Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Man siger altid, at monnies afgør mesterskaber. Men gør de virkelig det, og hvor gode er vi egentlig til at forvalte vores slanter i forhold til konkurenterne i suppen sammenlignet med tophold i resten af Europa? Jeg har god tid her i min barsel, så dét tænkte jeg, at jeg ville prøve undersøge i pauserne mellem lortebleer og babybongo.

    Jeg har kigget på de seneste syv år, hvor Ståle har haft ansvaret for klubben, under den forudsætning at vi ikke vinder DM og til sommer skal gøre status over Ståles anden periode. Resultatet er baseret på skøn fra medierne og fra FM2020. Og ja!, der er en usikkerhed forbundet med tallene. Men i det store hele er det min overbevisning, at de rammer nogenlunde plet. Skulle du affeje tallene med, at det kan man ikke regne ud på baggrund af et computerspil og nogle medieartikler, så prøv først at se om du rent faktisk kan finde nogle mere retvisende tal. Så bliver jeg gerne klogere. Jeg tror som sagt, de holder i det store hele.

    Nå, men, det var præmissen. Nu til de kolde tal:



    Udvalgte danske kilder:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...b-paa-spillere
    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...klaret-sig/10/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget

    Jeg havde på forhånd en klar fornemmelse af, at vi ikke var godt med, men det er unægtelig grum læsning. I andre ligaer i Europa, der vinder klubber med budgetter af vores relative størrelse laaangt flere mesterskaber.

    Man kan også tage den positive hat på og sige, at vi - med vores økonomiske muskler vis-a-vis vores konkurrenter - har potentialet til at vinde endnu flere mesterskaber fremadrettet, men det kræver nok, at vi bliver bedre. Konklusionen må være, (hvis tallene nogenlunder holder + vi taber skabet), at Ståles ”resultatfodbold” bestemt ikke har givet de resultater, som økonomien ellers tilsiger. Tværtimod.
    Danmark til Valby Bakke

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Man siger altid, at monnies afgør mesterskaber. Men gør de virkelig det, og hvor gode er vi egentlig til at forvalte vores slanter i forhold til konkurenterne i suppen sammenlignet med tophold i resten af Europa? Jeg har god tid her i min barsel, så dét tænkte jeg, at jeg ville prøve undersøge i pauserne mellem lortebleer og babybongo.

    Jeg har kigget på de seneste syv år, hvor Ståle har haft ansvaret for klubben, under den forudsætning at vi ikke vinder DM og til sommer skal gøre status over Ståles anden periode. Resultatet er baseret på skøn fra medierne og fra FM2020. Og ja!, der er en usikkerhed forbundet med tallene. Men i det store hele er det min overbevisning, at de rammer nogenlunde plet. Skulle du affeje tallene med, at det kan man ikke regne ud på baggrund af et computerspil og nogle medieartikler, så prøv først at se om du rent faktisk kan finde nogle mere retvisende tal. Så bliver jeg gerne klogere. Jeg tror som sagt, de holder i det store hele.

    Nå, men, det var præmissen. Nu til de kolde tal:



    Udvalgte danske kilder:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...b-paa-spillere
    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...klaret-sig/10/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget

    Jeg havde på forhånd en klar fornemmelse af, at vi ikke var godt med, men det er unægtelig grum læsning. I andre ligaer i Europa, der vinder klubber med budgetter af vores relative størrelse laaangt flere mesterskaber.

    Man kan også tage den positive hat på og sige, at vi - med vores økonomiske muskler vis-a-vis vores konkurrenter - har potentialet til at vinde endnu flere mesterskaber fremadrettet, men det kræver nok, at vi bliver bedre. Konklusionen må være, (hvis tallene nogenlunder holder + vi taber skabet), at Ståles ”resultatfodbold” bestemt ikke har givet de resultater, som økonomien ellers tilsiger. Tværtimod.
    Spændende, kan du lave nogenlunde lignende øvelse med europæske præstationer? Ikke sikker på hvordsn præcis men måske optjente koeficcient point eller antal gruppespil sammenlignet med klubber med sammenlignelig økonomi, eller omvendt sammenligne de økonomiske muskeler på klubber med sammenliglige eupæskr resultater? Her er mit indtryk nemlig at FCK ligger markant over normen
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Interessant!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Man siger altid, at monnies afgør mesterskaber. Men gør de virkelig det, og hvor gode er vi egentlig til at forvalte vores slanter i forhold til konkurenterne i suppen sammenlignet med tophold i resten af Europa? Jeg har god tid her i min barsel, så dét tænkte jeg, at jeg ville prøve undersøge i pauserne mellem lortebleer og babybongo.

    Jeg har kigget på de seneste syv år, hvor Ståle har haft ansvaret for klubben, under den forudsætning at vi ikke vinder DM og til sommer skal gøre status over Ståles anden periode. Resultatet er baseret på skøn fra medierne og fra FM2020. Og ja!, der er en usikkerhed forbundet med tallene. Men i det store hele er det min overbevisning, at de rammer nogenlunde plet. Skulle du affeje tallene med, at det kan man ikke regne ud på baggrund af et computerspil og nogle medieartikler, så prøv først at se om du rent faktisk kan finde nogle mere retvisende tal. Så bliver jeg gerne klogere. Jeg tror som sagt, de holder i det store hele.

    Nå, men, det var præmissen. Nu til de kolde tal:



    Udvalgte danske kilder:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...b-paa-spillere
    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...klaret-sig/10/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget

    Jeg havde på forhånd en klar fornemmelse af, at vi ikke var godt med, men det er unægtelig grum læsning. I andre ligaer i Europa, der vinder klubber med budgetter af vores relative størrelse laaangt flere mesterskaber.

    Man kan også tage den positive hat på og sige, at vi - med vores økonomiske muskler vis-a-vis vores konkurrenter - har potentialet til at vinde endnu flere mesterskaber fremadrettet, men det kræver nok, at vi bliver bedre. Konklusionen må være, (hvis tallene nogenlunder holder + vi taber skabet), at Ståles ”resultatfodbold” bestemt ikke har givet de resultater, som økonomien ellers tilsiger. Tværtimod.
    Hmm, eller kvaliteten af spillerne vi kan købe ikke gør den store forskel, når man bevæger sig i de beløb vi arbejder med vs eksempelvis PSG.

    MCN

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Jo jo... men kvaliteten og forskellen på kvaliteten er vel lille (mindre) fra 9 - 4,5 ende den er fra eksempelvis 148 --> 50? (Frankrig). Så ja - forskel, men jo ikke på den måde sammenlignligt (ud over dobbelt op)

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Jo jo... men kvaliteten og forskellen på kvaliteten er vel lille (mindre) fra 9 - 4,5 ende den er fra eksempelvis 148 --> 50? (Frankrig). Så ja - forskel, men jo ikke på den måde sammenlignligt (ud over dobbelt op)
    Helt enig, man kan simpelthen ikke konkludere noget ud fra den liste.... det er ret så søgt

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Er der nogle lande der ikke bekræfter din tese? Fx. Holland, Sverige, Norge, Belgien, Rusland, Grækenland, Tyrkiet andre "Østblok-lande"? Evt med mere sammenligneligt økonomisk niveau, som der også efterspørges.

    Hvis teorien skal være bare lidt gangbar, så kan man ikke bare cherry-picke. Det mest seriøse vil være at bringe de eksempler, der modsvarer ens tese mest og så diskutere dem op imod hinanden.

    Men det er da en interessant synsvinkel at bringe op: xMesterskaber :-)
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 29.11.19 kl. 00:43 Årsag: Det falske quote

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Jeg tror der er rimelig bred enighed om, at vi med vores budget burde være mere dominerende end tilfældet er. Så det er interessant at få nogle tal, så vi kan se om det faktisk er tilfældet, når det trods alt er et emne vi har diskuteret et par gange herinde. Årsagerne til dette kan selvfølgelig være mange.
    Det kunne være interessant at få nogle tal fra andre ligaer også (for at undgå cherry-picking) og gerne fra ligaer der er mere sammenlignelige. Og så måske kigge på lønbudget i de enkelte mesterskabssæsoner, det jo også hører med til historien, at vi undervejs i den syvårige periode har øget vores lønbudget (der var i hvert fald artikler om det i 2015), ligesom eksempelvis Aab vist har skåret i lønbudgettet siden de vandt mesterskabet sidst.

    Derudover er det noget misvisende, at du skriver ”Ståles FCK”, men stadig angiver en syvårig periode. Særligt fordi det ikke medregner mesterskabet under Ariel Jacobs, men medtager det rod Ståle overtog efter Jacobs. Derudover tilskriver du så mesterskabet under Ariel Jacobs til Midtjylland, der trods alt kun har vundet to danske mesterskaber.
    Dertil skal Brøndby selvfølgelig også med på listen, da deres lønbudget givetvis også er ganske højt og du også har medtaget klubber uden mesterskaber fra de øvrige ligaer.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    I øvrigt er det vist også til at diskutere om FCKs budget virkelig er dobbelt så stort som FCMs. Ifølge denne artikel hører vi nærmere til i din midterste kategori

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    I øvrigt er det vist også til at diskutere om FCKs budget virkelig er dobbelt så stort som FCMs. Ifølge denne artikel hører vi nærmere til i din midterste kategori

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget
    Det er i øvrigt en sandhed med modifikationer, at FCM kun skulle have et sportsligt budget på 95 mio. Men det afhænger nok af hvordan man regner det ud. Ud fra deres regnskab, der i forvejen er udført noget alternativt, har de i hvert fald udgifter nærmere 150 mio kr i den sportslige sektor.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Det er i øvrigt en sandhed med modifikationer, at FCM kun skulle have et sportsligt budget på 95 mio. Men det afhænger nok af hvordan man regner det ud. Ud fra deres regnskab, der i forvejen er udført noget alternativt, har de i hvert fald udgifter nærmere 150 mio kr i den sportslige sektor.
    Nu har jeg lagt nogle links ud, der viser at vi har købt 8 af de 10 dyreste spillere nogensinde i superligaen + links der beskriver superligaklubbernes lønbudget. Herunder er endnu et link fra i sommer, der viser, at vi har 16 af de 20 bedst lønnede spillere i superligaen. Jeg bukker mig gerne i støvet, hvis du kan henvise til mere pålidelige kilder, der beskriver, at "mine" kilder tager fuldstændig fejl. Indtil da, synes jeg, det virker lidt let blot at slynge sådan en påstand ud :-)

    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...a-spillere/21/
    Danmark til Valby Bakke

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nu har jeg lagt nogle links ud, der viser at vi har købt 8 af de 10 dyreste spillere nogensinde i superligaen + links der beskriver superligaklubbernes lønbudget. Herunder er endnu et link fra i sommer, der viser, at vi har 16 af de 20 bedst lønnede spillere i superligaen. Jeg bukker mig gerne i støvet, hvis du kan henvise til mere pålidelige kilder, der beskriver, at "mine" kilder tager fuldstændig fejl. Indtil da, synes jeg, det virker lidt let blot at slynge sådan en påstand ud :-)

    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...a-spillere/21/
    I de seneste regnskaber for de to koncerner/klubber, havde FCK og Stadion personaleudgifter på 145 mio kr. FCM havde på 95 mio kr. Men de tal er jo kun interessante, hvis vi rent faktisk ved, hvad de dækker over. I Parken-koncernen var der i snit ansat 573 årsværk i 2018. I FCM var der ansat 96 medarbejdere. Mit bud er, at det er væsentligt mere krævende at drive stadion i København end i Herning, og deraf også giver væsentligt højere personaleudgifter.

    Ps. kilde Ronaldo.com > Ekstrabladet > fodboldtransfers? Arh vel?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Ahh der går du vist efter budbringeren. Prøv at bladre de 20 eksempler igennem i mit link. Det er jo tal der for de fleste vedkommende er kommet frem ifbm signing forlængning og refereret af mange medier. Vores dyreste spiller tjener alene mere end dobbelt så meget som konkurrentens. Jeg synes selv, det var lidt hårdt at erkende, at der var så stor forskel.

    Mht dine tal, så angiver du altså stadig ingen henvisning ... :-)
    Nu gik jeg så selv ind og tjekkede vores regnskab, og jeg er ikke revisor, men jeg ved altså ikke, hvor du har dine tal fra? I det seneste kvartal brugte vi 91 mio. på lønninger. Det svarer til 360 årligt. Og i 2018 brugte vi over 300 mio.

    https://www.parken.dk/sites/default/...203Q2019_0.pdf (side 4)
    https://www.parken.dk/sites/default/...ar18-final.pdf
    Sidst redigeret af Tops : 29.11.19 kl. 11:44
    Danmark til Valby Bakke

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ahh der går du vist efter budbringeren. Prøv at bladre de 20 transfers igennem i mit link. Det er jo tal der for de fleste vedkommende er kommet frem ifbm signing forlængning og refereret af mange medier. Vores dyreste spiller tjener alene mere end dobbelt så meget som konkurrentens. Jeg synes selv, det var lidt hårdt at erkende, at der var så stor forskel.

    Mht dine tal, så angiver du altså stadig ingen henvisning ... :-)
    Nu gik jeg så selv ind og tjekkede vores regnskab, og jeg er ikke revisor, men jeg ved altså ikke, hvor du har dine tal fra? I det seneste kvartal brugte vi 91 mio. på lønninger. Det svarer til 360 årligt. Og i 2018 brugte vi over 300 mio.

    https://www.parken.dk/sites/default/...203Q2019_0.pdf (side 4)
    https://www.parken.dk/sites/default/...ar18-final.pdf
    FCK og Stadion er segmenteret ud på side 38 i årsrapporten. Du kan ikke tage det totale tal for hele koncernen og sammenligne med FCM. De har mig bekendt hverken kontorbygninger eller badeland ;-)

    PS: Selvfølgelig bruger vi flere penge på løn og transfers end de andre danske klubber. Min pointe er blot at forskellen ikke nødvendigvis er så stor, som den ofte bliver gjort til.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    FCK og Stadion er segmenteret ud på side 38 i årsrapporten. Du kan ikke tage det totale tal for hele koncernen og sammenligne med FCM. De har mig bekendt hverken kontorbygninger eller badeland ;-)

    PS: Selvfølgelig bruger vi flere penge på løn og transfers end de andre danske klubber. Min pointe er blot at forskellen ikke nødvendigvis er så stor, som den ofte bliver gjort til.
    Tak :-) Så er det isolerede tal for FCK og stadion stadig 40 mio mere, end det jeg har angivet i min tabel. Det er, som du skriver, meget svært at bruge årsregnskaberne som bevis, fordi spillerbudgettet ikke fremgår.

    Det kan godt være du har ret i, at forskellen ikke er så stor som den bliver fremlagt i medierne, men indtil det modsatte kan dokumenteres (og det lader det til, at vi er enige om, at det kan årsrapporterne ikke), så må vi vel arbejde med det vi har :-)
    Danmark til Valby Bakke

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs landsholdsspillere
    By ougar in forum De lange linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 23.02.11, 21:43
  2. FCKs målmandsstald
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.10.05, 15:06
  3. FCKs forsvar
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 01:45
  4. Stupid BIF indlæg i EB.
    By fifa-forever in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 00:03
  5. FCKs reklamer virker
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 09.11.03, 15:17

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •