Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    43 53.09%
  • Uafgjort

    16 19.75%
  • FCK vinder

    22 27.16%
Side 12 af 12 FørsteFørste ... 29101112
Viser resultater 166 til 178 af 178

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Og en lille tilføjelse.. Bo Rygaard meldte netop ud efter sidste sæsons mesterskab, at der ikke fra bestyrelsens side ville være noget som helst krav om salg af spillere.. Derfor jo, det er i høj grad Ståles ansvar at der indgås aftaler med spillere, som tillader dem at forsvinde i utide midt under opbygningen af et hold.
    De udtalelser fra Rygaard passer bare ikke så godt med de udtalelser, som jeg synes at huske, at Ståle kommer med. Så om der er et krav eller blot forventninger om et stort salg eller ingen forventinger overhovedet synes jeg er svært at finde ud af. Men Rygaard udtalte også, at "Et stort bud på mange millioner kroner kan dog gøre, at det i nogle tilfælde kan blive umuligt at holde på en spiller." Det læser jeg som, at Ståle nok ikke kunne bestemme alene, da det kom til Vavro og Skov. Spillere som Joronen og Ankersen bestemte han nok 100% selv, men det er næppe de to som vælter læsset.

  2. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Salg af profiler, skader, hårdt kampprogram, konkurrenternes overjordiske niveau. Alt sammen ting, der selvfølgelig skal indgå i en vurdering af trænerens og truppens præstation og det endelige resultat.

    Men jeg vil også mene, at man skal passe på ikke at fjerne ALT ansvar fra Ståles bord. Han har stadig haft et voldsomt stort budget at købe ind for - også efter skaderne - og har frie hænder til at bruge pengene, som han selv vælger. Han har det meste af efteråret haft en svækket, men dog på papiret yderst slagkraftig trup.

    Han har vel lidt firkantet sat op tre hovedopgaver i klubben:

    - Køb og salg. Salg er diskuteret rigeligt. Skov ville vi selvfølgelig helst have beholdt, men der var nok ikke så meget at stille op. De nye spillere skal selvfølgelig som altid have tid... meget tid... men jeg vil alligevel tillade mig at være kritisk. Vi ved, at Ståle - ligesom CV før ham - lægger utrolig stor vægt på, at nye spillere kender LIGAEN. Hvordan er det så gået med de fire, vi har hentet i danske klubber denne sommer?
    Nelsson: Umiddelbart meget høj pris, har gjort det OK med en lille pil op. Potentialet er der.
    Stage: Ekstrem overpris for en spiller med fighterhjerte, men begrænset talent. Burde være reservespiller, men har pga. skader spillet meget og har generelt svært ved at bidrage særlig meget offensivt.
    Grytebust: Fri transfer. Skuffende.
    Bartolec: Dyr spiller og sommerens dårligste indkøb. Begrænset offensivt aftryk og alt, alt for mange fejl i både opspil og markeringer.
    Lad os spille efteråret færdigt, før den endelige dom kommer over sommerens indkøb, men indtil videre ser det ikke godt ud, og den overdrevne fokus på kendskabet til LIGAEN må godt dø en stille død.

    -Mandskabspleje. Sværere at vurdere, men generelt har truppen virket harmonisk, og der slipper ikke meget brok ud om manglende spilletid. Det hjælper selvfølgelig også, at skaderne har sikret de ydre mandater i truppen flere chancer. Dog trænger Fischer vist til et par alvorsord, for hans attitude på banen er blevet værre og værre de seneste måneder, og det går jo ikke, at han kan te sig, som han vil.

    -Taktisk. Her mener jeg, at Ståle dumper. Han er for dårlig til at tilpasse taktikken efter det materiale, der er til rådighed. Når N'Doye er ude, kan man ikke bare losse lange bolde op til Pieros og Santos. Vi er for lette at læse og mangler en pålidelig plan B. Når vi ikke har spillerne til at kværne modstanderne, som da vi havde Cornelius og Delaney eksempelvis, må vi da lægge om til en mere teknisk spillestil. Stage er nærmest sikret en fast plads, for ellers mener Ståle, at vi bare bliver kørt over. Ehm, der er vel ingen naturregel, der siger, at det hold, der stiller med flest tonsere, automatisk vinder.
    "Jamen det er den superstramme 4-4-2, der har sikret os europæisk succes." Vildere er den succes jo heller ikke, og hvis prisen er, at vi skal være tvangsindlagt til idé- og chanceforladt fodbold i snart to ud af tre sæsoner, og i øvrigt tilsyneladende får sværere og sværere ved at sikre de knastørre sejre med betonfodbold i ligaen undervejs, er det måske på tide at lægge om til en anden strategi. Hvem ved - måske er det også muligt at få succes med en mere levende spillestil.

    EDIT: Man kunne selvfølgelig også tage noget med om træningens fokus, dosering osv. Det er bare endnu sværere at vurdere udefra.
    Sidst redigeret af Ace : 11.11.19 kl. 21:46
    HIC SUNT LEONES


  3. #168
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Al respekt for dit lange skriv. For mig at se, så er det dog desværre en række bortforklaringer, der baserer sig på Ståles eget spin og bortforklaring af egen underpræstering.
    Vi har nu haft en træner i 7 år der blot har vundet 3 mesterskaber, og i samme peroiode har han flunket stimen med kvaller i Europa med tabet til Jablonec. 3 ud af 7 mesterskaber er desværre fyringsgrund. Det er et testemente til hvor fed en person Ståle er, at han ikke er blevet fyret. Alle andre var røget med de resultater og den spillemæssige underholdningsværdi.
    Ja det kommer jo nok an på, hvordan man spinner de resultater. De fleste vil jo nok fokusere på på 13 gruppespil på 14 år og ikke ET nederlag til Jablonec - forøvrigt en stime han hovedsaglig selv står bag. Ren fyringsgrund!
    Mht DM titler vil mange nok fokusere på 3 DM ud af de sidste 4. Man kan selvfølgelig tælle de to første sæsoner med, men der skulle man rydde op efter CV. Og 3 ud af 7 får man da vist kun, hvis man tæller nuværende sæson med. Det er måske lige at stramme den pt.
    Sidst redigeret af k@sper : 11.11.19 kl. 21:34

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Enig i Aces' betragtninger. Under køb og salg glemmer du dog Biel. Sandsynligvis superligaens dyreste spiller nogensinde. Det er nok for tidligt at dømme ham helt ude, men med deet han har præsteret og prisskiltet, så er han efter min mening i skarp konkurence med Bartolec hvad angår ringeste indkøb.
    Danmark til Valby Bakke

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #170
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kommer jo nok an på, hvordan man spinner de resultater. De fleste vil jo nok fokusere på på 13 gruppespil på 14 år og ikke ET nederlag til Jablonec - forøvrigt en stime han hovedsaglig selv står bag. Ren fyringsgrund!
    Mht DM titler vil mange nok fokusere på 3 DM ud af de sidste 4. Man kan selvfølgelig tælle de to første sæsoner med, men der skulle man rydde op efter CV. Og 3 ud af 7 får man da vist kun, hvis man tæller nuværende sæson med. Det er måske lige at stramme den pt.
    Det passer ikke det du skriver. Ståle har ikke lave 13 gruppespil på 14 år, men det lyder ofte som om, at det er ham der har gjort det. Til gengæld er han den eneste der har flunket i løbet af de sidste 14 år - nuvel med ansvaret for broderparten af dem.
    Og indlysende ja, med de 3 af 7, som flere refererer til i denne tråd, der inkluderes denne sæson. Hvis Ståle mod forventning vinder denne sæson, så synes jeg ikke han skal fyres.
    Danmark til Valby Bakke

  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig i Aces' betragtninger. Under køb og salg glemmer du dog Biel. Sandsynligvis superligaens dyreste spiller nogensinde. Det er nok for tidligt at dømme ham helt ude, men med deet han har præsteret og prisskiltet, så er han efter min mening i skarp konkurence med Bartolec hvad angår ringeste indkøb.
    En ting er Peb Biel som meget vel ligner Fergusons køb af Bebe fra røven af 2. Division, men hvordan kan bartolec være så dårlig kan jeg simpelthen ikke forstå... manden er på det kroatiske landshold som er sidste års sølvvindere til
    VM
    Very Nice

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #172
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig i Aces' betragtninger. Under køb og salg glemmer du dog Biel. Sandsynligvis superligaens dyreste spiller nogensinde. Det er nok for tidligt at dømme ham helt ude, men med deet han har præsteret og prisskiltet, så er han efter min mening i skarp konkurence med Bartolec hvad angår ringeste indkøb.
    Transferbetragtningerne handlede kun om de spillere, der var hentet fra danske klubber, hvorfor Biel og alle de andre, vi har hentet fra udlandet, ikke er nævnt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  12. #173
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Transferbetragtningerne handlede kun om de spillere, der var hentet fra danske klubber, hvorfor Biel og alle de andre, vi har hentet fra udlandet, ikke er nævnt.
    Men mht. Biel synes jeg, det er alt for hurtigt at konkludere, at han er et uduligt fejlkøb. Jeg synes, det er tydeligt, at der er en udmærket tekniker gemt i ham. Jeg tror faktisk snarere, at Pep Biel kunne være et godt eksempel på den kritiske tese, der ind i mellem er blevet rejst mht. Ståle, nemlig at hans meget stramme system muligvis har det med at "ødelægge" de mere teknisk funderede spillere.

    Det er i hvert fald klart, at det der med at skulle vænne sig til FCK's system formentlig i lige så høj grad gælder de offensive spillere, som det gælder forsvarerne. Så hvis du kommer som en offensiv spiller, der har været vandt til at have en fri, kreativ rolle, er det nok lidt af et kulturchok at skulle lære, at du i FCK skal være lige så defensivt orienteret som offensivt.

    Læg dertil, at Biel blev hårdt ramt af at have "solgt" sit hold mod Røde Stjerne og efterfølgende ikke har fået mange chancer for at spille sig på holdet igen. Og tag også med i betragtning, at han er ung og aldrig har været udenfor de trygge rammer i Spaniens næstbedste række, men nu pludselig er den dyreste spiller nogensinde i dansk fodbold! Jeg forstår godt, hvis det er lidt af et pres at løbe rundt med på skuldrene.

    Jeg kan godt være med på, at det måske var en fejl at købe et ungt, uprøvet talent til at gå direkte ind på holdet som Skovs afløser. Det betyder bare ikke nødvendigvis, at Biel definitivt ikke har potentialet til at blive en profil for os. Men det kræver nok noget spilletid og noget tillid fra Ståle. Det ville så også have de bonuseffekter, at Falk kunne komme tilbage centralt, hvilket både ville gøre os bedre der og formentlig også ville hjælpe Fischer til at genfinde en stabil form. Kom nu, Ståle!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    En ting er Peb Biel som meget vel ligner Fergusons køb af Bebe fra røven af 2. Division, men hvordan kan bartolec være så dårlig kan jeg simpelthen ikke forstå... manden er på det kroatiske landshold som er sidste års sølvvindere til
    VM
    Og han var jo ligaens bedste back i en periode i FCN. Det er sgu mærkeligt. Eller måske ikke. Det ligner et mentalitetsproblem. Manden går jo evigt rundt med skuttede skuldre og en lille sur mine. Han er det fuldstændige modsatte af personligheder som Zeca, Bjelland, NDoye og Wind - med andre ord altså den type personligheder, vi har brug for.

    Måske er han bare skabt til en lille klub og et landshold, hvor man kun spiller under det pres i få kompakte perioder på et år.

  14. #175
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men mht. Biel synes jeg, det er alt for hurtigt at konkludere, at han er et uduligt fejlkøb. Jeg synes, det er tydeligt, at der er en udmærket tekniker gemt i ham. Jeg tror faktisk snarere, at Pep Biel kunne være et godt eksempel på den kritiske tese, der ind i mellem er blevet rejst mht. Ståle, nemlig at hans meget stramme system muligvis har det med at "ødelægge" de mere teknisk funderede spillere.

    Det er i hvert fald klart, at det der med at skulle vænne sig til FCK's system formentlig i lige så høj grad gælder de offensive spillere, som det gælder forsvarerne. Så hvis du kommer som en offensiv spiller, der har været vandt til at have en fri, kreativ rolle, er det nok lidt af et kulturchok at skulle lære, at du i FCK skal være lige så defensivt orienteret som offensivt.

    Læg dertil, at Biel blev hårdt ramt af at have "solgt" sit hold mod Røde Stjerne og efterfølgende ikke har fået mange chancer for at spille sig på holdet igen. Og tag også med i betragtning, at han er ung og aldrig har været udenfor de trygge rammer i Spaniens næstbedste række, men nu pludselig er den dyreste spiller nogensinde i dansk fodbold! Jeg forstår godt, hvis det er lidt af et pres at løbe rundt med på skuldrene.

    Jeg kan godt være med på, at det måske var en fejl at købe et ungt, uprøvet talent til at gå direkte ind på holdet som Skovs afløser. Det betyder bare ikke nødvendigvis, at Biel definitivt ikke har potentialet til at blive en profil for os. Men det kræver nok noget spilletid og noget tillid fra Ståle. Det ville så også have de bonuseffekter, at Falk kunne komme tilbage centralt, hvilket både ville gøre os bedre der og formentlig også ville hjælpe Fischer til at genfinde en stabil form. Kom nu, Ståle!
    Jeg er enig omkring, at han skal lande i en ny kultur og på et andet hold, men jeg køber ikke, at hans type spillere kvæles i Ståles system. Der findes masser af tekniske og/eller små spillere, som slår igennem i FCK. Verbic, Nicolai Jørgensen, Santin, Bolanos, Toutouh, Falk m.fl. Og så er der typerne, der ikke slår igennem - bl.a. Nicolai Thomsen og Kasper Kusk, som Pep Biel minder meget om. Eller dvs., at Kusk et halvt år inde havde noget bedre stats.

    Fælles for typerne, der slår igennem, er, at de ikke kun er teknisk dygtige, men samtidigt fysisk og mentalt stærke. Falk er afgjort ikke et bæst, men han presser som ind i helvede. Verbic var ikke stor, men var eksplosiv. Jørgensen var et skur.

    Ved mindre, du spiller for top 5 klubber i verden, så skal du have en fysisk spidskompetence også, da du ikke kan forvente at have bolden altid. Den mangler han, og derfor slår han aldrig igennem i FCK.
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 12.11.19 kl. 15:25

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er enig omkring, at han skal lande i en ny kultur og på et andet hold, men jeg køber ikke, at hans type spillere kvæles i Ståles system. Der findes masser af tekniske og/eller små spillere, som slår igennem i FCK. Verbic, Nicolai Jørgensen, Santin, Bolanos, Toutouh, Falk m.fl. Og så er der typerne, der ikke slår igennem - bl.a. Nicolai Thomsen og Kasper Kusk, som Pep Biel minder meget om. Eller dvs., at Kusk et halvt år inde havde noget bedre stats.

    Fælles for typerne, der slår igennem, er, at de ikke kun er teknisk dygtige, men samtidigt fysisk og mentalt stærke. Falk er afgjort ikke et bæst, men han presser som ind i helvede. Verbic var ikke stor, men var eksplosiv. Jørgensen var et skur.

    Ved mindre, du spiller for top 5 klubber i verden, så skal du have en fysisk spidskompetence også, da du ikke kan forvente at have bolden altid. Den mangler han, og derfor slår han aldrig igennem i FCK.
    Jeg er enig i, at tekniske typer sagtens kan spille i Ståles system også på en kant. Det er ikke noget problem så længe du lærer bare lidt defensivt arbejde. Det lærte de nævnte typer forholdsvis hurtigt, og hvis spillere som Jørgensen, Fischer, Falk ja selv Kusk kan lære det, så kan Biel selvfølgelig også.
    Ser man på Biel i starten her så led selvtilliden et knæk mod Røde Stjerne, samtidig med at vi så en spiller uden fysisk pondus. Ser man på Biel senest, så er han allerede forbedret væsentligt på fysik, på defensivt arbejde og på eksplosivitet, hvor han nu kan sætte tempo fremfor konstant at tage farten ud af spillet. Han er der ikke helt endnu, men jeg ser væsentlig forbedringer, og jeg tror at vi med lidt held får en stor profil efter nytår, når den fysiske sektor har haft fingrene i ham i en opstart, og når den taktiske sektor har pudset det sidste af.

    Har Biel det mentale med og ikke giver op de næste par måneder, så har han imo redskaberne til at blive virkelig god. Selvfølgelig kræver han dog i langt højere grad end Skov (der havde mere power og sit skud) nogle holdkammerater at lege med, så spillere som Falk, Fischer, kanterne og angriberne skal også oppe sig for at det bliver rigtig godt.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #177
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Damn der er kastet mange millioner direkte i potten, hvis den skråsikre konklusion holder vand Lokomotiv Luksus!!! Jeg gad også godt, at Priske havde fået større spillerum end han tilsyneladende fik, for "den seværdige fodbolds" skyld. Det er jo en immervæk en underholdnings-industri Ståle, elller ??

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #178
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Mht til Biel så har det sproglige vel også en del at sige. Han skulle jo ved ankomst have hjælp til at oversætte Yes og No selvom den ene skulle give sig selv. Unge fodboldspillere er sjældent de boglige typer (granted jeg udelukker Biel som en af undtagelserne baseret på en meget overfladisk Instascanning). Det var også et af det større problemer med Vavro det første år, og til dels Lüftner. Ikke at forstå at klap af Ståles træning samt skrigeri til kampene kan ikke være en fordel (antager at han får oversat de taktiske oplæg). Dertil at han kun kan tale med 3-4 andre i omklædningen. Ikke engang Bale slipper afsted med det, og han er næsten lige så god som Robert Skov.

    Vavro var ikke just flydende i engelsk selv da han forlod os, men tog klart mere ansvar, blev selvsikker og endte som bekendt som en super awesome nice fc trupspiller, både på og uden og banen efterhånden som hans vindende personlighed kunne artikuleres med andet end tacklinger.

    Måske vi skulle skrive kontrakter ½ år før spilleren kommer hertil, så de kan nå lidt basal sprogundervisning, men så når de måske at researche ting som Lyngby Stadion og dukker nok aldrig op :-/

    Santos er som uruk-hai nok en anden personlighed og har også sparsomme om end ikke just hæderlige engelsk-skills.

    Biel virker som et panik-køb og et kæmpe sats til prisen, og er vel senest til vinterpausen med alt fairness og chancer givet endt i kurven med fejlkøb hvis ikke der sker noget uventet. Han kan nå at blive god for os, men det var en der kunne træde til på højrekanten pronto der var brug for og det der blev forsøgt indkøbt.

    Generelt har vi kun kunne forsvare Ståles stramme tilgang til Superligaen med et "vi skal jo træne til de europæiske kampe" ræsonnement. Hvilket også var fint da vi vandt ligaen hele tiden. Det er ingen garanti at vinde superligane suverænt i en 3-4-3 attack opstilling, men med budgettet er det ikke forkert når vi skydes det i skoene at det burde vi. Og uanset så holder det kun så længe vi præsterer europæisk og det er altså lidt et spin på EL at vi gør det for tiden. Den defensive og organisatoriske fokus giver dog også spillere en kæmpe balast at tage med videre i karrieren, og det er jo også en af de ting vi lokker dem til det kolde nord med.


    /kalif

  21. De følgende 4 brugere er enige:

Side 12 af 12 FørsteFørste ... 29101112

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 24.09.19, 19:17
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •