Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
72. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    49 68.06%
  • Uafgjort

    10 13.89%
  • OB vinder

    13 18.06%
Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 55

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Hele kommentarsporet til kampen på bold er sgu værd at gemme for eftertiden - uuaaaaaahhhhh der grædes:0) https://mobil.bold.dk/snak/traad/5588476/14
    Ja, det er vildt. Det er ikke et stort straffe og den er nok knap inde i feltet, men forseelsen er der og den er svær at vurdere om den først er inde i feltet. Men den kan klart dømmes og jeg ville ikke have gidet at bruge kræfter på at kalde det tyveri, hvis den var blevet dømt imod os.

    Oliver Lunds arme er nede langs siden under hele hans tilbageløb og loge inden Santos kommer løfter armen op. Det er helt unødvendigt og havde helt sikkert frispark ude i marken, men ofte bliver de ikke dømt i feltet, da der tit skal mere til for at få straffe end frispark.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Voldsomt mange gule kort! Har vi spillere i karantæne i 1. runde efter vinterpausen? i gamle dage var der opdateringer på fck.dk - kan ikke længere finde???

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Zeca har karantæne

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    I dagens kamp svinger fck sig op på 621 afleveringer. Ougar, har du nogen tal på hvordan det ligger i forhold til en “normal”?

    I øvrigt tak til fischer, for at sikre at kampen blev mere besværdlig end som så

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Ja, det er vildt. Det er ikke et stort straffe og den er nok knap inde i feltet, men forseelsen er der og den er svær at vurdere om den først er inde i feltet. Men den kan klart dømmes og jeg ville ikke have gidet at bruge kræfter på at kalde det tyveri, hvis den var blevet dømt imod os.

    Oliver Lunds arme er nede langs siden under hele hans tilbageløb og loge inden Santos kommer løfter armen op. Det er helt unødvendigt og havde helt sikkert frispark ude i marken, men ofte bliver de ikke dømt i feltet, da der tit skal mere til for at få straffe end frispark.
    Jeg havde helt klart jamret, hvis den var dømt imod os :-)

    Men når det er sagt, så dømmes den af linjedommeren. Ham sad jeg lige ud for i situationen, og der lignede uden tvivl, at OB'eren stanger en albue lige i hovedet på Santos. Ser han situationen som mig i øjeblikket, så kan han ikke lade være med at vinke.
    Generelt var dommeren forøvrigt ikke særligt FCK-stemt. Ud over at han bestemt ikke var en hjemmedommer, så lader han OB'erne dræbe kampen med konstant tidsudtræk. Han kigger på sit ur og skælder ud, men alle mennesker i Parken ved jo, at det er totalt uden konsekvens. I første halvleg lægges 1 minut til uanset hvor meget målmanden trækker tiden og i anden halvleg er det 3-4 minutter. At vi efter kampen står med 4 gule kort efter dårligt at have begået 4 frispark (min live app siger 6) er top latterligt, især når OB's målmand slipper uden advarsel for konstant tidsudtræk.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Zeca har karantæne
    Nej, Zeca har ikke, men Nelsson har til gengæld.
    HIC SUNT LEONES

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Hvis jeg var OB’er ville jeg helt klart skælde Lund ud for at lave noget så dumt, mere end dommeren eller nogen anden
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Hvor er det bare dejligt at gå til julepause med en sejr og kun 4p fra FCM!
    Godt kæmpet drenge og tak Pieros!
    Glædelig jul.
    Sidst redigeret af MarBaar : 17.12.19 kl. 09:09


  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Det blev på mange måder en gentagelse af Hobrokampen – bortset fra at vi fungerede langt bedre offensivt.
    OB kom hurtigt foran efter en fejlslagen ’high-risk low-reward’ aktion fra Fischer. I slutningen af første halvleg kunne OB have udnyttet endnu en fejl, da Papagiannopoulos sparkede et massivt hul i luften. Ellers kan man i virkeligheden ikke sige ret meget mere om OB.
    De forsøgte at være kreative med deres formation, hvor de skulle veksle mellem at have Bashkim alene fremme og også vekslede med hvor højt eller lavt backerne skulle stå. Dermed ville de gerne veksle mellem 352/532 og 541, men sluttede primært af i 541 formationen. Derudover gjorde de en del ud af, at baglinjen skubbede op så hurtigt som muligt og at den først faldt sent, så pladsen inde centralt blev meget smal at spille på, samt at vores spil skulle foregå længere tilbage på banen. De forsøgte herudover at presse højt, men det måtte de opgive efter en halv times tid.
    Selvom det måske kan virke på taktikbrættet, så kapitaliserede OB aldrig rigtigt på det. Dertil var deres pres alt for svagt, ligesom de slet ikke kunne fastholde bolden. Jo mere af kampen der var spillet, jo mere isoleret blev Bashkim og som anden halvleg skred frem gav de op og forsøgte at parere sig igennem kampen.
    OB kan generelt ikke være særligt tilfredse med deres midtbane, da den virkede ganske usammenhængende. De endte med at tillade alt for meget spil foran sig og fokuserede alt for meget på at lukke ned centralt. De sideforskød ikke særlig meget (eller også skete det meget langsomt) og selvom vi gang på gang spillede os igennem på kanterne, så var det ikke fordi de rykkede flere derud. Tværtimod så tillod de det og det er ikke første gang Michelsen gør det. Han udtalte sågar efter kampen, at de med tre midterforsvarere, der er stærke på hovedet, burde kunne stå imod indlæggene og at man jo skulle give plads et eller andet sted.
    Om ikke andet, så virkede deres midterforsvarere ikke særlig stærke på indlæggene og fordi de slet ikke fik lukket ned for kanterne, havde vi alt for let ved at brede spillet ud, hvor særligt de lange sideskift fungerede rigtig godt.

    Vi kan nok ikke brokke os over ret meget i den her kamp, foruden de to fejl i defensiven og det noget sløve kombinationsspil foran OBs felt. Offensiven var noget uskarp, men det er vel et godt stykke tid siden, vi er kommet frem til så mange chancer og samtidig har tilladt så lidt imod os. Ja, generelt er det vel lang tid siden var har været så dominerende i en kamp (eller også føles det bare sådan). Normalt når modstanderne pakker sig som OB endte med at gøre, så plejer de at straffe os med kontrakniven, men det kan man ikke ligefrem påstå at OB formåede.

    Ståle reagerede også noget bedre end mod Malmø. Pep Biel blev fornuftigt udskiftet, hvilket reddede vores højre side og indskiftningen af Mudrazija og Pieros kan man næppe sige noget til. Jeg kunne særligt godt lide, at han tog Papagiannopoulos ud, nu hvor vi ikke skulle bruge ham alligevel, og erstattede ham med Pieros – selvom han måske trak den lige lovligt lang tid. Efter vi tog føringen, spillede vi dermed med Varela ved siden af Nelsson, Daramy som højre back, Fischer som højre kant og Santos som venstre kant og vi sluttede af med N’Doye i centerforsvaret. Det endte i hvert fald med at være en offensiv satsning der gav fuldt udbytte.

    Alt i alt er det svært at forestille sig en meget bedre måde at slutte året på, særligt med tanke på de mange kampe og skader. Selvom spillet ikke har været prangende hele efteråret, så er vi nu kun fire point efter Midtjylland og er fortsat med i Europa League. Så kan man begynde at diskutere hvor heldige vi har været, men det må blive ved en anden lejlighed.

    Kalle Johnsson kan nok ikke gøre meget mere end han gjorde ved deres scoring og så havde han en god fodparade på det afrettede skud, men ellers blev det en stille dag for ham.

    Varela gjorde det ganske godt offensivt, selvom der var en del svipsere. Det kniber stadig en del med samspillet mellem ham og Pep Biel og henimod slutningen af kampen var han flad.
    Nelsson gjorde det upåklageligt i forsvaret i dag. Han kan ikke stille noget op ved deres scoring, selvom han er tætteste forsvarer på målscoreren.
    Papagiannopoulos gjorde det også ganske fint, bortset fra den massive fejl. Ellers deltog begge forsvarere også fint i opspillet og det klæder bare vores hold, når vi tør stå højere med bagkæden, så de også kan bidrage i opspillet.
    Pierre gjorde det ganske fornuftigt offensivt, selvom der umiddelbart stadig er nogle problemer i samspillet med Fischer (jeg synes særligt det handler om løbemønstre, hvor Fischers ikke er særlig gode). Man kan dog ikke klandre Pierre for det og det bliver svært for Boilesen at få pladsen tilbage – også selvom Pierre bestemt ikke bliver hurtigere med alderen.

    Pep Biel var en skuffelse i dag. Han havde egentligt fint med plads, men fik aldrig rigtigt noget ud af det. Der er meget ’der mangler lige det sidste’ over hans aktioner i dag og problemet er, at det gælder alle hans aktioner. Særligt samspillet med Varela var dårligt, hvor han slet ikke udnyttede Varelas løb og var alt for fokuseret på at komme ind centralt, hvor OB trods alt dækkede af. Daramy kom ind og løftede højre siden betydeligt, selvom det blot var ved at holde sig på kanten og bruge Varela.
    Falk gjorde det fornuftigt i dag. OB havde en del fokus på, at han ikke skulle få lov til at vende med bolden, så han fik ikke bidraget med så mange løb fremad i banen, men det fungerede fint at Zeca tog over og Falk fordelte spillet.
    Zeca var særdeles god i dag. Han havde et skidt boldtab, der førte til Papagiannopoulos’ fejl, men derudover trådte han virkelig i karakter. Han tog en del løb med bolden og gik med frem, da OB havde stort fokus på Falk. Derudover vandt han en del andenbolde (det var vi generelt gode til). Med ham på banen mod Malmø, havde det sikkert været en anden kamp.
    Fischer var god i den første times tid, hvor han deltog en del i spillet og prøvede en del på egen hånd. Jeg havde ellers frygtet, at han ville være usynlig efter sin store fejl. Samarbejdet med Pierre mangler dog stadig en del, selvom det er blevet væsentligt bedre. Jeg synes blandt andet, at han sommetider tager nogle forkerte løb efter han spiller Pierre.

    N’Doye tog mange dueller i angrebet i dag og han vandt størstedelen. Han havde dog ikke så nemt ved at komme frem til chancer og hans løb i feltet virkede noget ’uafstemt’. Særligt bemærkede jeg at han slet ikke var i nærheden af et par indlæg, der ellers lå godt i bagrummet. I dag var han umiddelbart bedst i opspillet, hvor OBs forsvar havde store problemer med at håndtere ham og han medvirker til, at de ikke lykkedes med at presse kæderne sammen.
    Santos var en lidt sjov størrelse i dag. Han er involveret i en del, ligesom han kom frem til en del afslutninger, men godt blev det aldrig. Han havde dog en særdeles god afslutning fra en spids vinkel – dog lang tid efter der var dømt offside. Han deltog en del i presset, hvilket da er fint, men Pieros kom ind i dag og viste hvor meget det rent faktisk betyder.

    Dommeren endte med at være i fokus, men gjorde det dog ganske fint langt det meste af kampen. OB kunne måske have modtaget en tidlig advarsel for at bremse et opspil, men det var lidt længere tilbage på banen og jeg ved selvfølgelig ikke om han gav en henstilling. Dog tror jeg ikke han vil være tilfreds med hvordan han håndterede tidsudtrækket og særligt ikke, at han endte med at give OBs målmand en henstilling fremfor en advarsel. Vedrørende straffesparket, så er det formentligt linjedommeren der kalder det, men dommeren er ikke langt fra situationen og har ret godt udsyn, så hvis han mener der er straffe, burde han selv kunne se det.
    Straffesparket er dog en svær situation. ”Lovlig” obstruktion er, hvor man har bolden indenfor spilafstand og har front mod den, men man må ikke holde modstanderen væk med armen, så alt det der med at ’gøre sig bred’ kan man ikke bruge til noget. Der skal heller ikke være nogen tvivl om, at Lund er helt klar over at Santos kommer (ellers ville han næppe have hævet armen), ligesom Santos var kommet forbi, hvis han ikke havde hævet armen. At dømme straffesparket på den baggrund kan forsvares, for selvom Lund næppe havde til hensigt at have sin arm i hovedhøjde, så skal lave spillere ikke straffes – på samme måde som en høj spiller ikke må lave et skuldeskub i siden af hovedet på en lav spiller. Det sker bare med så lav kraft, at det er et særdeles tyndt grundlag.
    Det er dog næppe heller det den bliver dømt for, men snarere som et slag med albuen (og så kan man undre sig over hvor advarslen blev af). Problemet er så bare, at der bestemt ikke er tale om et slag med albuen, da Santos selv løber ind i albuen, da han forsøger at kommer forbi, hvorefter han smider sig. Onde tunger ville måske sige at han bevidst løb ind i albuen. Jeg ville nok også blive pænt utilfreds hvis den blev dømt mod os.

    Men i sidste ende, så skal OB mest af alt være utilfredse med sig selv, hvilket det dog ikke virkede til efter kampen. Vi havde lige lavet en stor offensiv satsning og der var ingen tegn på, at OB var ved at ride stormen af. De kan trods alt heller ikke klandre dommeren for det andet mål og det var først herefter, da vi stillede os tilbage og forsvarede, at de kom frem igen. Så kan Michelsen snakke nok så meget om dommertække, men han skal nok fokusere mere på at lære at forsvare på kanterne.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Traoré Se meddelelser
    Pieros har gjort meget mere for klubben end hvad mange fans har gjort for ham. Han bliver nok aldrig den bedste angriber vi har i klubben, men hans attitude er upåklagelig.
    Og nu må den der snak om, at han ikke scorer i vigtige kampe da kunne lukkes?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Jeg var langt om længe underholdt i Parken! Vi spiller egentlig en ret god kamp, og resultatet afspejler i hvert fald ikke kampens styrkeforhold, men sådan er fodbold jo så fantastisk.

    En ting der dog irriterer mig er, at vores spillere ikke kan ramme bolden.. Santos har vel 2-3 kæmpe chancer og daramy har en, hvor begge simpelthen sparker forbi bolden. Og så har Papa også den i forsvaret. Jeg ved ikke om det i nogle af tilfældene skyldes banen, for vi så jo den knold der lige ændrede retning på en aflevering til Biel, men det virkede sgu lidt mærkeligt, for det plejer vi da ikke at se.

    Anyway, PIEROS!!! God jul alle sammen

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    At vi efter kampen står med 4 gule kort efter dårligt at have begået 4 frispark (min live app siger 6) er top latterligt, især når OB's målmand slipper uden advarsel for konstant tidsudtræk.
    Det hjalp nu en del på målmandens lyst til at spille fodbold, at Pieros scorede et par stykker. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor længe han ellers kunne være blevet liggende til sidst, da han kom til skade. Nu blev han hjulpet på benene af en holdkammerat på et splitsekund og formåede at restituere fra stående, mens kampen gik videre. Det var jo nærmest et lille julemirakel, vi var vidne til der.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Nej, Zeca har ikke, men Nelsson har til gengæld.
    Så må vi jo håbe, at to måneder er nok, til at Bjelland kan komme på højkant. Eller måske snarere, at Ståle forstærker vores tyndt besatte midterforsvar hen over julen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Det hjalp nu en del på målmandens lyst til at spille fodbold, at Pieros scorede et par stykker. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor længe han ellers kunne være blevet liggende til sidst, da han kom til skade. Nu blev han hjulpet på benene af en holdkammerat på et splitsekund og formåede at restituere fra stående, mens kampen gik videre. Det var jo nærmest et lille julemirakel, vi var vidne til der.
    Det var ret vildt i går. Det er en mærkværdighed at dommere også generelt sjældent interesserer sig for forsøg på at trække tiden ud indtil der mangler et kvarter af kampen. Ikke for at trække "fodboldens sjæl"-kortet, men det ødelægger flowet og nerven i kampen med de alenlange pauser for absolut ingenting. Det behøver dommeren ikke hjælpe til med, som det skete i går.
    Mvh,
    Bopa

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. O'ense Boldklub (16. december 2019, kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Det var ret vildt i går. Det er en mærkværdighed at dommere også generelt sjældent interesserer sig for forsøg på at trække tiden ud indtil der mangler et kvarter af kampen. Ikke for at trække "fodboldens sjæl"-kortet, men det ødelægger flowet og nerven i kampen med de alenlange pauser for absolut ingenting. Det behøver dommeren ikke hjælpe til med, som det skete i går.
    Til gengæld gav han os så en lille kompensationsgave... ;-) Han er tilgivet.

    Helt vildt at vi gør det igen!

    I princippet er det jo bare slet ikke godt nok - på den anden side må man jo virkelig tage hatten af!

    Videre i Europa og kun 4 point bagud ved vinterpausen, havde jeg vitterligt ikke turde satse på for nogle uger siden.

    Jeg er ikke ligefrem ekstatisk, men vil dog sige at julefreden kan sænke sig... Så jeg tilgiver noget der lignede et virkelig skod-lorte-efterår.

    Og kom så med 200 km i timen efter den vinterpause!!!!

    Zan

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  3. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  4. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby Boldklub
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 20:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •