Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 30 af 30

Emner: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nu har jeg lagt nogle links ud, der viser at vi har købt 8 af de 10 dyreste spillere nogensinde i superligaen + links der beskriver superligaklubbernes lønbudget. Herunder er endnu et link fra i sommer, der viser, at vi har 16 af de 20 bedst lønnede spillere i superligaen. Jeg bukker mig gerne i støvet, hvis du kan henvise til mere pålidelige kilder, der beskriver, at "mine" kilder tager fuldstændig fejl. Indtil da, synes jeg, det virker lidt let blot at slynge sådan en påstand ud :-)

    https://ronaldo.com/dk/fodboldnyhede...a-spillere/21/
    I de seneste regnskaber for de to koncerner/klubber, havde FCK og Stadion personaleudgifter på 145 mio kr. FCM havde på 95 mio kr. Men de tal er jo kun interessante, hvis vi rent faktisk ved, hvad de dækker over. I Parken-koncernen var der i snit ansat 573 årsværk i 2018. I FCM var der ansat 96 medarbejdere. Mit bud er, at det er væsentligt mere krævende at drive stadion i København end i Herning, og deraf også giver væsentligt højere personaleudgifter.

    Ps. kilde Ronaldo.com > Ekstrabladet > fodboldtransfers? Arh vel?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Ahh der går du vist efter budbringeren. Prøv at bladre de 20 eksempler igennem i mit link. Det er jo tal der for de fleste vedkommende er kommet frem ifbm signing forlængning og refereret af mange medier. Vores dyreste spiller tjener alene mere end dobbelt så meget som konkurrentens. Jeg synes selv, det var lidt hårdt at erkende, at der var så stor forskel.

    Mht dine tal, så angiver du altså stadig ingen henvisning ... :-)
    Nu gik jeg så selv ind og tjekkede vores regnskab, og jeg er ikke revisor, men jeg ved altså ikke, hvor du har dine tal fra? I det seneste kvartal brugte vi 91 mio. på lønninger. Det svarer til 360 årligt. Og i 2018 brugte vi over 300 mio.

    https://www.parken.dk/sites/default/...203Q2019_0.pdf (side 4)
    https://www.parken.dk/sites/default/...ar18-final.pdf
    Sidst redigeret af Tops : 29.11.19 kl. 11:44
    Danmark til Valby Bakke

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ahh der går du vist efter budbringeren. Prøv at bladre de 20 transfers igennem i mit link. Det er jo tal der for de fleste vedkommende er kommet frem ifbm signing forlængning og refereret af mange medier. Vores dyreste spiller tjener alene mere end dobbelt så meget som konkurrentens. Jeg synes selv, det var lidt hårdt at erkende, at der var så stor forskel.

    Mht dine tal, så angiver du altså stadig ingen henvisning ... :-)
    Nu gik jeg så selv ind og tjekkede vores regnskab, og jeg er ikke revisor, men jeg ved altså ikke, hvor du har dine tal fra? I det seneste kvartal brugte vi 91 mio. på lønninger. Det svarer til 360 årligt. Og i 2018 brugte vi over 300 mio.

    https://www.parken.dk/sites/default/...203Q2019_0.pdf (side 4)
    https://www.parken.dk/sites/default/...ar18-final.pdf
    FCK og Stadion er segmenteret ud på side 38 i årsrapporten. Du kan ikke tage det totale tal for hele koncernen og sammenligne med FCM. De har mig bekendt hverken kontorbygninger eller badeland ;-)

    PS: Selvfølgelig bruger vi flere penge på løn og transfers end de andre danske klubber. Min pointe er blot at forskellen ikke nødvendigvis er så stor, som den ofte bliver gjort til.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    FCK og Stadion er segmenteret ud på side 38 i årsrapporten. Du kan ikke tage det totale tal for hele koncernen og sammenligne med FCM. De har mig bekendt hverken kontorbygninger eller badeland ;-)

    PS: Selvfølgelig bruger vi flere penge på løn og transfers end de andre danske klubber. Min pointe er blot at forskellen ikke nødvendigvis er så stor, som den ofte bliver gjort til.
    Tak :-) Så er det isolerede tal for FCK og stadion stadig 40 mio mere, end det jeg har angivet i min tabel. Det er, som du skriver, meget svært at bruge årsregnskaberne som bevis, fordi spillerbudgettet ikke fremgår.

    Det kan godt være du har ret i, at forskellen ikke er så stor som den bliver fremlagt i medierne, men indtil det modsatte kan dokumenteres (og det lader det til, at vi er enige om, at det kan årsrapporterne ikke), så må vi vel arbejde med det vi har :-)
    Danmark til Valby Bakke

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det kan godt være du har ret i, at forskellen ikke er så stor som den bliver fremlagt i medierne, men indtil det modsatte kan dokumenteres (og det lader det til, at vi er enige om, at det kan årsrapporterne ikke), så må vi vel arbejde med det vi har :-)
    Alternativt, vurdere at det tilgængelig materiale ikke er godt nok og derfor ikke arbejde ;)
    Sidst redigeret af filibuster : 29.11.19 kl. 14:48

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Alternativt, vurderer at det tilgængelig materiale ikke er godt nok og derfor ikke arbejde ;)
    Nå tak, du. Præmisen er jo lissom den usikkerhed der er med de tal. Du behøver ikke læse med, hvis du ikke vil, lissom du bare kan springe artiklerne over i medierne, når de kommer ;-)
    Danmark til Valby Bakke

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nå tak, du. Præmisen er jo lissom den usikkerhed der er med de tal. Du behøver ikke læse med, hvis du ikke vil, lissom du bare kan springe artiklerne over i medierne, når de kommer ;-)
    Jeg kan nu godt følge filibuster. Det er svært at have en oplyst diskussion om et uoplyst emne. (Hvis vi da konkluderer, at det er uoplyst. Jeg synes nu egentlig at årsregnskaberne viser noget ganske interessant)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Så for lige at forstå, årsregnskaberne kan ikke bruges, da tallene er for usikre, mens div. journalisters gætterier kan bruges?

    Samtidig vil du ikke anerkende den relative forskel på dykket i kvalitets gabet, fra 148 til 50, kontra 9 til 4,5?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Fair nok, det skal I have lov til at mene. Det er den præmis, jeg fremlagde i min første post, at diskussionen baserede sig på, hvad medierne har beskrevet omkring vores lønbudgetter. Jeg tror de rammer nogenlunde, og at vi har et markant større budget end konkurrenterne, men det er den usikkerhed der er forbundet med meget af den diskussion der foregår omkring proffesionel fodbold. Om Pep Biel er et godt køb afhænger vel af hvad vi gav for ham. Om det var fornuftigt at sælge Skov afhænger vel af, hvad vi fik for ham. Og den slags har vi ofte kun fra medierne. Hvis I ikke vil leje med så helt fair :-)
    Danmark til Valby Bakke

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Umiddelbart er der da flere som leger med, du tager bare ikke rigtig imod deres bidrag. Jeg syntes du holder lidt for stædigt fast i din konklusion og ignorere for mange af forskellene imellem de tal du sammenligner.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Umiddelbart er der da flere som leger med, du tager bare ikke rigtig imod deres bidrag. Jeg syntes du holder lidt for stædigt fast i din konklusion og ignorere for mange af forskellene imellem de tal du sammenligner.
    Det kan godt virke sådan. vil lige læse postene igen.

    Men selvfølgelig vil jeg anerkende den relative forskel på dykket i kvalitets gabet, fra 148 til 50, kontra 9 til 4,5. hvis jeg har sagt andet så er det en fejl.
    Danmark til Valby Bakke

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Jeg synes, selve princippet for diskussionen er interessant, men jeg synes ikke at vi kan foretage den ordentligt med de informationer, vi er præsenteret for i denne tråd. Og da vi ikke kan få adgang til de mere præcise informationer, så bliver det lidt en blindgyde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    Interessant perspektiv. En enkelt anke er at FCK først for relativt nyligt lagde en stor bid på spillerbudgettet. Der er således en bias når du sammenligner med syv års resultater.
    Ja, et mere meningsfuldt tal at sammenligne, end budgettet i 2019 ville være omkostningerne i syvårsperioden. Jeg er dog helt med på. Jeg er dog helt med på at man skal starte et sted, og de tal er ikke nødvendigvis nemme at grave frem.

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Interessant tanke, men der er flere store problemer. Nogle af disse har folk allerede nævnt:

    1. Du burde tage pointgennemsnit i stedet for mesterskaber. I din metode er et mesterskab på målforskel ligeså meget værd som et mesterskab med 30 point til nr. 2. Det er også i dit regnskab bedre at vinde et mesterskab og slutte alle 6 andre år lige over nedrykningsstregen, end det er at slutte som nr. 2 alle 7 år. Det skævvrider resultatet.
    2. Lønbudget viser ikke den samlede investering i spillertruppen, da transferfrie spillere får en højere løn - f.eks. skævvrider Bjelland jo lønbudgettet.
    3. Det er klart mere interessant at påvise en sammenhæng i sammenlignelige lande: Tjekkiet, Grækenland, Kroatien, Schweiz, Østrig, Skotland osv.
    4. Du har ikke indregnet europæiske resultater. Her overpræsterer FCK jo massivt ift. budget.
    5. Du tager en udvikling (seneste 7 års resultater) og sammenholder den med et enkelt datapunkt (nuværende anslået lønbudget). Du er nok nødt til at tracke udviklingen i lønbudgettet. De 7 år er jo arbitrært.
    Sidst redigeret af okoronkwo : 29.11.19 kl. 13:29

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: It's the economy stupid? FCKs lønbudget

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det kan godt virke sådan. vil lige læse postene igen.

    Men selvfølgelig vil jeg anerkende den relative forskel på dykket i kvalitets gabet, fra 148 til 50, kontra 9 til 4,5. hvis jeg har sagt andet så er det en fejl.
    Jeg synes faktisk også diskussionen om økonomisk kapacitet udmøntes i nok mesterskaber er rigtig spændende. Men for mit vedkommende bliver jeg lidt sat af, når man prøver at diskutere de her forhold meget konkret udfra tal som trods alt er behæftet med meget usikkerhed. Og når det så samtidigt virker som om tallene er en smule selektive, så er det vel rimeligt, at der stilles spørgsmål. Der er desuden tale om en statistisk kort periode, så et enkelt mesterskab fra eller til betyder meget. Når det samlede billede bliver så upræcist, så er det bedre at tale om tendenser end at vi eksempelvis er X antal mesterskaber fra at opfylde det antal mesterskaber, som vi burde have.

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs landsholdsspillere
    By ougar in forum De lange linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 23.02.11, 21:43
  2. FCKs målmandsstald
    By FC William in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 12.10.05, 15:06
  3. FCKs forsvar
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 01:45
  4. Stupid BIF indlæg i EB.
    By fifa-forever in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 00:03
  5. FCKs reklamer virker
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 09.11.03, 15:17

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •