forringet. Dermed forringes selve præstationen hos spilleren. Det er ikke et spørgsmål om hvor vel- eller utrænet spilleren måtte være.
    Er 72 timer ikke lidt højt sat, særligt med tanke på, at vores spillere får optimal kost efter kampene (formoder jeg)? De kilder jeg har set beretter om omkring 24 timer.

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    På dagens pressemøde udtalte Ståle, har jeg læst, at N'Doye ikke er klar til Kiev og måske heller ikke til FCM. Alligevel figurerer han i truppen til kampen mod Kiev? (fck.dk)
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-dynamo-kiev-0

    Nu med link.

    Det undrede også mig, at han fremgår af truppen på fck.dk

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Er 72 timer ikke lidt højt sat, særligt med tanke på, at vores spillere får optimal kost efter kampene (formoder jeg)? De kilder jeg har set beretter om omkring 24 timer.
    Dine kilder er forkerte. Selv med kulhydratrig kost er glykogendepoterne ikke genopfyldte efter 42 timer, men først efter 72 timer (Bangsbo et al., 2006). Har en computermappe fyldt med det her, da vi havde om det på uni i foråret i år, og skulle lave et komplet træningsprogram for et helt år for et fodboldhold, så jeg har gennemtrawlet de fleste videnskabelige artikler på området allerede.

    Du kan læse en smule om det her: https://footballmedicine.net/how-fat...rs-management/
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Kiwi, kan du sige noget om hvor lang tid der går før en spiller eks. opnår 80 pct af sin ydelse (på forskellige parametre) ?
    Det kan vel tænkes at mennesker er lidt som visse batterityper som oplades til eks 80 pct på relativ kort tid men hvor de sidste 20 pct tager uforholdsmæssigt lang tid.

    Lidt længere ude kan man så diskutere forskelle i restititionstid for den enkelte spiller pga. fysiske/fysiologiske forskelle, ligesom forskere har opdaget at børn kommer sig ekstremt hurtigt sammenlignet med voksne.

    Derudover skal hver spiller selvfølgelig spise korrekt for at optimere processen (..Sisto??) .
    Endelig ser vi jo også at mange (fck)spillere investerer i forskellige "kits" til hjemmebrug for at facilitere processen.

    Egentlig burde der jo sættes en øvre grænse for antal kampe for en spiller over en given periode, eks. hvor spillerne har en log/pas hvor deres officielle spilminutter registreres.
    Vi oplever jo lidt at UEFA/FIFA gerne vil have så mange kampe som muligt hvilket samtidig skæpper mest i deres kasse.

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dine kilder er forkerte. Selv med kulhydratrig kost er glykogendepoterne ikke genopfyldte efter 42 timer, men først efter 72 timer (Bangsbo et al., 2006). Har en computermappe fyldt med det her, da vi havde om det på uni i foråret i år, og skulle lave et komplet træningsprogram for et helt år for et fodboldhold, så jeg har gennemtrawlet de fleste videnskabelige artikler på området allerede.

    Du kan læse en smule om det her: https://footballmedicine.net/how-fat...rs-management/
    Ganske interessant, særligt fordi det specifikt omhandler fodbold. Det jeg fandt var blandt andet et review der primært baserede de 24 timer på ældre forsøg og ikke specifikt fodbold, men vist nok cykling (Jentjens et al 2003). Jeg må dog indrømme at jeg var doven og ikke læste, at syntesen blev hæmmet/nedsat ved forskellige træningsmetoder – angiveligt formentligt grundet muskelfiberskade. Ved du evt. noget mere om det (uden at afspore tråden alt for meget - synes ikke rigtigt Bangsbo et al kommer ind på det)?
    Om ikke andet, så er det interessant at se hvordan en træningsuge kan se ud for et hold med en ugentlig kamp og et hold som os. Der er i hvert fald ikke lang tid til at få trænet sammen på en bane og det kan måske forklare de noget slatne hjørnespark og (til tider) løbemønstre.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Ståle gør det vel igen. Sparer N'doye mod Kiev, men siger han ikke er klar. Han vil næppe offentligt indrømme, at vi formentlig har mere brug for ham på heden end i Parken i aften.

    Jeg synes den er svær. Kiev var bare ikke skræmmende derovre, så jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne vinde eller spille uafgjort i aften uden N'doye. Selv hvis vi taber har vi stadig fine chancer for at gå videre, da vi bare SKAL kunne slå Lugano ude og så kan vi selv afgøre det mod Malmø i Parken. Måske kan vi ende med at kunne nøjes med et X her også, for det er sgu ikke givet, at Malmø bare slår Lugano ude i aften.

    Hvis vi derimod taber søndag og ryger 7 point bagud, ja så ser det sgu svært ud, og så står vi i en situation, hvor vi ikke selv kan afgøre det. Det, kombineret med Midtjyllands solide forsvar, tror jeg virkelig har vejet meget i beslutningen om, hvordan N'doye skal doseres. Husker i hvordan kampen gik i Parken? Vi skabte absolut intet, og jeg tror vi kommer til at tage et defensivt og meget europæisk udtryk derovre, så vi får brug for at kunne sparke bolden op til vores smukke Dame, som kan holde fast i den.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 28.10.19, 07:05
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •