Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
140. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (FCK avancerer som nr. 1)

    65 46.43%
  • Uafgjort (FCK avancerer som nr. 1)

    39 27.86%
  • Malmø vinder (FCK avancerer som nr. 2)

    12 8.57%
  • Malmø vinder (FCK ryger ud)

    24 17.14%
Side 2 af 9 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 131

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Hvad med:

    Doye-Pieros
    Fischer-Thomsen-Falk
    Bengtsson - Varela
    Bjelland-Papa-Nelsson
    Johnsson

    eller

    Doye
    Fischer
    Thomsen-Mudra-Falk
    Bengtsson - Varela
    Bjelland-Papa-Nelsson
    Johnsson
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Ståle har før brugt varela på defensiv midt.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ståle har før brugt varela på defensiv midt.
    Og det ville jeg ikke være voldsomt bekymret ved, men da det samtidig ville betyde at Bartolec skal spille backen, er jeg ikke helt lun alligevel.. Jeg hælder klart til en 3-5-2 med både Thomsen, Falk og Mudri centralt.. Med Zeca ude, som normalt løber for to, tror jeg vi er nødt til at stille med 3 mand centralt, hvis ikke vi skal tabe slaget derinde.. Især fordi alternativerne ikke ligefrem har fysisk råstyrke som deres spidskompetence..

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Hvis Stage ikke er klar, må det være en 3-5-2 opstilling, vi må gå efter:

    Johnsson
    Papagiannopoulos-Nelsson-Bjelland
    Varela-Falk-Mudrazija-Thomsen-Bengtsson
    N'Doye-Fischer

    Men skulle Stage være klar, må vi holde fast i en defensiv 4-4-1-1:
    Johnsson
    Varela-Papagiannopoulos-Bjelland-Bengtsson
    Falk-Mudrazija-Stage-Thomsen
    Fischer
    N'Doye

    Den opstilling har 4 spillere, som kan håndtere rollen som central midtbane. Hvis man så lader Varela stå for de offensive løb på den ene side, og lader Fischer flakke frit og kombinere med de centrale midtbanespillere, giver det nogle muligheder offensivt. Det giver også bedre muligheder end 3-5-2 til at anvende en mere offensiv tilgang, hvor eksempelvis Pieros eller Santos kan indskiftes for Thomsen, og så have Fischer på kanten i stedet, hvis vi skal jagte en scoring.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Den første kamp mod Malmø er ikke helt så klar i hukommelsen – måske fordi den ikke var særlig velspillet. Malmø har i alle deres Europa League kampe stillet op i en 442, men mod os var der reelt ikke tale om en 442. I praksis trak de venstrebacken ind, så de stod med tre centrale forsvarere, hvor venstrekanten fungerede som wingback. De startede da også med tonseren AC på højrekanten, hvilket selvfølgelig var et tegn på at de ville have en tremandsmidtbane. De havde også Bachirou på midtbanen og han virker også som en udpræget defensiv spiller, da han også trak med ned i forsvaret ved behov.

    De havde i hvert fald et ret defensivt udgangspunkt og vi kunne ikke åbne op for dem med vores etablerede spil og i virkeligheden blev vi aldrig for alvor farlige i kampen med kun en enkelt afslutning (xG på 0,03 til dem der er interesserede). Det er måske svært at drage konklusioner på baggrund af kampen, da vi også havde et defensivt udgangspunkt og ikke rigtigt turde udfordre (og når to defensive hold møder hinanden plejer der ikke at ske så voldsomt meget).

    Jeg følger på ingen måde Malmø og ved derfor ikke, om de sædvanligvis spiller sådan. Vurderet ud fra highlights mod deres kamp mod Kiev, så kunne det godt ligne, at de også spillede med tre mand i det centrale forsvar i den kamp (men jeg har ikke kunne finde nogen god video). Det kan dog ikke udelukkes, at de kun spillede sådan mod os fordi de havde Berget på højrebacken. Uanset hvad, så trækker de altså deres venstreback ind og står meget kompakt når de bliver pressede, ligesom midtbanen faldet langt tilbage. De efterlader derfor ikke meget plads. Hvad de gør når de angriber, men af det jeg har set, er de stærkest på indlæg og dødbolde.

    I den sammenhæng tror jeg hurtigt vi ender med, at vores tremandsmidtbane (hvis vi skal spille 352/532) falder for langt tilbage og ikke får hjulpet nok til på kanterne. Dermed kan vi hurtigt komme til at tillade for meget plads på kanterne og hvis begge wingbacks bliver presset tilbage, har vi ingen til selv at udfordre på kanterne. Dermed skal vores spil gå igennem deres tremandsmidtbane der modsat vores har et meget defensivt præg. Det er selvfølgelig svært at forestille sig, at vi kan være dårligere offensivt end i det første opgør, men med en tremandsmidtbane, hvor ingen af spillerne er i en særlig god stime (Falk har underpræsteret, Thomsen har haft langt til spilletid, Mudrazija er først på vej tilbage fra sin lange skade og Stage tvivlsom), så virker det noget tvivlsomt at der bliver skabt meget mere. Vi kan naturligvis nøjes med uafgjort, men det har bare ikke været vores spidskompetence at holde buret rent i den her sæson.

    Personligt så jeg derfor hellere, at vi kun spillede med en angriber, hvis vi endelig skal ændre formationen. Malmø var ikke skræmmende da vi mødte dem og de har endnu ikke scoret på udebane i gruppespillet, så det virker ikke ligefrem nødvendigt at skulle pakke sig og jeg har ikke den store fidus til Pieros-Santos konstellationen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Braget på torsdag kan godt gå hen og blive en mere offensiv kamp fra begge sider end forventet, da begge holds bedste defensive midtbanespillere Zeca og Bachirou har karantæne. Det bliver interessant at se hvordan dette påvirker kampen rent taktisk.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Nu ved jeg godt, at det aldrig kommer til at ske. Men Nelsson startede da vist karrieren som midtbanespiller, så i nødstilfælde ville han nok kunne spille Zecas plads. Hedder resten af midtbanen f.eks. Fischer Falk, Thomsen, så kunne man også skifte til 352 uden nogle udskiftninger.

    Men som nævnt - Nelsson på midten kommer ikke til at ske.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu ved jeg godt, at det aldrig kommer til at ske. Men Nelsson startede da vist karrieren som midtbanespiller, så i nødstilfælde ville han nok kunne spille Zecas plads. Hedder resten af midtbanen f.eks. Fischer Falk, Thomsen, så kunne man også skifte til 352 uden nogle udskiftninger.

    Men som nævnt - Nelsson på midten kommer ikke til at ske.
    Det vil nok være noget af et nødstilfælde. Ifølge transfermarkts normalt ret solidt opdaterede database, har han 16 seniorkampe på midtbanen mod 103 som forsvarsspiller. De absolut fleste af dem helt tilbage i 2016. Men lige pt. tror jeg nærmest, at alt er i spil for Ståle. Så Nelsson på midtbanen? Why not...

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Mht til den “ledige” midtbaneplads, tvivler jeg på alle de dér granatløsninger; Varela, Bjelland, Nelsson på midtbanen. Næppe.

    Tænker (håber) den hedder Thomsen eller Mudrazija.

    Jeg tror faktisk at Ståle vælger at give Mudrazija en starter.

    Zan

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    66

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Så vidt jeg husker, sagde Ståle i interviewet efter FCN, at Nelsson på midtbanen formentlig ikke ville være en boldsikker løsning. Det lød som en antydning af 352.. Formentlig Falk, Thomsen og Mudrazija centralt og Bengtsson/Varela som wings..

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af ossian Se meddelelser
    Så vidt jeg husker, sagde Ståle i interviewet efter FCN, at Nelsson på midtbanen formentlig ikke ville være en boldsikker løsning. Det lød som en antydning af 352.. Formentlig Falk, Thomsen og Mudrazija centralt og Bengtsson/Varela som wings..
    Helt enig i at det er den mest sandsynlige opstilling. Ståle foretrækker altid mindst muligt risk, når han er tvunget udi en udskiftning. Og det giver netop 3-5-2. Det giver også en opstilling udelukkende bestående af spillere, som ståle stoler på i svære kampe. Han har startet mudrazija på midten i nordsjælland inden han blev skadet, og thomsen fik midten ude i brøndby sidste år. Afvejningen er om han hellere vil have muligheden for at skifte mellem thomsen og mudrazija undervejs, og dermed finde plads til pieros oppe foran. Så er han ude i en art 3-4-3/ 3-4-1-2.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Stage træner med i dag, og bliver vurderet derefter.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Tror personligt den hedder

    Kalle

    Papa VN Bjelland
    Varela Thomsen Stage Falk Bengtsson
    N'Doye Pyros (den lovlige)

    i morgen

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Tror personligt den hedder

    Kalle

    Papa VN Bjelland
    Varela Thomsen Stage Falk Bengtsson
    N'Doye Pyros (den lovlige)

    i morgen
    Ståle bænker ikke fischer.


  21. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Malmö F.F. (12/12 2019 kl. 18:55)

    Jeg har en ond ond drøm om at være vidne til en Markus Rosenberg score det afgørende mål ala den han lavede hjemme imod Kiev... Det vil være helt ubærligt hvis det skulle ske...

    Jeg synes egentlig at Malmø spillede ganske fint i den første kamp og (i hvert fald i perioder) lagde et pænt tryk på os. Med Zeca ude er jeg på ingen måde sikker på at det lykkedes i aften.... Hold nu kæft hvor er jeg ved at være nervøs....

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 9 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 12.12.19, 07:17
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 02.09.19, 22:16
  3. Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 23.07.19, 14:54
  4. Svar: 74
    Sidste Meddelelse: 12.03.19, 20:13
  5. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 22.02.19, 11:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •