Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 43

Emner: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Jeg kan som sådan godt lidt julen. Masser af hygge med familie og venner og dejlig julemad.

    Men apropos julemad så irriterer det mig grænseløst hvis der til en julefrokost serveres andre former for mad end julemad. Jeg har været til både private og firma julefrokoster med alverdens forskellige temaer og forskellig "fingermad" aka små hapsere af den ene eller anden art...

    Hvis jeg vil have Street food inspireret mad tager jeg på reffen - når jeg er til julefrokost vil jeg have sild, snaps, fiskefilet, frikadeller, leverpostej, mere snaps osv osv
    ....


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Jeg kan lide det meste ved julen. Hyggen, familien, god mad og fri fra arbejde.

    En tradition jeg derimod ikke kan udstå er "adventshygge" - oftest med svigerfamilien, hvor man en halv eller hel dag bespises med julebag, æbleskiver, gløgg, alskens slik og andre non-foods. Så kan man sen aften komme hjem halvsnaldret, på en sukker-high og uden appetit, og så ellers starte arbejdsugen med at tælle minutterne til frokost hvor man endelig kan få konsumeret noget ordentligt føde.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    At man som barnløs skal tvangsindlægges til at være julemand for andres møgunger, der i forvejen totalt sætter dagsordenen juleaften med deres bjerge af julegaver.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Jeg er overordnet set ikke glad for pakkespil, men hvis alle deltagere går op i det, kan det i virkeligheden være OK.

    Det jeg hader allermest ved julen er dog "pakkelegs-kortspillet" afbilledet nedenfor.



    Hold nu kæft, hvor er det bare verdens mest latterlige spil. Det er nok blevet spillet til de sidste 10 juleaftener jeg har deltaget i, og jeg er simpelthen holdt op med at brokke mig over det. For julefredens skyld, og fordi jeg af uransagelige årsager er alene med min mening.

    Det samme tåkrummende scenarie udspiller sig hvert eneste år.
    Vi starter spillet, og vælger at spille det i x-antal minutter, hvorefter vi spiller terninger om pakkerne på klassisk vis, og slutter når alle har 2 pakker. Det burde få alarmklokkerne til at bimle hos de øvrige deltagere, at man simpelthen skal lægge spillet til side for at afslutte legen på nogenlunde ordentlig vis.

    Legen starter ved at alle lægger sine 2 medbragte gaver i en bunke på midten af bordet, hvorefter yngste deltager kickstarter festen og trækker et kort.
    Blandt de fantastiske kort finder man perler som "Det er din heldige dag - tag alle pakker i pakkebunken", hvilket i øvrigt er en udfordring på det kraftigt julepyntede bord. "Nitte! - Træk et nyt kort" er et godt eksempel på fantasimanglen hos kortspillets skaber, der formentlig skulle nå op på x-antal spillekort, for at kunne tage penge for lortet.
    "Tag en pakke fra sidemanden", "Tag en vilkårlig pakke fra en anden spiller og giv den til en anden", "Spilleretningen ændres til værende mod uret" og den klassiske "Alle mændene i selskabet bytter plads med hinanden" er præcis så underholdende, som I kunne forestille jer.
    Favoritten er formentlig "Tegn en af de andre spillere. Den deltager der først gætter rigtigt, må tage en pakke i pakkebunken." Den er særlig sjov, fordi ingen i selskabet kan tegne, så der tegnes altid en tændstiksmand med briller eller en tændstikskvinde med krøller. I øvrigt har det aldrig været underholdende, at få mennesker der overhovedet ikke kan tegne, til at tegne.

    Ved kortspillets afslutning sidder der som regel en enkelt person med 80% af gaverne, og det er endelig lykkedes mig at indføre en regel om, at man udgår af spillet når man har præcis 2 gaver - simpelthen for at begrænse tiden.
    Det er også en selvfølgelighed, at de allermest morsomme af deltagerne lige skal gemme en gave på skødet eller lignende, ligesom det er en absolut nødvendighed at pointere at en deltager med mange gaver er blevet "begavet".

    Oftest er 100% af gaverne fuldstændig idéforladte og decideret ubrugelige, hvilket gør det til consumerism af værste skuffe. Jeg har simpelthen en kasse på loftet dedikeret til formålet, hvori jeg gemmer alle pakkelegsgevinster der ikke er spiselige. Således kan de grimme lysestager, viskestykker og andre øjebæer recirkulere, hvilket er fint, da man alligevel ikke kan huske hvad man spildte 2x50 kroner på de forrige år.
    Sidst redigeret af kvik : 04.12.19 kl. 10:25


  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg finder den evigt tilbagevendende tradition med, at folk skal udbasunere, hvor meget de hader julen, stærkt irriterende.

    Lad dog være med at holde jul, hvis I ikke gider. De fleste gider jo alligevel godt fridagene, og ellers er der rig mulighed for at score goodwill ved at tage vagter i juledagene eller nappe et par dage på kontoret uden at blive forstyrret.
    Jeg finder den evigt tilbagevendende tradition med at folk absolut aktivt skal opsøge tydeligt markerede irritationstråde for at udbasunere, hvor tossede vi andre er for ikke bare at være "everything is awesome"-agtige, stærkt irriterende ;-)

    At boykotte al jul er jo ikke ligefrem aktuelt, medmindre man er en eneboer i en skov. Selvfølgelig er det legitimt at have holdninger til en højtid, der er trukket ud over mere end to måneder i hverdagen.


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Julefilm! Den evindelige kavalkade af latterlige, pladderromantiske, B-film der gerne starter så tidligt som slutningen af september. Det stopper dog ikke her, for naturligvis skal vi pines med The Usual Suspects i den genre, DieHard, Alene Hjemme og hysterisk morsomme Clark Griswold.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg finder den evigt tilbagevendende tradition med at folk absolut aktivt skal opsøge tydeligt markerede irritationstråde for at udbasunere, hvor tossede vi andre er for ikke bare at være "everything is awesome"-agtige, stærkt irriterende ;-)

    At boykotte al jul er jo ikke ligefrem aktuelt, medmindre man er en eneboer i en skov. Selvfølgelig er det legitimt at have holdninger til en højtid, der er trukket ud over mere end to måneder i hverdagen.
    At julen ikke varer lige til påske, ved vi jo godt, men for helvede, hvor har du ret. Når julereklamer og andet rammer i slutningen af oktober, så er jeg bare ved at dø.

    Stop nu me det og vent til december, jeg gider alligevel ikke høvle honningkagehjerter, snebolde og lignende ned midt i oktober. Det er fint nok i perioden ca. d. 21-27/12. Så er behovet ligesom dækket

    MCN

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Folk der pudser deres “jeg er så god mod verden”-glorie ved juletid. For 10 år siden indebar det at donere et får til afrikanske børn, på andres vegne, mens det nu indebærer, at man højlydt erklære at alle gaver et købt på genbrug. Så sidder man der med et eller andet genbrugscrap til en tier, og ved, at uanset hvor fed en gave skulle have købt modparten, det kunne være en lamborghini, så har man vist at man er et dårligt menneske.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Stop nu me det og vent til december, jeg gider alligevel ikke høvle honningkagehjerter, snebolde og lignende ned midt i oktober. Det er fint nok i perioden ca. d. 21-27/12. Så er behovet ligesom dækket

    MCN
    Der burde være en lov.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Julefilm! Den evindelige kavalkade af latterlige, pladderromantiske, B-film der gerne starter så tidligt som slutningen af september. Det stopper dog ikke her, for naturligvis skal vi pines med The Usual Suspects i den genre, DieHard, Alene Hjemme og hysterisk morsomme Clark Griswold.
    Die Hard er da noget af det absolut bedste ved julen...... :)


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg finder den evigt tilbagevendende tradition med at folk absolut aktivt skal opsøge tydeligt markerede irritationstråde for at udbasunere, hvor tossede vi andre er for ikke bare at være "everything is awesome"-agtige, stærkt irriterende ;-)

    At boykotte al jul er jo ikke ligefrem aktuelt, medmindre man er en eneboer i en skov. Selvfølgelig er det legitimt at have holdninger til en højtid, der er trukket ud over mere end to måneder i hverdagen.
    Præcis!

    Der er ikke noget galt med god mad, alkohol galore, og gode stunder med familie og venner. Mit problem med julen er tvangshyggen og - ritualerne, og at det står på i ugevis. Kan man så ikke bare melde sig ud? Gu kan man ej!!! Specielt ikke os med mindre børn.

    Og for at bidrage med en irritation, udover alle dem som allerede er nævnt, og som jeg er enig i: den årlige markering af højtiden på børnenes skole, som jeg har deltaget i i dag.

    At være tvangsindlagt til elevernes afsyngning (Falskt!) af ulidelige julesange, i en propfyldt sal uden ilt, med forældre som skal dokumentere hvert et sekund af podernes delitantiske performance (trods opfordringer om at beholde telefonerne i tasken/lommen), og den efterfølgende komsammen med fingermad og konversation med folk man absolut intet har tilfælles med, er decideret angstprovokerende. Man leder KUN efter end undskyldning for at skride, uden at ligne en dårlig forælder. Fuck, jeg glæder mig til den dag mine børn er gamle nok til ikke at gide den forstillelse i en evighed.

    Det var bare det... Jeg er træt, og trænger til en øl. Og et Merseyside derby.....

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    9

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Folk der pudser deres “jeg er så god mod verden”-glorie ved juletid. For 10 år siden indebar det at donere et får til afrikanske børn, på andres vegne, mens det nu indebærer, at man højlydt erklære at alle gaver et købt på genbrug. Så sidder man der med et eller andet genbrugscrap til en tier, og ved, at uanset hvor fed en gave skulle have købt modparten, det kunne være en lamborghini, så har man vist at man er et dårligt menneske.
    Den er lige til I-lands problemet

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg finder den evigt tilbagevendende tradition med at folk absolut aktivt skal opsøge tydeligt markerede irritationstråde for at udbasunere, hvor tossede vi andre er for ikke bare at være "everything is awesome"-agtige, stærkt irriterende ;-)
    Den måtte jo komme. :-D

    Jeg synes så rent faktisk, at mit tidligere indlæg lever fint op til oplægget:

    “...hvor I kære sideliniebruger, kan udfolde jeres afsky, irritation, eller blot manglende interesse, for diverse juletraditioner”

    ...modsat i øvrigt brokkeriet over, at folk opsøger tydeligt markerede irritationstråde for at erklære sig uenige. Det er helårsbegivenhed, og har intet specifikt med jul at gøre. ;-)

    God jul. Den bliver awesome!.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af storelarsen Se meddelelser
    Den er lige til I-lands problemet
    Hvis du ser i oplægget, så tages det forbehold, at denne tråd primært består i Ilandsproblermer også:

    Det er tænkt som en meta tråd, af, dagens Ilandsproblem, dpma-, jeg interesserer mig ikke for-, jeg kan ikke lide-trådene, med et kært julefokus.
    Derudover er der intet forkert i at finde (en god) gave på genbrug. Problemet består i når det skal proklameres, så halvdelen af gaven faktisk består i at den netop er købt på genbrug.

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store “Irriterende juletraditioner” - tråd

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser

    God jul. Den bliver awesome!.
    Hvilket jeg ikke vil beklage mig over at du synes. Det modsatte burde heller ikke være nødvendigt.

    Oh, og for så at vende tilbage til de egentlige traditioner, man ikke kan lide, så er der endnu én her, som er så odiøs og modbydelig at jeg fortrød den første indskydelse om at linke til den.

    Nemlig den infame sang 'Søren Banjomus'. Selv i en kategori af sange, der er fyldt med flere stinkere end de fleste andre, stikker den ud som noget særlig djævelsk.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 14:40
  2. Den store Take Away-tråd
    By NewerNN in forum Mad
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 18.05.08, 10:45
  3. Juletraditioner
    By GoofyBAUER in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 28.12.06, 03:08
  4. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 26.12.03, 18:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •