Se afstemningsresultater: Hvad ville du gøre, hvis det blev til Red Bull København?

Stemmeafgivere
228. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg ville være fint tilfreds med ændringerne, inkl. nyt navn

    20 8.77%
  • Jeg ville fortsat regne mig for fan, men protestere i en eller anden grad

    121 53.07%
  • Jeg ville ikke længere være interesseret i klubben

    87 38.16%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Nu er det jo Brøndby, der er omtalt i forbindelse med nogle investeringsrygter, men tankeeksperimentet er reelt nok hvor end man er. Trods alt har Red Bull allerede investeret i mere end en håndfuld klubber rundt om i verden.

    Så mens vi ser Brøndbys fans lave diverse knæfald, og andre allerede protesterer, hvad ville du så egentlig selv gøre hvis det var i København det skete for os lige nu?

    Altså hvis klubben blev omdøbt til Red Bull København, logoet blev lavet om til røde tyre, farverne justeret til røde kanter frem for blå, og historien forsøgt skrevet om så klubbens reelle begyndelse var 2020, som man prøvede i Salzburg indtil forbundet lagde sig imellem?

    Men også hvis klubben blev del af Red Bull-systemet med tilhørende erfaringer for solide investeringer og sportslig succes?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg ved det ærligt talt ikke. Nummer to eller tre.
    Men jeg håber ikke at jeg får chancen for at få svaret.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    På plussiden ville tælle de øgede muligheder for sportslig succes samt et ejerskab, der i hvert fald ikke overgår Lars Seier i nederenhed.

    Nyt logo og navn samt grimme røde striber på spillerdragten ville nok blive en svær een at sluge.

    P.S. Men hey, farven på sæderne i Parken ville pludselig give mening...!

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Jeg ved det ærligt talt ikke. Nummer to eller tre.
    Jeg er sikker på, at tanken til enhver tid er, at de fleste ikke ved det på forhånd, og at mens nr. 1 altid vil være svær at sælge, så er nr. 2 nemmere og mere indbydende for de fleste, som f.eks. foreløbig i denne afstemning. Og så kan nr. 3 altid undværes, eller erstattes af nye der ikke rigtig var interesserede i nogen bestemte i forvejen.

    Vi har endda haft det på lokalt plan, da AGK overtog vores misfoster af et håndboldprojekt og lavede det til et cirkus med national appel. Og så endda da det blev lagt sammen med Kolding og havde to hjemmebaner. Det var så uden skyggen af modstand, fordi håndboldfans ikke er skide hardcore ;-)

    Til gengæld ville Red Bull kunne trække på kæmpestore erfaringer fra Østrig, hvor de skulle gennem en række slagsmål med oprindelige fans af Salzburg omkring det store re-brand. De ved præcis hvor meget sukker, der skal på skeen. Jeg er ikke det mindste i tvivl om at skulle det ske vil tilpas mange helt enkelt falde til patten til at det sagtens kunne løbe rundt. Også på Vstgn ...

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Det ville ikke længere være FC København. Det ville ikke længere være min klub. Det der med at acceptere, at ens klub bliver forvandlet og lavet fuldstændig om, fordi nogle nye ejere har fået nogle smarte ideer, det er noget der høre håndbolden til. Seriøst, holde med en energidrik i fodbold?
    hvad?


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg ville være ærgerlig over FCK's bortgang, men det ville også skabe en form for tomrum om søndagen, som jo fint kan fyldes med et spil ludo med familien eller en spiller ude bag brændeskuret. I sidste ende ville jeg jo nok falde tilbage i gamle vaner og holde med et Københavnsk hold i den bedste række, fordi det er så skide belejligt, at den er tæt på og ikke er Brøndby, Farum (eller Lyngby). Ville nok tage lang tid at finde samme entusiasme frem for en "ny" klub igen, hvis det overhovedet lader sig gøre.

    Forhåbentlig behøver jeg ikke se det som andet end et tankeeksperiment, men det er vel ikke anderledes end at have en hat som Lars Seier på hovedet. Til daglig er det noget, der øver indflydelse på mit humør i overordentlig ringe grad.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af fck_hundested Se meddelelser
    Det ville ikke længere være FC København. Det ville ikke længere være min klub. Det der med at acceptere, at ens klub bliver forvandlet og lavet fuldstændig om, fordi nogle nye ejere har fået nogle smarte ideer, det er noget der høre håndbolden til. Seriøst, holde med en energidrik i fodbold?
    Som da KB og B1903 blev til FCK? Jeg synes, at det er problematisk at fodboldklubber bliver til kæder og når en kontrakt med fx New York Red Bull kan blive til et springbræt til en anden klub indenfor koncernen. Om det bliver FC red Bull, Red Bull IF eller Red Bull AaB er sådan set ligegyldigt - jeg håber ikke at det sker. Mht Brøndby - så er drømmen nok bare stadig, at de bukker under og forsvinder og der vil Red Bull være et skridt i den forkerte retning (dog morsomt)

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg gyser ved tanken... En ting er at fodbold (også) er forretning, en anden ting er at “min” klub bliver en del af en kæde á la Aldi... Valgte nr. 3!

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg lander nok mellem 2 og 3. Jeg ville formentlig stadig holde lidt med klubben, men jeg ville slet ikke være som nu. Jeg ville slet ikke komme i Parken, og jeg ville ikke identificere med som fan. Det ville jo ikke være den klub, som jeg forelskede mig i og som jeg har været så meget igennem med - det vil være en helt anden klub. Det er umiddelbart det, jeg er nået frem til, efter at have tænkt over det i et par timer.

    Disclaimer: Jeg var kun lige født, da FCK blev lavet, så spar mig venligst for "Hvad så med dengang, skred du også der?"

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    ... samt et ejerskab, der i hvert fald ikke overgår Lars Seier i nederenhed.

    ...
    Fair nok du ikke bryder dig om mandens politiske ståsted, men på hvilken kapitalistisk / sportslig parameter er det at Lars Seier overgår RB koncernen? Det angreb er sgu for sølle.

    Står valget mellem RB-koncernen eller Lars Seier som delejer, vil jeg til hver en tid vælge det sidste, baseret på den ageren vi har set indtil videre.


  15. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Som da KB og B1903 blev til FCK? Jeg synes, at det er problematisk at fodboldklubber bliver til kæder og når en kontrakt med fx New York Red Bull kan blive til et springbræt til en anden klub indenfor koncernen. Om det bliver FC red Bull, Red Bull IF eller Red Bull AaB er sådan set ligegyldigt - jeg håber ikke at det sker. Mht Brøndby - så er drømmen nok bare stadig, at de bukker under og forsvinder og der vil Red Bull være et skridt i den forkerte retning (dog morsomt)
    Havde jeg været KB eller B1903 fan, havde jeg ikke fulgt FC København. Jeg var stadig så ung i 1999, da jeg så min første kamp i Parken, at sådan noget med historie ikke var noget jeg gik op i eller kendte til, men hvis FCK gik ind i en overbygning med en anden klub den dag i dag, så ville jeg heller ikke følge den nye klub.
    hvad?

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Fair nok du ikke bryder dig om mandens politiske ståsted, men på hvilken kapitalistisk / sportslig parameter er det at Lars Seier overgår RB koncernen? Det angreb er sgu for sølle.

    Står valget mellem RB-koncernen eller Lars Seier som delejer, vil jeg til hver en tid vælge det sidste, baseret på den ageren vi har set indtil videre.
    Det er skam ikke politisk - jeg bryder mig bare ikke om ham. Han har en usund udstråling i mine øjne. Du er velkommen til at synes, han er en superfed fyr.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Selv om jeg ikke håber, RB tager over i Kbh, så har historien lært mig, at selv ikke en Flemming Østergaard eller Lars Seier kan få mig til at droppe Kbh. Så kan RB nok heller ikke rykke det store i min sympati for klubben.

    Jeg vil små-brokke mig... men når Kbh vinder en straffesparkskonkurrence over et Serie A hold og Kbh scorer et sent vindermål mod Brøndby, så jubler jeg, som havde jeg vundet i Lotto.
    Thomas L

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg var KB-fan (ungdomstræner i KB), da FCK nærmede sig sin fødsel. Det gjorde ondt at se, KB blev forvandlet til et elevatorhold, som havde svært ved at holde sig oppe i 1.division. Som jeg husker det, var der en del spillersammenfald mellem KB og B1903, fx tvillingerne. B1903 havde holdet (Med KB-indslag), og KB havde tilskuergrundlaget. Det var oplagt.
    Sidst redigeret af Luffe : 21.01.20 kl. 21:20

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Tja, jeg var oprindeligt 03'er og havde min gang på stadion ude ved sammenfletningen, egentlig passede det mig ok at stadion rykkede tættere på min bopæl på Nørrebro. Så overgangen til fck skete med et skuldertræk for mit vedkommende. Fodbold er alligevel fucked up nutildags og om det er den ene eller den anden rige galning der ejer lortet kan sgu være ligemeget. Jeg kommer mest for vennerne og det dyre øl.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 10:34
  2. Hvad ville du gøre?
    By Heureka in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.02.04, 16:11
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.07.03, 14:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •