Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 45.83%
  • Uafgjort

    28 38.89%
  • Dynamo Kiev vinder

    11 15.28%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    174

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Jeg er enig med dig Kiwi. Men vil godt understrege at det er risikoen for skader i vævet der klart topper risikoen for ikke energimæssigt restituerede spiller, da dette jo “kun” betyder en forringet præstation qua nedsat udholdenhed.

    God kamp i aften, jeg misunder jer der skal ind og se den, der er potentiale for en af de stor europæiske aftner!
    Amsterdam Arena, uha det var stort......
    Bodymovin's Avatar

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bodymovin Se meddelelser
    Jeg er enig med dig Kiwi. Men vil godt understrege at det er risikoen for skader i vævet der klart topper risikoen for ikke energimæssigt restituerede spiller, da dette jo “kun” betyder en forringet præstation qua nedsat udholdenhed.

    God kamp i aften, jeg misunder jer der skal ind og se den, der er potentiale for en af de stor europæiske aftner!
    Vi kan vidst roligt konstatere at det ikke blev “en af de der europæiske aftner”.. Jesus for en præstation.. Tre sammenhængende afleveringer var for meget at bede om i dag.. Ufattelig mange mangler simpelthen bare den individuelle kvalitet der skal til.. Jeg har sjældent set så lidt perspektiver i et fck-hold som jeg gør i det her.. Vi plejer altid at kunne hive et ekstra gear frem når vi spiller hjemme i europa, men det kan det her hold bare ikke.. Hvor er det dog frustrerende at kigge på for tiden..

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vi kan vidst roligt konstatere at det ikke blev “en af de der europæiske aftner”.. Jesus for en præstation.. Tre sammenhængende afleveringer var for meget at bede om i dag.. Ufattelig mange mangler simpelthen bare den individuelle kvalitet der skal til.. Jeg har sjældent set så lidt perspektiver i et fck-hold som jeg gør i det her.. Vi plejer altid at kunne hive et ekstra gear frem når vi spiller hjemme i europa, men det kan det her hold bare ikke.. Hvor er det dog frustrerende at kigge på for tiden..
    Heldig uafgjort.

    Jeg er ked af at sige det, men Kiev spillede jo rundt om os som de ville. Javel Kiev skabte hellere ikke de store chancer, men vi må sgu ikke lade os kue på den måde på hjemmebane. Ja fin defensiv kamp, men vi skaber stort set ingen chancer ud over målet. hmmm

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    først og fremmest god defensiv med en god Kalle Johnson, men nøj hvor kommer der lidt fra kanterne i disse kampe rent offensivt og udskiftningerne af Daramy og Thomsen gjorde ingen væsentlig forskel. Priser mig lykkelig for Kalle redder straffet så det trods alt blev til et uafgjort et et tungt Kiev pres efterfølgende.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Johnson stod virkelig en god kamp, og han bliver stærkere og stærkere i feltet. Forsvaret var generelt også godt nok, men hold nu op, hvor sparker vi bare bolden op i blinde tit trods fine spilmuligheder.

    Zeca spiller som altid godt, Stage var ok, men Falk og Fischer var dårlige. Særligt Fischer! Han tager konsekvent 3-4 berøringer for meget og ødelægger simpelthen bare for meget. Alternativerne er ikke imponerende, men han burde få et par kampe på bænken.

    Angrebet løber og løber, men ellers er der ikke rigtig mere at sige.

    Overordnet et fint resultat, især nu når Malmø ikke vandt mod Lugano. Jeg tror ikke Malmø slår Kiev i næste runde, så vi kan jo faktisk med en sejr gå videre, hvis Kiev også vinder. Jeg drømmer dog lidt om det hele skal afgøres mod Malmø i Parken!

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Jeg drømmer til gengæld om at det hele er afgjort inden Malmø i Parken.
    ...


  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Hvis Dynamo Kiev slår Malmø, og FCK slår Lugano, er schweizerne og svenskerne ude inden sidste runde. Zeca og Stage skal dog meget gerne undgå gult kort i den kamp, da de gerne begge skal være med mod Malmø.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Jeg er positiv efter dagens kamp. 1-1 mod kiev er langt fra en katastrofe. fck er langt bedre kørende nu, end da vi spillede ude i Malmø.
    Det største minus er at vi i tre kampe ikke formår at holde 0 i bare den ene af dem, der pisser mig af.
    Ståle sælger kampen da han skifter Daramy og Bartolec ind. Daramy fik ikke meget ud af det offensivt, og kiev fik alt for meget plads i den side op mod målet.

    Der var meget brok over dommeren på nedre C idag. Jeg er uenig i brokken. Han dømte fint, og han var først og fremmest klasser bedre end dommeren fra i søndags.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Ligesom i det første opgør fik vi en rigtig god start på kampen, men formåede ikke at holde den hele vejen hjem. Kiev var dog umiddelbart en del bedre i dag og med det spil vi lagde for dagen, kan vi ikke være utilfredse med det uafgjorte resultat.

    Vores forsvar så ellers ganske sikkert ud, hvor jeg især synes Papagiannopoulos var stærk i sine dueller. Der har ellers længe været en tendens med usikkert forsvarsspil, særligt i starten af kampene, men det var der ikke tale om i dag. Til gengæld havde midtbanen utroligt svært ved at få ordentligt fat og selvom vi forsøgte at presse højt (hvor vi i starten havde Pieros som den første i presset og Santos og kanterne som 'anden bølge'), så fik vi ikke noget udbytte af det og Kiev havde ret let ved at spille sig igennem. Dermed endte vi tit med at stå ret dybt, hvilket især gjaldt slutningerne af de to halvlege.
    Vores opspil hang heller ikke sammen og det var for let for Kiev at presse os til at slå lange bolde, hvilket Pieros og Santos ikke kunne bruge til ret meget. De fik ganske enkelt ikke noget at arbejde med og de fungerede generelt slet ikke sammen. Hvis der ikke kommer en kantspiller med frem, så har vi intet offensivt, da Pieros og Santos ikke samarbejder særlig godt, hvilket særligt er tydeligt på omstillinger som også for svage. Derudover var vores opspil præget af talrige fejlafleveringer og lette boldtab, så med det in mente skal vi være særdeles taknemmelige for, at deres målmand havde lånt Stephans gamle handsker.

    Anden halvleg startede ellers betydeligt bedre end første halvleg sluttede, men helt godt blev det ikke. Der kom lidt mere fart i vores spil efter Daramy kom ind, men det kostede defensivt og højresiden var for dårlig defensivt efter Bartolec også kom ind. Herefter fulgte halvlegen det samme mønster, hvor vi endte med at stå dybt og ikke kunne andet end at parere og losse bolden væk.
    Generelt vil jeg påstå, at vi formøblede vores chance for at vinde, da vi ikke gik hårdt nok i duellerne og ikke opsøgte dem tidligt nok. Kiev begik ikke for alvor nogle alvorlige opspilsfejl og vores omstillinger var for dårlige, så det krævede en generobring, hvis vi skulle fange dem ude af balance. Jeg synes vi så det et par gange i starten af anden halvleg, men vi udnyttede det ikke godt nok og satsede heller ikke nok på det. Det er virkelig en skam, da vi havde en dommer der tillod det meste. I stedet får Zeca en advarsel for en hævnaktion, mens Santos blev advaret for at træde modstanderen over tæerne i forbindelse med hjørnespark og Nelsson efterfølgende for at forsøge at trække en modstander op. Det er trods alt advarsler der kunne være brugt på at ødelægge tempoet i Kievs spil eller på at forsøge en generobring. Det er typisk den kalkule andre hold bruger mod os (seneste AGF), så det burde ikke være så svært at kopiere og virker som et bedre alternativ end hovedløst at losse bolden væk og så få advarslerne for sådan nogle tåbelige aktioner.

    Johnsson stod er ganske fin kamp, hvor han igen havde gode aktioner i feltet og så selvfølgelig fik reddet et straffespark. Det lå ikke i kortene at han skulle være førstemålmand, men han har i den grad sat sig på pladsen.

    Varela var i det meste af kampen den eneste der turde udfordre og prøve lidt på egen hånd og når han samtidig var fint med defensivt, så kan vi ikke brokke os. Havde de få indlæg været af højere kvalitet, havde det for alvor været glimrende.
    Nelsson og Papagiannopoulos stod ganske solidt i forsvaret og gjorde det godt, selvom de var presset det meste af kampen. Selvom vi stod dybt synes jeg ikke de kan klandres for ikke at holde en højere linje – vores spil var ganske enkelt ikke til mere.
    Pierre så vi ikke så meget til. Han gjorde det umiddelbart fint defensivt, men blev ikke brugt særlig meget offensivt og kom derfor ikke frem til ret meget. Han ender dog trods alt med at lægge op til målet.

    Falk endte med at være på højrekanten efter at være startet inde centralt. Der var dog ikke meget der gik Falks vej i dag og han var særdeles elendig i første halvleg, hvor det blev til en del fejlafleveringer og ikke ret meget andet. I anden halvleg var han en smule mere involveret inden han dog blev skiftet ud – måske med en skade.
    Zeca havde svære betingelser på midtbanen og havde særligt i første halvleg problemer med at komme ind på kroppen af modstanderne i duellerne. Det blev bedre i anden halvleg, hvor han var mere dominerende i starten, men hurtigt blev vores midtbane dog overspillet igen. Zeca kunne ikke bære det hele i dag desværre. Derudover ragede han en dum advarsel til sig, ligesom han begik et (tilfældigt) straffespark.
    Stage startede på højrekanten, hvor planen igen var at han skulle vinde hovedstødsdueller og komme med i feltet. På den front skuffede han ikke, da han scorede vores ene mål på vores eneste reelle chance. På midtbanen var han efter min mening igen for passiv. Jeg hører tit, at han har en bedre fysik end Falk, men jeg har stadig til gode at se det. Det er Zeca der tager duellerne. Det er Zeca der vinder andenboldene. Det er primært Zeca der fylder ud når andre er ude af position. Hvad er Stages rolle centralt? Når det vi virkelig skal bruge mod modstanderen, er duelstyrke, og hvor dommeren tillod stort set alt, hvor er Stage så henne? Jeg er med på at han ikke skal løbe rundt med hovedet under armen, men jeg savner godt nok noget mere ’power’ og ’presence’ fra ham. Det kan godt være jeg bare ikke lægger mærke til det og han er da også involveret i offensiven i små glimt, men det jeg primært ser ham bidrage med, er alt for passivt.
    Fischer kæmpede meget defensivt, men offensivt blev det ikke til det store. Der var mange fejlafleveringer, dårlige beslutninger og nemme boldtab. De mange defensive pligter koster selvfølgelig kræfter og giver et mere defensivt udgangspunkt (så han eksempelvis ikke rigtigt kan nå med på omstillinger), men jeg forventer langt mere fra ham der på papiret burde være vores bedste offensive kort.

    Santos og Pieros leverer meget lignende præstationer i dag og fælles er, at de ikke kom frem til noget (hvor Santos dog er mere hidsig end Pieros). De pressede meget, men uden at få noget ud af det. De løb for ofte i offside og vandt ikke rigtigt nogle af de mange lange bolde. De fik dog heller ikke noget af kvalitet at arbejde med og ej heller meget opbakning fra medspillerne.

    Dommeren var et kapitel for sig selv. Han var ikke meget for at dømme de små frispark, men det resulterede i, at han overså et hav af frispark, der skulle dømmes. Straffesparket var dog korrekt. Derudover burde der også være givet en del flere advarsler, men det kan man måske godt forstå, når han knap ville dømme frispark. Han mistede da også grebet om kampen, fordi han tillod alt for meget, hvilket endte med at han måtte give tre advarsler i rap i forbindelse med et hjørnespark (hvor han så også dømte et kompensatorisk frispark til Kiev). Jeg kan nu meget godt lide, at man ikke dømmer bagateller og at man ikke dømmer ved småtterier. Man kunne tydeligt se, at både Kievs og vores spillere har en tendens til at smide sig så snart de bare mærker noget kontakt og det hoppede dommeren ikke på og jeg kan virkelig godt lide, at automatreaktionen ikke bare er at give frispark. Men det var simpelthen ikke det, han havde gang i og han ender med at overse rigtig mange frispark. Dog stadig ikke værre end Kristoffersen.

    Opsummeret skal vi være ganske tilfredse med det ene point, når vi præsterede som vi gjorde. Det haltende presspil og det elendige opspil præget af fejl og lange bolde gjorde, at vi blot fik to sølle afslutninger udover Stages mål. Det var klart Kiev der dominerede kampen, men heldigvis var vores forsvar og målmand godt med i dag, så de fik holdt Kiev på en scoring. Vi endte også med at måtte løbe og kæmpe en hel del, hvilket næppe er den bedste optakt til kampen på søndag, men til gengæld er vi i en god position til at gå videre i Europa og hverken Lugano eller Malmø er synderligt skræmmende.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En god målmand, gode midterforsvarere med en meget ung Nelsson, en god højre back, en super Zeca, en ung Stage som viser han kan være med på Europæisk niveau i sin første sæson uden for provinsen, en meget ung Daramy som får spilletid, en Santos som bestemt også har niveau. Det krydret med vores skadede profiler i Boile, Bjelland, NDoye (ok, nok ved at være slut) og en ung Wind, og så med Fischer og Falk som på et eller andet tidspunkt må finde noget niveau..... kan mig jubelidiot (jeg ved du tænker det) - jeg kan alligevel se ret gode perspektiver i dette hold. Selvom spillet bestemt kunne være bedre (måske skyldes det også lidt modstanderen), så bliver det sgu svært for mig at være helt ekstremt skuffet over "kun" at få uafgjort mod et bedre hold og føre puljen med alt i egne hænder.

    Min største ærgelse i dag er nok, at Falk og Pierre vel blev skiftet ud grundet skader?
    Stage?? Han var da en katastrofe ligesom han har været de sidste mange kampe.. Han skal i den grad til at steppe op..

    Problemet er nok at man er lidt for over-ambitiøs på klubbens vegne.. Men man må nok bare vænne sig til at FCK vinder DM-guld og kæmper med om at nå et CL-gruppespil i de sæsoner hvor vi peaker mens vi vinder sølv eller bronze i sæsonerne i mellem og skraber os igennem kedelige og overkommelige EL-grupper med en 5-6 point.. Forhåbningerne om at vi nogensinde skal nå Brügge, Prag, Basel, Salzburg niveau er nok håbløst naivt..

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Der var meget brok over dommeren på nedre C idag. Jeg er uenig i brokken. Han dømte fint, og han var først og fremmest klasser bedre end dommeren fra i søndags.[/QUOTE]

    Det er da ikke et argument. Jeg havde været bedre. Eller min bedstemor.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Hvornår mon Daramy lærer at blive stående og ikke glide på banen? :D

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Stage?? Han var da en katastrofe ligesom han har været de sidste mange kampe.. Han skal i den grad til at steppe op..

    Problemet er nok at man er lidt for over-ambitiøs på klubbens vegne.. Men man må nok bare vænne sig til at FCK vinder DM-guld og kæmper med om at nå et CL-gruppespil i de sæsoner hvor vi peaker mens vi vinder sølv eller bronze i sæsonerne i mellem og skraber os igennem kedelige og overkommelige EL-grupper med en 5-6 point.. Forhåbningerne om at vi nogensinde skal nå Brügge, Prag, Basel, Salzburg niveau er nok håbløst naivt..
    Penge vinder fodboldkampe og de nævnte klubber har mange flere penge end de skandinaviske klubber og et bud er skellet bliver større år for år.

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Stage?? Han var da en katastrofe ligesom han har været de sidste mange kampe.. Han skal i den grad til at steppe op..

    Problemet er nok at man er lidt for over-ambitiøs på klubbens vegne.. Men man må nok bare vænne sig til at FCK vinder DM-guld og kæmper med om at nå et CL-gruppespil i de sæsoner hvor vi peaker mens vi vinder sølv eller bronze i sæsonerne i mellem og skraber os igennem kedelige og overkommelige EL-grupper med en 5-6 point.. Forhåbningerne om at vi nogensinde skal nå Brügge, Prag, Basel, Salzburg niveau er nok håbløst naivt..
    Jeg er uenig i din vurdering af Stage. Han var imo blandt de bedre. Ligesom jeg er uenig i, at uafgjort i dag er en katastrofe eller at holdet er uden perspektiv. Jeg forstår ærlig talt ikke, hvordan man kan mene det.

    Mit oprindelige indlæg blev slettet (da jeg ved nærmere eftertanke egentlig ikke gad endnu en diskussion, om hvorvidt alt er lort eller ej), men åbenbart ikke hurtigere end du kunne nå at svare. Men nu stopper jeg for i dag.

    God aften. Håber du klarer dig igennem natten og dagen i morgen ovenpå denne absurd deprimerende indsats.... :)

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Dynamo Kiev (7/11 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Penge vinder fodboldkampe og de nævnte klubber har mange flere penge end de skandinaviske klubber og et bud er skellet bliver større år for år.
    Ja penge er en vigtig parameter, Men træneren i dette tilfælde Ståle er også en vigtig faktor i forhåbningerne om at udvikle det offensive udtryk i Europa. Javel Ståle er genial når det kommer til det defensive/organisatoriske, MEN han har aldrig brudt den offensive kode i Europa når det kommer nogenlunde fornuftigt angrebs/kontraspil, desværre.

    Men igen de europæiske meritter kan man jo ikke tage for Ståle så han er jo svær at kritisere på det punkt :)

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 28.10.19, 07:05
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •