Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 45.83%
  • Uafgjort

    28 38.89%
  • Dynamo Kiev vinder

    11 15.28%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Penge vinder fodboldkampe og de nævnte klubber har mange flere penge end de skandinaviske klubber og et bud er skellet bliver større år for år.
    Jo, men hvorfor har de det? Der er vores egen skyld, at vi ikke evner at skrabe lige så mange penge sammen som dem. Samlet set er der ikke noget, der tilsiger at skandinaviens største klub gennem 15 år ikke skulle være på niveau med klubber som Basel, Prag, Salzburg, mv. Så kan du snakke om rigmænd, gavmilde sponsorer mv. Ja, men hvorfor har vi ikke såden en?

    EDIT: Og hvis jeg selv lige må komme med et bud på et svar, så havde vi tilløb til det under Flemse, med store tanker og 24.000 i snit i parken en hel sæson (det var sgu tider). Men flemses ambitioner var større end hans evner, og da det var ved at gå helt galt fik han under falske forudsætninger lokket to nøjsomme jyder ("æ' ka' ik' li' a' der bliver spillet om mine penge i Parken hver søndag....") ind som hovedaktionærer, og de har - sagt på jysk - udvist begrænsede ambitioner på klubbens vegne lige siden.
    Sidst redigeret af Tops : 08.11.19 kl. 06:47
    Danmark til Valby Bakke

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    EDIT: Og hvis jeg selv lige må komme med et bud på et svar, så havde vi tilløb til det under Flemse, med store tanker og 24.000 i snit i parken en hel sæson (det var sgu tider). Men flemses ambitioner var større end hans evner, og da det var ved at gå helt galt fik han under falske forudsætninger lokket to nøjsomme jyder ("æ' ka' ik' li' a' der bliver spillet om mine penge i Parken hver søndag....") ind som hovedaktionærer, og de har - sagt på jysk - udvist begrænsede ambitioner på klubbens vegne lige siden.
    Jeg er med på at retorik og belåning (risikovillighed) måske er ændret men jeg husker ikke lønpakker der
    matcher Bjellands eller transfersummer der matcher sommerens i tiden under FØ. Som jeg ser det er risikoen
    i forhold til sportslige resultater og indkomne transfers (spillet om pengene søndag) blevet øget, hvorimod risikoen
    i forhold til udenomsaktiviteter synes dalet, måske jeg taler mod bedrevidende men jeg har oplevelse af at vi i disse
    år forsøger (med små skridt) at nærme os de pågældende lande.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Nu skal jeg altså lige ud med lidt frustrationer!

    Jeg syntes det er bekymrende, at det nærmest kan tælles på en hånd hvor mange chancer vi har skabt i de seneste 3 europæiske kampe. Så kan man selvfølgelig argumentere for, at det er flot at vi alligevel har formået, at score 3 mål på så få chancer, men jeg finder det alligevel bekymrende hvor dårlige vi er på banens sidste tredjedel.

    Jeg finder det også bekymrende, at vi ikke ser ud til, at have fysik nok til, at spille 90 min. De sidste 3 europæiske kampe ligner jo nærmest hinanden. Vi spiller en ok første halvleg uden, at være prangende, men i anden halvleg går vi over i "Survival mode" og der kan vi ikke stå distancen.

    Og til sidst forstår jeg simpelthen ikke hvorfor Bendtner ikke kom på banen igår. I stort set hele kampen skreg holdet på en opspilstation, da båd Santos og Pieros blev overmatchet i samtlige dueller. Dette gjorde også, at hver gang vi skød bolden væk vandt Kiev duellerne, og kunne bygge op igen, og på den måde holde tempoet og presset på os.
    Det giver ikke mening i min bog, at signe med Bendtner hvis han alligevel ikke er tiltænkt en rolle i en kamp hvor der tydeligt var brug for de kvaliteter han besidder.


  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Nu skal jeg altså lige ud med lidt frustrationer!

    Jeg syntes det er bekymrende, at det nærmest kan tælles på en hånd hvor mange chancer vi har skabt i de seneste 3 europæiske kampe. Så kan man selvfølgelig argumentere for, at det er flot at vi alligevel har formået, at score 3 mål på så få chancer, men jeg finder det alligevel bekymrende hvor dårlige vi er på banens sidste tredjedel.

    Jeg finder det også bekymrende, at vi ikke ser ud til, at have fysik nok til, at spille 90 min. De sidste 3 europæiske kampe ligner jo nærmest hinanden. Vi spiller en ok første halvleg uden, at være prangende, men i anden halvleg går vi over i "Survival mode" og der kan vi ikke stå distancen.

    Og til sidst forstår jeg simpelthen ikke hvorfor Bendtner ikke kom på banen igår. I stort set hele kampen skreg holdet på en opspilstation, da båd Santos og Pieros blev overmatchet i samtlige dueller. Dette gjorde også, at hver gang vi skød bolden væk vandt Kiev duellerne, og kunne bygge op igen, og på den måde holde tempoet og presset på os.
    Det giver ikke mening i min bog, at signe med Bendtner hvis han alligevel ikke er tiltænkt en rolle i en kamp hvor der tydeligt var brug for de kvaliteter han besidder.
    Det er svært ikke at være enige i dine betragtninger. Især når det kommer til det offensive spil. Uagtet om vi har skader så skal vi altså kunne skabe mere. Det er jo ikke 11 Novicer vi sender på banen. Vi bliver simpelthen domineret for meget af vores modstandere og ikke kunne på udebane, men også på hjemmebane for tiden.

    Men det har jo været velkendt i over 15 år at Ståle er meget dygtig til det defensive/organisatorisk. Det offensive NOT so much.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Det er også min egen skyld, at jeg ikke har lige så mange penge som Lars Seier eller at jeg ikke dater Scarlett Johansson.
    Men som nævnt flere gange af Johan Lange, Dan Hammer og andre, så stikker de andre klubber af gennem større tv-kontrakter, større spillersalg og eksentriske rigmænd.

    Så jeg tror ikke vi kan arbejde os derop alene, det kræver simpelthen uforholdsvis mange penge ind udefra.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Vi mødte et langt bedre hold. Heldig start og et heldigt X. Videre og ikke så meget mere at sige om det. Nøj vi satte ikke meget sammen...

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er svært ikke at være enige i dine betragtninger. Især når det kommer til det offensive spil. Uagtet om vi har skader så skal vi altså kunne skabe mere. Det er jo ikke 11 Novicer vi sender på banen. Vi bliver simpelthen domineret for meget af vores modstandere og ikke kunne på udebane, men også på hjemmebane for tiden.

    Men det har jo været velkendt i over 15 år at Ståle er meget dygtig til det defensive/organisatorisk. Det offensive NOT so much.
    Ja defensivt er strukturen på plads - offensivt satses der på tilfældigheder og individuelle præstationer. Desværre er der ingen individuelle præstationer pt. Vi lever i den grad af tilfældigheder og billige straffespark ;-)

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Falk fik det dårligt i går. Ståle undrer sig over, at han får nogle mærkelige skader. Jeg synes da, det virker temmelig oplagt, at han har været for hurtigt på banen igen efter sin voldsomme hovedskade forleden: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-udgaa/7865706

    Og så håber jeg i øvrigt, at Bengtsson ikke også blev småskadet, men bare skulle spares, da han blev skiftet ud, for udsigten til Bartolec på backen (og Varela i den forkerte side) er godt nok ikke opmuntrende. Den store niveauforskel på Varela og Bartolec har aldrig været tydeligere end i går.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    637

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser

    Og til sidst forstår jeg simpelthen ikke hvorfor Bendtner ikke kom på banen igår. I stort set hele kampen skreg holdet på en opspilstation, da båd Santos og Pieros blev overmatchet i samtlige dueller. Dette gjorde også, at hver gang vi skød bolden væk vandt Kiev duellerne, og kunne bygge op igen, og på den måde holde tempoet og presset på os.
    Det giver ikke mening i min bog, at signe med Bendtner hvis han alligevel ikke er tiltænkt en rolle i en kamp hvor der tydeligt var brug for de kvaliteter han besidder.
    Mon ikke det skyldes at både Falk og Bengtsson blev udskiftet pga skader og ikke taktiske årsager. Bendtner var i hvertfald begyndt mere intensiv opvarming, da Bengtsson pludselig blev skiftet ud.

    Jeg mener så han skulle være med fra start, da Santos og Piros er en dårlig kombination imo. Det er ihvertfald en meget mærkelig taktik at starte kampen med at Kalle skal sprake langt med Stage som eneste mål, resultat var jo også at bolden enten gik til indkast eller direkte til Kiev og de så kunne sætte os under pres.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Jeg forstår heller ikke hvorfor Bendtner ikke var med igår. Vi havde jo en ekstra udskiftning efter Bartolec kom på, som af uransagelige grunde blev brugt på at sætte Thomsen på banen. Hverken Santos eller Pieros var overbevisende.

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Vi har godt nok været dårlige til at holde op bolden. Både i Malmø ude og mod Kiev hjemme.

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det er også min egen skyld, at jeg ikke har lige så mange penge som Lars Seier eller at jeg ikke dater Scarlett Johansson.
    Men som nævnt flere gange af Johan Lange, Dan Hammer og andre, så stikker de andre klubber af gennem større tv-kontrakter, større spillersalg og eksentriske rigmænd.

    Så jeg tror ikke vi kan arbejde os derop alene, det kræver simpelthen uforholdsvis mange penge ind udefra.
    Men det har lange og hammer da fuldstændig ret i. Men de der penge dumper jo i de fleste tilfælde ikke bare ned fra himlen. Der er nogen dygtige folk, der har gjort noget for at deres klubber har fået de penge. For 15-20 år siden havde vi et større budget end Basel, salzburg og prag, men vi er seriøst blevet overhælet indenom, selvom vi har en unik dominerende position på det skandinaviske marked. Man har sgu da selv indflydelse på hvor mange penge man tjener. Det er det der kendetegner dygtige virksomheder, at de kan finde ud af at tjene penge. Hvorfor har de klubber vi sammenligner os med fået pengene og ikke os? Det er et ledelsesspørgsmål imho.
    Danmark til Valby Bakke

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    De to jyder, Hørsholt, Rygaard og resten, med al respekt. De har ikke været dygtige nok. Og lige nu er det så Lalandias direktør, der er blevet chef for koncernen. Jeg håber jeg tager fejl, men der er ikke de store perspektiver for fodbolddelen med jyderne og Harrit. For mig at se skal der ske noget på ledelsesfronten. Selvom jeg ikke bryder mig om Seier, så håber jeg da, at han kan være et skridt i den rigtige retning.
    Danmark til Valby Bakke

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Men det har lange og hammer da fuldstændig ret i. Men de der penge dumper jo i de fleste tilfælde ikke bare ned fra himlen. Der er nogen dygtige folk, der har gjort noget for at deres klubber har fået de penge. For 15-20 år siden havde vi et større budget end Basel, salzburg og prag, men vi er seriøst blevet overhælet indenom, selvom vi har en unik dominerende position på det skandinaviske marked. Man har sgu da selv indflydelse på hvor mange penge man tjener. Det er det der kendetegner dygtige virksomheder, at de kan finde ud af at tjene penge. Hvorfor har de klubber vi sammenligner os med fået pengene og ikke os? Det er et ledelsesspørgsmål imho.
    De har blandt andet fået det, fordi der er flere penge i de lande og fordi mulighederne er større. Se hvad belgiske klubber får i transfer i forhold til os.
    Salzburg har solgt sjælen til Red Bull koncernen og er nu blandt andet satellitklub for Leipzig. Basel har fået mange penge fra Norvatis og andre multinationale koncerner.
    Slavia Prag er solgt til kineserne og nu sat til salg, fordi den tjekkiske regering udtalte sig positivt om Taiwan.
    Basel med et budget på 550 mio og Club Brugge med et budget på 500 mio bare som to eksempler.

    Så spørgsmålet er. Hvor langt kan og vil vi gå?
    Sidst redigeret af Colsen : 08.11.19 kl. 12:32

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    De to jyder, Hørsholt, Rygaard og resten, med al respekt. De har ikke været dygtige nok. Og lige nu er det så Lalandias direktør, der er blevet chef for koncernen. Jeg håber jeg tager fejl, men der er ikke de store perspektiver for fodbolddelen med jyderne og Harrit. For mig at se skal der ske noget på ledelsesfronten. Selvom jeg ikke bryder mig om Seier, så håber jeg da, at han kan være et skridt i den rigtige retning.
    Vi skal bare have nogle rige arabere til at købe FCK så vi bliver til MAN City light :)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 28.10.19, 07:05
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •