Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
80. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    48 60.00%
  • Uafgjort

    10 12.50%
  • Brøndby vinder

    22 27.50%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 71

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Ståle har vist tidligere haft en tommelfingerregel om, at man kan køre et mesterskab hjem på cirka 2 point i snit, hvilket da også er tilfældet sådan cirka 3-4 gange ud af 5.
    Jeg kan tage fejl, men er det ikke 2 point i snit i den periode, hvor vi spiller i Europa, som han betegner som ok? 2 point over en hel sæson er nok lige i underkanten.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Nelsson og Papa laver ok individuelle aktioner, men deres fælles forståelse, placeringsevner og det mere taktiske ser skidt ud. Der må jo være en grund til vi i mange kampe er så nemme at skabe åbne chancer imod.

    Man bliver hurtigt forblændet af de hver især er fine forsvarsspillere, men sandheden er at der mangler rigtig meget. For Nelssons vedkommende nok mest år på bagen...

    Zan
    Jeg synes, at det er en noget hård vurdering af Sotte og Nelsson. Efter en tynd kamp i Odense i 1. runde, så var de i en lang periode tæt på helt suveræne sammen, omend jeg er enig i, at forsvaret har været mere hullet på det sidste. Mon ikke at det trods alt kan tilskrives de mange kampe (Nelsson har nærmest spillet alt siden skiftet inkl. u21) både for de to, men også for holdet som skal beskytte dem. Og så bliver det nok trods alt lidt mere hullet med Falk i stedet for Stage og med Daramy på en kant. Og Pierre har også pludselig snorksovet på det sidste, ligesom Varela laver fejl af og til.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Der er så begyndt at være lidt larm om den “forkerte” offside kendelse, på Hedlund. Godt at den er lagt død nu:
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...klager/7897510

    Var selv i parken og var helt sikker på han var offside, på den. Sjovt at de ikke selv fanger den, i studiet. Zeca mangler jo en arm og et ben, er flyttet en halv meter væk fra Rosted og er i luften, mens Hedlund er på jorden...

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan tage fejl, men er det ikke 2 point i snit i den periode, hvor vi spiller i Europa, som han betegner som ok? 2 point over en hel sæson er nok lige i underkanten.
    Det er faktisk Roy Hodgson og ikke Ståle, der pegede på det med, at hvis man har 2 point i snit over en hel sæson, spiller man med om mesterskabet stort set hvert år. Hodgsons pointe var, at man skulle se på eget spil, og derfor måle sig op på om man opfyldte kravet om minimum 2 point, og erkende, at der 1-2 gange ud af 5 år vil være et andet hold, der overpræsterer, og dermed snupper mesterskabet.

    I forhold til målopfyldelse er det en stor forskel om målet hedder "mesterskab, hvert år uanset, hvordan andre præsterer" eller "2 point pr. kamp i gennemsnit". Ved den første målsætning vil man slå sig selv i hovedet, selv om man har et snit på 2,5, men et andet hold overpræsterer, mens man ved den anden målsætning vil acceptere, at andre gør det godt, og forstå, at man skal gøre noget ved holdet, selv om man er blevet mester med 1,8 point i snit....

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Enig i det meste, men ikke lige den der.

    Vi har været bedre: https://superstats.dk/rekorder-xx-ru...vis=flestpoint

    Men kun 1 enkelt point.

    Hvis de vinder de 3 næste kampe, så kan de overhale vores 10/11 sæson efter 20 runder.
    Ah, shit! Den havde jeg overset. Vi sluttede dog året med "kun" 2.45 point i snit. Men rigtigt: Kun én gang har et andet hold præsteret bedre end FCM i år. Og det er heldigvis - i mindst en runde endnu - os :) Men det hører med i fortællingen om, hvorfor vi ikke virker helt så suveræne i år.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Det er faktisk Roy Hodgson og ikke Ståle, der pegede på det med, at hvis man har 2 point i snit over en hel sæson, spiller man med om mesterskabet stort set hvert år. Hodgsons pointe var, at man skulle se på eget spil, og derfor måle sig op på om man opfyldte kravet om minimum 2 point, og erkende, at der 1-2 gange ud af 5 år vil være et andet hold, der overpræsterer, og dermed snupper mesterskabet.

    I forhold til målopfyldelse er det en stor forskel om målet hedder "mesterskab, hvert år uanset, hvordan andre præsterer" eller "2 point pr. kamp i gennemsnit". Ved den første målsætning vil man slå sig selv i hovedet, selv om man har et snit på 2,5, men et andet hold overpræsterer, mens man ved den anden målsætning vil acceptere, at andre gør det godt, og forstå, at man skal gøre noget ved holdet, selv om man er blevet mester med 1,8 point i snit....
    Ah. Er nu ret sikker på, at Ståle også har nævnt det i en af sine mange, lange snakke om points, stabilitet og i at se på sig selv først og fremmest. Men interessant, at Roy introducerede kalkylen. Det kunne jeg ikke huske.

    Og ja - det nytter naturligvis ikke noget, at dyrke pointkalkylen alene, når målet er mesterskabet hvert år - og ikke blot tre-fire gange ud af fem. Så selvfølgelig kan FCK ikke forlige sig med, at vi præsterer fuldstændig på linje med sidste års mesterskabssæson, når vores eneste reelle konkurrent overpræsterer - og i øvrigt gennemtæver os på deres hjemmebane.

    Så hvis FCM bliver ved med at levere, må vi bare overlevere. It's as simple as that ;)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    En græsk bloggertype tog turen op og filmede Sektionen en del under før og efter kampen

    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges


  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ingen grund til at føle sig trådt over tæerne. Jeg skriver jo sådan set, at jeg er enig. Min pointe er, at sådan har det altid været. Vi skal tilbage til 2015 for at finde sidste efterårskamp mod BIF, der ikke efterfulgte en midtugekamp(eller var en midtugekamp). Og alle weekendkampe bortset fra 2 har været ovenpå sene torsdagskampe, hovedsaglig i EL - de 2 der ikke var sene torsdagskampe var onsdagskampe ifbm CL. Før det skal vi tilbage til 2011 for at finde sidste gang.

    I sin anden periode som træner er det altså kun sket 1 gang, at ståle har haft mere end 2-3 dages restitution til en efterårsBIF-kamp. Det har helt sikkert altid kunne mærkes i benene, men aldrig har det kunne mærkes så meget i medierne, som som efter Ståle har gjort det til et tema.

    Og fedt hvis du har dokumenteret det videnskabligt. Jeg tror fuldstændig på videnskaben her, selvom jeg kan være i tvivl om, hvorvidt den gælder for vores kaptajn ;-)

    Ifølge Jens Bangsbo (som så vidt jeg husker er en af dem som I citerer for forskningsartiklerne) "bør intet fysisk være til hinder for, at FCK kan præstere tre dage efter Europa League." og siger videre:

    - Den fysiske præstation behøver ikke forringes, selv når man spiller tre kampe på en uge. Der er intet grundlag for at sige, at man ikke kan spille på et optimalt niveau tre dage efter en kamp.
    - Det handler om, hvordan man forbereder sig. Hold, der ikke er forberedt godt nok, kommer til at lide.
    - Men der er også et psykologisk aspekt, hvis man kommer fra en stor kamp i Europa og bagefter skal møde et bundhold i ligaen

    - Det handler om at være i tilstrækkelig god fysisk form, når man tager hul på en periode med eksempelvis syv kampe på tre uger.

    - Det er et aspekt, der er meget undervurderet hos mange trænere, der tror, at det handler om at være så restitueret som muligt, når man går ind til den første kamp, siger Jens Bangsbo.

    Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...m-mod-broendby


  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    41

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Uden at have den helt store ekspertise tror jeg, at man skal passe på, at det ikke bliver en vedtaget sandhed det der.
    Der er forskel på 7 kampe på 3 uger og så en halvsæson med kamp hver 3-4 dag.

    Vh

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Ifølge Jens Bangsbo (som så vidt jeg husker er en af dem som I citerer for forskningsartiklerne) "bør intet fysisk være til hinder for, at FCK kan præstere tre dage efter Europa League." og siger videre:

    - Den fysiske præstation behøver ikke forringes, selv når man spiller tre kampe på en uge. Der er intet grundlag for at sige, at man ikke kan spille på et optimalt niveau tre dage efter en kamp.
    - Det handler om, hvordan man forbereder sig. Hold, der ikke er forberedt godt nok, kommer til at lide.
    - Men der er også et psykologisk aspekt, hvis man kommer fra en stor kamp i Europa og bagefter skal møde et bundhold i ligaen

    - Det handler om at være i tilstrækkelig god fysisk form, når man tager hul på en periode med eksempelvis syv kampe på tre uger.

    - Det er et aspekt, der er meget undervurderet hos mange trænere, der tror, at det handler om at være så restitueret som muligt, når man går ind til den første kamp, siger Jens Bangsbo.

    Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...m-mod-broendby

    Som jeg forstod det, så er problematikken vidst ikke at spille to kampe, på en uge. Problemet opstår, når der er mindre end 78 timer, til at restituere i.

  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Som jeg forstod det, så er problematikken vidst ikke at spille to kampe, på en uge. Problemet opstår, når der er mindre end 78 timer, til at restituere i.
    Pointen i Bangsbo artiklen er vel netop at det ikke er det afgørende, han citeres for at sige det netop ikke er problemet, når blot spillerne går ind til de 7 kampe på 3 uger i god form.

  16. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    28

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Kæmpe cadeau til tifoholdet!

    Håber folk sørger for at smide lidt i kassen når der samles ind, for man må sgu lette på hatten for det arbejde der bliver lagt for dagen.


  17. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Ifølge Jens Bangsbo (som så vidt jeg husker er en af dem som I citerer for forskningsartiklerne) "bør intet fysisk være til hinder for, at FCK kan præstere tre dage efter Europa League." og siger videre:

    - Den fysiske præstation behøver ikke forringes, selv når man spiller tre kampe på en uge. Der er intet grundlag for at sige, at man ikke kan spille på et optimalt niveau tre dage efter en kamp.
    - Det handler om, hvordan man forbereder sig. Hold, der ikke er forberedt godt nok, kommer til at lide.
    - Men der er også et psykologisk aspekt, hvis man kommer fra en stor kamp i Europa og bagefter skal møde et bundhold i ligaen

    - Det handler om at være i tilstrækkelig god fysisk form, når man tager hul på en periode med eksempelvis syv kampe på tre uger.

    - Det er et aspekt, der er meget undervurderet hos mange trænere, der tror, at det handler om at være så restitueret som muligt, når man går ind til den første kamp, siger Jens Bangsbo.

    Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...m-mod-broendby

    Jens Bangsbo var jo lidt af en guru tilbage i 00'erne. Siden har jeg hørt knap så meget om ham, selv om han har været med ved et par slutrunder. Men hvis han stadig er da shit, er det jo ret så interessante betragtninger, han kommer med.

    Synes på mange måder, at fodboldtræning og -tilgang stadig virker ret old school/konservativ set udefra. Taget i betragtning hvor mange teknologiske muligheder og mentale måder at arbejde på, der findes, er det ret vildt, at flere ikke har fundet vej. Bevares, der er sket en hel del med spillet og tilgangen fra de glade 80'ere, hvor spillerne gerne røg efter kampen og derefter gik på druk. Men stadig. I cykelsporten tæller hvert gram på cyklen, træningssessionerne er optimeret med vindmaskiner, ilttelte og vilde kostplaner (og...jaja...lidt krudt) og med stort fokus på restitution fra det sekund, rytterne kommer af cyklen.

    Hvis Ståle og Co. griber træning og restitution forkert an i de pressede kalenderuger, er det vildt interessant. Kunne det være et tema for fanradioen? Ikke at det ikke har været oppe før sikkert. Men kunne være spændende at høre, hvad Ståle siger til f.eks. Bangsbos udtalelser.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Ifølge Jens Bangsbo (som så vidt jeg husker er en af dem som I citerer for forskningsartiklerne) "bør intet fysisk være til hinder for, at FCK kan præstere tre dage efter Europa League." og siger videre:

    - Den fysiske præstation behøver ikke forringes, selv når man spiller tre kampe på en uge. Der er intet grundlag for at sige, at man ikke kan spille på et optimalt niveau tre dage efter en kamp.
    - Det handler om, hvordan man forbereder sig. Hold, der ikke er forberedt godt nok, kommer til at lide.
    - Men der er også et psykologisk aspekt, hvis man kommer fra en stor kamp i Europa og bagefter skal møde et bundhold i ligaen

    - Det handler om at være i tilstrækkelig god fysisk form, når man tager hul på en periode med eksempelvis syv kampe på tre uger.

    - Det er et aspekt, der er meget undervurderet hos mange trænere, der tror, at det handler om at være så restitueret som muligt, når man går ind til den første kamp, siger Jens Bangsbo.

    Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...m-mod-broendby

    Han glemmer belejligt problemet med at spille er helt ny hold sammen, når der er kamp så
    ofte.

  20. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Brøndby IF A/S (01/12 2019 kl. 11:45)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Han glemmer belejligt problemet med at spille er helt ny hold sammen, når der er kamp så
    ofte.
    Nej han gør ikke. Læs artiklen. Han taler udelukkende om fysiske forudsætninger fordi det er det han ved noget om.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  2. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 09.05.19, 19:40
  3. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •