Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
81. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    43 53.09%
  • Uafgjort

    16 19.75%
  • FCK vinder

    22 27.16%
Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 178

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ståle udtalte også i offside at han står for alt det taktiske på træningsbanen.

    Måske han skulle få nogle friske øjne med på træningsbanen.
    I dag var alt lort men det her lignede nærmest en europæisk kamp mod et hold i første seedningslag i cl og ikke en SL kamp.
    Hehe Ståle give ansvar fra sig ? :). Ståle mener jeg selv at han er guds gave til FCK så det sker nok ikke. Men du har da ret og igen er det jo været velkendt i over 15 år at Ståle aldrig har været et Offensivt geni.

    Han skal dog have ros for det organisatoriske og defensive arbejde, Altså lige pånær fra i dag :p

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Man kan jo også sige det lige ud af posen: FCM spiller offensivt og super underholdende, FCK spiller RØV kedeligt.
    Vi spiller internationalt....

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi har spillet 50% flere kampe på nuværende tidspunkt end FCM, som de sidste 21 dage har spillet 4 kampe, mens vi har spillet 7. Selvfølgelig kan det mærkes.
    Jojo selvfølglig er det en faktor, ligesom det plejer. Vi har jo været i Europa de sidste 13 af 14 sæsoner, og har altid spillet meget mere end de andre. Det samme har alle de andre tophold i ligaer vi sammenligner os med. Men lige pludselig er det derfor vi ikke vinder suppen. Meget ukøbenhavnsk at være så ynkeligt flæbende. De må være flade af grin i de andre klubber.
    Danmark til Valby Bakke

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Jeg så kun kampen med et halvt øje grundet arbejde og dårlig internetforbindelse. Så jeg vil høre, om der er nogen, der kan belyse Fischers og Santos' hændelse(r)?
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg så kun kampen med et halvt øje grundet arbejde og dårlig internetforbindelse. Så jeg vil høre, om der er nogen, der kan belyse Fischers og Santos' hændelse(r)?
    Jeg ved ikke helt præcist hvad der hentydes til (om der har været en episode som pressen nu sætter fokus på) men der var en episode i 2. halvleg hvor vi får et kontraløb med 3-4 mand mod to, Fischer driver bolden frem og skal blot skubbe den 10 meter til venstre, så er Santos alene igennem, istedet holder han på kuglen (Fischer-style) og det hele ender i ingenting.. Det er en fejl man må lave 0 ud af 100 gange på det her niveau, da det ene og alene handler om at træffe den rigtige beslutning.. Jeg tænkte i kampen at det blot er symptomatisk for Fischer for tiden, men det kan da godt være det stikker dybere end det...

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt præcist hvad der hentydes til (om der har været en episode som pressen nu sætter fokus på) men der var en episode i 2. halvleg hvor vi får et kontraløb med 3-4 mand mod to, Fischer driver bolden frem og skal blot skubbe den 10 meter til venstre, så er Santos alene igennem, istedet holder han på kuglen (Fischer-style) og det hele ender i ingenting.. Det er en fejl man må lave 0 ud af 100 gange på det her niveau, da det ene og alene handler om at træffe den rigtige beslutning.. Jeg tænkte i kampen at det blot er symptomatisk for Fischer for tiden, men det kan da godt være det stikker dybere end det...
    Den situation gjorde i øvrigt Santos så rasende, at han kaldte på en udskiftning sekundet efter. Der var også en mindre episode i første halvleg hvor Santos sparker på mål i stedet for at spille Fischer. Det kostede kæmpe gestikulation og råberi fra Fischers side, men det er efterhånden det han gør sig mest bemærket for indtil videre i denne sæson, så det overraskede ingen.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Det er aldrig sjovt når det bedre kan betale sig at blive taberdømt end at dukke op og det var i den grad tilfældet i dag. Der er godt nok ikke meget positivt vi kan tage videre i dag og hvis FCM kan holde kadencen bare nogenlunde er mesterskabet allerede afgjort.
    Det var tydeligt, at FCM havde forberedt sig utrolig godt og jeg sad med fornemmelsen, at det ikke ville gøre en forskel uanset hvad vi ændrede. Vi var udklasserede i dag på samtlige positioner.
    FCM pressede højt og tvang os til at losse boldene væk. Vi havde ingen midtbane og ingen opspilsstation. I størstedelen af kampen endte vi med bare at måtte parere – og det endda til trods for at vi havde bolden mest. FCM havde et ganske varieret opspil – nok det bedste vi har set fra en modstander i den her sæson. De lagde ud med at spille meget direkte og særligt over kanterne. De havde da også en del afleveringer, der passerede ud over baglinjen, men det betød ikke det store, at vi fik bolden, når vi ikke kunne bruge den til noget. Det betød dog, at vores forsvar meget hurtigt kom til at stå for dybt af frygt for det direkte spil og det åbnede midtbanen fuldstændig op og vi fik aldrig en reel ’presence’ her. Derudover skal det bemærkes, at FCM altså stort set hele tiden havde 3-4 spillere i feltet når de angreb eller spillede lange afleveringer. Det er en stor kontrast til os, der primært kun har to spillere i feltet og sjældent tre. Selv ved et indkast på midtbanen, som de ikke kastede langt, havde de fire mand på linje i angrebet.
    FCMs presspil fandt vi heller ikke en løsning på. De har fire mand i front der førte an og så to midtbanespillere til at følge op og/eller dække af og det rum de efterlod fik vi aldrig nogensinde udnyttet, ligesom vi ikke fik spillet bredt. Vi kunne slet ikke håndtere deres offensive indstilling og er på hælene og nødt til at reagere hele kampen. Zeca og Stage er næppe udprægede offensive spillere, men jeg tror ikke jeg har set dem stå så dybt så længe før. Og selv det var ikke tilstrækkeligt. FCM scorer godt nok tre mål efter dødbolde, men de har store chancer til langt mere og vi slap i virkeligheden nådigt selvom vi taber 4-1.
    Vores eget opspil var mildest talt elendigt. Vi var kun farlige hvis vi en fik en sjælden bolderobring. Ellers var der ikke meget at komme efter. Det burde ellers være muligt at straffe FCM på omstillinger når de havde så mange spillere fremme, men de omstillinger vi havde blev formøblet. Det er vanvittigt og pinligt at se en lovende omstilling blive smidt væk ved, at en spiller løber direkte ind i en modstander fremfor at spille bolden. Spillemæssigt kunne vi først være med fra omkring det 80. minut, men i den periode blev vi ikke farlige. Om ikke andet kom vi frem til flere chancer end mod Kiev, men når der er åbent hus i defensiven (og i særdeleshed på kanterne), betyder det ikke så meget.
    Vi har vel kun en spiller der kan være sin indsats nogenlunde bekendt og det er Papagiannopoulos og til dels Johansson og Daramy (der dog var skidt defensivt). Resten kunne lige så godt være blevet hjemme og enkelte kunne være erstattet af træningskegler. Problemet blev yderligere forstærket ved, at vi ikke havde nogle værktøjer i kassen, der kunne ændre kampens forløb. I halvlegen byttede vi rundt på Varela og Bartolec uden den store effekt, ligesom udskiftningerne af banens absolut værste spillere, Fischer og Stage, heller ikke ændrede det store. Til sidst skiftede vi Bendtner ind, til trods for at vi ikke kunne komme frem til indlæg.
    Det er nemt at være bagklog og påpege det ene og andet efterfølgende, ligesom jeg godt kan forstå at Ståle så så modløs ud under kampen. Vi havde intet at byde ind med, ingen værktøjer til at ændre noget som helst og måtte bare tage imod hvad FCM kom med og så forsøge at aflaste så godt som vi kunne. En særdeles pinlig og ynkelig indstilling til kampen mod vores direkte konkurrent.
    Som det ser ud nu, så skal vi mest frygte at Brøndby overhaler os, end vi skal fokusere på at indhente FCM. Vi har i den grad smidt den pointmæssige gode start på sæsonen væk og det er efterhånden rigtig lang tid siden vi har set særlig gode ud spillemæssigt mod modstandere der faktisk kan give en smule modstand. Det her skulle have været en sæson, hvor vi skulle peake og virkelig bygge videre på de ting vi så i sidste sæson, men det er ikke lykkedes og nu ligner det en stor skuffelse. Man håber næsten ikke at vi går videre i Europa, hvis udfaldet af de europæiske kampe er præstationer som denne.


  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Et nederlag er jo i sig selv ikke et (stort) problem, men nu har spillet været forholdsvist ringe i gennem en længere periode (vel egentlig startende i slutningen af sidste sæson). Hvad gør det endnu værre er, at vi i EL ikke har formået at holde en føring i tre kampe (Malmö, Kiev og Kiev), ligeledes spiller det offensive på ingen måde. Der er selvfølgelig nogle skader, men det kan man jo ikke brokke sig over, når flere af vores indkøb er kendt som spillere, der har tendens til skader - store som små. Ligeledes må jeg stille mig undrende over valg af startopstillinger mm. Fischer har været elendig i lang, lang tid, og gør sig oftest bemærket med lidt mystiske kommentarer (mange brugere vil nok betegne disse som "smarte, fede og essensen af København"). Hvorfor udelades han ikke fra startopstillingen/truppen et par kampe? For så at komme tilbage med fuld fokus og power. Det er selvfølgelig blot en sofatræners mening, så hvad ved jeg. Ligeledes forstår jeg ikke fraværet af Bendtner som starter. Endnu engang beviser han, at han er den eneste, som magter at holde fast på bolden (på sine små 15 min), hvilket giver ro til en midtbane som sejler rundt. Selvom Santos og Pieros har sine forcer, så er vi vandvittig afhængige af i hvert fald én, som kan holde på bolden.

    Undskyldningen med mange kampe køber jeg heller ikke. Det er sådan det er, når man som FCK gerne vil spille europæisk. Så skal man igennem en forholdsvis hårdt sæsonopstart, hvor der spilles en del kvalkampe. Både CL og EL.

    Jeg har tidligere været efter Ståle vedr. indkøb, og jeg vil fortsat mene, at en for stor del af indkøbende er mangelfulde (i det store billede). Det tager alt, alt for lang tid at integrere spillerne ind i et FCK-system, som tilsyneladende er voldsomt svært at være en del af. Det er vel egentlig ok., såfremt resultaterne så fortsat leveres. Det gør de desværre ikke for tiden. Man kan selvfølgelig argumenterer for, at vi er i poleposition til at gå videre fra EL, men jeg frygter godt nok at vi ryger ud.


  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Den situation gjorde i øvrigt Santos så rasende, at han kaldte på en udskiftning sekundet efter. Der var også en mindre episode i første halvleg hvor Santos sparker på mål i stedet for at spille Fischer. Det kostede kæmpe gestikulation og råberi fra Fischers side, men det er efterhånden det han gør sig mest bemærket for indtil videre i denne sæson, så det overraskede ingen.
    Jeg syntes efterhånden Fischer er ved at blive et stort problem. Uagtet om vi så må smide en "mindre" god spiller på banen i stedet for ham så fortjener han fandeme en tur på bænken eller på reserveholdet i en periode. Læg mærke til hans evige gestikuleren på banen når han selv fejler. Det er til at brække sig over. Jeg kan sgu godt forstå Santos reaktion.

    Jeg har fuld forståelse for at man forsøger at få Fischer op på det niveau han primært viste det første halve år da han ankom til klubben, men der må sku også snart være nogle konsekvenser. Og jeg ved udmærket vi er hårdt ramt P.t. og der er brug for alle mand, Men pffff hvad skal man snart sige :(
    Sidst redigeret af EraZ : 10.11.19 kl. 22:26


  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Den situation gjorde i øvrigt Santos så rasende, at han kaldte på en udskiftning sekundet efter. Der var også en mindre episode i første halvleg hvor Santos sparker på mål i stedet for at spille Fischer. Det kostede kæmpe gestikulation og råberi fra Fischers side, men det er efterhånden det han gør sig mest bemærket for indtil videre i denne sæson, så det overraskede ingen.
    Det bemærkede jeg ikke, til gengæld lagde jeg mærke til (tror jeg nok), at Santos ikke klappede Bendtners hænder, da han blev udskiftet. Gik bare lige forbi. Bemærkede andre det? Gad vide hvordan stemningen er i bussen hjem?

  16. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    - Andersen: Akillessene. Kan i princippet ryge fra det ene øjeblik til det næste. Skete under kamp.
    Ja helt tilfældigt, især når man giver steroidinjektioner. Samme skæbne led Amankwaa formentligt også. Det er i øvrigt ikke første sæson vi har så mange skader og selvom vi har et hårdere kampprogram, så begynder det at være noget påfaldende, at vi i en så høj grad er ramt af sort uheld. Måske vi skulle til at kigge personalets kompetencer lidt mere efter i sømmene (måske med fokus på efteruddannelse, så vi ikke risikerer at vores behandlere ender som body-sds behandlere).

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Det værste er næsten, at det virker som en overraskelse for Ståle og co. at vi får flækket os et nyt røvhul af vores nærmeste konkurrent. Det var vel det mest forventede nederlag indtil nu, baseret på det jammerlige spil vi har set siden foråret.

    Det er på tide, nogen vågner op og bemærker stanken i bageriet.


  19. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Ja, det er i hvert fald sjovt, at man kan opfatte tingene så forskelligt. Ståle taler om, at vores pointsnit er "out of this world". Der jubles over, at vi kommer i et "europæisk gruppespil" og tilmed ligger godt til at gå videre. Og vi er stadig med i pokalen! Kvaliteten af spillet tales der med god grund ikke så meget om.

    Man kunne også vende den om og sige, at vi efter 16 runder allerede har tabt fire kampe og er distanceret med syv point.
    At vi røg ud af CL-kvalen mod et useedet hold og kun med det yderste af neglene holdt fast i EL-pladsen mod et temmelig svagt lettisk hold.
    At vi har skabt omkring en håndfuld chancer i fire kampe mod Sveriges nummer to, Ukraines nummer tre og Schweiz' nummer otte.
    At vi var snublende tæt på at ryge ud af pokalturneringen mod en flok amatører, der p.t. ligger nummer ti i 2. division.
    Og ikke mindst at spillet gennem hele sæsonen har været tæt på katastrofalt ringe, båret igennem af enkeltmandspræstationer og generelt så migrænefremkaldende, at man skal tilbage til Backes tid for at finde noget lignende.

    Alligevel prøver man at få det til at lyde, som om det går den rigtige vej, og at succesen venter lige rundt om hjørnet. Tag dig sammen, Ståle. Lad være med at sige mere om kampprogrammet. Lad være med at sende flere stikpiller til FCM. Det er bare pinligt. Find dig i stedet en assistent, der kan hjælpe dig med at lægge en ny offensiv plan. Eller bare en offensiv plan i det hele taget.
    HIC SUNT LEONES


  20. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Jeg skal være den første til at forsvare Ståle som den dygtigste og mest kompetente træner vi har haft og måske også kan få.

    Alligevel er jeg bare ikke imponeret. Nu er det anden gang på kort tid - første gang i Brøndby - hvor Ståle fuldstændig passivt overværer, at vi bliver skilt ad og udstillet. Første reaktion er et skifte efter 63 minutter, hvor kampen er afgjort. Ellers forholder han sig fuldstændig passiv selvom antal fejl og manglende indstilling i samtlige 90 minutter inde på banen skriger på lederskab og handling.

    Der bliver ingenting bragt i spil hverken taktisk eller i form af indskiftninger. Accepten af de gigantiske udfald i indstilling og kvaliteten undrer mig. Det femstår som er vi kørt ind i en blindgyde og ingenting lærer af det der foregår. Det er kort tid siden, at vi havnede i en lignende situation ude i Brøndby og der må have været refleksioner efter den kamp, som man vidste man kunne have brug for at trække på i denne kamp. Men der skete ingenting.

    Selvom jeg er stor fortaler for Ståle, så virker det som om han er kørt ind i en blindgyde lige nu. Det var bestemt heller ikke smukt fra hans side i dag.
    Goldbæks Højrefod

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #105
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (10/11-2019 kl. 18:00)

    Der kan man snakke om at få boret sig et ekstra røvhul..... Av den gjorde ondt, omend forventeligt med vores form og historikken på heden i mente....

    Alt falder tilbage på Ståle. Vores mange millioner brugt på dyre spillere i sommers har været penge ud af vinduet... Det ser sort ud.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 24.09.19, 19:17
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.05.19, 20:40
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •