Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 45.83%
  • Uafgjort

    28 38.89%
  • Dynamo Kiev vinder

    11 15.28%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 83 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er svært ikke at være enige i dine betragtninger. Især når det kommer til det offensive spil. Uagtet om vi har skader så skal vi altså kunne skabe mere. Det er jo ikke 11 Novicer vi sender på banen. Vi bliver simpelthen domineret for meget af vores modstandere og ikke kunne på udebane, men også på hjemmebane for tiden.

    Men det har jo været velkendt i over 15 år at Ståle er meget dygtig til det defensive/organisatorisk. Det offensive NOT so much.
    Ja puha, det er ærgerligt at vi ikke kan bide offensiv skeer med hold der koster det dobbelte af vores, eller mere.
    Mon ikke Ståle har erkendt at, hvis vi satsede hovedløst offensivt, så ville hele holdet ligne Daramy da han kom ind igår, og resultatet ville være et 2-5 nederlag til Shaktar.
    Disclaimer, jeg er stor fan af Daramy, og han skal nok blive et mega salg om nogle år, men jeg håber at han igår fik en lektie i at der skal mere til, til at lave tekniske finurligheder i Europa.
    Det var i hvert fald tydeligt at han igår var klart domineret, ved at Kiev rutineret lukkede ham offensivt ned med to mand.

    Ståles defensive tilgang har til gengæld givet gruppespil i 13 ud af 14 år, og sikret en nu stadigt løbende rekord for flest kampe i streg uden at lukke 2 mål ind. Min største indvending i år, er at vi ikke formår at vinde en af de 3 kampe hvor vi er foran med en ved pausen. Til trods for at det er ude mod 1. seedet, 3. seedet og hjemme mod 1. seedet, dvs, de tre sværeste kampe på papiret, så skal det kaste 5 point af sig, når man føre ved pausen i alle 3. kampe.


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ja puha, det er ærgerligt at vi ikke kan bide offensiv skeer med hold der koster det dobbelte af vores, eller mere.
    Mon ikke Ståle har erkendt at, hvis vi satsede hovedløst offensivt, så ville hele holdet ligne Daramy da han kom ind igår, og resultatet ville være et 2-5 nederlag til Shaktar.
    Disclaimer, jeg er stor fan af Daramy, og han skal nok blive et mega salg om nogle år, men jeg håber at han igår fik en lektie i at der skal mere til, til at lave tekniske finurligheder i Europa.
    Det var i hvert fald tydeligt at han igår var klart domineret, ved at Kiev rutineret lukkede ham offensivt ned med to mand.

    Ståles defensive tilgang har til gengæld givet gruppespil i 13 ud af 14 år, og sikret en nu stadigt løbende rekord for flest kampe i streg uden at lukke 2 mål ind. Min største indvending i år, er at vi ikke formår at vinde en af de 3 kampe hvor vi er foran med en ved pausen. Til trods for at det er ude mod 1. seedet, 3. seedet og hjemme mod 1. seedet, dvs, de tre sværeste kampe på papiret, så skal det kaste 5 point af sig, når man føre ved pausen i alle 3. kampe.
    Rolig nu det er ikke fordi du skulle føle dig truffet :)

    Jeg mindes ikke at have skrevet at vi skal byde de store / Kiev 100 % op til dans. Det jeg har pointeret er at vi slet ikke er i stand til at producere bare et "lille" minimum af chancer og det er faktisk både i mod både Malmø, Lugano og nu Kiev. Det er vel ikke for meget at forlange?. Derudover så har vi et langt større budget end Malmø er der skabte vi absolut hellere ingenting.

    Og ingen betvivler Ståles Europæiske Meritter, men en udvikling af vores offensive spil især i Europa har været ikke eksisterende. Og Nej jeg mener ikke vi skal spille Tiki-taka fodbold med vores forholdsvis lille budget, men langt mindre kan også gøre det :)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Rolig nu det er ikke fordi du skulle føle dig truffet :)

    Jeg mindes ikke at have skrevet at vi skal byde de store / Kiev 100 % op til dans. Det jeg har pointeret er at vi slet ikke er i stand til at producere bare et "lille" minimum af chancer og det er faktisk både i mod både Malmø, Lugano og nu Kiev. Det er vel ikke for meget at forlange?. Derudover så har vi et langt større budget end Malmø er der skabte vi absolut hellere ingenting.

    Og ingen betvivler Ståles Europæiske Meritter, men en udvikling af vores offensive spil især i Europa har været ikke eksisterende. Og Nej jeg mener ikke vi skal spille Tiki-taka fodbold med vores forholdsvis lille budget, men langt mindre kan også gøre det :)
    fair nok, jeg misforstod dit indlæg, sorry ;)

    Jeg er enig i at vi ikke kom frem til nok mod Malmø og Lugano, mens jeg tillader mig at være uenig mod Kiev. Mod Kiev kommer vi frem til det vi kan forvente, i hvert fald set over to kampe, og vi er skarpe til at udnytte vores chance når den er der.
    Jeg synes generelt FCK har set meget bedre ud her i den sidste periode, end da vi mødte Malmø og Lugano. Til Malmø away havde vi jo ingen ide om hvor målene skulle komme fra, mens at jeg inden kampen igår havde en god fornemmelse af at vi nok skulle kunne producere et mål. Mon ikke kampene mod Lugano og Malmø bliver mere domineret af os, end de første opgør gjorde.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Lugano-kampen kom vi da frem til meget og skulle have vundet større? Mange store chancer. Malmø kampen var elendig.

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Kunne der ikke være fløjtet for frispark til deres målmand ved vores mål? Jeg så det som, at Pieros skubbede ham i brystet, så han kom ud af balance ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  8. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ja puha, det er ærgerligt at vi ikke kan bide offensiv skeer med hold der koster det dobbelte af vores, eller mere.
    Mon ikke Ståle har erkendt at, hvis vi satsede hovedløst offensivt, så ville hele holdet ligne Daramy da han kom ind igår, og resultatet ville være et 2-5 nederlag til Shaktar.
    Disclaimer, jeg er stor fan af Daramy, og han skal nok blive et mega salg om nogle år, men jeg håber at han igår fik en lektie i at der skal mere til, til at lave tekniske finurligheder i Europa.
    Det var i hvert fald tydeligt at han igår var klart domineret, ved at Kiev rutineret lukkede ham offensivt ned med to mand.

    Ståles defensive tilgang har til gengæld givet gruppespil i 13 ud af 14 år, og sikret en nu stadigt løbende rekord for flest kampe i streg uden at lukke 2 mål ind. Min største indvending i år, er at vi ikke formår at vinde en af de 3 kampe hvor vi er foran med en ved pausen. Til trods for at det er ude mod 1. seedet, 3. seedet og hjemme mod 1. seedet, dvs, de tre sværeste kampe på papiret, så skal det kaste 5 point af sig, når man føre ved pausen i alle 3. kampe.
    Nu behøver det jo ikke være enten eller. Man kan faktisk godt have en stram organisation og samtidig være i stand til at sætte lidt afleveringer sammen. Det er ihvertfald bydende nødvendigt, hvis man vil udvikle holdet, hvilket Ståle også selv har været inde på. Det kræver dog, at man får valgt nogle mere egnede typer.

    Som eksempel vil jeg fremhæve holdet fra efteråret 2001. Alt for ofte overset, hvor fremragende det egentlig var. Dengang var der ikke en Europe League, men man kan tænke sig, hvor meget de kunne have udrettet.

    Først slog man Lazio hjemme. Et Lazio-hold som på daværende tidspunkt var noget af det ypperste i Europa med verdens bedste stopper i Nesta og verdens dyreste spiller i Crespo. Og man formår at holde returkampen åben helt til sidst.

    Siden sender man et Ajax-hold med flere senere verdensstjerner ud. Og til sidst spiller man fuldstændigt lige op - og i hjemmekampen dominerer stort - Dortmund, som senere vinder det tyske mesterskab og når finalen i UEFA-cuppen.

    Fremragende resultater, ja. Men der er noget andet, som er mere afgørende. I alle kampe formår man dels at have ro på bolden og skabe store chancer. I dem ALLE.

    Var holdet dyrere end nu? Nej. Var holdene man mødte bedre? Ja.

    Men man havde de rigtige typer. Lønstrup var på sit allerbedste og kunne diktere spillet. Ved sin side havde han en motor i Poulsen. Andre boldsikre spillere som Niclas Jensen, Røll og Bisgaard sikrede roen på bolden. Laursen havde styr på forsvaret, som stod snorlige. Og så havde man i Zuma en trussel mod ethvert forsvar og samtidig en fantastisk opspilsstation.

    Så grundlæggende står man og mangler: En stærk central midtbanespiller, der kan styre spillet uden at gå i panik. En meget hurtig og teknisk stærk offensivspiller, der kan true modstanderne. Det er helt afgørende og behøver ikke være så svært eller dyrt.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Kunne der ikke være fløjtet for frispark til deres målmand ved vores mål? Jeg så det som, at Pieros skubbede ham i brystet, så han kom ud af balance ...
    Efter at have set highlights er jeg også ret sikker på, at det var fløjtet 8/10 gange. I Parken så jeg 0 kontakt, så det strejfede mig overhovedet ikke. Men han lod generelt spillerne gå til hinanden

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Zeca fik gult kort i kampen, og har dermed, ligesom Jens Stage, fået to gule kort i gruppespillet. Næste gule kort udløser en karantænedag. Hvis vi slår Lugano, må Zeca for min skyld gerne trække et gult kort til sidst i kampen. Det kan godt være, vi så skal undvære ham mod Malmø, men der er god mulighed for at vi allerede er videre på det tidspunkt, og jeg vil nødigt undvære ham i den første kamp i en 1/16 finale. Stage må til gengæld godt vente med at få et gult kort til selve Malmø-kampen, da vi enten kan bruge Falk eller Mudrazija ved siden af Zeca i stedet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 28.10.19, 07:05
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •