Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: Royal League

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Royal League

    Så er den iflg. bold.dk ved at være i orden! Næste år kan vi blive Nordiske Mestre! Jeg glæder mig til turneringen som forhåbentlig kan give ledelsen et bedre fingerpeg om hvor godt vi står i forhold til de andre klubber i Norden, og hvor der skal købes ind, for at vi er den bedste!
    Og så skal vi forhåbentlig heller ikke høre på Backes "Vi-kan-ikke-forvente-at-vinde-andet-end-ligaen" ævl! Så er der i hvert fald en kæmpe grund til at fyre manden!!

    En gevinst på 10 mill. for at vinde er også OK. 250.000 for sejr i gruppespillet og 500.000 for sejr i kampene efter burde også få FCK til at prioritere turneringen højt, selvom de beløb forhåbentlig stiger efterhånden som det bliver en succes...

    Men hvis FCK kommer i CL, skal vi så ikke spille Royal?

    Henriko

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    422
    Æv - jeg er minus motiveret for sådan en liga. Vi (Brøndby og FCK) må bare forbedre sig så vi er stærke nok til at komme i hhv. UEFA-gruppespillet (grupperne med 5 hold) og CL. Hvor fedt er det at spille i Europas 3.division nord? Booooring.

    Biri-Biri/JFS

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    110
    Jeg synes det er et lidt besynderligt tiltag, men det er ikke kun pga. det kvalmende navn (vist doktor dingelings opfindelse). Hvor fanden skal man spille bold i Norge og Sverige om vinteren (eller dk for den sags skyld)? Der kan da ikke blive tale om en indendørs turnering - eller...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743
    ›Æv - jeg er minus motiveret for sådan en liga. Vi (Brøndby og
    ›FCK) må bare forbedre sig så vi er stærke nok til at komme i hhv.
    ›UEFA-gruppespillet (grupperne med 5 hold) og CL. Hvor fedt er det
    ›at spille i Europas 3.division nord? Booooring.


    ›Biri-Biri/JFS

    Det er jo netop det som vi skal blive bedre gearet til, fordi vi får flere kampe mod hold på et højere niveau end i Superligaen! De 2-3 kampe vi får om året er ikke nok og når ligaen er svag er det den eneste mulighed, jeg kan få øje på...

    En mulighed kunne jo være at det hold som vandt gik videre til CL næste år. DET ville give konkurrence! ;o)

    Henriko

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    422
    Vi får aldrig så meget magt i norden at vi kan kræve vinderen i CL - nordisk fodbold har været røv og nøgler i år, og sandsynligvis er der max 1 nordisk hold med i UEFA'en i næste runde, nemlig et af de 2 danske eller Rosenborg der fik 0-0 hjemme mod Røde Stjerne (kan OB score 3 dernede kan Brattbakk alene vel score 2).

    Sverige har ingen hold med, og Djurgården røg ud samtidig med at i mødte malteserne.

    Rosenborg røg ud efter 2 tætte kampe med La Coruna.

    I røg ud mod et hold man på det tidspunkt af sæsonen SKAL kunne matche og slå ud.

    Hvis de svenske hold kaldes højere niveau så vil jeg hellere spille flere Superligakampe, specielt hvis vi får et slutspil. Jeg tror bare tiden er løbet fra alt det der nordisk-liga-ting - og når man tænker på at Rosenborgs mange stjerner er på baggrund af at de får en del af bonussen fra CL, så får også de snart svært ved at fortsætte stilen, og de kan ryge ind i en ond cirkel (som om Hareide ikke var slemt nok).

    Vores (Brøndbys) chance er, at det døde spillermarked kan lade os beholde vores yngre spillere et par år endnu, for så tror jeg faktisk på at vi i en enkelt sæson kan lave et flot EC-resultat, hvorefter de bedste spillere jo så nok bliver solgt til udlandet.

    Men den nordiske mytologi tror jeg altså ikke på :-)

    Biri-Biri

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477
    ›Vi får aldrig så meget magt i norden at vi kan kræve vinderen i
    ›CL

    Korrekt.

    ›Hvis de svenske hold kaldes højere niveau så vil jeg hellere
    ›spille flere Superligakampe, specielt hvis vi får et slutspil.

    Jeg kender ikke de norske hold som ligger under Rosenborg. Men de tre stockholmske hold er da efter min mening værdige modstandere om ikke andet som afveksling fra OB, FCM og Esbjerg.

    ›Vores (Brøndbys) chance er, at det døde spillermarked kan lade os
    ›beholde vores yngre spillere et par år endnu, for så tror jeg
    ›faktisk på at vi i en enkelt sæson kan lave et flot EC-resultat,
    ›hvorefter de bedste spillere jo så nok bliver solgt til
    ›udlandet.

    Det lyder sandsynligt, og er (desværre) også det der gælder for os. Nok så megen nordisk fodbold kan ikke gøre det mere attraktivt at spille for en dansk klub.

    ›Men den nordiske mytologi tror jeg altså ikke på :-)

    Jeg tror klart at det vil bidrage til den internationale rutine at hold som Brøndby og FCK kommer til at spille turnering mod nordiske hold af over almindelig superligastyrke i en konstruktion hvor der er en - ganske vist ikke stor - prestigemæssig og økonomisk gulerod. Hvis det kommer til at fungere, kan det give afsæt til en lidt mere omfattende nordisk slutspilsmodel, som jeg gerne ser indført på et eller andet tidspunkt.

    Hvad der dog undrer mig er at der skal være en rent dansk kvalifikationsturnering forinden. Vi har rigeligt med kampe mod OB, Esbjerg og FCM, og hvis ideen er at få mere forskelligartet modstand, så er det ikke ligefrem flere rent danske kampe der er brug for.

    [Tilføjet:]
    Jeg har nu læst artiklen på bold.dk og kan se at den model som er blevet godkendt efter pres fra Rosenborg handler om at de nationale kvalifikationsturneringer netop ikke bliver nationale, men med 1'eren og 2'eren fra den nationale liga og en 3'er og 4'er fra de to andre ligaer. Hvorfor i alverden man vælger den form og ikke en rendyrket blanding ved jeg ikke. Vi kan trods alt se at tilskuerinteressen for BIF-FCK i Dong-cuppen er begrænset (for ikke at sige Super Cup). Men det er dog bedre end en ren national kvalifikationspulje.

    Jeg tror i høj grad den danske begrundelse for overhovedet at satse på den nordiske turnering er politisk. Det handler om forhandlingerne om en superligareform der strandede, og det at hvis vi overhovedet skal videre i dansk fodbold, så er der behov for et fodslag som både NCH og serie 4 i Jylland kan være med i. Og da JBU af en eller anden grund ikke føler sig krænket over en nordisk miniturnering, og NCH ikke taber ansigt ved at gå med der, så er det den mindst ringe vej ud af dødvandet.

    Venlig hilsen
    General Belgrano
    Sidst redigeret af General Belgrano : 11.11.03 kl. 00:58

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    468
    ›I røg ud mod et hold man på det tidspunkt af sæsonen SKAL kunne
    ›matche og slå ud.

    Matche: ja
    Slå ud: nej

    Deres spillere er meget dyrere end vores. Det var ærgerligt men ikke en skandale.

    Forstår ikke denne skepsis overfor Royal League.
    Nordisk fodbold hænger efter i Europa. Hvilket som helst tiltag, der bare MÅSKE kan hæve de bedste holds niveau bør hilses velkommen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743
    ›Vi får aldrig så meget magt i norden at vi kan kræve vinderen i
    ›CL - nordisk fodbold har været røv og nøgler i år, og
    ›sandsynligvis er der max 1 nordisk hold med i UEFA'en i næste
    ›runde, nemlig et af de 2 danske eller Rosenborg der fik 0-0
    ›hjemme mod Røde Stjerne (kan OB score 3 dernede kan Brattbakk
    ›alene vel score 2).

    Rosenborg har, så vidt jeg ved, rekorden med fleste CL-deltagelser i træk! Bare fordi det et enkelt år ikke går så godt er det ikke ensbetydende med at det altid er sådan!
    Jeg siger også PÅ SIGT. Og hvis Royal bliver en succes, så tror jeg ikke det er umuligt.

    ›Sverige har ingen hold med, og Djurgården røg ud samtidig med at
    ›i mødte malteserne.
    ›Rosenborg røg ud efter 2 tætte kampe med La Coruna.

    Som er et rigtigt godt hold!! (undtagen mod Monaco.. ;o)

    ›I røg ud mod et hold man på det tidspunkt af sæsonen SKAL kunne
    ›matche og slå ud.

    Forkert! Vi havde en god chance, men man kan ikke sige at vi SKAL kunne slå dem ud!! Det er jo vanvid...

    ›Hvis de svenske hold kaldes højere niveau så vil jeg hellere
    ›spille flere Superligakampe, specielt hvis vi får et slutspil.
    ›Jeg tror bare tiden er løbet fra alt det der nordisk-liga-ting -
    ›og når man tænker på at Rosenborgs mange stjerner er på baggrund
    ›af at de får en del af bonussen fra CL, så får også de snart
    ›svært ved at fortsætte stilen, og de kan ryge ind i en ond cirkel
    ›(som om Hareide ikke var slemt nok).

    Så tager vi(FCK) over!

    ›Vores (Brøndbys) chance er, at det døde spillermarked kan lade os
    ›beholde vores yngre spillere et par år endnu, for så tror jeg
    ›faktisk på at vi i en enkelt sæson kan lave et flot EC-resultat,
    ›hvorefter de bedste spillere jo så nok bliver solgt til
    ›udlandet.

    Det er lige præcis BIF's problem: I stiler ikke højt nok. I kan få et godt hold, men pga. dårlig økonomi kan I ikke holde på de gode spillere. Og I kan højst lave nogle gode resultater i UEFA Cup'en, men I kan ikke som f.eks. Ajax, PSV, Feyonord, Dynamo Kiev og andre, gå det niveau højere. Det kan FCK med den gode økonomi. (Det er bare ikke sket endnu) DERFOR er FCK fremtiden!! - Og det er lækkert! ;o)

    ›Men den nordiske mytologi tror jeg altså ikke på :-)

    Fair nok! Jeg tror det vil gavne klubberne!

    ›Biri-Biri

    Henriko

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    422

    Hold fast hvor du vrøvler

    ›Rosenborg har, så vidt jeg ved, rekorden med fleste
    ›CL-deltagelser i træk! Bare fordi det et enkelt år ikke går så
    ›godt er det ikke ensbetydende med at det altid er sådan!

    Enig, men problemet er deres seedning OG at de nu mister en stor bonus, der gør at spillerne ikke vil få ligeså meget i løn som de har fået de seneste 7-8 sæsoner. Og det giver sikkert spillerne udlængsel... Og derfor tror jeg let de kommer ind i en negativ spiral mht. CL.

    ›Jeg siger også PÅ SIGT. Og hvis Royal bliver en succes, så tror
    ›jeg ikke det er umuligt.

    Hvornår er Royal en succes og hvornår er den ikke? Svært spørgsmål synes jeg.

    ›Forkert! Vi havde en god chance, men man kan ikke sige at vi SKAL
    ›kunne slå dem ud!! Det er jo vanvid...

    Det var en ligeså stor chance som vores kampe mod HSV, hvor vi burde have vundet 2-0 hjemme mod en tam modstander der var i opstartsfasen. Ja, Rangers' spillere tjener mere, men de hvor mange skotske midterhold der spiller lige op med dem og kun taber med et mål? Og Rangers VISTE SIG JO at være ligeså dårlige som man havde kunnet ønske sig. Så er deres lønsedler vel underordnet? Schalkes spillere tjener også mange flere penge end vores, men jeg forventer mig en tæt returkamp.

    ›Så tager vi(FCK) over!

    Hehe, optimist.

    ›Det er lige præcis BIF's problem: I stiler ikke højt nok. I kan
    ›få et godt hold, men pga. dårlig økonomi kan I ikke holde på de
    ›gode spillere. Og I kan højst lave nogle gode resultater i UEFA
    ›Cup'en, men I kan ikke som f.eks. Ajax, PSV, Feyonord, Dynamo
    ›Kiev og andre, gå det niveau højere. Det kan FCK med den gode
    ›økonomi. (Det er bare ikke sket endnu) DERFOR er FCK fremtiden!!
    ›- Og det er lækkert! ;o)

    Stiler vi ikke højt nok? Vi stiler ligeså højt som jer, men man bliver ikke bedre af at lukke varm luft ud. Vi vil udvikle talenter og samtidig have nogle rutinerede på holdet, og det hold vi har idag er godt, men bliver bedre når Kahlenberg, Kamper, Zimling osv. får mere rutine, og når vi får en angriber der gider score mål...

    Jeres økonomi har ikke gjort jeres hold en skid bedre end vores. Vi har bare haft held til at hente AJ og Zaza på fri transfer, mens i har betalt kassen for Alvaro, der måske nok er en god spiller når han kommer i form, men slet ikke pengene værd i mine øjne. Vi har fået vendt underskud (alene pga. stadionudvidelsen) til overskud, og Schalke giver os nok 10 mill. ekstra, for slet ikke at tale om et evt. videre avancement. Salgsobjekterne har normalt langvarige kontrakter, og unge talenter står på spring. Zimling fx har allerede overrasket mig positivt, og sålænge man har typer som Wieghorst, Per Nielsen og AJ til at bakke de unge op, så tror jeg seriøst på dem.

    Mvh. Biri-Biri

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Tror ikke på det!!!!!!!!!

    ›Så er den iflg. bold.dk ved at være i orden! Næste år kan vi
    ›blive Nordiske Mestre! Jeg glæder mig til turneringen som
    ›forhåbentlig kan give ledelsen et bedre fingerpeg om hvor godt vi
    ›står i forhold til de andre klubber i Norden, og hvor der skal
    ›købes ind, for at vi er den bedste!
    ## Det kan godt tænkes at alle hold nu har sagt..så det er jo godt nok!!


    ›Og så skal vi forhåbentlig heller ikke høre på Backes
    ›"Vi-kan-ikke-forvente-at-vinde-andet-end-ligaen" ævl!
    ›Så er der i hvert fald en kæmpe grund til at fyre manden!!


    ›En gevinst på 10 mill. for at vinde er også OK. 250.000 for sejr
    ›i gruppespillet og 500.000 for sejr i kampene efter burde også få
    ›FCK til at prioritere turneringen højt, selvom de beløb
    ›forhåbentlig stiger efterhånden som det bliver en succes...
    ## Her er problemet!!!! Hvem gider smide en hulens masse penge i en turnering, der ikke har tilskuernes bevågenhed, for den betyder jo ikke noget.
    Med andre ord...den vil blive spillet for halvtomme tribuner og halvtomme tv-stuer. Så hvem skal man sælge reklamer til.....

    Tror ikke på den!!!

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743

    Næææ...

    ››Rosenborg har, så vidt jeg ved, rekorden med fleste
    ››CL-deltagelser i træk! Bare fordi det et enkelt år ikke går så
    ››godt er det ikke ensbetydende med at det altid er sådan!

    ›Enig, men problemet er deres seedning OG at de nu mister en stor
    ›bonus, der gør at spillerne ikke vil få ligeså meget i løn som de
    ›har fået de seneste 7-8 sæsoner. Og det giver sikkert spillerne
    ›udlængsel... Og derfor tror jeg let de kommer ind i en negativ
    ›spiral mht. CL.

    Så vidt jeg har forstået, er det kun hvis holdet IKKE kommer i CL at de skal være med i denne turnering! Så jeg kan ikke helt se at de skulle få færre penge ud af det?

    ›Hvornår er Royal en succes og hvornår er den ikke? Svært spørgsmål synes jeg.

    Når interessen og prestigen er så stor, at det svarer til en BIF-FCK hver gang vores hold spiller.

    ››Forkert! Vi havde en god chance, men man kan ikke sige at vi SKAL
    ››kunne slå dem ud!! Det er jo vanvid...

    ›Det var en ligeså stor chance som vores kampe mod HSV, hvor vi
    ›burde have vundet 2-0 hjemme mod en tam modstander der var i
    ›opstartsfasen. Ja, Rangers' spillere tjener mere, men de hvor
    ›mange skotske midterhold der spiller lige op med dem og kun taber
    ›med et mål? Og Rangers VISTE SIG JO at være ligeså dårlige som
    ›man havde kunnet ønske sig. Så er deres lønsedler vel
    ›underordnet? Schalkes spillere tjener også mange flere penge end
    ›vores, men jeg forventer mig en tæt returkamp.

    Så I SKAL kunne slå dem ud?! Man kan ikke sige at vi SKAL slå dem ud, måske at vi havde en god chance...

    ››Så tager vi(FCK) over!

    ›Hehe, optimist.

    ››Det er lige præcis BIF's problem: I stiler ikke højt nok. I kan
    ››få et godt hold, men pga. dårlig økonomi kan I ikke holde på de
    ››gode spillere. Og I kan højst lave nogle gode resultater i UEFA
    ››Cup'en, men I kan ikke som f.eks. Ajax, PSV, Feyonord, Dynamo
    ››Kiev og andre, gå det niveau højere. Det kan FCK med den gode
    ››økonomi. (Det er bare ikke sket endnu) DERFOR er FCK fremtiden!!
    ››- Og det er lækkert! ;o)

    ›Stiler vi ikke højt nok? Vi stiler ligeså højt som jer, men man
    ›bliver ikke bedre af at lukke varm luft ud. Vi vil udvikle
    ›talenter og samtidig have nogle rutinerede på holdet, og det hold
    ›vi har idag er godt, men bliver bedre når Kahlenberg, Kamper,
    ›Zimling osv. får mere rutine, og når vi får en angriber der gider
    ›score mål...

    Om to år er jeres hold måske ikke så godt. Kahlenberg er blevet solgt til en mellemgod spansk klub, Kamper er røget til 1. division i England og Wieghorst er stoppet! Laudrup er smuttet til en større klub.
    Sådan kunne fremtiden sagtens se ud! BIF kan få nogle penge på de spillerere, men ikke så meget som markedet er nu. Spillerne vil gerne til udlandet. Så kommer der nye unge, gør det godt og når de har rutinen og klassen, bliver de solgt igen...og forfra igen...

    ›Jeres økonomi har ikke gjort jeres hold en skid bedre end vores.
    ›Vi har bare haft held til at hente AJ og Zaza på fri transfer,
    ›mens i har betalt kassen for Alvaro, der måske nok er en god
    ›spiller når han kommer i form, men slet ikke pengene værd i mine
    ›øjne. Vi har fået vendt underskud (alene pga. stadionudvidelsen)
    ›til overskud, og Schalke giver os nok 10 mill. ekstra, for slet
    ›ikke at tale om et evt. videre avancement. Salgsobjekterne har
    ›normalt langvarige kontrakter, og unge talenter står på spring.
    ›Zimling fx har allerede overrasket mig positivt, og sålænge man
    ›har typer som Wieghorst, Per Nielsen og AJ til at bakke de unge
    ›op, så tror jeg seriøst på dem.

    Ja, det er meget godt. Det jeg mener, det er: BIF kan få et godt hold som kan spille med om mesterskabet hvert år i DK. De kan gøre det OK i Europa, men ikke mere end det. Måske kommer I i CL engang. Men så bliver de gode solgt og I kan begynde forfra.
    Det er til en vis grad også sådan i FCK, men vi har flere penge til at holde på gode spillere og målet er ikke bare at blive mestre, men at blive blandt de 25 bedste i Europa. Mykland og Santos er spillere som vi ikke ville have fået uden mange penge på kistebunden.
    FCK forstærker hele tiden truppen (spillet har bare været skidt = Backe ud!) og vi sælger ikke nogen. Dér mener jeg at FCK stiler højere!

    ›Mvh. Biri-Biri

    Mvh. Henriko

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    422
    ›Så vidt jeg har forstået, er det kun hvis holdet IKKE kommer i CL
    ›at de skal være med i denne turnering! Så jeg kan ikke helt se at
    ›de skulle få færre penge ud af det?

    Hvis fx RBK og Djurgården ikke kommer med i Royal League så mister den allerede det meste af den sportslige værdi.

    ›Når interessen og prestigen er så stor, at det svarer til en
    ›BIF-FCK hver gang vores hold spiller.

    Jeg tror bare ikke på at interessen kommer.

    ›Så I SKAL kunne slå dem ud?! Man kan ikke sige at vi SKAL slå dem
    ›ud, måske at vi havde en god chance...

    Jamen i vil være blandt de 25 bedste klubber, og så skal man altså slå et hold som Rangers der er blandt de 5 dårligst spillende hold i årets CL. Ellers er top-25-finten kun varm luft. Vi skulle også have slået HSV og Lodz ud, og mod RBK havde vi en fair chance og var med indtil 0-1-målet i Brøndby. I mine øjne var RBK en vanskeligere modstander at møde end Rangers, HSV, Lodz og faktisk også Lazio (Lazio var virkelig ringe i Parken)

    ›Om to år er jeres hold måske ikke så godt. Kahlenberg er blevet
    ›solgt til en mellemgod spansk klub, Kamper er røget til 1.
    ›division i England og Wieghorst er stoppet! Laudrup er smuttet
    ›til en større klub.

    Og om 1 år har i mistet Peter Nielsen, Sebastian Svärd, Erik Mykland og Kihlstedt. Desuden har i solgt Hjalte der er røget ned til Goldbæk og Rot-Weiss Essen i Oberligaen, Bo Svensson spiller i Kidderminster, Zuma spiller i J-league, og Peter Møller spiller for AC Horsens.

    ›Sådan kunne fremtiden sagtens se ud! BIF kan få nogle penge på de
    ›spillerere, men ikke så meget som markedet er nu. Spillerne vil
    ›gerne til udlandet. Så kommer der nye unge, gør det godt og når
    ›de har rutinen og klassen, bliver de solgt igen...og forfra
    ›igen...

    Kamper er ikke til britisk fodbold vil jeg tro, men mon ikke PSV kunne få ligeså meget ud af ham som de får af Rommedahl? Kamper er klart en type til Holland, og så kommer han jo på landsholdet. Kahlenberg tror jeg ryger til Italien/Spanien, det vil passe hans spil godt. Vi skal også af med ham, da Lorentzen står som et endnu større talent, så hvis vi får penge for Kahlenberg er det vel ok. Vi får ikke så meget som i fik for Poulsen, til gengæld er erstatningsspillerne blevet billigere. Til gengæld ved man jo ikke om en Henke Larsson render rundt i Brøndby til den tid :-)

    Vi har råd til at betale det samme i spillerlønninger som jer, og mht. DANSKE spillere kan i jo ikke snuppe allesammen, da i har 5-7 udlændinge og kun 15 pladser i truppen. Forskellen er, at vi kan hente færre (men måske dyrere) etablerede spillere da vi til dels forsynes rigeligt fra egne rækker. Alene det faktum gør at din idé om at vi sakker agterud pga. økonomien er noget nonsens at skrive.

    ›Ja, det er meget godt. Det jeg mener, det er: BIF kan få et godt
    ›hold som kan spille med om mesterskabet hvert år i DK. De kan
    ›gøre det OK i Europa, men ikke mere end det. Måske kommer I i CL
    ›engang. Men så bliver de gode solgt og I kan begynde forfra.

    Sådan er vilkårene for stort set alle nordiske klubber med minder man kommer i CL 2-3 sæsoner i træk og bruger en del af pengene på lønninger (RBK-metoden).

    ›Det er til en vis grad også sådan i FCK, men vi har flere penge
    ›til at holde på gode spillere og målet er ikke bare at blive
    ›mestre, men at blive blandt de 25 bedste i Europa. Mykland og
    ›Santos er spillere som vi ikke ville have fået uden mange penge
    ›på kistebunden.

    Uden et kæmpe transferunderskud til følge - du ved godt at i ikke kan blive ved med at bruge SÅ mange penge, slet ikke når i internationalt falder igennem som i gjorde i år. Så har spillerne jo ikke været deres løn værd. I skal bruge erstatninger for Mykland og P Nielsen nu og til sommer, så allerede der skal i købe spillere UDEN at det gør jer bedre - det blot for at i kan bibeholde det niveau i er på idag. Esbjerg med færre lønninger har distanceret jer med 7 point, så stop nu det der med at tro at jeres mange penge automatisk giver succes. Jeres træner er vel også ret dyr, og jeg siger dig: Vi vil ikke bytte. Som erstatning for Laudrup findes der folk der kender vores klub og som kan indgå i et trænerteam, fx Faxe, Kim Vilfort, Henrik Jensen og Erik Rasmussen. Desuden har vi en af landets bedste træner til vores ungdomshold i Tom Køhlert.

    ›FCK forstærker hele tiden truppen (spillet har bare været skidt =
    ›Backe ud!) og vi sælger ikke nogen. Dér mener jeg at FCK stiler
    ›højere!

    Men i mister Svärd, P Nielsen og Mykland, og Kihlstedt har kontraktudløb til sommer. Jeg synes mildest talt du har et forkert billede af jeres eget hold samt ikke mindst styrke- og økonomiforholdene mellem jer og os

    Mvh. Biri-Biri

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743
    ›Jamen i vil være blandt de 25 bedste klubber, og så skal man
    ›altså slå et hold som Rangers der er blandt de 5 dårligst
    ›spillende hold i årets CL. Ellers er top-25-finten kun varm luft.
    ›Vi skulle også have slået HSV og Lodz ud, og mod RBK havde vi en
    ›fair chance og var med indtil 0-1-målet i Brøndby. I mine øjne
    ›var RBK en vanskeligere modstander at møde end Rangers, HSV, Lodz
    ›og faktisk også Lazio (Lazio var virkelig ringe i Parken)

    Rangers er et hold vi havde en god chance mod og den spilte vi! Men vi SKAL ikke slå dem ud, ligesom vi SKAL vinde over Herfølge!!! Fat det nu! ;o)

    ››Om to år er jeres hold måske ikke så godt. Kahlenberg er blevet
    ››solgt til en mellemgod spansk klub, Kamper er røget til 1.
    ››division i England og Wieghorst er stoppet! Laudrup er smuttet
    ››til en større klub.

    ›Og om 1 år har i mistet Peter Nielsen, Sebastian Svärd, Erik
    ›Mykland og Kihlstedt. Desuden har i solgt Hjalte der er røget ned
    ›til Goldbæk og Rot-Weiss Essen i Oberligaen, Bo Svensson spiller
    ›i Kidderminster, Zuma spiller i J-league, og Peter Møller spiller
    ›for AC Horsens.

    ELLER:
    - Peter Nielsen stopper og vil blive savnet. Men det kan vendes til noget godt! Røll kommer ind på midten = mere offensivt spil og Rølls favoritplads.
    - Mykland forlænger med et år(det er meget sansynligt).
    - Hjalte kan ikke vide sig sikker på en plads, så om han skulle smutte vil ikke betyde det helt store. Bisgaard, Løns, Røll kan alle spille på den plads.
    - Hvorfor skulle Bo Svensson flytte?
    - Zuma fortsætter også! Ellers skal der meget store penge på bordet. Og for dem kan vi købe en (næsten) fuldgod erstatning. Men intet tyder på det nu.
    - 32 er slet ikke fast mand! 4. angriber!
    - Svärd kunne sagtens tænkes at forlænge. Ellers er han heller ikke fast mand!
    - Kihlstedt er god, men Rabo kan blive lige så god! Ingen svækkelse der!

    Vi er ikke så sårbare fordi vi har flere penge til at holde på dem.


    ›Kamper er ikke til britisk fodbold vil jeg tro, men mon ikke PSV
    ›kunne få ligeså meget ud af ham som de får af Rommedahl? Kamper
    ›er klart en type til Holland, og så kommer han jo på landsholdet.
    ›Kahlenberg tror jeg ryger til Italien/Spanien, det vil passe hans
    ›spil godt. Vi skal også af med ham, da Lorentzen står som et
    ›endnu større talent, så hvis vi får penge for Kahlenberg er det
    ›vel ok. Vi får ikke så meget som i fik for Poulsen, til gengæld
    ›er erstatningsspillerne blevet billigere. Til gengæld ved man jo
    ›ikke om en Henke Larsson render rundt i Brøndby til den tid :-)

    Det er da OK hvis man vil acceptere at være en god talentfabrik, som aldrig selv får det optimale ud af egen avl! Henke får I ikke!! ;o)

    ›Vi har råd til at betale det samme i spillerlønninger som jer, og
    ›mht. DANSKE spillere kan i jo ikke snuppe allesammen, da i har
    ›5-7 udlændinge og kun 15 pladser i truppen. Forskellen er, at vi
    ›kan hente færre (men måske dyrere) etablerede spillere da vi til
    ›dels forsynes rigeligt fra egne rækker. Alene det faktum gør at
    ›din idé om at vi sakker agterud pga. økonomien er noget nonsens
    ›at skrive.

    Jeg tror ikke der er nogen ude ved jer som får hvad Zuma og Mykland og Santos får! Hvordan vil I hente dyre spillere, når I har svært nok ved at få overskud???

    ››Ja, det er meget godt. Det jeg mener, det er: BIF kan få et godt
    ››hold som kan spille med om mesterskabet hvert år i DK. De kan
    ››gøre det OK i Europa, men ikke mere end det. Måske kommer I i CL
    ››engang. Men så bliver de gode solgt og I kan begynde forfra.

    ›Sådan er vilkårene for stort set alle nordiske klubber med minder
    ›man kommer i CL 2-3 sæsoner i træk og bruger en del af pengene på
    ›lønninger (RBK-metoden).

    Ja, sådan er vilkårene NU. FCK satser på at gå skridtet videre!

    ››Det er til en vis grad også sådan i FCK, men vi har flere penge
    ››til at holde på gode spillere og målet er ikke bare at blive
    ››mestre, men at blive blandt de 25 bedste i Europa. Mykland og
    ››Santos er spillere som vi ikke ville have fået uden mange penge
    ››på kistebunden.

    ›Uden et kæmpe transferunderskud til følge - du ved godt at i ikke
    ›kan blive ved med at bruge SÅ mange penge, slet ikke når i
    ›internationalt falder igennem som i gjorde i år. Så har spillerne
    ›jo ikke været deres løn værd.

    Der er vi enige! Men hvor intet vover intet vinder! Vi har råd til at lave fejl! Men selvfølgelig ikke mange år i træk!

    I skal bruge erstatninger for
    ›Mykland og P Nielsen nu og til sommer, så allerede der skal i
    ›købe spillere UDEN at det gør jer bedre - det blot for at i kan
    ›bibeholde det niveau i er på idag.

    PN ja, men ikke sikkert med Myggen.Røll på midten gør os i hvert fald ikke dårligere dér! men det er rigtigt at vi har brug for en god venstre midt, som Källstrøm, Jan K. eller andre...de to spillere ville ikke gøre os dårligere, tvætimod vil jeg sige. En bedre balance på holdet.

    Esbjerg med færre lønninger
    ›har distanceret jer med 7 point, så stop nu det der med at tro at
    ›jeres mange penge automatisk giver succes.

    Det har jeg aldrig sagt! Det VED jeg det ikke gør, men det hjælper! ;o)

    Jeres træner er vel
    ›også ret dyr, og jeg siger dig: Vi vil ikke bytte. Som erstatning
    ›for Laudrup findes der folk der kender vores klub og som kan
    ›indgå i et trænerteam, fx Faxe, Kim Vilfort, Henrik Jensen og
    ›Erik Rasmussen. Desuden har vi en af landets bedste træner til
    ›vores ungdomshold i Tom Køhlert.

    Vores træner stinker! På den plads er i bedre besat. Jeg er ikke sikker på at dem du nævner kan gøre det med samme succes.

    ››FCK forstærker hele tiden truppen (spillet har bare været skidt =
    ››Backe ud!) og vi sælger ikke nogen. Dér mener jeg at FCK stiler
    ››højere!

    ›Men i mister Svärd, P Nielsen og Mykland, og Kihlstedt har
    ›kontraktudløb til sommer. Jeg synes mildest talt du har et
    ›forkert billede af jeres eget hold samt ikke mindst styrke- og
    ›økonomiforholdene mellem jer og os

    Vi mister PN og der har vi 4 mdr. til at køre en ny mand ind. Mykland er ikke sikker og han kan sikkert overtales til et år mere.
    Svärd og Kihlstedt er ikke uerstatlige og Hjalte og Rabo har f.eks. ca. samme niveau. Det er altså ikke en kæmpe svækkelse!!

    ›Mvh. Biri-Biri

    Mvh. Henrik

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    422
    ›Rangers er et hold vi havde en god chance mod og den spilte vi!
    ›Men vi SKAL ikke slå dem ud, ligesom vi SKAL vinde over
    ›Herfølge!!! Fat det nu! ;o)

    Jamen så kys "top-25-ønsket" farvel.

    ›ELLER:
    ›- Peter Nielsen stopper og vil blive savnet. Men det kan vendes
    ›til noget godt! Røll kommer ind på midten = mere offensivt spil
    ›og Rølls favoritplads.

    Om det bliver offensivt bestemmer Backe vel.

    ›- Mykland forlænger med et år(det er meget sansynligt).

    Gør endelig det. Men det er ikke gratis at forlænge.

    ›- Hjalte kan ikke vide sig sikker på en plads, så om han skulle
    ›smutte vil ikke betyde det helt store. Bisgaard, Løns, Røll kan
    ›alle spille på den plads.

    Yep. Bisgaard der kun kan motivere sig 5 gange årligt, Lønstrup der har glasben og normalt ikke er en type der ændrer en off-day til det bedre, jeg husker godt hvor megen kritik han plejer at få. Udmærkede spillere, men i mine øjne er Wieghorst, Retov og Kahlenberg bedre. Røll kan være god, men er helt ved siden af sig selv.

    ›- Hvorfor skulle Bo Svensson flytte?

    Hvis han er god nok.

    ›- Zuma fortsætter også! Ellers skal der meget store penge på
    ›bordet. Og for dem kan vi købe en (næsten) fuldgod erstatning.
    ›Men intet tyder på det nu.

    Nåja, Zuma koster 100 mill. kr., det glemte jeg. Fedt med en spiller der egentlig ikke er motiveret for at spille i DK men som har låst sig selv. Uanset hvad han siger så ønsker han at komme videre, men lige nu går det ikke hans vej, og det er da klart at det gør ham skuffet.

    ›- 32 er slet ikke fast mand! 4. angriber!

    Ikke hvis man ser på jeres opstillinger i efteråret. Todi er naturligvis bedre, men han er altid skadet, og det samme med Pettersson, der jo også kan bruges på midten.

    ›- Svärd kunne sagtens tænkes at forlænge. Ellers er han heller ikke fast mand!

    Tror jeg ikke du skal regne med, men hey, i har jo også Rooba og PC til backpladserne, og ovenfor skriver du om jeres midtbane. De navne i har berettiger slet ikke til en top-50 placering i Europa, men i er vist også kun nr 140...

    ›- Kihlstedt er god, men Rabo kan blive lige så god! Ingen svækkelse der!

    Rabo er meget usikker, Kihlstedt har mere klasse.

    ›Vi er ikke så sårbare fordi vi har flere penge til at holde på dem.

    Uha, ja. Men ikke nok til at Peter Nielsen vil forlænge.

    ›Det er da OK hvis man vil acceptere at være en god talentfabrik,
    ›som aldrig selv får det optimale ud af egen avl! Henke får I
    ›ikke!! ;o)

    Som om i ville kunne holde på et talent længere tid end os? Ja, i har flere penge, men det er jo ikke problemet hvis man sørger for at forlænge med sine talenter. Vi har papir på Kahlenberg 4 år endnu, uanset hvor mange penge i har. Så den kan du slet ikke bruge. Det samme med Kamper og Retov, som også bliver endnu bedre.

    ›Jeg tror ikke der er nogen ude ved jer som får hvad Zuma og
    ›Mykland og Santos får! Hvordan vil I hente dyre spillere, når I
    ›har svært nok ved at få overskud???

    Igen en FCK'er der ved ufattelig lidt om vores regnskab. Vi har kørt med underskud pga. stadionombygningen. Det er indkalkuleret, og nu får vi endnu en kassekamp (mod Schalke) hvor vi før måtte aflevere omsætningen til Parken. Imens vi har haft stort underskud har vi hentet spillere som Zaza og Wieghorst, der sidste sæson var blandt de 2 bedste på deres pladser. Retov hentede vi i Køge, og jeg mener vi betalte ca 10 mill. for Dalgas (fejlkøb) - igen meget godt gået af en fallerende klub, ikke? Du skriver at du godt ved at man ikke kan købe sig til succes, alligevel vrøvler du videre om at i kan købe dyrere spillere osv. Men jeres ambitionsniveau er åbenbart ikke stort nok til at i vil bruge flere af PS&E-koncernens penge kun på fodboldspillere, for så havde i vel haft nogle større navne på jeres hold. I har vel ingen store navne som man i udlandet kigger efter? Vi har måske heller ikke, med mindre man tænker på vores U21-talenter som jeg ved der er stor interesse om. Santos virker ikke specielt imponerende.

    ›Ja, sådan er vilkårene NU. FCK satser på at gå skridtet videre!

    Jamen det har i ikke pengene til - eller rettere: Viljen til at bruge pengene til. Så havde Todis forlængelse vel ikke trukket så meget ud, og forhandlingerne mellem Don Ø og Thomas Rytter viste jo også at i ikke kan/vil betale nok for klassespillere. Istedet har i nu PC på den plads. Virkelig ambitiøst... eller noget.

    ›Der er vi enige! Men hvor intet vover intet vinder! Vi har råd
    ›til at lave fejl! Men selvfølgelig ikke mange år i træk!

    Uha hvor en (påtaget?) arrogant holdning.

    ›PN ja, men ikke sikkert med Myggen.Røll på midten gør os i hvert
    ›fald ikke dårligere dér! men det er rigtigt at vi har brug for en
    ›god venstre midt, som Källstrøm, Jan K. eller andre...de to
    ›spillere ville ikke gøre os dårligere, tvætimod vil jeg sige. En
    ›bedre balance på holdet.

    I snakker altid om god bredde i truppen, så nej, i kan ikke selv erstte Peter Nielsen med Røll eller en eller anden (husk i har Fredgaard rendende rundt i Farum)

    ›Det har jeg aldrig sagt! Det VED jeg det ikke gør, men det hjælper! ;o)

    Se ovenfor.

    ›Vores træner stinker! På den plads er i bedre besat. Jeg er ikke
    ›sikker på at dem du nævner kan gøre det med samme succes.

    Nej, generelt har i ikke særlig stor tiltro til det vi går og foretager os. Køhlert er min favorit, men han vil jo ikke.

    ›Vi mister PN og der har vi 4 mdr. til at køre en ny mand ind.
    ›Mykland er ikke sikker og han kan sikkert overtales til et år
    ›mere.

    Man kører ikke bare en ny mand ind i en pause, det kræver kamptræning, men i bruger sikkert de spillere i har til at starte med, tror ikke Don Ø gider købe en dyr spiller nu hvor det ser ud til at i ikke skal spille CL-kval. Derfor tror jeg i må vente mindst et år på store indkøb. I sommers skulle i spille CL-kval. mod en overkommelig modstander, og så køber i Santos med CL-succes'en indenfor rækkevidde. Det har i ikke just for tiden. Man skal heller ikke købe mange spillere hvis man måske barsler med trænerskift...?

    ›Svärd og Kihlstedt er ikke uerstatlige og Hjalte og Rabo har
    ›f.eks. ca. samme niveau. Det er altså ikke en kæmpe svækkelse!!

    Kun af bredden, min ven.

    Mvh. Biri-Biri

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    743
    Ja, Biri-Biri! Det er en god diskussion, men lang! ;o) Jeg fortsætter...

    ››Rangers er et hold vi havde en god chance mod og den spilte vi!
    ››Men vi SKAL ikke slå dem ud, ligesom vi SKAL vinde over
    ››Herfølge!!! Fat det nu! ;o)

    ›Jamen så kys "top-25-ønsket" farvel.

    Ligesom en 100 m løber skal kysse ønsker om at komme i finalen farvel, fordi han ikke kvalificerer sig første gang? Eller tredje?

    ››ELLER:
    ››- Peter Nielsen stopper og vil blive savnet. Men det kan vendes
    ››til noget godt! Røll kommer ind på midten = mere offensivt spil
    ››og Rølls favoritplads.

    ›Om det bliver offensivt bestemmer Backe vel.

    Ja, men det er nemmere at spille offensivt, med en defensiv og en offensiv midt, end det er med to defensivt bedst spillere...

    ››- Mykland forlænger med et år(det er meget sansynligt).

    ›Gør endelig det. Men det er ikke gratis at forlænge.

    Så er det jo rart at vi har nogle penge! ;o)

    ››- Hjalte kan ikke vide sig sikker på en plads, så om han skulle
    ››smutte vil ikke betyde det helt store. Bisgaard, Løns, Røll kan
    ››alle spille på den plads.

    ›Yep. Bisgaard der kun kan motivere sig 5 gange årligt, Lønstrup
    ›der har glasben og normalt ikke er en type der ændrer en off-day
    ›til det bedre, jeg husker godt hvor megen kritik han plejer at
    ›få. Udmærkede spillere, men i mine øjne er Wieghorst, Retov og
    ›Kahlenberg bedre. Røll kan være god, men er helt ved siden af sig
    ›selv.

    For det første: Hjalte smutter ikke! Jeg har ikke hørt om én eneste interesseret! Bisgaard er en humørspiller, men det kan ændres. Røll har haft en nedtur. Og hvad så? Det har alle jo! Han kan spille den plads som en af de absolut bedste i DK, hvis han får lov.

    ››- Hvorfor skulle Bo Svensson flytte?

    ›Hvis han er god nok.

    Intet tyder på det...

    ››- Zuma fortsætter også! Ellers skal der meget store penge på
    ››bordet. Og for dem kan vi købe en (næsten) fuldgod erstatning.
    ››Men intet tyder på det nu.

    ›Nåja, Zuma koster 100 mill. kr., det glemte jeg. Fedt med en
    ›spiller der egentlig ikke er motiveret for at spille i DK men som
    ›har låst sig selv. Uanset hvad han siger så ønsker han at komme
    ›videre, men lige nu går det ikke hans vej, og det er da klart at
    ›det gør ham skuffet.

    Og ekstrafedt at han ALTID leverer i de store kampe, ikke? Det burde du da som BIF'er vide efterhånden...

    ››- 32 er slet ikke fast mand! 4. angriber!

    ›Ikke hvis man ser på jeres opstillinger i efteråret. Todi er
    ›naturligvis bedre, men han er altid skadet, og det samme med
    ›Pettersson, der jo også kan bruges på midten.

    I efteråret har Zuma og Todi været skadet. Santos er lige kommet tilbage fra en skade og skal lære et helt nyt hold at kende. Pettersson bliver ikke brugt ret meget som angriber. Derfor fik 32 chancen. Han kæmper altid og det kan være godt, når tingene ikke fungerer. Men det er mere af nød at han spiller. Det tror jeg også godt du ved.

    ››- Svärd kunne sagtens tænkes at forlænge. Ellers er han heller ikke fast mand!

    ›Tror jeg ikke du skal regne med, men hey, i har jo også Rooba og
    ›PC til backpladserne, og ovenfor skriver du om jeres midtbane. De
    ›navne i har berettiger slet ikke til en top-50 placering i
    ›Europa, men i er vist også kun nr 140...

    - og det ville Svärd lave om på? Det tror jeg ikke.

    ››- Kihlstedt er god, men Rabo kan blive lige så god! Ingen svækkelse der!

    ›Rabo er meget usikker, Kihlstedt har mere klasse.

    Prøv at spørge om det i Sverige, hvor Rabo spillede før...

    ››Vi er ikke så sårbare fordi vi har flere penge til at holde på dem.

    ›Uha, ja. Men ikke nok til at Peter Nielsen vil forlænge.

    Hvad er det for noget bræk at lukke ud! PN stoppede pga. alder og træthed, det kan du læse alle steder! Du snakker udenom.

    ››Det er da OK hvis man vil acceptere at være en god talentfabrik,
    ››som aldrig selv får det optimale ud af egen avl! Henke får I
    ››ikke!! ;o)

    ›Som om i ville kunne holde på et talent længere tid end os? Ja, i
    ›har flere penge, men det er jo ikke problemet hvis man sørger for
    ›at forlænge med sine talenter. Vi har papir på Kahlenberg 4 år
    ›endnu, uanset hvor mange penge i har. Så den kan du slet ikke
    ›bruge. Det samme med Kamper og Retov, som også bliver endnu
    ›bedre.

    Hvis pengene på jeres talenter når et vist niveau bliver I nødt til at sælge, uanset kontraktens længde. Det gør vi også, men vi kan trække os lidt længere.

    ››Jeg tror ikke der er nogen ude ved jer som får hvad Zuma og
    ››Mykland og Santos får! Hvordan vil I hente dyre spillere, når I
    ››har svært nok ved at få overskud???

    ›Igen en FCK'er der ved ufattelig lidt om vores regnskab. Vi har
    ›kørt med underskud pga. stadionombygningen. Det er indkalkuleret,
    ›og nu får vi endnu en kassekamp (mod Schalke) hvor vi før måtte
    ›aflevere omsætningen til Parken. Imens vi har haft stort
    ›underskud har vi hentet spillere som Zaza og Wieghorst, der
    ›sidste sæson var blandt de 2 bedste på deres pladser. Retov
    ›hentede vi i Køge, og jeg mener vi betalte ca 10 mill. for Dalgas
    ›(fejlkøb) - igen meget godt gået af en fallerende klub, ikke?

    Jeg siger ikke at I er fallerende. Jeg siger, at det er svært at købe dyre spillere, hvis man ikke har pengene. F.eks. de to Esbjergdrenge.

    Du
    ›skriver at du godt ved at man ikke kan købe sig til succes,
    ›alligevel vrøvler du videre om at i kan købe dyrere spillere osv.
    ›Men jeres ambitionsniveau er åbenbart ikke stort nok til at i vil
    ›bruge flere af PS&E-koncernens penge kun på fodboldspillere,
    ›for så havde i vel haft nogle større navne på jeres hold. I har
    ›vel ingen store navne som man i udlandet kigger efter? Vi har
    ›måske heller ikke, med mindre man tænker på vores U21-talenter
    ›som jeg ved der er stor interesse om. Santos virker ikke specielt
    ›imponerende.

    Prøv at se på FCK for 5 år siden og så nu. Der er sket utroligt meget og mange spillere er blevet købt. Mange spillere som var bedre end dem vi havde dengang. Hvor store navne vil du have? Mykland, Zuma, Solbakken, Hodgson og senest Santos, er rimelig store navne. De kan blive større, men det tager tid. Vi bevæger os i den rigtige retning. Det kaldes ambitioner! Og det kan også ses på tabellen de sidste 5 år.

    ››Ja, sådan er vilkårene NU. FCK satser på at gå skridtet videre!

    ›Jamen det har i ikke pengene til - eller rettere: Viljen til at
    ›bruge pengene til. Så havde Todis forlængelse vel ikke trukket så
    ›meget ud, og forhandlingerne mellem Don Ø og Thomas Rytter viste
    ›jo også at i ikke kan/vil betale nok for klassespillere.

    Dejligt at høre fra en BIF'er! Todi og Rytter er klassespillere? Det har jeg aldrig hørt fra jer før. Todi er god, og du ved ikke hvad der skete i forhandlingerne. Som du siger har Todi glasben. Det sætter en grænse for hans løn. Måske har han krævet for meget i forhold til hans værdi.

    Istedet
    ›har i nu PC på den plads. Virkelig ambitiøst... eller noget.

    Du tager fejl, hvis du tror PC er Rytters afløser. Det er Tobiasen. Og det er trods alt en mand med flere landskampe end Rytter!! Også her holder din argumentation altså ikke.

    ››Der er vi enige! Men hvor intet vover intet vinder! Vi har råd
    ››til at lave fejl! Men selvfølgelig ikke mange år i træk!

    ›Uha hvor en (påtaget?) arrogant holdning.

    Hvorfor? Trykker Janteloven? Det er jo rigtigt...

    ››PN ja, men ikke sikkert med Myggen.Røll på midten gør os i hvert
    ››fald ikke dårligere dér! men det er rigtigt at vi har brug for en
    ››god venstre midt, som Källstrøm, Jan K. eller andre...de to
    ››spillere ville ikke gøre os dårligere, tvætimod vil jeg sige. En
    ››bedre balance på holdet.

    ›I snakker altid om god bredde i truppen, så nej, i kan ikke selv
    ›erstte Peter Nielsen med Røll eller en eller anden (husk i har
    ›Fredgaard rendende rundt i Farum)

    Og derfor kommer der nok et indkøb snart. Og jeg glæder mig!

    ››Det har jeg aldrig sagt! Det VED jeg det ikke gør, men det hjælper! ;o)

    ›Se ovenfor.

    ››Vores træner stinker! På den plads er i bedre besat. Jeg er ikke
    ››sikker på at dem du nævner kan gøre det med samme succes.

    ›Nej, generelt har i ikke særlig stor tiltro til det vi går og
    ›foretager os. Køhlert er min favorit, men han vil jo ikke.

    Jeg synes faktisk I gør det OK. ML er da et scoop! Jeres talentarbejde er rigtigt godt! Men derfor kan jeg jo godt tvivle på at I kan erstatte en kapacitet som Laudrup, med de nævnte personer.

    ››Vi mister PN og der har vi 4 mdr. til at køre en ny mand ind.
    ››Mykland er ikke sikker og han kan sikkert overtales til et år
    ››mere.

    ›Man kører ikke bare en ny mand ind i en pause, det kræver
    ›kamptræning, men i bruger sikkert de spillere i har til at starte
    ›med, tror ikke Don Ø gider købe en dyr spiller nu hvor det ser ud
    ›til at i ikke skal spille CL-kval.

    Men hvornår gør man så?! Der er da det optimale tidspunkt! Selvfølgelig ka ndet atge tid, men det kan også gå godt. Det er der mange eksempler på. Ståle, Laursen, Zuma gik stort set lige ind og gjorde det godt fra starten f.eks.

    Derfor tror jeg i må vente
    ›mindst et år på store indkøb. I sommers skulle i spille CL-kval.
    ›mod en overkommelig modstander, og så køber i Santos med
    ›CL-succes'en indenfor rækkevidde. Det har i ikke just for tiden.
    ›Man skal heller ikke købe mange spillere hvis man måske barsler
    ›med trænerskift...?

    Måske skal vi vente til sommer. Så får Bergvold god erfaring og en chance. Men jeg tvivler på at vi venter så længe.

    ››Svärd og Kihlstedt er ikke uerstatlige og Hjalte og Rabo har
    ››f.eks. ca. samme niveau. Det er altså ikke en kæmpe svækkelse!!

    ›Kun af bredden, min ven.

    - Og derfor kan vi forvente at der sker noget snart. Og hvis Pettersson, Lønstrup kommer i topform, så er bredden vel ikke så dårlig?

    ›Mvh. Biri-Biri

    Mvh. Henriko - som er lidt forpustet... ;o)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Royal League
    By Nikolaj N in forum De lange linier
    Svar: 158
    Sidste Meddelelse: 09.01.08, 15:54
  2. Royal league 06-07
    By Bech da man in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 02.11.06, 16:32
  3. Royal League
    By Lange in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 30.05.04, 15:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •