Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
87. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    59 67.82%
  • Uafgjort

    11 12.64%
  • Hobro vinder

    17 19.54%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 79 af 79

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Hobro I. K. (24/11-2019 kl. 16:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Hobro I. K. (24/11-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Hvordan dælens kan du læse det? :)
    "Det danske hold, der er i et europæisk gruppespil i år, havde ønsket at spille Superliga-kampene mod de formodede stærkeste konkurrenter (FC Midtjylland og BØF, red.) efter sine kampe i Europa. Ikke før."
    Hvis vi kigger på vores kampprogram:

    14/07 – OB
    19/07 – AGF
    23/07 – TNS (euro)
    27/07 – ACH
    31/07 – TNS (euro)
    03/08 – SJE
    06/08 – RS (euro)
    09/08 – LBK
    13/08 – RS (euro)
    16/08 – RFC
    22/08 - RIG (euro)
    25/08 – FCN
    29/08 - RIG (euro)
    01/09 – AAB
    (Landkampspause)
    15/09 – HIK
    19/09 – FCL (euro)
    22/09 – FCM
    25/09 – HIL (pokal)
    28/09 – SIF
    03/10 – MFF (euro)
    06/10 – BIF
    (Landskampspause)
    20/10 – EFB
    24/10 – DKV (euro)
    28/10 – AGF
    31/10 – FCN (pokal)
    03/11 – SJE
    07/11 – DKV (euro)
    10/11 – FCM
    (Landskampspause)
    24/11 – HIK
    28/11 – FCL (euro)
    01/12 – BIF
    08/12 – FCN
    12/12 – MFF (euro)
    16/12 - OB

    Man ser at der generelt spilles kamp hver 3. eller 4. dag.
    Vi har 6 dage mellem opgørene med Randers og Riga (16/08 – 22/08), 5 dage mellem Silkeborg og Malmø (28/09 – 03/10) og 7 dage mellem Brøndby og FCN (01/12 – 08/12).
    I praksis er det derfor svært at undgå at møde et af de andre tophold enten før eller efter en europæisk kamp.
    Havde vi ikke selv bedt om at møde dem efter en europæisk kamp, kunne den første kamp mod FCM have ligget lige efter en landskampspause, den første Brøndbykamp kunne have ligget efter landskampspausen i stedet for før, den anden FCM-kamp kunne have ligget efter en pokalkamp og den anden Brøndbykamp kunne have ligget efter landskampspausen (der også kunne have været d. 08/12, fire dage før Malmøkampen).
    Med lidt større omstruktureringer kunne man også have fundet plads til de store kampe d. 16/08 og 28/09, da der her ville have været god tid til den efterfølgende europæiske kamp. Den dato der måske er mest iøjnefaldende er d. 28/10, hvor vi møder AGF fire dage efter kampen mod Kiev og hvor den efterfølgende kamp var en pokalkamp – men det skyldes udelukkende, at det var en mandagskamp og der kommer en kamp mod FCM eller Brøndby næppe til at ligge (og så er vi lige vidt).
    Det hele falder dog til jorden, når vi selv har bedt om, at kampene ligger efter et europæisk opgør. Som man kan se, er det praktisk talt umuligt at undgå at der kommer en europæisk kamp enten før eller efter, så når vi selv har sagt A må vi også sige B. Da vi gav vores ønsker til kampprogrammet er det sikkert, at vi har valgt ud fra champions league datoerne og ikke europa league. Så vi skulle have ændret vores prioritering efter vi røg ud af champions league, men det ved jeg ikke om er muligt.
    Det eneste kritikpunkt er, at vi død og pine skal have alle gruppespilskampene mod FCM og BIF overstået i efteråret, men ellers er der vel ikke noget at komme efter. Vi ligger som vi har redt.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Hobro I. K. (24/11-2019 kl. 16:00)

    [QUOTEDet eneste kritikpunkt er, at vi død og pine skal have alle gruppespilskampene mod FCM og BIF overstået i efteråret, men ellers er der vel ikke noget at komme efter. Vi ligger som vi har redt.[/QUOTE]

    Sidste år have vi da egentlig også 2XBøf og 2XHerning i efteråret. Og 7 "alm" SL kampe om foråret inden grundspillet var slut.

    Hvorfor kan et par af disse kampe ikke lægges i foråret?
    Sidst redigeret af DiscoTango : 26.11.19 kl. 19:28

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Hobro I. K. (24/11-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sammenligner du interessen for en tidlig pokalkamp mod FCN med interessen for FCK-Brøndby-derbies? Undskyld, men det giver altså ingen mening.
    Næ du har ret. Pokalkampen lider meget mere ved at blive klemt inde i et travlt FCK-program, end derbies ville gøre med en ekstra kamp i foråret. Som du selv skriver om kampen søndag, så vil billetterne sikker sælge alligevel.

    Thomsen tæller selv en hypotetisk pokalkamp med i hans begrundelse, hvorfor det imo giver mening at snakke om pokalturneringen, som ved denne prioritering udvandes kraftigt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det tror jeg ikke. Jeg tvivler på, at det påvirker interessen nævneværdigt, hvilket billetsalget til på søndag heller ikke tyder på. Og mon ikke seertallene bliver, præcis som de plejer (med forbehold for, hvad det tidlige tidspunkt kan betyde, men det er jo en anden problematik)?
    Det er da meget muligt, at interessen er den samme. Men turneringen er imo da ikke lige så interessant, hvis det ene hold er kraftigt handicappet i topkampene. Til sammenligning så jeg også flest Brøndbykampe i tv, da de lå tæt på nedrykning, men jeg tror de fleste (udenfor FCK-kredse) er enige om, at ligaen er det bedste produkt, hvis BIF kunne kæmpe i toppen på lige fod med FCK og FCM. Selvfølgelig er det en smule overdrevet fra min side at kalde et produkt udvandet, fordi et hold er udfordret på kampprogrammet op til topkampene, men det er også lidt overdrevet at snakke om udvandet produkt, når man så tæller en hypotetisk chance for pokalkamp med.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis det var det, det handlede om, så synes jeg, Ståle skulle kontakte Divisionsforeningen i god tid og prøve at få flyttet på kampene. Og i den udstrækning at problemet er, at tv-stationerne ikke gider at have de her kampe liggende fredag eller mandag, bør Ståle rette sin kritik et andet sted hen. Man kan ikke både sælge sine handlemuligheder for millioner til tv-selskaberne og samtidig brokke sig over, at de lægger kampene på irriterende tidspunkter.

    Jo, det var da en idé, man kunne gå videre med. Men om Ståle stiller sig tilfreds med det, tvivler jeg på. Uanset hvad bør han i så fald arbejde på det i god tid i stedet for den her uvane med at brokke sig i forbindelse med kampene. Det ville højne troværdigheden.
    Nu har jeg læst den type kommentarer fra flere herinde, omkring hvorfor man kun tuder nu og ikke gør noget ellers. Hvorfor tror du, at der ikke også arbejdes på problemet udenfor medierne og på andre tidspunkter end nu? Det er vel en on-going proces i diverse udvalg (eller hvor man arbejder med dette), forhandlinger osv, at man fra FCKs side vil forbedre forholdene for de danske deltagere i Europa? Og det er nu, at Ståle kan lægge et yderligere pres på beslutningstagerne ved at hyle op, da det er nu medierne kan fokusere på situationen. Jeg er også med på, at meget af det som vi hyler over er noget som er selvforskyldt gennem f.eks. tv-aftale, men overdriver man lidt, så går budskabet tydeligere igennem. Det kan enhver politiker som spinner i medierne sikkert skrive under på.

    Ovenstående er selvfølgelig spekulation fra min side, ligesom at påstå det modsatte er ren spekulation. Jeg tror bare, at de som mener, at han piver udelukkende for at fjerne fokus fra egne resultater pt., undervurderer ham i stor stil. Helt ærligt, så tror jeg ikke Ståle gives a shit over eventuel kritik lige nu. Både fordi hans position ikke er i fare (og han er kold i røven), men også fordi han uanset stemningen herinde sagtens kan gå til bestyrelsen og argumentere for et fornuftigt efterår resultatmæssigt (især hvis vi går videre i EL), og også fordi han kan påvise nogle åbenlyse årsager til eventuelt manglende resultater/placering i liga nemlig kæmpe udskiftning, mange skader, mange kampe og FCMs vanvittige pointhøst.
    Sidst redigeret af k@sper : 26.11.19 kl. 22:13

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Hobro I. K. (24/11-2019 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    [QUOTEDet eneste kritikpunkt er, at vi død og pine skal have alle gruppespilskampene mod FCM og BIF overstået i efteråret, men ellers er der vel ikke noget at komme efter. Vi ligger som vi har redt.
    Sidste år have vi da egentlig også 2XBøf og 2XHerning i efteråret. Og 7 "alm" SL kampe om foråret inden grundspillet var slut.

    Hvorfor kan et par af disse kampe ikke lægges i foråret?[/QUOTE]

    Det kan de også snildt, men ham fra Divisionsforeningen påpegede, at det vil medføre en del flere indbyrdes møder i foråret, da vi der i forvejen skal møde Brøndby og FCM to gange i slutspillet, ligesom opgør i pokalen er muligt.

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (17.03.19 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 21.03.19, 10:14
  2. Svar: 95
    Sidste Meddelelse: 02.03.18, 16:39
  3. Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (22.05.16 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 23.05.16, 17:10
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (07.06.15 kl.16.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.06.15, 15:11
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.10.14, 11:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •