Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Man siger altid, at monnies afgør mesterskaber. Men gør de virkelig det, og hvor gode er vi egentlig til at forvalte vores slanter i forhold til konkurenterne i suppen sammenlignet med tophold i resten af Europa? Jeg har god tid her i min barsel, så dét tænkte jeg, at jeg ville prøve undersøge i pauserne mellem lortebleer og babybongo.

    Jeg har kigget på de seneste syv år, hvor Ståle har haft ansvaret for klubben, under den forudsætning at vi ikke vinder DM og til sommer skal gøre status over Ståles anden periode. Resultatet er baseret på skøn fra medierne og fra FM2020. Og ja!, der er en usikkerhed forbundet med tallene. Men i det store hele er det min overbevisning, at de rammer nogenlunde plet. Skulle du affeje tallene med, at det kan man ikke regne ud på baggrund af et computerspil og nogle medieartikler, så prøv først at se om du rent faktisk kan finde nogle mere retvisende tal. Så bliver jeg gerne klogere. Jeg tror som sagt, de holder i det store hele.

    Nå, men, det var præmissen. Nu til de kolde tal:



    Udvalgte danske kilder:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...b-paa-spillere
    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...klaret-sig/10/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bbernes-budget

    Jeg havde på forhånd en klar fornemmelse af, at vi ikke var godt med, men det er unægtelig grum læsning. I andre ligaer i Europa, der vinder klubber med budgetter af vores relative størrelse laaangt flere mesterskaber.

    Man kan også tage den positive hat på og sige, at vi - med vores økonomiske muskler vis-a-vis vores konkurrenter - har potentialet til at vinde endnu flere mesterskaber fremadrettet, men det kræver nok, at vi bliver bedre. Konklusionen må være, (hvis tallene nogenlunder holder + vi taber skabet), at Ståles ”resultatfodbold” bestemt ikke har givet de resultater, som økonomien ellers tilsiger. Tværtimod.
    Danmark til Valby Bakke

  2. De følgende 4 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs landsholdsspillere
    By ougar in forum De lange linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 23.02.11, 21:43
  2. FCKs målmandsstald
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.10.05, 15:06
  3. FCKs forsvar
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 01:45
  4. Stupid BIF indlæg i EB.
    By fifa-forever in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 00:03
  5. FCKs reklamer virker
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 09.11.03, 15:17

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •