Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 43 af 43

Emner: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Mette blomsterberg og James Price...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Én tradition, der gudskelov blev nakket i min familie for lang tid siden efter højlydte protester, men som svigerfamilien udøver religiøst, er den totalt håbløse med at samle nogenlunde samme flok, som man sagde farvel til langt efter midnat dagen før, for derefter kaste sig over endnu et æde- og drikkegilde til frokost kl. 12 juledag, forædt af and og konfekt og med tømmermænd.

    Slipper heldigvis i år – men tanken om at deltage i den slags sender et jag gennem hele organismen fra hjerne til lukkemuskel.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Én tradition, der gudskelov blev nakket i min familie for lang tid siden efter højlydte protester, men som svigerfamilien udøver religiøst, er den totalt håbløse med at samle nogenlunde samme flok, som man sagde farvel til langt efter midnat dagen før, for derefter kaste sig over endnu et æde- og drikkegilde til frokost kl. 12 juledag, forædt af and og konfekt og med tømmermænd.

    Slipper heldigvis i år – men tanken om at deltage i den slags sender et jag gennem hele organismen fra hjerne til lukkemuskel.
    Læg dertil den særligt hyggelige “Dansen om en gåtur”, som startes kl 11 med “skal vi gå en tur inden eller efter vi har spist”. Ingen svarer, arguementløse arguementer sendes rundt, mens ingen mad, øl eller kaffe serveres. Kl 14 når man så frem til, efter 3 times step uden om tæer, at nu er vejret måske ikke helt så dårligt, så lad os gå den tur. Efter en tur i mærkeligt langsomt men hurtigt tempo, hvor ingen taler om noget, kommer man hjem og frokosten kan nu sættes igang…

    Gud nåde og trøste den der forslår, “skal vi ik bare tage en beslutning” for at stoppe dansen inden den kommer igang. Taler af erfaring.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Traditionen med at snyde så børn automatisk vinder en mandelgave kan ejg slet ikke klare. Det er et spil. Hvad er pointen med at spille hvis man allerede har bestemt hvem der vinder. Børn skal da også lære at de ikke kan vinde hver gang. I min familie blev den slags afskaffet da ejg var barn og nægtede at vinde med mindre det var gået fair til. Igår hold vi så for første gang jul med min mors bror og gudhjælpeme om der ikke var en snyde mandel til min kusines ellers i øvrigt søde søn.
    Europapokal

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Anton Bergs guldæske som værtindegave :-(
    80% smager af lååårt
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Én tradition, der gudskelov blev nakket i min familie for lang tid siden efter højlydte protester, men som svigerfamilien udøver religiøst, er den totalt håbløse med at samle nogenlunde samme flok, som man sagde farvel til langt efter midnat dagen før, for derefter kaste sig over endnu et æde- og drikkegilde til frokost kl. 12 juledag, forædt af and og konfekt og med tømmermænd.

    Slipper heldigvis i år – men tanken om at deltage i den slags sender et jag gennem hele organismen fra hjerne til lukkemuskel.
    Er så enig.
    i morgen skal jeg 300 km tur / retur fordi svigerfamilien holder fast i den lorte tradition. Magter det simpelthen ikke…

    At jeg så skal sidde til bords med min svigermor for anden gang på tre dage gør bare det hele endnu værre…

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Sig dog fra - mand dig lidt op knægt!! :-)

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamelen Se meddelelser
    Traditionen med at snyde så børn automatisk vinder en mandelgave kan ejg slet ikke klare. Det er et spil. Hvad er pointen med at spille hvis man allerede har bestemt hvem der vinder. Børn skal da også lære at de ikke kan vinde hver gang. I min familie blev den slags afskaffet da ejg var barn og nægtede at vinde med mindre det var gået fair til. Igår hold vi så for første gang jul med min mors bror og gudhjælpeme om der ikke var en snyde mandel til min kusines ellers i øvrigt søde søn.
    Nu vi er ved den, så er der også nogen, der har en uskreven tåbelig regel om kun at købe børnevenlige ting til pakkelegen og samtidig med flid, fedt og snyd sørge for, at pakkerne stort set allesammen ender hos børnene. Som om poderne ikke allerede havde fået gaver nok. Bedsteforældre er særligt slemme der. Heldigvis findes der også nogle onde onde druncle-typer som undertegnede, der konsekvent udelukkende stjæler fra børn og i øvrigt medbringer genbrugspakker uden Disney-logo. I vores familie stoppede uskikken, da den mest forkælede pode nåede at åbne 3 pakker med dåsemakrel på samme aften. Siden da er tingene heldigvis blevet normaliseret, og børnene har vænnet sig til ikke at vinde hver gang.

    Og nej - jeg hader ikke børn. :-)
    Sidst redigeret af giggs : 26.12.23 kl. 12:53
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Sig dog fra - mand dig lidt op knægt!! :-)
    Jeg forsøgte med “skal vi ikke bare gå turen nu, istede for at diskuterer det i to timer og så gå turen”. Reaktionen gør at jeg ikke tør melde fra til hele julefrokosten.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Hjemmelavet konfekt - Ew!

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Sig dog fra - mand dig lidt op knægt!! :-)
    Du ville heller ikke selv efterlade dit barn med min svigermor uden opsyn, det er 100% sikkert. Vi kan ikke fordrage hinanden…
    Nu er det overstået og turen går hjemad. Højdepunktet var at jeg fik mandelgaven, en Lotto kupon. Og lige da jeg åbner den siger hun selvfølgelig “ja vi blev jo enige om igår da vi købte den af hvis der er en stor gevinst på så skal den deles med alle”

    Har aldrig i mit liv håbet så meget på den store gevinst når jeg skal indløse den i morgen. Og de ser selvfølgelig ikke så meget som en krone skulle jeg gå hen vinde :)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Næppe og herfra krydses for at du vinder ��

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Én juletradition jeg fandme er træt op til begge ører af, er den årlige hype af Die Hard.

    Yeah, ganske underholdende firser-actionfilm, god skurk i form af en vildt camp Alan Rickman, og hvil i fred, Bruce Willis.

    Men så er den fandme heller ikke bedre og slet ikke så god, at den skal fylde så meget i sendefladerne og andre steder år efter år. Og de catchphrases, der gentages i én uendelighed, er jo håbløse – "Welcome to the party, pal!" - "Now I have a machine gun. Ho ho ho." - "Yippie-ki-yay, motherfucker", sidstnævnte klemt kluntet ind i samtlige opfølgere. Hvis det var halvt så sjovt, som det bliver gjort til, ville det være dobbelt så sjovt, som det faktisk er.

    Så lige filmen beskrevet med "Der er kun én rigtig julefilm!" Pur-lease.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 14:40
  2. Den store Take Away-tråd
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 18.05.08, 10:45
  3. Juletraditioner
    By GoofyBAUER in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 28.12.06, 03:08
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •